Skocz do zawartości

m57 3.0 D 193KM 10.2002 Touring automat nie jedzie


erywin94

Rekomendowane odpowiedzi

Siemanko,

Mam problem ze swoim autem tego typu, że nie ciągnie z dołu, tzn jedzie, ale nie tak jak powinno, jest wrażenie turbo laga.

Jedziemy na niskich obrotach (1500) i dodajemy trochę gazu auto powoli zaczyna nabierać obrotów, dymi lekko na czarno i ledwo przyspiesza (tak jakby miało za dużo paliwa, za mało powietrza). Jeżeli mocniej wcisnę gaz zmieni bieg na niższy i jedzie jak benzyniak czyli efektywnie przyspiesza na wyższych partiach obrotowych. Moim zdaniem diesel powinien ciągnąć i mieć moment z dołu, a nie na wysokich obrotach. Jeżeli jadę obrotami 2-2,5 tys i docisnę gaz przyspiesza dużo lepiej niż z niskich.

Akcja zaczęła się po regeneracji turbosprężarki. Dodatkowo mogę powiedzieć, że przed regeneracją, auto jechało normalnie, przyspieszało dużo lepiej, ale z niskich obrotów jak dostawało gazu to było słychać pisk jakby metal o metal, teraz tego nie ma, ale jest ten lag.

Dodatkowo, był efekt braku mocy, auto strasznie dymiło, okazało się, że śrubka ograniczająca położenie łopatek w turbosprężarce się wykręciła. Zostało to naprawione nie wiem czy dobrze wyregulowane, no i od tamtego czasu jest taka akcja.


Może ktoś się kiedyś spotkał z takimi objawami i może wyjaśnić czy jest to nieprawidłowa regulacja turbosprężarki, czy można to zrobić mapą silnika czy o co chodzi. Chciałbym aby moje m57 jechało jak wcześniej, bo teraz jest bida po prostu. Pozdrawiam


Edit:

Podczas regeneracji turbo, zostały też zaślepione klapy kolektora ssącego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Źle ustawione turbo przy regeneracji. Może problem z podciśnieniem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy podciśnienia oraz zawór N75 działają poprawnie.

Taki efekt może występować jak będzie nieszczelność węży podciśnieniowych lub niesprawny właśnie ten zaworek.

W takim przypadku nie ma sterowania zmienną geometrią turbiny i przyspiesza tylko z wyższych obrotów natomiast przy ruszaniu jest dużo dymu i mało mocy :)

Najłatwiej sprawdzisz w 2 osoby. Niech jedna naciska i odpuszcza gaz ( wkręca silnik na obroty) natomiast druga sprawdzi, czy sztanga od zmiennej geometrii w ogóle pracuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podciśnienia podłączone prawidłowo, dla pewności założyłem silikony zamiast zwykłych, co by wizualnie to lepiej wyglądało. Błędów nie ma żadnych, zaworki działają prawidłowo, nawet zamieniałem ten od gruszki z tym od sterowania EGR, bo widzę, że są bliźniacze. Gruszka chodzi, była nowa w zestawie, ale dla pewności sprawdziłem i przy odpaleniu auta normalnie ją wciąga. Na delphi sprawdzane na biegu jałowym podczas dodawania gazu wartości zadane ciśnienia turbo, a wartości rzeczywiste są niemalże bliźniacze. Nie wiem czy używam odpowiedniego programu (Delphi). Jeśli ktoś wie, jak najlepiej sprawdzić ustawienie turbo regulację gruszki oraz regulację łopatek turbo to prosiłbym o jakieś wytyczne, bądź nakierowanie mnie. Regulować to mogę, wiem co gdzie i jak, tylko nie wiem w jaki sposób i czy napewno tutaj jest pies pogrzebany. Nie wiem czy dobrze że regulacja jest na biegu jałowym sprawdzana czy nie powinno się tego robić czasami podczas jazdy z róznymi obrotami i obciążeniem silnika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Musisz sprawdzić pod obciążeniem wartości ciśnień doładowania zadane/zmierzone. Na automacie trochę ciężko, spróbuj zablokować na drugi lub trzeci bieg i od obrotów 1500 sandał w podłogę do ok. 4000. Delfi nie jest najlepsze do BMW, potrafi głupoty pokazywać szczególnie z błędami, najlepsza i wystarczająca jest INPA.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.