Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,


Mam problem z moim BMW generalnie w czasie redukcji na drugi bieg skrzynia trochę zgrzytnęła tak jakbym nie docisną pedału sprzęgła i później pojawił się problem chciałem zmienić biega na trójkę i generalnie mi się to udało z tym, że to nie była trójka tylko jakiś wyższy bieg. Cała akcja skończyła się tym, że stanąłem na awaryjnych pod górkę i tu ciekawa sprawa. Generalnie lewarek zmiany biegów zablokowany w górnej pozycji. Auto wbite na jakimś wysokim biegu bo nie jestem w stanie ruszyć pod górkę motor gaśnie. Najciekawsze jest to, że pomimo tego, że jest górka auto z wciśniętym sprzęgłem bez hamulca się nie stacza tak jakby skrzynia sama w sobie zablokowała koła. Po tym jak kolega rozbujał lekko auto góra dół udało mi się wyrwać lewarek w dół co spowodowało, że auto zaczęło się swobodnie toczyć na sprzęgle. W tej chwili wygląda to następująco lewarkiem mogę ruszać tylko góra dół, na boki nie chodzi nie zależnie w jakiej jest pozycji to jest wbity jakiś bieg nawet jak teoretycznie jest w tej pozycji neutralnej, na luzie. Do tego jak przesunie się go w górę to blokuje koła. I teraz pytanie czy ktoś ma jakiś pomysł co mogło się zepsuć albo miał podobny problem. Plus mam pytanie o dostęp do skrzyni czy da się do niej dostać od góry przez tunel środkowy czy dostęp jest tylko od dołu. Będę się na dniach zabierał do próby zdiagnozowania problemu plus ewentualnej naprawy więc każda wskazówka jest na wagę złota.


Pozdrawiam,

Kacper

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Miałem w końcu chwilę i zabrałem się za robotę, wyjąłem skrzynie biegów i generalnie zachowuje się ona tak jakby cały czas był wbity bieg, tzn. jak jest na luzie to jest bieg i kręcąc wałem z jednej strony moment jest przenoszony na wał wyjściowy po wrzuceniu jakiegoś innego biegu skrzynia się całkowicie blokuje, wnioskuje że pewnie są wbite dwa biegi na raz. Zrezygnowałem z naprawy i zacząłem rozglądać się za używką i tu pojawiają się schody tzn. Skrzynia, którą wyjąłem jest firmy GETRAG na jej dwóch częściach znajdują się odlane numery:

217.0.0173.96

217.0.0201.98

Dodatkowo na białej naklejce z kodem kreskowym mogę znaleźć kolejne dwa numery:

5415663AI3

217.0.0007.02

Przeszukałem allegro i generalnie skrzynia nie jest zbyt popularna w trójkach za to znalazłem sporo wyjętych z e87 z tym, że w większości znalezionych przeze mnie egzemplarzy jeden z nabitych numerów się różni tzn. na części od strony silnika nabity jest numer:

217.0.0201.97

No i właśnie czy to 97 a 98 na końcu tego numeru ma jakieś znaczenie czy mogę swobodnie montować taką skrzynie. Ewentualnie prosiłbym kogoś znającego temat o wskazówkę jakiej skrzyni najlepiej szukać, który z tych numerów jest kluczowy. Mam w aucie start-stop co chyba też ma znaczenie.

Z góry dzięki,

Kacper

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Numery nie istotne, kazda e87/e90 lci 16d/18d oraz x1 18d ma taka sama skrzynie.
  • 3 lata później...
Opublikowano

Hej u mnie skrzynia zablokowała się na drugim biegu. Dojeżdżałam do skrzyżowania nagle jakiś dziwny tepy dźwięk i koniec jazdy Blokada na dwójce . 🙁

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.