Skocz do zawartości

brak mocy bmwy 535d fo7


zenonie

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem z mocą w dolnym zakresie obrotów. Auto to bmw 535d gt f07 2010. Najczęściej brak mocy na zimnym silniku ale nie zawsze. Czasem jest też tak że nie ma mocy na rozgrzanym, zgaszę odpalę i jedzie NORMALNIE. Problem głównie w dolnej części obrotów, jak wstaje duże turbo to już jedzie.

- Turbiny są po regeneracji

- Wymieniony nastawnik małej turbiny na nowy

- ekologia OFF

- podciśnienia dużego turbo sprawdzone

- klapy wirowe usunięte

W aucie zrobiony program, normalnie wygenerowało 360km 724Nm ale coś ja jeszcze boli.

Proszę o pomoc.


ISTA błędy 244C00 regulacja ciśnienia doładowania, poziom wysokiego ciśnienia

Edytowane przez zenonie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Może chodzi ci o błąd 244C00???

Kody błędów BMW


Informacje o błędach


Opis kodu błędu

Monitorowanie kontroli ciśnienia doładowania. Dodatnie odchylenie regulacji (zbyt niskie ciśnienie doładowania) jest identyfikowane, jeśli odchylenie regulacji ciśnienia doładowania jest większe niż górna wartość graniczna zależna od punktu pracy.

Górną wartość graniczną odchyłki regulacji wyznacza się z mapy charakterystyki w funkcji prędkości obrotowej silnika i szybkości wtrysku paliwa. Górna wartość graniczna wynosi ok. 450 hektopaskali.

Warunki kodu błędu

Ogólne warunki Monitorowanie odchylenia regulacji w stanie ustalonym ma miejsce, gdy silnik znajduje się w zakresach roboczych 3 lub 4. -

- Zakres roboczy 3 jest obecny, jeśli prędkość wtrysku paliwa jest większa niż wartość graniczna, a prędkość obrotowa silnika jest większa niż ograniczenie prędkości.

- Zakres roboczy 4 występuje, gdy prędkość wtrysku paliwa jest większa niż ograniczenie prędkości, a prędkość obrotowa silnika jest większa niż ograniczenie prędkości.

Zakres roboczy ograniczenia

prędkości 3: 22 mg / skok Zakres roboczy ograniczenia prędkości 3: 1500 obr / min

Zakres roboczy ograniczenia prędkości 4: 200 mg / skok

Zakres roboczy ograniczenia prędkości 4: od 6000 obr / min do 7000 obr / min (w zależności od wersji).

Napięcie sterownika: od 9,5 V do 16 V.

Stan terminala


Warunki jazdy

Stan czasu uszkodzenia

Usterka jest wprowadzana, jeśli występuje dłużej niż następujący okres (czas odbicia): od 7000 ms do 9000 ms (w zależności od wariantu).

Plan serwisowy

1. Sprawdź zawór EGR (obserwuj wpisy w pamięci błędów).

2. Sprawdź przepustnicę (obserwuj wpisy w pamięci błędów).

3. Sprawdzić klapę regulacyjną turbiny (mogła się uwolnić z wału).

4. Sprawdzić siłownik ciśnienia doładowania, stopień wysokiego ciśnienia.

5. Sprawdź system próżniowy:

- Włącz komponent i zmierz próżnię.

- Sprawdź węże podciśnieniowe pod kątem załamań i porowatości.

- Sprawdź konwerter ciśnienia.

6. Sprawdzić szczelność systemu mas powietrza.

7. Sprawdź zawór wastegate.

8. Sprawdzić szczelność układu wydechowego przed turbinami. Uwaga: Możliwe wewnętrzne nieszczelności na połączeniu dużej turbosprężarki wydechowej z kolektorem wydechowym (przy pierścieniu uszczelniającym klapki regulacyjnej turbiny).

9. Sprawdzić stopień wysokiego ciśnienia turbosprężarki spalin pod kątem uszkodzeń na kole sprężarki i wirniku turbiny.

10. Sprawdzić otwory wlotowe i zawory wlotowe pod kątem osadzania się sadzy (szczególnie podczas jazdy na krótkich dystansach).

Ważne w przypadku N57S1:

Sprawdź, czy węże podciśnieniowe z zaworu wastegate i klapki sterującej turbiny są prawidłowo podłączone. Węże próżniowe obu komponentów były czasami wymieniane podczas produkcji.

Wpływ na błąd

Usterka blokuje regenerację filtra cząstek stałych.

Odwiedź najbliższe centrum serwisowe BMW.

Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze Lampka kontrolna awarii i komunikat Check Control

Komunikaty w Centrum sterowania

Uwagi serwisowe

Sprawdź wpisy kodów błędów dotyczących wymienionych komponentów, przeprowadź kontrolę działania.

Uwaga:

Usterka może być również spowodowana nieszczelną chłodnicą powietrza doładowującego. Jeśli wyciek był spowodowany uszkodzeniami siłowymi, takimi jak dno pojazdu, nie można tego naprawić poprzez gwarancję!

Uwaga dotycząca B57D30T0:

W przypadku B57D30T0 klapa regulacyjna turbiny mogła zostać zdjęta z wału. W rezultacie klapa regulacyjna turbiny nie zamyka się prawidłowo. W rezultacie narastanie ciśnienia doładowania w dolnym zakresie prędkości obrotowej silnika nie jest prawidłowe.

Uwaga:

W przypadku serii F01, F02, F04, F06, F07, F10, F11, F12, F13 i F18 istnieje możliwość, że fajka z niefiltrowanym powietrzem zostanie zamknięta pokrywą po zakończeniu pracy nad przewodem powietrza chłodzącego. Dzieje się tak w przypadku, gdy pokrywa została zainstalowana po złej stronie prowadzenia powietrza chłodzącego.

Uwaga dotycząca N57D30T0:

W N57D30T0 wąż podciśnieniowy do zespołu próżniowego płyty obejściowej często ociera się o miskę olejową!

Uwaga dotycząca N57D30T0:

Do lutego 2010 r. F01 z N57D30T0 był wyposażony w zespoły podciśnieniowe klapy sterującej turbiny, które z upływem czasu mogą wykazywać następujące uszkodzenia:

- Uszkodzona membrana zespołu próżniowego.

- Łącznik wyciąga się z jednostki podciśnieniowej.

W takim przypadku należy wymienić jednostkę podciśnieniową.

W przypadku stwierdzenia nieszczelności w układzie przepływu powietrza należy wykonać następującą funkcję serwisową: Usunąć adaptacje, układ przepływu powietrza.

W przypadku stwierdzenia nieszczelności w układzie wydechowym należy wykonać następującą funkcję serwisową: Usunąć adaptacje, układ wydechowy.

Jeżeli wymieniany jest zawór recyrkulacji spalin, należy wykonać następującą funkcję serwisową: Usunąć adaptacje, system przepływu powietrza.

W przypadku wymiany klap wirowych należy wykonać następującą funkcję serwisową: Usunąć adaptacje, system przepływu powietrza.

© 2020 - BMWFaultCodes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak błąd to 244C00 czy jest ktoś w stanie podopiedziec jakie wartości sprawdzać w ISTA

Żeby można było wyeliminować możliwości.


Tak jak pisałem auto moc wygenerowało, więc raczejodpada stałe uszkodzenie dolotu lub innej nieszczelnosci w układzie.


W aucie nie ma dpf-a, egr jest wyłączony i zaślepiony więc błędy raczej też nie pochodzą od tych części.


SA tez usunięte klapy wirowe. Może to ma znaczenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.