Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W związku z trzaskami przy cofaniu (temat obok) spróbowałem skorzystać z przedłużonej gwarancji. Zacząć należy od tego, że nazwa popularna i logiczna, nie ma jednak wiele wspólnego z faktami - żadna gwarancja, tylko ubezpieczenie kosztów naprawy. Ale to drobiazg.

Po pierwsze ubezpieczyciel (bo przecież nie gwarant) dał odmowę, gdyż ta "gwarancja" obejmuje awarie - uwaga, proszę o koncentrację! - "uniemożliwiające bezpieczne eksploatowanie pojazdu". Czyli np. odpada koło, nagle na skrzyżowaniu gaśnie silnik, hamulce na wszystkich kołach przestały działać itp. to łaskawie pokryją koszty. Chyba. Ale gdy np. pojawią się niepokojące trzaski, silnik ma zmniejszoną moc, radio przestało grać albo skrzynia szarpie - czy takie niedogodności uniemożliwiają bezpieczną eksploatację?

Ale gdybym chciał wdać się w polemikę "gwarant" ma drugiego asa w rękawie. Wraz z dokumentami przy odbiorze auta dostałem "Potwierdzenie gwarancji premium selection" podpisane przez dealera (jako ubezpieczającego) i przez ubezpieczyciela, którego naiwnie nazwałem "gwarantem". Wśród załączników jest m.in. "lista kontrolna". Ubezpieczyciel, mimo że to Potwierdzenie (gdzie indziej zwane szumnie certyfikatem) podpisał, twierdzi że został wprowadzony celowo w błąd (przez kogo?) i nie otrzymał tej listy kontrolnej, więc ubezpieczenie jest nieważne. Oczywiście że argument jest żałosny, do obalenia przez początkującego aplikanta przed każdym sądem, ale wiadomo liczą na zniechęcenie przeciwnika, jak każda ubezpieczalnia w każdym przypadku.

Jest w tej historii jeszcze jeden aspekt, niestety dotyczący dealera. Napisałem maila do sprzedawcy z prośbą, aby wyjaśnił i usunął błąd (zaniedbanie) tak, aby "gwarancja" była ważna. Nie dostałem żadnej odpowiedzi, więc ponownie napisałem maila z prośbą, aby chociaż potwierdzili jego otrzymanie. Dalej nic. Podrzuciłem więc maila osobiście do dealera, pani pokwitowała mi przyjęcie. I czekam co dalej. Dwie rzeczy są pewne - tzw. dodatkowa gwarancja to kit, zaś dealer który zaniedbał formalności (jeśli ubezpieczyciel nie kłamie) a teraz chowa głowę w piasek jest u mnie skreślony. Za pół roku kończy mi się leasing.

Opublikowano

Nie wiem o jakiej gwarancji mówisz, ale mogę Cię zapewnić, że pakiety serwisowe, które oferuje BMW przy zakupie nowych pojazdów ( możesz je wydłużyć max 3 mieś po dacie produkcji ) to normalnie działająca gwarancja. Korzystałem wielokrotnie, raz skrzynia w F10, Turbina w G30, Dpf w G30, zamek SOFTCLOSE w G30, wyłaczeń względem 24 mieś gwarancji jest niewiele, a tyczą się głównie trzasków, skrzypień, etc.


Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Opublikowano
"Gwarancja" chyba standardowa, taka jaką dealer sam mi zaproponował. Samochód co prawda zarejestrowany na dealera, ale technicznie nowy bo przebieg 10 km. Tak jak napisałem okazuje się że "gwarancja" to faktycznie ubezpieczenie kosztów usunięcia awarii, zaś definicja awarii kuriozalna (sprawdź w swojej definicję awarii). Jest cała litania wyłączeń, niektóre bardzo wygodne i pojemne np. niewłaściwa(?) eksploatacja albo przegrzanie(?!), choć jeśli nic się nie da zastosować zawsze mogą odpowiedzieć, że przecież samochód jedzie czyli "awarii" nie ma. Można powiedzieć standardowe "gwarancja do bramy i się nie znamy".
Opublikowano

Przedłużona gwarancja działa bez zarzutów, a ubezpieczenie nie wiem.

Gwarancję można chyba wykupić do trzech miesięcy od daty zakupu samochodu nowego.

Staram się unikać ubezpieczalni, zawsze są liczne wykluczenia, OWU, etc...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Potwierdzam. Mając BRI nic klienta nie interesuje - ani koszt części ani robocizny. Wymieniałem tak m.in. panel dotykowy klimatyzacji i przekładnię kierowniczą, bo mi coś chrupało. Nikt nie pierdzielił głupot o jakichś dziwnych wykluczeniach.
Opublikowano
W którym salonie kupowałeś? To co masz to pewnie gwarancja BPS czyli właśnie ubezpieczenie kosztów napraw, którym zajmuje się WAGAS w Polsce. Ubezpieczenie obejmuje awarie „krytyczne”, padnie skrzynia (na amen) wymienianą, zerwie się łańcuch rozrządu- wymieniają silnik. Tak samo np z xdrive, przekładnia kierownicza, wtryskiwaczami, turbinami, elementami układu adblue.
Opublikowano

Od prawie 2 lat kupując samochód z programu Premium Selection nie masz już możliwości przesłużenia gwaranacji z programu BMW Repair.

Przedłużona gwarancja, którą Ci sprzedano to ubezpieczenie kosztów napraw (najprawdopodobniej Wagas). W tym przypadku, jak z każdym produktem ubezpieczeniowym zakres odpowidzialności zależy od polisy jaką wybrałeś.

Mi udało się wykupić BMW Repair do mojego samochdu, ale samochód był do 3 miesięcy, pierwszym właścicielem było BMW Polska i to oni wykupili pakiet przed przerejestrowaniem samochodu na mnie.

Opublikowano

Dokładnie jak wyżej.

BRI - czyli koszty napraw po stronie BMW - kiedyś można było przedłużyć w dowolnym okresie jeśli auto było na bieżąco serwisowane w ASO. Obecnie BRI można przedłużyć w aucie do 3 miesięcy od daty rejestracji. Ostatnio robiłem cesję na F20 z rejestracją wrzesień 2019 i aktualnym przebiegiem 2000km i nie można było już przedłużyć BRI- fabrycznie auto posiada gwarancje BRI na 2 lata (co z doświadczenia wiem, że warto je mieć). Mogłem jedynie wykupić/przedłużyć BSI - czyli serwisy w ASO (olej itp).

Opublikowano
Temat załatwiony, ubezpieczenie (zwane gwarancją) aktywne, dealer się zrehabilitował. Każdy może popełnić błąd, ale decydujące czy umie z niego wyjść.
Opublikowano
Dokładnie jak wyżej.

BRI - czyli koszty napraw po stronie BMW - kiedyś można było przedłużyć w dowolnym okresie jeśli auto było na bieżąco serwisowane w ASO. Obecnie BRI można przedłużyć w aucie do 3 miesięcy od daty rejestracji. Ostatnio robiłem cesję na F20 z rejestracją wrzesień 2019 i aktualnym przebiegiem 2000km i nie można było już przedłużyć BRI- fabrycznie auto posiada gwarancje BRI na 2 lata (co z doświadczenia wiem, że warto je mieć). Mogłem jedynie wykupić/przedłużyć BSI - czyli serwisy w ASO (olej itp).

 


Data I rej, nie ma nic wspólnego z przedłużeniem BRI, liczy się data produkcji, więc jeśli auto stoi na placu dealera pól roku i dealer nie wykupił pakietu, to ty też go nie wykupisz, jeśli minęło więcej niż 3 mieś.


Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Opublikowano
Data I rej, nie ma nic wspólnego z przedłużeniem BRI, liczy się data produkcji, więc jeśli auto stoi na placu dealera pól roku i dealer nie wykupił pakietu, to ty też go nie wykupisz, jeśli minęło więcej niż 3 mieś.Pzdr

:shock:

Nie wprowadzaj w błąd, na wykup BRI masz 3 m-ce od daty zakupu samochodu nowego (nie rejestrowanego wcześniej) i data produkcji nie ma nic do rzeczy.

Gwarancja też startuje z chwilą wyprodukowania? :mad2:

Opublikowano

To lepiej ty się dowiedz, bo BRI wykupujesz z systemu BMW na podstawie VIN, jeśli minie 3 mieś, system nie zaakceptuje zakupu pakietów, nie bez powodu salony, kupując auta na stok/demo wykupują z konfiguratora gwarancję chociaż na rok dłużej. Gwarancja fabryczna płynie od daty wystawienia FV.


Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Opublikowano

Tydzień temu na ubezpieczeniu WAGAS wymieniłem tylną wycieraczkę (którą raz działała a raz nie), oraz USB, przez które nie mogłem uaktualnić NAVI (podłączenie dwóch tabletów doprowadziło do jakiegoś spięcia).

Ubezpieczenie WAGAS w Premium Selection masz standardowo na dwa lata od wygaśnięcia oryginalnej gwarancji. Jej suma w moim, standardowym wypadku to suma zakupu pojazdu.

Jedynym minusem jest czas takiej naprawy, minimum 2-3 dni. Pierwszego dnia BMW wycenia przedmiot i cenę napraw. Drugiego WAGAS daje odpowiedź czy akceptuje kosztorys i jak są części na miejscu masz autko naprawione.

Opublikowano
Też mam auto z PS z ubezpieczeniem / gwarancją WAGAS. U mnie wszystko bez zarzutu. Miałem kilka napraw o koszcie od 1 tys. do 20 tys. Problemów nie było. Trafiłem na ogarniętych ludzi na serwisie, którzy sprawę poprowadzili jak powinno się i tyle.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To lepiej ty się dowiedz, bo BRI wykupujesz z systemu BMW na podstawie VIN, jeśli minie 3 mieś, system nie zaakceptuje zakupu pakietów, nie bez powodu salony, kupując auta na stok/demo wykupują z konfiguratora gwarancję chociaż na rok dłużej. Gwarancja fabryczna płynie od daty wystawienia FV.

 

To jest nieprawda.


Mam G11 wyprodukowane we wrześniu, odbiór był koniec listopada, gwarancję (pakiet BRI) wykupiłem w lutym dodatkową bez problemów. Dostałem przy tym informację, że mam faktycznie 3 mies od daty, bodajże pierwszej rejestracji, na zakup pakietu.


Należy też pamiętać, że BRI czyli tzw. "przedłużona gwarancja" ma pewne wykluczenia, np. w jej skład nie wchodzą trzaski, szumy, uszkodzenia skóry np. wynikające z eksploatacji (tyle zapamiętałem czytając ją przed podpisaniem, polecam to robić, generalnie ;) ). Przy czym zwykła gwarancja jak narazie działa świetnie, zgłosiłem się z zagniecioną skórą na podłokietniku kierowcy w drzwiach - bez dyskusji wymieniany jest cały boczek. Fakt faktem że wygląda to na wadę fabryczną, bo po kilku mies użytkowania pojawił się w podłokietniku rowek wskazujący na wadę pianki pod spodem, niemniej z opowieści na forum spodziewałem się odrzucenia tematu i kopania z koniem, które skończy się pewnie oddaniem do zakładu naprawiającego takie rzeczy, a tu nie - "zamawiamy boczek, damy znać jak będzie dostępny i zaprosimy na wymianę". Zaczynam odzyskiwać wiarę w markę ;)

Opublikowano
To lepiej ty się dowiedz, bo BRI wykupujesz z systemu BMW na podstawie VIN, jeśli minie 3 mieś, system nie zaakceptuje zakupu pakietów, nie bez powodu salony, kupując auta na stok/demo wykupują z konfiguratora gwarancję chociaż na rok dłużej. Gwarancja fabryczna płynie od daty wystawienia FV.


Pzdr

Dokładnie to masz 3 m-ce od daty retailu, odklikania przez Dealera sprzedaży w systemie BMW. Od tego też terminu biegnie start gwarancji fabrycznej. Zazwyczaj pokrywa się to z datą I rejestracji.

Nie ma tu żadnego znaczenia ile auto stoi na stoku. Masz na stoku auta z 2019r., gdzie Klient po zakupie będzie miał 3 m-ce żeby podjąć tą ważną dla niego decyzję :)

Co innego dotyczy aut Demo. Bo wtedy masz już auto zarejestrowane, czyli 3 miesięczny okres biegnie.

 

Jak ten Wagas wychodzi na swoje...?:)

Łatwo się domyślić, bo już nie ma nowych polis BPS od Wagasa ;)

Jest inny ubezpieczający.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.