Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie,


poszukuje pomocy w znalezieniu przyczyny drgania auta.

specyfikacja samego auta to f30 (2016 r), wersja lux line 320d (napęd na tył) - 108 tys przebiegu.



Wydaje mi się, że problem pojawia się już przy prędkości ok 50-60 km/h (lekko odczuwalne, przez osoby jadące jako pasażerowie nie są odczuwalne), przy prędkości autostradowej, od 100 wzwyż, drgania są ciągłe i czują je wszyscy . Drgania pojawiają się na kierownicy i fotelach. Drgania są o tyle intensywne, że po dłuższej jeździe w rekach mam mrowienie - pomijam fakt, że w sumie wszystko wpada w drgania.

Sądziłem że problemem jest złe wyważenie kół, lecz po ponownym wyważeniu problem nadal występuje (wyważałem parokrotnie koła letnie i zimowe). Drugą rzeczą jaka przyszła mi na myśl, to klocki i tarcze hamulcowe. Nie mniej komputer pokładowy, przy tarczach tył/przód, pokazuje że wymiana powinna nastąpić za ok 30 tys km (tył 27, przód 49)... Byłem z tym problemem w serwisie i powiedziano mi, że tarcze są nierówno zużyte i że to to może być przyczyną drgań. Czy faktycznie?

Oprócz drgań podczas jazdy, pojawiają się drgania podczas hamowania - bardziej intensywne. I ponoć to nierówne zużycie tarcz jest tego przyczyną.


Co ciekawe, przy IDEALNYM asfalcie, problem nie występuje...

Przed kupnem auta (w 2019) wiedziałem że auto będzie miało twarde zawieszenie ale nie wiedziałem, że aż tak będę to wszystko czuł... stąd moje poszukiwanie ewentualnych problemów.


PS. Posiadam opony RF 18". Czy drgania (pomijając te z hamowania) mogą być przyczyną nisko profilowych opon i twardego zawieszenia które wszystko 'czuje' ?

Dziękuję z góry za ewentualne wskazówki.

Opublikowano

Zmienić na koła 16 i odbyć jazde testowa.

Wydaje być się uszkodzony wewnętrzny oplot opony.

Jakiej marki są opony?dot producent rozmiar kraj?

Wypadało by tez sprawdzić dokręcenie wózka,przedniego zawieszenia oraz śruby przekładni.

W tym roczniku tez powinno się już wymienić obie poduszki silnika.

Opony zazwyczaj odpowiadają za takie wibracje i samo wyważenie może nic nie zmienić.

Kiedy była robiona pełna geometria?

MADE IN PRL
Opublikowano

Dziękuję za sugestie!

 

Kiedy była robiona pełna geometria?

 

Przeze mnie nie była nigdy.

Jestem umówiony w tym tygodniu na przegląd z wyszukaniem ewentualnych usterek. Pokieruje się poniższymi informacjami i dam znać co wyszło.

Opublikowano
Witam serdecznie,


poszukuje pomocy w znalezieniu przyczyny drgania auta.

specyfikacja samego auta to f30 (2016 r), wersja lux line 320d (napęd na tył) - 108 tys przebiegu.



Wydaje mi się, że problem pojawia się już przy prędkości ok 50-60 km/h (lekko odczuwalne, przez osoby jadące jako pasażerowie nie są odczuwalne), przy prędkości autostradowej, od 100 wzwyż, drgania są ciągłe i czują je wszyscy . Drgania pojawiają się na kierownicy i fotelach. Drgania są o tyle intensywne, że po dłuższej jeździe w rekach mam mrowienie - pomijam fakt, że w sumie wszystko wpada w drgania.

Sądziłem że problemem jest złe wyważenie kół, lecz po ponownym wyważeniu problem nadal występuje (wyważałem parokrotnie koła letnie i zimowe). Drugą rzeczą jaka przyszła mi na myśl, to klocki i tarcze hamulcowe. Nie mniej komputer pokładowy, przy tarczach tył/przód, pokazuje że wymiana powinna nastąpić za ok 30 tys km (tył 27, przód 49)... Byłem z tym problemem w serwisie i powiedziano mi, że tarcze są nierówno zużyte i że to to może być przyczyną drgań. Czy faktycznie?

Oprócz drgań podczas jazdy, pojawiają się drgania podczas hamowania - bardziej intensywne. I ponoć to nierówne zużycie tarcz jest tego przyczyną.


Co ciekawe, przy IDEALNYM asfalcie, problem nie występuje...

Przed kupnem auta (w 2019) wiedziałem że auto będzie miało twarde zawieszenie ale nie wiedziałem, że aż tak będę to wszystko czuł... stąd moje poszukiwanie ewentualnych problemów.


PS. Posiadam opony RF 18". Czy drgania (pomijając te z hamowania) mogą być przyczyną nisko profilowych opon i twardego zawieszenia które wszystko 'czuje' ?

Dziękuję z góry za ewentualne wskazówki.

 

Czesc. Przeczytaj moj temat, nierowno zuzyte tarcze czy klocki musza miec jakas przyczyne, zazwyczaj jest to zacisk. Pozdro

Opublikowano

Bagażnik dachowy - byłem zdziwiony, ale również powoduje u mnie, (może błąd ustawienia??) drgania nadwozia.

Inne drgania (u mnie) przy prędkościach, to zawsze problem z wyważeniem opon.


PS. Zastanawiam się nad porzuceniem ROF ... ciekawi mnie wpływ ... muszę przeszukać fora :) Wg. wulkanizatora nie ma przeszkód.

Opublikowano
Tak jak kolega pisał wyżej Wydaje być się uszkodzony wewnętrzny oplot opony. Miałem podobny przypadek jedna z opon miała rozwarstwiony oplot wymiana na inna opone rozwiązała problem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.