Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 256
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
318i z 2020 , 72 tyś przebiegu , 115 tyś zł wycena , jedna szkoda z AC : 5900 zł :evil:

 

hmmm, może nie BMW ale Volvo Allianz wycenil mi wartość na 190k PLN (rocznik 2019, 110k przebiegu), cena full wypas pakiet wszystkomający 6350PLN

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To była najtańsza oferta z możliwych , nic nie wywinduje stawki jak szkoda z AC na dane auto w ostatnim roku ubezpieczeniowym - u mnie kosztowało ponad 2500 zł- , patrząc ile płaciłem rok temu za pakiet ,nie mając szkody z AC .
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak się ma więcej jak jedno auto albo szkoda jest minimalna to należy się dobrze zastanowić czy robić mała szkodę z ac czy samemu zapłacić i lepiej to sobie dobrze przeliczyć. Niejednokrotnie mi wychodziło taniej naprawić szkodę samemu.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak się ma więcej jak jedno auto albo szkoda jest minimalna to należy się dobrze zastanowić czy robić mała szkodę z ac czy samemu zapłacić i lepiej to sobie dobrze przeliczyć. Niejednokrotnie mi wychodziło taniej naprawić szkodę samemu.

Bardzo słuszna uwaga :cool2:

polecam tą radę w przypadku niewielkiego uszkodzenia szyby przedniej kamieniem w miejscu gdzie może być naprawione estetycznie i skutecznie za 150 zł , bo nie ma nic bardziej bolesnego jak .. 2 szkody w roku ubezpieczeniowym

Opublikowano

Z doświadczenia zawodowego dodam tylko, że Wasze ceny powinny odzwierciedlać symulacje:

- jeśli mówimy o ubezpieczeniu dealerskim, to zwyczajowo przyjmuje się jako % wartości samochodu

- jeśli o pozostałych, to korzysta się z wielu modeli danego ubezpieczyciela do wyceny składki (i tu wchodzi dużo zmiennych, m.in.: geografia, wiek, płeć, współwłaściciele, historia u danego ubezpieczyciela, historia w UFG).


Wielu ubezpieczycieli już pod koniec zeszłego roku miała mały problem przez niedoszacowanie składek ze względu na inflację i koszty serwisów które zaczęły wzrastać.

(+ inne wewnętrzne koszty obsługi agentów, pośredników, itp itd)

Jeśli wasze ubezpieczenie wzrosło rok do roku o jakieś 5-15% to będzie naturalna sytuacja która obecnie na rynku występuje. Ubezpieczyciele w ciągu ostatnich lat

często zmieniali modele wewnętrzne gdzie przykładają coraz większą rolę w kalkulacji składki na bazie parametrów z UFG, jeśli szkoda była, no to oczywiste że składka

"ciut" wzrośnie.

Za rok będzie pewnie jeszcze gorzej, bo Ubezpieczyciele mają otrzymać dostęp do historii mandatów i wykroczeń - tutaj zjawisko będzie widoczne zakładam najwcześniej

od 2022Q3 - bo kalibracji modeli wewnętrznych.

BMW THE1 F40 120d - M Sport, Skyscraper Grey (2022)

Odebrany! https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=229&t=395918

icon1.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z doświadczenia zawodowego dodam tylko, że Wasze ceny powinny odzwierciedlać symulacje:

- jeśli mówimy o ubezpieczeniu dealerskim, to zwyczajowo przyjmuje się jako % wartości samochodu

- jeśli o pozostałych, to korzysta się z wielu modeli danego ubezpieczyciela do wyceny składki (i tu wchodzi dużo zmiennych, m.in.: geografia, wiek, płeć, współwłaściciele, historia u danego ubezpieczyciela, historia w UFG).

Z dealerskim się tu nie zgodzę bo nie bierze pod uwagę tylko % wartości pojazdu, dodatkowo liczy zmienne które wymieniłeś w drugim punkcie.

Opublikowano
318i z 2020 , 72 tyś przebiegu , 115 tyś zł wycena , jedna szkoda z AC : 5900 zł :evil:

 


Napisz na priv może uda mi się przygotować Ci coś lepszego.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano


Napisz na priv może uda mi się przygotować Ci coś lepszego.

Dzięki :cool2: już mam opłacone, ale w przyszłości dam znać :)

Opublikowano
Z dealerskim się tu nie zgodzę bo nie bierze pod uwagę tylko % wartości pojazdu, dodatkowo liczy zmienne które wymieniłeś w drugim punkcie.

To już zależy jakie warunki dana marka sobie ustaliła z Ubezpieczycielem. Ale tak to powinno wyglądać w teorii :8)


-- edit

Oczywiście można stosować bazowy % do wartości, jako wartość wyjściową.

A jeśli dana marka chce "zarobić", to może manipulować % wedle ustaleń z Ubezpieczycielem (min% -> max%).


Jeśli nałożymy dodatkowe parametry (nazwijmy je zewnętrzne) to już umowa między Marką-Ubezpieczycielem.

Ale ich liczba (parametrów) zwyczajowo jest mniejsza niż przy kalkulacji ubezpieczenia bezpośrednio u Ubezpieczyciela.

BMW THE1 F40 120d - M Sport, Skyscraper Grey (2022)

Odebrany! https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=229&t=395918

icon1.png

Opublikowano
Z dealerskim się tu nie zgodzę bo nie bierze pod uwagę tylko % wartości pojazdu, dodatkowo liczy zmienne które wymieniłeś w drugim punkcie.

 

Nie bierze się, nieważne czy masz 45 lat czy 25, oraz jaka jest Twoja historia wypadkowości, ubezpieczenie dealerskie wychodzi tak samo. Bo to dealer jest podmiotem, którego cechy brane są pod uwagę przez firmę ubezpieczeniową. Ubezpieczenie auta mojego taty wychodzi niemal tak samo jak mojego, mimo różnicy wieku i historii.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

będziesz mi próbował że robiłeś za mnie kalkulacje? wytłumacz mi dlaczego kalkulacja w pakiecie dealera w rodzinnym mieście miała dużo niższa składkę niż w dużej miejscowości?

albo dlaczego składka zmalała kiedy dodałem współwłaściciela który miał pełne zniżki?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Bo Cię dealer w ciula robił :)

Wszystkie salony w BMW w Polsce liczyły z tym samym wynikiem (tzn. wyżej wymienione czynniki miały wpływ na wysokość składki) więc chyba nie za bardzo wiesz co mówisz.

Opublikowano
Bo Cię dealer w ciula robił :)

Wszystkie salony w BMW w Polsce liczyły z tym samym wynikiem (tzn. wyżej wymienione czynniki miały wpływ na wysokość składki) więc chyba nie za bardzo wiesz co mówisz.

 

Pakiet dealerski to % wartości pojazdu - i tutaj raczej nic innego się nie liczy. Oferta jest danego dealera i skoro jest to OFERTA na xx%, to nie może być tak, że jeden zapłaci inny % niż drugi.

Są natomiast jeszcze pakiety ubezpieczycieli na nowe pojazdy (do kilku lat) - i to jest inna inność ;) Tutaj pod uwagę brany jest % wartości pojazdu i inne czynniki. Ale pakiet dealerski i pakiet towarzystwa ubezpieczeniowego to dwie różne sprawy.

Opublikowano
Mam alternatywną opcje ubezpieczenia w Uniqa, niestety Dealer twierdzi ze Uniqua nie jest akceptowana przez BMW. Macie jakieś doświadczenia ?
Opublikowano
Kilka procesów musiałem dla klientów stoczyć, aby wypłacili odszkodowanie. Kwestionują wszystko. Przykład - sprawca wypadku w protokole przyznaje, że to jego wina i prosi o warunkowe umorzenie postępowania. Uniqua pisze, że odmawia wypłaty odszkodowania, bo ubezpieczony kwestionuje swoją odpowiedzialność. Ja rozumiem, Polo IV uderzyło w nowe M550i, ale bez przesady...
Opublikowano
Z doświadczenia zawodowego wiem że to bardzo słaba ubezpieczalnia , są duże problemy z wypłatami odszkodowań dlatego BMW nie godzi się na ich ubezpieczenie .
Opublikowano
Z doświadczenia zawodowego wiem że to bardzo słaba ubezpieczalnia , są duże problemy z wypłatami odszkodowań dlatego BMW nie godzi się na ich ubezpieczenie .

Też warto dodać, że obecna UNIQA to również stara AXA :wink:


Nie miałem doświadczenia w likwidacji ani w Uniqa, ani w Axa - ale obecna (subiektywna) ocena powinna być kombinacją obu tych spółek, a nie tylko starej Uniqi

BMW THE1 F40 120d - M Sport, Skyscraper Grey (2022)

Odebrany! https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=229&t=395918

icon1.png

Opublikowano

Ja mówię o sprawach sprzed kilku miesięcy dosłownie.

Jest kiepsko.

Chociaż hitem było PZU, które w kilkumiesięcznym X5 za zniszczony reflektor laserowy proponowali 740 zł odszkodowania.

Opublikowano
Ja mówię o sprawach sprzed kilku miesięcy dosłownie.

Jest kiepsko.

Chociaż hitem było PZU, które w kilkumiesięcznym X5 za zniszczony reflektor laserowy proponowali 740 zł odszkodowania.

 

Hm, no to dodam od siebie tylko tyle - że nie oceniajmy całego Ubezpieczyciela na podstawie jednej komórki jaką w tym przypadku jest dział likwidacji szkód.

Likwidacja szkód działa na tej zasadzie, że proponuję bezsporną kwotę odszkodowania - oczywiście w 90% bazują na cenach zamienników (nawet jeśli nie istnieją - ale o tym później :D).

I oczywiście że wiadomo, że chodzi o pieniądze - im ubezpieczalnia wypłaci mniej poszkodowanemu, tym więcej im zostanie w kieszeni, a likwidator/konsultant obsługujący sprawę dostanie większa premię :D


W przypadki likwidacji szkód - to oczywiście istnieją dwa scenariusze:

- OC tu najczęściej likwidacja z polisy sprawcy, więc tu nie ma się co zastanawiać nad wycenami tylko naprawiać w ASO.

- AC tu już zależne od zakresu ubezpieczenia i wykupionego wariantu - jeśli wariant ASO, to jak powyżej naprawa w ASO; jak wariant kosztorysowy, no to już przy zawarciu ubezpieczenia godzimy się na ceny które są "odgórnie ustalone".

Wydaje mi się, że przy nowszych samochodach (mówię ogólnie - nowe, dwu/trzy/piecio letnie) ceny części zamiennych, zamienników są kolosalnie inne, więc czy warto oszczędzać te 10-20% ceny składki a potem robi problem przy szkodzie? Że dali mi za lampę 1tys a nowa kosztuje 5tys..

To już indywidualna kwestia każdego ... Warto przeglądać co się kupuje, czasem nie wystarczy podgląd - a warto wczytać się w OWU.


Również warto też zauważyć, że wiele osób myśli, że to co zaproponuje Ubezpieczalnia jest ostatnim słowem. I wiele osób bierze te kwoty i potem wylewa łzy, bo są mocno zaniżone.

Świadomość ubezpieczonych - względem tego co kupują i czego powinni wymagać jest jeszcze mała ...


Ciekawostka:

Ja miałem okazję likwidować szkodę z AC (akurat nie BMW) - i ubezpieczalnia XYZ wyceniła mi lampę jako zamiennik o wartości chyba 300/400zł. Co najlepsze, to taki zamiennik nie istniał i nie istnieje jeszcze. Dobrze, ze miałem opcje naprawy w ASO na oryginalnych częściach, więc sama lampa wyszła finalnie 2000zł.

BMW THE1 F40 120d - M Sport, Skyscraper Grey (2022)

Odebrany! https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=229&t=395918

icon1.png

Opublikowano
Ja miałem podobnie lata temu z Clio. Miałem model stosunkowo dobrze wyposażony, z doświetlaniem zakrętów. I ubezpieczyciel z OC policzył zamiennik zwykłego reflektora, za 300 zł. Finalnie naprawiłem oczywiście w ASO i nie było pola do dyskusji.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.