Skocz do zawartości

Nie działające oświetlenie nóg i oświetlenie u spodu drzwi


Hedline

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, pacjent bmw e91 05r. Nie działa mi oświetlenie nóg i pod spodami drzwi. Prawdopodobnie wszystkie bezpieczniki są ok. Wie ktoś może jaki bezpiecznik za to odpowiada i jak rozwiązać ten problem? Nie mogę nigdzie na internecie znaleźć tego tematu. Dodam że jak kupiłem auto to już prawdopodobnie nie działało to a w drzwiach od kierowcy nie było lampki, wyciągnąłem kable które były źle zaizolowane i były poprzepalane. Także nie jestem na 100% pewien czy wszystkie bezpieczniki są ok bo ciężko było trochę sprawdzać. Bardzo proszę o pomoc.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Aaa rozchodzi się o ten czarny przycisk przy światłach do czytania przy panelu od panoramy tak? Jeśli o niego chodzi to już nie raz wyłączałem nim światła wewnątrz

 

Rozumiem ,że po naciśnięciu tego przycisku światło się nie włącza? A spróbuj jeszcze raz nacisnąć ten przycisk ale przy otwartych drzwiach.


Za zasilanie wskazanych przez ciebie świateł odpowiada moduł

A4011 Moduł Footwell .

Bezpiecznika takowego nie ma . Są cztery duże bezpieczniki które odpowiadają za zabezpieczenie w/w modułu....

- F36.........30A

- F41..........30A

- 53..........40A

- 52..........40A


Ja bym na początku sprawdził napięcie na kości podłączonej do modułu . Moduł znajduje się pod kierownicą - na słupku A.

Kość która cię interesuje jest na samej górze bliżej silnika. Pin ma nr. 35, kolor przewodu czerwono - niebieski.

Edytowane przez Burza1234
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaa rozchodzi się o ten czarny przycisk przy światłach do czytania przy panelu od panoramy tak? Jeśli o niego chodzi to już nie raz wyłączałem nim światła wewnątrz

 

Rozumiem ,że po naciśnięciu tego przycisku światło się nie włącza? A spróbuj jeszcze raz nacisnąć ten przycisk ale przy otwartych drzwiach.


Za zasilanie wskazanych przez ciebie świateł odpowiada moduł

A4011 Moduł Footwell .

Bezpiecznika takowego nie ma . Są cztery duże bezpieczniki które odpowiadają za zabezpieczenie w/w modułu....


- F36.........30A

- F41..........30A

- 53..........40A

- 52..........40A


Ja bym na początku sprawdził napięcie na kości podłączonej do modułu . Moduł znajduje się pod kierownicą - na słupku A.

Kość która cię interesuje jest na samej górze bliżej silnika. Pin ma nr. 35, kolor przewodu czerwono - niebieski.

 

Gdzie tu jest podpisane ze pin nr 35?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wypiąłem tą kość co mówiłeś i są numerki 33, 1,51,19,20

 


Na początku nie zrozumiałem o co ci chodzi...

Te numery są po to , abyś zorientował się od jakiego pinu masz liczyć aby znaleźć właściwy ( tzn. ten który cię interesuje ).

Policz sobie po kolei zaczynając od 1 aż dojdziesz do pinu który jest 19 i jest opisany na kości jako 19.

Teraz środkowy rząd pinów. Zaczynają się od pinu nr. 20 do pinu nr. 32.

Ostatni rząd pinów . Numery pinów zaczynają się od 33 do 51.


Ty musisz znaleźć pin nr. 35 ( kol. przewodu niebiesko - czerwony ) i zmierzyć czy jest na nim napiecie gdy kość jest podłączona do modułu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jak dobrze kojarzę to kość jest rozbierana ,tzn. kość z konektorami ma zewnętrzną obudowę. Musisz szukać jakiegoś klipsa który zwalnia blokadę po czym wysunąć wewnętrzną część kości wraz z konektorami i przewodami.

Po tym zabiegu powinny ci się pokazać tylne części konektorów wraz z przewodami dzięki czemu będzie mógł zmierzyć napięcie na pinie nr. 35

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Cholera, jak to zmierzyć gdy jest podłączone do modułu? Sory ale jestem w te klocki totalnie zielony

 

Wyślij mi na PW adres email to podeślę ci zdjęcia podobnych kości i sposoby ich rozbierania. Może twoja będzie podobnie rozbierana?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj przyjechał kolega z komputerem, wykasowal wszystkie błędy z modułu frm oprócz jednego którego nie dało się usunąć (błąd zwarcia 9CBC) i oprócz tego błędu był jeszcze jeden błąd ze zwarciem który dało się usunąć. Po usunięciu błędów lampki się zaświeciły te które nie działały i po jakimś czasie już spowrotem się nie włączały.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kolor przewodu znasz , więc będzie dużo łatwiej znaleźć to zwarcie.

Zobacz w jakim stanie masz kości przy samych lampkach , tam też mogą działać się cuda.

Jeszcze do głowy przychodzi mi miejsce przejścia przewodów z nadwozia do drzwi , w gumowej harmonijce. Tu przewody lubią się przecierać/łamać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma jak tego zmierzyć podłączonego do modułu, zdjąłem osłonę z kości i nie widzę opcji jak ja mam niby zmierzyć napięcie jak jest ta kość podłączona. Gdyby było napięcie tutaj to za co się brać?

Cześć, ja kombinowałem w poniższy sposób ale to zależy który pin.

https://www.fotosik.pl/dodaj-zdjecie/krok-3

przylutowałem kabel do pomiaru a kości mogłem podłączyć.

Poza tym kabelki , które są w kości udaje się ostrożnie wyjąć , przyciskając blaszkę zatrzasku i pociągając, tak przynajmniej mi się udało.


Taśmy na zdjęciu , żeby płytka nie wypadała z obudowy podczas podłączania (to bezpieczna papierowa taśma) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No chyba trzeba będzie sprawdzić czy gdzieś jeszcze nie ma zwarcia, pewnie jest i moduł odłącza napięcie

Jeżeli komputer pokazywał zwarcie obwodu (czy wiemy o jaki obwód chodzi?) , to może po odłączeniu pokaże przerwę.

Może tak spróbować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No chyba trzeba będzie sprawdzić czy gdzieś jeszcze nie ma zwarcia, pewnie jest i moduł odłącza napięcie

Jeżeli komputer pokazywał zwarcie obwodu (czy wiemy o jaki obwód chodzi?) , to może po odłączeniu pokaże przerwę.

Może tak spróbować?

A jeśli nie to będzie wiadomo czy moduł podaje odpowiednie napięcie.

Sądzę, że każdy z kabli kości można wysunąć tak jak mi się to udało.

https://www.fotosik.pl/zdjecie/7a6f040c5407462c

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozebrałem drzwi tam i nie było nigdzie widać po kablach innego zwarcia, zlutowałem elegancko i zarobiłem te kable co robiły zwarcie na początku (te w drzwiach co już tak kupiłem samochód) kupiłem także inpa z allegro za 60zl i w module frm pokazuje tylko jeden błąd którego nie da się wykasować :

https://naforum.zapodaj.net/a5ec77811375.jpg.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.