Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ostatnio zakupiłem X3 e83, zauważyłem, że wskaźnik w mieście jest skierowany bardziej w prawo (około jednej kreski), a gdy jazda jest poza miastem bardziej ku lewej stronie. Zakładam, że nie jest to normalne zachowanie.


Czy wskaźnik powinien być idealnie po środku po rozgrzaniu silnika?

Opublikowano

U mnie jest tak samo ... rzadko kiedy jest na środku ..

Wymieniałem termostat EGR, silnik szybko mija niebieską "skalę" .. ale jest raczej bliżej niej niż na środku .. Po przejechaniu kilkunastu kilometrów jeśli stanę gdzieś na światłach na trasie, to podejdzie pod środek i potem oscyluje tak lekko w lewo lekko bliżej środka ..

Nie wiem .. może uwalony mam też termostat główny ale wymiana tego dziada to rozebranie całego przodu więc póki co odpuszczam ;) ...


Też mnie ciekawi czy inni w np. 3.0sd mają tak że po jakimś tam czasie wskaźnik pokazuje środek i tak zostaje cały czas ?? ( tak mam Passacie, tak ma Mokka .... )

W sumie taki silnik generuje ogromne ilości ciepła ( pomimo że to disel ) i może chłodzenie jest aż tak mocne ? Zimny nie jest bo jest działkę od niebieskiego pola .. no ale :mrgreen:

Opublikowano

Ja to przerabialem jak mialem e83.Wymienilem najpierw termostat egr,bo łatwiej.Troszke sie polepszylo,ale to nie bylo to.Wzialem sie wiec za termostat glowny.Po wymianie obu strzalka dopiero stala jak.....wiadomo co.Nie ma tragedii z wymiana.Trzeba chlodniczke egr delikatnie na bok odsunac i da sie to wymienic.Zajelo mi to z godzinke



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Przy BMW zawsze po zakupie wymieniam termostaty (egr i główny)

U mnie temperaturę trzyma bez problemu, strzałka jest pionowo chodź wizualnie to wyglada jakby była bardziej w prawo.

Gdy miałem uszkodzony główny termostat egr miałem podobne objawy z trzymaniem temperatury. Najlepiej włącz w ukrytym menu sprawdzanie temperatury silnika i zobacz czy jak dojdzie do ponad 80 stopni to czy ja trzyma czy np. spada gdy zjeżdżasz z górki tak do 75stopni bądź mniej. Dodam, ze teraz przy dobrych termostatami aby nagrzać auto do pionowej kreski to około 8-10km(4-5stopni zewnętrznej temperatury)

"Proste są dla szybkich samochodów, a zakręty dla szybkich kierowców"
Opublikowano

No tośta mnie pocieszyli :mrgreen: ...

A już myślałem że jutro tylko ibus i koniec ..

No nic ... i tak będę rozbierał kolektor i zaglądał do tych klap + czyścił egr to przy okazji machnę główny termostat bo i tak kupiłem oba w ASO zamawiając obudowę tych przełączników szyb w drzwiach kierowcy ...

Opublikowano
Tez muszę ja wymienić. Moja jest szara i na zamówienie. Auto w środku mam zadbane, ale akurat ten panel jest wytarty:(
"Proste są dla szybkich samochodów, a zakręty dla szybkich kierowców"
Opublikowano

Główny termostat wymieniony, problem rozwiązany. Teraz idealnie trzyma temperaturę, nie patrzyłem jeszcze elektronicznie ale już jak się zagrzeje to wskazówka ani drgnie.


Udało się wyrwać OE Made in Austria za 259, naczytałem się, że zamienniki często są podrabiane lub np. po roku trzeba wymienić, a tak spokój będzie na dobre kilka lat :)

Opublikowano

Dzisiaj skończyłem z motocyklami koło 14 i szybko rozebrałem w X3 pół przodu i wymieniłem .. Nie skończyłem bo jeszcze kolektor cały robię na błysk + wywalenie klapek + mycie EGR który jednak po rozmowie z Niemcami będę zaślepiał ( tzn. tylko sterowanie otwarcia grzybka przez podciśnienie ) ...

Jutro spróbuje zdążyć zanim się ściemni i poskładać na gotowo ..

ALE >> tak patrząc na termostat ( miałem założony ori i teraz też taki sam ) to nie wyglądał na uszkodzony. Nic nie oberwane, grzybek dolegał idealnie do bolku a drugi był zamknięty.... ale śruby od termostatu były przykręcone dosłownie palcami .. nie wiem jak to nie ciekło ale na prawdę 3 śruby odkręciłem nasadką 10 trzymaną w palcach .. czwarta od strony odmy lekko małą grzechotką może z pół obrotu i dalej palcami :/ ... Dolna śruba od tej harmonijki w EGR którą idą spaliny w ogóle była odkręcona > tylko górna trzymała :mrgreen: .. muszę jutro wszystkie na widoku sprawdzić bo pół Buni pogubię po drodze :mrgreen: :mrgreen: ...

Opublikowano

Dobrze że w temacie dłubania w różnych pojazdach siedzę już parę lat .. bo mógłbym się lekko zdenerwować :mrgreen: ..

Tak czy inaczej ... OBA termostaty które wymieniłem były dobre ( oczywiście ) ... ten od EGR można uznać że coś tam puszczał ponadto co powinien ( bo minimalnie powinien ) ale główny był OK ponieważ problem jest zupełnie gdzie indziej ...

Szkoda że nie poszukałem dokładniej ... ale trudno, każda praca przy aucie coś tam poprawia, przy okazji skontrolowałem dolne turbo i znalazłem uszkodzoną uszczelkę TURBO - RURA KOLEKTORA, wyczyściłem co się dało itd ..

Reasumując, problemem jest termostat w chłodnicy skrzyni biegów :


https://www.youtube.com/watch?v=tG99ZRVHwD


Nie wiem czy wymieniać całą tą chłodnicę teraz bo o ile olej do skrzyni to nie problem o tyle sama chłodnica to już droga przez mękę .. 1200 zł w ASO ( cholera wie ile pożyje ) zamienniki to jak wynika z filmów Chińczyk płakał ze szczęścia jak statek tego zepchnął ... więc chyba założę ten termostat TH580 na szybko bo w grupie VAG służy on właśnie do utrzymywania temperatury w skrzyni ....

Opublikowano
Ale chociaż jakaś mała różnice odczułeś po wymianie termostatów? Czy dalej kreska nie trzyma pionu nawet po przejechaniu kilkunastu km?
"Proste są dla szybkich samochodów, a zakręty dla szybkich kierowców"
Opublikowano

Zero różnicy po wymianie ... cały czas lata od 3 mm za niebieskim do 3 przed środkiem ( bardzo rzadko i na chwilę tylko ) ..

Zagrzewa się szybko tzn. poza niebieskie idzie błyskawicznie .. ale potem masakra .. nawet jak stoi i cały czas pracuje to leci w kierunku zimnego .. jak pocisnę to skoczy do góry ale stanę na światłach na trasie i zaraz spada .. a jak jadę przepisowo to cały czas 3 mm od niebieskiego ..

Z tego co mi okoliczni Apacze nagadali, to już ujjj ze spalaniem ( 8.8 - 9.2 litra zamiast 7.8 - 8.1 ) tylko niedogrzany silnik uśmierci mi szybko DPF :( ..

Skrzynia akurat lepiej jak ma zimniej niż za gorąco... ale trzeba to wypośrodkować ...

Termostat z Audi kupiony .... czekam na części z ASO ( parę pierdół ) .. kończę myć kolektor, składam i zobaczymy .. Póki co z filmu zrobił się serial .. oby nie wyszła telenowela :duh: :mrgreen:

Opublikowano

W BMW e61 miałem tez problem z termostatami, ale tam okazało się, ze nowy był uszkodzony i kolejna wymiana pomogła, ale wtedy znalazłem taki temat:

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=73&t=117602&start=15


A chodziło o taka chłodniczne:

https://allegro.pl/oferta/chlodnica-oleju-skrzyni-bmw-e60-e61-530xd-3-0xd-8513886739


Może to Cię nakieruje i trochę pomoże.

"Proste są dla szybkich samochodów, a zakręty dla szybkich kierowców"
Opublikowano
No dokładnie o tym napisałem wyżej ;) ( ok. 1200 zł w ASO ) .... To jest uszkodzone u mnie .. cały czas jest obieg otwarty ... teraz nie będę tego wymieniał .. założę mały termostat zaraz po tym wymienniku .. Po nowym roku kupię w BMW to ustrojstwo, litr oleju do skrzyni i wymienię jak trzeba ;)
Opublikowano

Wczoraj poskładałem całe autko do końca ale nie umyłem odbudowy dolnej filtra powietrza więc odpuściłem ( robiło się ciemno ) i dopiero dzisiaj piec ożył ...

Roboty odwaliłem hektar, sporo się nauczyłem i dowiedziałem ... ale w kwestii temperatury jest dokładnie tak jak wróbelki ćwierkają :

- za takie objawy w aucie z ZF odpowiada wymiennik ciepła ASB ...

Założyłem ten dodatkowy termostat i jest BAJKA !! Auto trzyma wskazówkę tak pionowo że ściany można budować w wieżowcu ..

Żadnych błędów czy innych ... auto śmiga wzorowo .. notabene bez EGR i klap za to z czyściutkim kolektorem ssącym i całym układem który płukałem setkami litrów wody z dimerem, które wylewałem uwalone takim szlamem i smołą że głowa mała ..

Ekologia >> ja bym takiemu pajacowi co to wrzucił do disla kazał zębami gryźć potem ten nagar i zeżryć tą smołę :evil:

Opublikowano
Po wymianie na nowy termostat tak jak wspomniałem trzyma idealnie 90C, jednakże zauważyłem, że w korku temperatura rośnie do 97C, a jak już zacznę jechać spada bardzo szybko do 90C. Czy jest to normalne zjawisko?
Opublikowano

Oczywiście,że to normalne.Temperatura tak naprawdę wacha się chyba od 80 parę do około 100 stopni.Jednak żeby nie nie pokoić kierowcy duża część aut ma ustawione na zegarze 90 stopni i stoi ta wskazówka jak widły w gnoju



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Właśnie zauważyłem, że wskazówka stoi i kompletnie się nie porusza, a wskaźnik elektroniczny z ukrytego menu serwisowego zmienia wartość 90-97C


Jeśli jest to prawidłowe zachowanie to maksymalnie jakie temperatury mogą wystąpić? Jakie są dopuszczalne?

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,

jestem właśnie po wymianie dwóch termostatów, oba były u mnie zepsute. Dzisiejsza temp. na zewnątrz (-3). Po 2,5 km przy obrotach około 2 tys. obr. i spokojnej jeździe wskaźnik temp. na pierwszej kresce na niebieskim polem. Po ok. 5 km autko pokazuje ok. 80 stopni, ale wtedy już wjeżdzam do miasta. Reasumując po ok. 15 min od startu i przejechaniu 7 km, wskazówka stoi centralnie pionowo. Tyle ode mnie, pozdrawiam.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Witam mój problem polega na tym że auto bardzo wolno się nagrzewa jak jadę że stała prędkością to powoli łapie temp jak zwalniam lub się zatrzymam to spada termostatu egr nie ma w tym silniku A główny wydaje się ok bo po przejechaniu kilkunastu km wszystkie węże są gorące A ten gdzie jest termostat jest zimny ratujcie bo nie wiem co mam robić
Opublikowano
Jesteś pewny, że nie ma termostatu przy EGR ? Ja miałem takie same objawy, wymieniłem dwa termostaty i teraz wszystko śmiga. Wymień ten główny, koszt z wymianą chyba 200 zł, wiec nie są to jakieś kosmiczne pieniądze.
Opublikowano

Jestem pewien że nie ma termostatu egr nawet mechanik to szukał A teraz zaobserwowane nowe zjawisko jak wylacze ciepły nawiew w kabinie temperatura rośnie szybko jak tylko włączę dmuchawe i zwiększa temp grzania to od razu wskazówka opada

Terostatvglowny jest raczej ok bo wąż który idzie do chłodnicy jest zimny a reszta gorącą

Opublikowano

No i deebee pozamiatał system :mrgreen: !!!!

Zmień ten pierd...nik i daj znać czy pomogło :8)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.