Skocz do zawartości

E53 3.0d - przegrzewa się, UPG? Czujnik temperatury?


Nickczemny

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,


Drogą zamiany stałem się posiadaczem E53 z 2001 roku. Nie znam historii auta - w chwili zamiany wszystko było w porządku. Poza drobnymi mankamentami zauważyłem wyciek ze zbiorniczka, standard - był jeszcze oryginalny. Na następny dzień zauważyłem, że auto tak jakby się przegrzewało (według wskazań licznika) :




123413984-349541672798878-2445862286616434363-n.jpg


Co ciekawe, licznik wskazuje "zagrzanie się" już po ok 5km, gdzie w teście 7.0 temperatura wskazuje ok 74 stopnie. Wymieniłem : zbiorniczek wyrównawczy, korek od zbiorniczka, termostat. Zniknął jedynie wyciek płynu, stan trzyma. Płynu nie ubywa. Oleju nie ubywa ani nie przybywa. Ogrzewanie działa bardzo dobrze, bez żadnych problemów.


Zauważyłem, że potrafi kopcić po rozgrzaniu na szaro ( jak przy dużej wilgotności ), czego wcześniej nie było. Pojawiło się to po wymianie termostatu (widziałem, że podciśnienia są w słabym stanie). Poza tym nie ma innych objawów UPG. W poniedziałek zrobię test na obecność spalin w układzie chłodzenia. Jakieś wskazówki? Wskazania temperatury w teście 7.0 i temperatura na liczniku są z tego samego czujnika? W teście temperatura nie przekroczyła nigdy 92 stopni.


Auto ma błąd EGR, może mieć to związek z dymieniem?


Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jak dobrze pamiętam , pion na wskaźniku temperatury płynu chłodzącego jest w przedziale 75°C - 100°C.

Test 7.0 - wskaźnik elektryczny = wskaźnik analogowy.


Dymienie na szaro - EGR ma na to wpływ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jeśli test 7.0 wskazuje prawidłową temperaturę to licznik też powinien? Korzystają z tego samego czujnika?


Zaobserwowałem dwie dziwne rzeczy. Wskaźnik temperatury wychyla się ku przegrzaniu po nocy. Jeśli dam mu ostygnąć z 10 minut i pojadę dalej, wskaźnik trzyma cały czas pion.


Druga kwestia - inpa po połączeniu z licznikiem pokazuje dziwne rzeczy w polu Temperatura płynu chłodzącego - przez chwilę jest prawidłowe 90, po chwili jakieś 45, potem !-48, i tak skacze na tych wartościach..


Jeśli chodzi o dymienie - olśniło mnie, że zmieniłem olej kilka dni temu, wcześniej bagnet był prawie suchy, teraz jest na MAX. Pewnie nikt nie zmieniał od nowości odmy. Zmienię i zobaczymy, czy to coś da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Czyli jeśli test 7.0 wskazuje prawidłową temperaturę to licznik też powinien? Korzystają z tego samego czujnika?


Zaobserwowałem dwie dziwne rzeczy. Wskaźnik temperatury wychyla się ku przegrzaniu po nocy. Jeśli dam mu ostygnąć z 10 minut i pojadę dalej, wskaźnik trzyma cały czas pion.


Druga kwestia - inpa po połączeniu z licznikiem pokazuje dziwne rzeczy w polu Temperatura płynu chłodzącego - przez chwilę jest prawidłowe 90, po chwili jakieś 45, potem !-48, i tak skacze na tych wartościach..


Jeśli chodzi o dymienie - olśniło mnie, że zmieniłem olej kilka dni temu, wcześniej bagnet był prawie suchy, teraz jest na MAX. Pewnie nikt nie zmieniał od nowości odmy. Zmienię i zobaczymy, czy to coś da.

 

Wygląda na to że jest problem z czujnikiem bądź z kością bądź przewodami? Kość przy czujniku jest czteropinowa. Dwa piny łączą się z zegarami , dwa kolejne z komputerem auta.


A te skoki są też widoczne na wskaźniku analogowym???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoki widoczne są tylko w Inpie po połączeniu z Licznikiem. Jak łączę się ze sterownikiem silnika to wskazuje poprawnie. Na liczniku w teście 7.0 wskazuje poprawnie. Na wskazaniach analogowych licznika nie ma przeskoków. Wymienię w poniedziałek odmę i czujnik, zrobię test na UPG. Zobaczymy :).



EDIT :

Wymieniony czujnik temperatury i termostat. Problem ze wskazaniami temperatury wciąż występuje. Byłem u mechanika, zrobiliśmy test na obecność spalin w układzie chłodzenia - płyn czysty, nic nie wykazało.. Może sam w sobie licznik jest uszkodzony? Gdzie szukać dalej .. ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.