Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, do niedawna wystarczało mi, przeglądanie forum i korzystanie z dostępnej wiedzy ale po zakupie tego auta zmuszony jestem prosić o pomoc.

Więc bez zbędnych wywodów przejdę do sedna.

Jakiś czas temu zauważyłem, że prawy kierunek boczny lekko świeci przy włączonych światłach. W dzień prawie nie widać ale, że wcześnie jeżdżę do pracy to któregoś razu przykuło to moją uwagę. Niektórzy twierdzą- "słaba masa" , więc dzisiaj podłączyłem oddzielnie minus do tej żaróweczki i dalej lekko świeci.

Napięcie jakie zmierzyłem na żarówce przy włączonych pozycyjnych to 3 V.

Po włączeniu kierunkowskazu działa normalnie a po wyłączeni znów lekko świeci.

Może uda mi się z Waszą pomocą to ogarnąć , nie chcę prowadzić do elektryka bo już dostatecznie w tym aucie ktoś nabroił.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

A zmierz napięcie pomiędzy silnikiem a nadwoziem.

Zaangażuj do tego jeszcze jedną osobę , nastaw miernik na napięcie stałe do 20V, jedną końcówkę przyłóż do silnika, drugą do nadwozia . Odpalając auto zwracaj uwagę na najwyższą wartość napięcia. Jeśli masa jest prawidłowa to napięcie na mierniku nie powinno przekroczyć 0,5V.


Twoja awaria wygląda mi na ułamany przewód elektryczny. Musiał byś zobaczyć gdzie przewody od kierunkowskazu schodzą się z innymi przewodami i tam szukać przebicia.


Kierunkowskazami steruje Moduł na nogi .Może profilaktycznie wypnij kość odpowiedzialna za twoje światło?

Oczywiście zrób to wcześniej odłączając akumulator.

Moduł znajduje się z przodu , po lewej stronie na słupku A. Kość jest na samej górze modułu od strony silnika.

Edytowane przez Burza1234
Opublikowano (edytowane)

Oczywiście sprawdzę ale pozostałe światła są ok z lewym kierunkiem nic się nie dzieje o ale jeszcze jedna dziwna rzecz-

przy opalaniu bez włączonych świateł migają ringi a później jest wszystko normalnie.



ringi raczej zwykłe choć poprzedni właściciel sobie jakiś poligon zrobił z auta, albo cwaniak, albo całkiem zielony a warsztaty na nim zarabiały.

Edytowane przez edos12
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Oczywiście sprawdzę ale pozostałe światła są ok z lewym kierunkiem nic się nie dzieje o ale jeszcze jedna dziwna rzecz-

przy opalaniu bez włączonych świateł migają ringi a później jest wszystko normalnie.

 


A masz LEDy czy zwykłe żarówki?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli to są LEDy to układ na samym początku sprawdza czy nie masz przepalonych żarówek? Zwykłe żarówki przy tak małym napięciu nie żarzą się. Takie działanie ma też swoje zastosowanie w nagrzewaniu żarówek przy niższych temperaturach zewnętrznych. Wszystko po to aby podczas mrozów nie strzeliła żarówka ( duża różnica temperatur ). A czemu tak słabo świecą? Promień świetlny jest przenoszony przez ala światłowód ( nie wiem jak to się nazywa ) Moc żarówki nie ma tutaj za bardzo znaczenia.
Opublikowano
A zmierz napięcie pomiędzy silnikiem a nadwoziem.

Odpal auto , nastaw miernik na napięcie stałe do 20V, jedną końcówkę przyłóż do silnika, drugą do nadwozia. Jeśli masa jest prawidłowa to napięcie na mierniku nie powinno przekroczyć 0,5V.


Twoja awaria wygląda mi na ułamany przewód elektryczny. Musiał byś zobaczyć gdzie przewody od kierunkowskazu schodzą się z innymi przewodami i tam szukać przebicia.


Kierunkowskazami steruje Moduł na nogi .Może profilaktycznie wypnij kość odpowiedzialna za twoje światło?

Oczywiście zrób to wcześniej odłączając akumulator.

Moduł znajduje się z przodu , po lewej stronie na słupku A. Kość jest na samej górze modułu od strony silnika.

 

Jeśli mogę prosić , rozjaśnij gdzie szukać "kości" trochę słabo się jeszcze orientuję w całej nomenklaturze, czy ja amator z tym poradzę?

Opublikowano

Witam ponownie.

Dzięki pomocy Burza 1234 mała diagnostyka się udała. :cool2:


Pierwsze wnioski:

na wyjściu z modułu FRM mam ~ 3V i stąd lekkie świecenie kierunkowskazu. Poza tym kierunkowskaz działa normalnie.

Czy w tej sytuacji prawdopodobne jest uszkodzenie modułu?

Czy istniej inna droga, którą może pojawić się napięcie na pinie 11 modułu ?

Co sądzą o tym bardziej doświadczeni?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Otwórz moduł i zobacz czy nie jest jakiś zalany. FRM 1, bo zakładam że taki masz, raczej nie uszkadza się.
Opublikowano
Otwórz moduł i zobacz czy nie jest jakiś zalany. FRM 1, bo zakładam że taki masz, raczej nie uszkadza się.

 

Moduł otwierałem sucho, zewnętrznie wygląda dobrze. Moduł to:6977724.

Jak pisałem auto mam od niedawna i trudno mi powiedzieć czy nie kupiłem z tą usterką.

Czy można w tym module namieszać programowo? Nie potrafię powiedzieć czy jest on od początku auta , czy może był już wymieniany.

Z moich napraw, to wymieniałem przetwornicę, miałem problem z prawym xenonem.

Mam też wrażenie, że po uruchomieniu auta idrive słabo jest podświetlany. Reaguje na światło, bo jak zaświecę latarką w czujnik to jaśnieje.

Nie wiem czy można to jakoś powiązać ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam ponownie.

Dzięki pomocy Burza 1234 mała diagnostyka się udała. :cool2:


Pierwsze wnioski:

na wyjściu z modułu FRM mam ~ 3V i stąd lekkie świecenie kierunkowskazu. Poza tym kierunkowskaz działa normalnie.

Czy w tej sytuacji prawdopodobne jest uszkodzenie modułu?

Czy istniej inna droga, którą może pojawić się napięcie na pinie 11 modułu ?

Co sądzą o tym bardziej doświadczeni?

A to nie idzie PWM czasem tak apropo tych 'zmierzonych' 3V?

Opublikowano

PWM ???

Proszę jaśniej , nie zajmuję się zawodowo tymi rzeczami ale "święci garnków nie lepią" a jak naprawy ma dokonać ktoś przypadkowy to może przy okazji ja się czegoś nauczę więc zacząłem analizować.

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam, już dość dawno pisałem o przypadłości mojego auta związanej z żarzeniem się kierunku bocznego w mojej E91.

Ponieważ nie sypnęło pomysłami na forum napiszę jak udało się naprawić moją usterkę, może ktoś będzie miał podobny problem.

Osobiście miałem już „pruć” wiązki wierząc, że znajdę uszkodzone kable i szczęście, że tego nie zrobiłem, bo nie miałoby to sensu.

Wstyd przyznać, że lokalizacja usterki była dziełem przypadku.

Jadący za mną kolega zwrócił mi uwagę , że moja prawa tylna lampa jakby trochę ciemniej świeci.

Trochę mnie to zaintrygowało, komputer niczego nie zgłaszał , na pierwszy rzut oka różnicy nie było widać.

Więc rozebrałem obsadę żarówek prawej lampy i rzeczywiście przegrzany pin od masy.

Na początek czyszczenie, szorowanie , preparat i podłączam. Lampa świeci 100% styk zimny i patrzę na kierunek boczny – nie świeci!

Obserwacja przez następne dni i jest jak trzeba.

Wniosek , brak dobrego styku minusa w tylnej lampie powodował pojawienie się napięcia na poziomie 3V w kierunku bocznym.

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Gratuluję rozwiązania problemu.

Na pewno ta wskazówka pomoże nie jednemu posiadaczowi BMW..... :cool2: :cool2: :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.