Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, zauważyłem pewną rzecz. Gdy auto jest na hamulcu postojowych, przełączając z D na P i odwrotnie jest odczuwalne mocne "kopnięcie" na karoserii. Jakby szarpnięcie całego auta. Wiem że to nic dobrego, ale zastanawiam się czy już skrzynia nie pada. Błędów brak, poza zmianą 1-2 odczuwalną troszeczkę skrzynia pracuje ok.

Ktoś miał taki przypadek?

Paweł.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Musisz jechać na jakiś podnośnik i zweryfikować stan poduszki pod automatyczną skrzynią biegów ASB, łączniki elastyczne wału oraz tuleje tylnego mostu/dyferencjału ( najczęściej pada najwieksza tuleja )

Tuleje tylnego mostu oraz łączniki elastyczne wału można ocenić wchodząc pod auto , natomiast poduszkę od ASB jest już gorzej. Zerwaną poduszkę widać dopiero po jej zdjęciu.



Opublikowano

Wał miesiąc temu wyważony, nowe łączniki,dyfer wymieniony na używkę bez luzów. tuleje rok temu wszystkie wymieniłemn. Ale mam objawy głośnego rezonansu kabiny na niskich obrotach. 1000-1200

Gdy skrzynia szybko zrzuca biegi, to przy dużym obciążeniu jest bardzo nie przyjemnie w samochodzie.

W zeszłym roku wymieniłem poduszki pod silnikiem na ori. plus poduszka lemforder pod skrzynią.

Muszę zrobić serwis olejowy więc zrobię weryfikację zawieszenia silnika i skrzyni. Może źle coś było zamontowane i się posypało

Paweł.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wał miesiąc temu wyważony, nowe łączniki,dyfer wymieniony na używkę bez luzów. tuleje rok temu wszystkie wymieniłemn. Ale mam objawy głośnego rezonansu kabiny na niskich obrotach. 1000-1200

Gdy skrzynia szybko zrzuca biegi, to przy dużym obciążeniu jest bardzo nie przyjemnie w samochodzie.

W zeszłym roku wymieniłem poduszki pod silnikiem na ori. plus poduszka lemforder pod skrzynią.

Muszę zrobić serwis olejowy więc zrobię weryfikację zawieszenia silnika i skrzyni. Może źle coś było zamontowane i się posypało

 

Czarny124 , zobacz ile dopisałeś informacji. Nie trzeba było tego zrobić w pierwszym poście????

Opublikowano
Miałem podobny problem po wymianie oleju w ASB.okazalo się że brakowało litr oleju, dolalem i jak ręką odjąć. Możesz mieć jakąś nieszczelność. Swoją drogą po wymianie oleju należy rozgrzać na maxa auto potem ostudzić chyba do 20 stopni w zależności od silnika wtedy sprawdzić czy jest wystarczająca ilość. W autach z dużą mocą jest jakiś zawór który otwiera się po uzyskaniu prawie maksymalnej temperatury coś na zasadzie termostatu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.