Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Od kilku dni jestem posiadaczem f11 2.0. Dzisiaj rano zapalił mi sie komunikat -Doładuj Akumulator. Zrobiłem jakieś 150km i zero poprawy. Czy ktoś miał podobny problem? Dodaję że auto normalnie odpala. Z góry dzięki za podpowiedź
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Niekoniecznie jest problem z ładowaniem, być może fabryczny akumulator AGM kończy swój żywot i stąd komunikat. Trzeba to sprawdzić ale najlepiej w warsztacie który się specjalizuje w BMW bo przynajmniej mają odpowiedni sprzęt i wiedzę. Pamiętaj że w twoim samochodzie jest odzysk energii z hamowania i ładowanie podczas jazdy jest zmienne(skacze sobie) ale tak ma być, dlatego często się zdarza że stawiana jest błędna diagnoza przez pseudo fachowców a problemy pozostają bez zmian bo przyczyna jest gdzieś indziej.
Opublikowano

Taki komunikat nie stwierdza odrazu problemu z ładowaniem. Może jazda powoduje bilans ujemny, lub prędzej bateria słaba. Sprawdź ładowanie na postoju. Można też włożyć do zapalniczki taki voltomierz z aukcji i pojeździć, zobaczysz w czasie jazdy co się dzieje.

Tak jak kolega pisał przy hamowaniu ładuje nawet 14,7V a w długiej trasie spada do 13V jak będzie ok to naładuj aku jakimś porządnym prostownikiem typu ctek lub podobnym, jak to nie pomorze aku do wymiany...

To tak na szybko...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pamiętaj że jak byś wymieniał akumulator to w tych modelach bmw musi być w technologii AGM i przy wymianie na taką samą pojemność trzeba go zarejestrować komputerem a przy włożeniu o innej pojemności niż był fabrycznie trzeba dodatkowo zakodować nową pojemność AH.
  • Moderatorzy
Opublikowano
Na początek zrób programową wymianę akumulatora zostawiając obecny, często to wystarcza.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

AGM należy ładować prostownikiem o dużym prądzie - 30A. Napięcie nie może przekroczyć 14,9 V.


Ja posiadam akumulator 105Ah z 2013 roku.

Ładuje go po przez punkty rozruchowe w komorze silnika. Prąd jaki pojawia się na początku ładowania to ok. 25A. Napięcie mierzę przy żabkach od prostownika.


Na drugi raz akumulator będę lądował bezpośrednio przy jego klenach . Wiem instrukcja BMW nakazuje to robić przez punkty rozruchowe.....

Po odłączeniu przewodów od akumulatora i podłączeniu do prostowniks będę lądował go do momentu uzyskania 14,9 V. Następnie podłącze przewód plusowy i minusowy/IBS. Odczekam trzy godziny , ponieważ instrukcja mówi ,że po wymianie akumulatora bądź inteligentnej klemy/IBS należy zostawić auto bez odpalania przez w/w czas.

W twoim przypadku po naładowaniu akumulatora , tak jak koledzy piszą powyżej , zarejestrował bym bakterie .



W filmiku powyżej można zauważyć ,że akumulator AGM 50Ah jest ładowany prądem o wartości 10A i napięciu 14,9 V Tylko w momencie wysycenia , przez ok 1h napięcie wzrasta do 15,6 V.


Prostownik , który posiadam osobiście to wynalazek z Lidla ....... 5A. Nie polecam .

Opisywane powyżej ładowanie akumulatora wykonałem zwykłym 30A prostonikiem , przy którym musiałem kontrolować napięcie.

Bardzo dobrym prostownikiem jest STEF-POL EST-516M 12V 15A oraz ruski Kulon 912.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Prąd np. 5A jest w zupełności wystarczający do pełnego naładowania w nie długim czasie naszych AGM, to nie formuła 1 na czas nie ładujemy. Max. prąd ładowania popłynie tylko w początkowej fazie ładowania, wraz ze wzrostem napięcia aku. prąd będzie intensywnie malał I=U/R. Istotne dla trwałości AGM jest żeby napięcie ładowania nie przekroczyło 14,9 V. Ja ładuję ładowarką z Lidla i fakt że ładowanie zajmuje trochę czasu ale bez problemu osiąga pełne naładowanie o czym świadczy osiągnięcie napięcia końcowej fazy ładowania, dokładnie zmierzone 14,85V czyli idealnie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Prąd np. 5A jest w zupełności wystarczający do pełnego naładowania w nie długim czasie naszych AGM, to nie formuła 1 na czas nie ładujemy. Max. prąd ładowania popłynie tylko w początkowej fazie ładowania, wraz ze wzrostem napięcia aku. prąd będzie intensywnie malał I=U/R. Istotne dla trwałości AGM jest żeby napięcie ładowania nie przekroczyło 14,9 V. Ja ładuję ładowarką z Lidla i fakt że ładowanie zajmuje trochę czasu ale bez problemu osiąga pełne naładowanie o czym świadczy osiągnięcie napięcia końcowej fazy ładowania, dokładnie zmierzone 14,85V czyli idealnie.

 

Wiesz co ...... ja nie jestem fachowcem w tych sprawach. Słucham ludzi mądrzejszych od siebie i analizuje ich informacje.

Lidlowska, 5A ładowareczka w czasie ładowania zwykłego kwasiaka uzyskała max. prąd o wartości ok 3,8A. Napięcia wysycenia , 16,2V też nie uzyskała. Akumulator aby uzyskał odpowiednią gęstość musiałby być ładowany kilka/kilkanaście dni ( a i tak nie osiągnął by tutaj parametrów gęstości ). W ładowaniu baterii chodzi o szybkość ( chodzi mi o to aby ten proces nie trwał dłużej niż 24h ) i odmłodzenie akumulatora ( czyli uzyskanie tej gęstości elektrolitu ).



Oczywiście w AGM nie zmierzymy tej gęstości. Lecz tyle co oglądałem fachowców z wiedzą i odpowiednim sprzętem to ten prąd początkowy ładowania akumulatorów AGM w porównaniu do zwykłych kwasiaków jest 2 ....... 3 razy większy. Napięcie to tak jak piszesz...... 14,9V , chodź różne źródła mówią czasami o tym wysyceniu. Napięcie wędruje wtedy przez krótki okres do góry i waha się między 15,6V - 16V.



Jeszcze jedno....

Powyżej pisałem ,że ostatnio ładowałem aku 30A prostownikiem. Jakie różnice zaobserwowałem pomiędzy tą 30A a Lidlowską 5A..??

Oprócz czasu to napięcie ładowania podczas jazdy autem. Po podładowaniu baterii , czy tą mniejszą czy tą większą ładowarką , napięcie w czasie jazdy wahało się w przedziale 13,9V - 14,1.

Po dwóch dniach , po ładowaniu 5A prostownikiem napięcie ładowania zaczęło wzrastać , gdzie po kolejnych czterech dniach urosło do wartości 14,7V - 15,0V.

Natomiast duża ładowarka wydłużyła ten okres do czterech tygodni. Czyli jakaś tam różnica w parametrach akumulatora jest.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nigdy w tym jak i poprzednim E61 nie miałem sytuacji bym musiał ładować mocno rozładowany aku. dopuszczenie do takiego stan znacznie skraca żywotność każdego aku. nie tylko AGM. Ładowarka z Lidla oczywiście nie jest profesjonalną ładowarką z najwyższej pułki nie do takich zadań jest przeznaczona .Natomiast do pełnego naładowania tj.max. ok 75% bo na więcej nie pozwala układ odzyskiwania energii żeby mógł spełniać swoją rolę, nie zajęło mi więcej niż max.15 godz. Co bardzo istotne jest bezpieczna dla AGM bo napięcie ładowanie nie przekracza 14,9V, nie trzeba kontrolować ingerować parametrów ładowania robi to procesor. Ze względu na parametry pracy lepiej nadaje się do ładowania aku. AGM niż zwykłych kwasowo ołowiowych ale to już odrębny temat. Nie zajmuje się zawodowo świadczeniem usług związanymi z aku. do moich potrzeb wspomniana ładowarka w 100% spełnia moje oczekiwania i nigdy nie doświadczyłem mankamentów związanych z jej używaniem.
Opublikowano
Pamiętaj że jak byś wymieniał akumulator to w tych modelach bmw musi być w technologii AGM i przy wymianie na taką samą pojemność trzeba go zarejestrować komputerem a przy włożeniu o innej pojemności niż był fabrycznie trzeba dodatkowo zakodować nową pojemność AH.

 

Ja również mam problem z akumulatorem (AGM 90ah), od momentu odebrania samochodu z serwisu (stał tam ponad 2 tygodnie) notorycznie pojawia się komunikat o konieczności naładowania akumulatora. Ładowałem prostownikiem Bosch C3, który teoretycznie naładował akumulator, ale po włączeniu samochodu znów wyskoczył komunikat o akumulatorze.


Biorąc pod uwagę to, że nie produkują już akumulatorów AGM 90ah tylko 95ah, czy jak kupię 95ah to muszę zmienić pojemność w systemie? Jest w ogóle opcja zmiany pojemności z 90ah na 95ah?


Z góry dzięki za pomoc!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli zamontujesz 95AH to nie musisz zmieniać pojemności, nawet nie da się wybrać 95, tylko rejestracja kompem ale za nim kupisz nowy aku spróbuj zrobić rejestracje na starym akumulatorze, czasem to pomaga na pojawiające się komunikaty.
Opublikowano
AGM należy ładować prostownikiem o dużym prądzie - 30A. Napięcie nie może przekroczyć 14,9 V.


Ja posiadam akumulator 105Ah z 2013 roku.

Ładuje go po przez punkty rozruchowe w komorze silnika. Prąd jaki pojawia się na początku ładowania to ok. 25A. Napięcie mierzę przy żabkach od prostownika.


Na drugi raz akumulator będę lądował bezpośrednio przy jego klenach . Wiem instrukcja BMW nakazuje to robić przez punkty rozruchowe.....

Po odłączeniu przewodów od akumulatora i podłączeniu do prostowniks będę lądował go do momentu uzyskania 14,9 V. Następnie podłącze przewód plusowy i minusowy/IBS. Odczekam trzy godziny , ponieważ instrukcja mówi ,że po wymianie akumulatora bądź inteligentnej klemy/IBS należy zostawić auto bez odpalania przez w/w czas.

W twoim przypadku po naładowaniu akumulatora , tak jak koledzy piszą powyżej , zarejestrował bym bakterie .



W filmiku powyżej można zauważyć ,że akumulator AGM 50Ah jest ładowany prądem o wartości 10A i napięciu 14,9 V Tylko w momencie wysycenia , przez ok 1h napięcie wzrasta do 15,6 V.


Prostownik , który posiadam osobiście to wynalazek z Lidla ....... 5A. Nie polecam .

Opisywane powyżej ładowanie akumulatora wykonałem zwykłym 30A prostonikiem , przy którym musiałem kontrolować napięcie.

Bardzo dobrym prostownikiem jest STEF-POL EST-516M 12V 15A oraz ruski Kulon 912.

 

Mam i polecam STEF-POL EST-516M 12V 15A - tez ładuje raz w miesiącu bez wyjmowania akumulatora

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Kulon 912 podobno nie jest już produkowany. Ma go zastąpić 920.

Oczywiście są też inne prostowniki , np. Kulon 820 czy 720......

Jak się mocniej zagłębicie w zasadę działania tych prostowników to można poprawić parametry akumulatora ( stare , mocno rozładowane ) do wartości prawie że tych samych co podaje na etykiecie producent.



Myślę ,że jak będzie się dbało o akumulator to starczy na wiele , wiele lat.

Duża liczba osób nie ma gdzie tego robić, nie ma czy tego zrobić , nie chce im się najzwyczajniej w świecie tego robić i żyje w przeświadczeniu ,że zwykły aku służy 3 do 5 lat .


Proponuję obejrzeć ten film aby przekonać się jaki wpływ ma głębokie rozładowanie akumulatora na żywotność baterii....




Ja osobiście w starej E39 miałem zwykle aku 95Ah. Bateria jeździła w aucie od kupna auta , tak więc nie wiem co się z nią działo wcześniej ? Po pięciu latach użytkowania auta , według mechaników , aku nadawało się do wymiany . Po prostu , działanie mechaników doprowadzało baterię do głębokiego rozładowania . Moim zdaniem nie wyłączali wewnętrznego oświetlenia . Miało prawo się rozładować bo źródeł światła było 10 sztuk , dający moc ok 100W ( później zmieniłem całe oświetlenie na LED ).

Oczywiście aby odpalić auto doładowali baterie .

Stara bateria jeździła że mną jeszcze 2 - 3 lata dzięki cyklicznemu ładowaniu jej prostownikiem. Średnia częstotliwość ładowania to co 4 miesiące. Auto sprzedałem ze starą baterią.

Edytowane przez Burza1234
Opublikowano
Jeśli zamontujesz 95AH to nie musisz zmieniać pojemności, nawet nie da się wybrać 95, tylko rejestracja kompem ale za nim kupisz nowy aku spróbuj zrobić rejestracje na starym akumulatorze, czasem to pomaga na pojawiające się komunikaty.

 

Dzięki za info! Jak dzwoniłem dziś do serwisu BMW to mówili, że jakbym wstawił 92ah to nie muszę zmieniać pojemności, ale jak się zdecyduję na 95ah to już będę musiał, bo taka tolerancja nie jest dozwolona.


Co do rejestracji starego raz jeszcze, myślałem o tym, ale w sumie akumulator ma już 10 lat (tak mi się przynajmniej wydaje :P) i na statusach z ostatnich 5 dni wartość naładowania nie przekraczała 45%. A dwa razy ładowałem go prostownikiem. Także chyba zdecyduję się na nowy, przeboleję te 900 zł, ale przynajmniej będę miał pewność, że problem się nie zwiększy zimą.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli zamontujesz 95AH to nie musisz zmieniać pojemności, nawet nie da się wybrać 95, tylko rejestracja kompem ale za nim kupisz nowy aku spróbuj zrobić rejestracje na starym akumulatorze, czasem to pomaga na pojawiające się komunikaty.

 

Dzięki za info! Jak dzwoniłem dziś do serwisu BMW to mówili, że jakbym wstawił 92ah to nie muszę zmieniać pojemności, ale jak się zdecyduję na 95ah to już będę musiał, bo taka tolerancja nie jest dozwolona.

 

 

Z tego co pamiętam to następna wartość na jaką można zmienić to AGM 100Ah lub 105Ah tak że różnica nadal będzie taka sama lub nawet większa.


Ps: Tu masz Bannera agm 92AH za 730 zł https://sklep.prostowniki-akumulatory.pl/akumulator-banner-agm-12v-92ah-850a-running-bull-59201-startstop-p-378.html

Opublikowano
Jeśli zamontujesz 95AH to nie musisz zmieniać pojemności, nawet nie da się wybrać 95, tylko rejestracja kompem ale za nim kupisz nowy aku spróbuj zrobić rejestracje na starym akumulatorze, czasem to pomaga na pojawiające się komunikaty.

 

Dzięki za info! Jak dzwoniłem dziś do serwisu BMW to mówili, że jakbym wstawił 92ah to nie muszę zmieniać pojemności, ale jak się zdecyduję na 95ah to już będę musiał, bo taka tolerancja nie jest dozwolona.

 

 

Z tego co pamiętam to następna wartość na jaką można zmienić to AGM 100Ah lub 105Ah tak że różnica nadal będzie taka sama lub nawet większa.


Ps: Tu masz Bannera agm 92AH za 730 zł https://sklep.prostowniki-akumulatory.pl/akumulator-banner-agm-12v-92ah-850a-running-bull-59201-startstop-p-378.html

 

Tak, z tego co czytałem na forach jest opcja 80ah, 90ah albo 105ah. W każdym razie, dzięki za pomoc! Kupiłem dziś rano finalnie Vartę, mam nadzieję, że będę miał spokój przez kilka następnych lat.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.