Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

hrum hrum. chociaż byłem bohaterem poprzedniego tematu, to nie włącze sie do dyskusji :D nie ma sensu, wy wiecie swoje a my swoje. i kropka .

powiem tylko, że dzisiaj byłem w trasie no i rzeczywiście muszę przyznać, że pojazdy są tak samo widoczne jak i były kilka dni temu, na gorsze nic się nie zmieniło :D :twisted2:

  • Odpowiedzi 78
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Podsumowałem i wyszło mi, że 4 krotnie w tym temacie zaznaczyłem, że choć widoczność samochodów z włączonymi światłami się poprawia, to pogarsza się bezpieczeństwo innych użytkowników dróg takich jak choćby piesi. I co ? I nic nikt się do tego nie odniósł.

Dalej przekonujecie, że samochód bardziej widoczny tak jak bym sam tego nie przyznał. Ciemność widzę niektórzy powinni sobie zapalić światła, ale w głowie to może zrozumienie tekstu przyjdzie im łatwiej. W tej sytuacji faktycznie szkoda pióra.

Opublikowano

Dodam swoje "2 cents"... Realista, niestety nawet europejska komisja transportu sie niebardzo z toba zgadza ze wlaczone swiatla tworza niebespieczenstwo dla pieszych...

Po angielsku, nie bede tlumaczyl... linki na samym koncu..

"It is likely that DRL on passenger cars would have a favourable effect on accidents involving pedestrians, cyclists or motorcyclists."

Purpose: We investigated certain possible adverse effects of daytime running lights (DRL), originating from perceptual or cognitive mechanisms. In particular, our study dealt with the possibility that road users in the vicinity of a DRL-vehicle would suffer from a decreased conspicuity because of the presence of that vehicle.

Method: We conducted two experiments. The main experiment investigated the primary effects of DRL on/off on the conspicuity of other road users in the vicinity, with particular attention to other factors that might moderate the magnitude of any DRL-effect (type of background, type of other road user, level of expectation with regard to DRL, etc.) The additional experiment studied the effects of DRL on/off as a function of drivers’ visual and attentional capacities, notably Useful Field of View (UFOV) and static visual acuity. This experiment, therefore, checked for the possibility that DRL effects might be moderated by certain characteristics of the driver population.

In both experiments, subjects viewed colour slides depicting natural daylight scenes of traffic intersections. The slides were taken under overcast skies, representing the condition in which DRL should have its maximum effect. The slides contained a car with or without DRL and possibly other road users such as a cyclist, pedestrian or motorcyclist. Subjects were instructed to determine whether any other road users were present or not (present-absent search task), and they were instructed to react as fast as possible. Their reaction times were the main dependent variable.

Results: The effect of DRL in the main experiment showed that when the car had its headlights on, the subjects reacted faster than when the headlights were off. In other words, the other road users were on average detected better when the car had its headlights on. This effect is contrary to the hypothesis that other road users will suffer from the presence of a DRL-vehicle. However, considering the difference of 13 milliseconds on a grand average reaction time of 929 milliseconds it is not really a large effect in the opposite direction either.

When looking in depth for negative effects that might, nevertheless, occur in specific stimulus situations we found no such effects. It was therefore not the case that the grand average effect of DRL hid an opposite effect that could have occurred somewhere in a specific combination of conditions.

In the additional experiment we found no interaction effects between DRL on the one hand and UFOV and visual acuity on the other. This finding suggests that UFOV and visual acuity do not moderate the effects of DRL.

Conclusion: Overall, we conclude that we found no evidence that the conspicuity of road users in the vicinity of a DRL-vehicle, as measured by the speed with which their presence was detected, suffered from a car having its Daytime Running Lights on. Also, there was no evidence that road users with certain visual capacities that are less than average would specifically suffer from contraproductive effects of DRL.

 

http://ec.europa.eu/transport/road/roadsafety/equipment/daytimerunninglights/index_en.htm

 

http://ec.europa.eu/transport/road/roadsafety/equipment/daytimerunninglights/documents/IR3_oct_2004.pdf

Opublikowano
„Weź sznur i powieś się” powiedział Pan do Judasza. Tak stoi w Biblii .Czy to oznacza, że Bóg namawiał go do samobójstwa?
Taaaak widzę że kolega chyba z LPR... Więc Panu chyba już podziękujemy... :8) Napewno jezdżenie na światłach to bezsens tak samo jak zapinianie pasów bo przecież ziomowi zioma uratowło to życie bo wypadł przez okno szczegół że to 1 na 100 przypdaków albo że Airbag zabił kierowcę...Taaa SZATAŃSKIE WYNALAZKI Brrrrr ! Kolega TurboDiesel530d mówi że "europejska komisja transportu" no tak wiadomo Unia się nigdy nie myli ! Pomidor ma miec 6,7 cm średnicy a jabłko 5,3 :cool2: A prawda jest taka że samochód jadący o zmroku na krawezi lasu w kolorze tzw "asfaltu" jest no poprosty "idealnie " widoczny... To taka aluzja jakby ktoś nie zgadł ! A że piesi bedą szli no tak oślepną od tych xenonów czy innych wynalazków PO ! I TVN... :)
Opublikowano

Chcialbym tylko Szanowne Towarzystwo prosic o spokoj, zanim zaczniecie sie obrazac i rzucac wyzwiskami o podlozu politycznym :duh:

Podarujcie sobie nic nie wnoszace merytorycznie posty. :nienie:

były: E30 318is coupe, E30 325i saloon, E36 320i coupe, E34 520i sedan
Opublikowano

Dzięki za tę informację. Ja się skarżę, że wszyscy coś mówią, ale nikt na temat, a tu ciach i taki tekst. Okazuje się, że zabawa na forum też może być na poziomie.

Co do meritum to powiem tak: Tylko w drodze takich eksperymentów można obiektywnie coś stwierdzić. Takich, ale czy tego? No może troszku się zagalopowałem nie zamierzam podważać ani dobrych intencji ani kompetencji europejskiej komisji transportu, ale nieomylni przecież nie są . Takie eksperymenty warto byłoby powtórzyć gdzieś indziej w zmienionych warunkach. Przede wszystkim w realnej sytuacji drogowej, a nie w czasie pokazu slajdów.

Biorący udział w eksperymencie wiedzieli, że mają szukać innych użytkowników dróg to mogło wpłynąć na wyniki. Nie uwzględniono też nagminnego właśnie w naszym kraju oślepiania spowodowanego złym ustawieniem świateł, ani krótkotrwałego oślepiania spowodowanego pofalowana nawierzchnią. Słowem tego wszystkiego co odróżnia warunki realne od laboratoryjnych. Subiektywne odczucia maja niewielką wartość, ale warto to sprawdzić. Jak wykazał eksperyment minimalnie, ale jednak lepsze dostrzeganie pieszych wtedy gdy światła są włączone w dzień jakoś to do mnie nie trafia bo skądinąd człowiek reaguje koncentrując uwagę na silniejszych, a zwłaszcza nagłych zjawiskach do których bez wątpienia można zaliczyć niespodziewane pojawienie się światła i siłą rzeczy rozpoznawalność innych czynników wtedy słabnie. Tak czy inaczej jeden do zera dla zwolenników świateł, ale jak uczy historia przegrana bitwa to nie przegrana wojna.

Pozdrawiam

Opublikowano

Z jazdą na światłach sa zdania podzielone - ja na pewno nie jestem za tym żeby jeździć cały rok na świeczkach.

pozdr.

BMW = Będziesz Musiał Wyprzedzać :-)
Opublikowano
A teraz podobno zaostrzyli kary za brak swiateł, 200 zł + 6 punktów :mad2:
Opublikowano
A teraz podobno zaostrzyli kary za brak swiateł, 200 zł + 6 punktów :mad2:

 

i bardzo dobrze ! jak i pomysł całorocznej jazdy też popieram , jako ktos kto juz dawno pzrekroczył milion km przejechanych , wiem ze swiatła pomagają w widocznosci , ale gdy byłem młody , też sie obuzałem :lol:

Opublikowano
Miałem już sie nie odzywać,ale o to przykład Waszej bezpiecznej jazdy na światłach w ciągu dnia, a raczej nie bezpiecznej jak wiekszosc oslepia

http://motoryzacja.interia.pl/hity_dnia/news/nie-oslepiaj,798884,415

Wszystko sie zgadza, ale bez względu na to czy jest dzień czy noc to jak ktoś ma źle ustawione swiatła to i tak oslepia. W nocy nawet bardziej, jakby jechał na długich. Myslę, że ten link nie jest najlepszym przykładem dla teorii za czy przeciw włanczaniu świateł przez cały rok :nienie: :naughty:

...tylko BMW
Opublikowano

Prolem się pojawia jak masz źle ustawione światła. A w swietle prawa podczas corocznego przeglądu na stacji diagnostycznej jednym z punktów obsługi jest sprawdzenie i wyregulowanie swiateł. A jesli w nocy będzie ktoś jechał na źle ustawionych "krotkich" to też mu bedziesz blendował? :mad2: niby tak ale w dzień na pewno jest to mniej uciązliwe.

P.S. trzeba coś zrobic ze slońcem, bo czasami za mocno swieci i oślepia kierowców

...tylko BMW
Opublikowano
dobrze, że użytkownicy BMW oraz forum są w tych 5 autach na 100 :cool2:

powiem krotko: ŚWIECIMY PRZYKLADEM :8)

 

Przez cały rok!

Opublikowano
Przez cały rok używam świateł tylko w trasie. Po mieście nie. Jakoś w Europie nie ma obowiązku jazdy na światłach przez cały rok (północ to inny temat) i nikt nie robi z tego problemu.
"Aerodynamika jest dla tych, którzy nie potrafią budować silników" - Enzo Ferrari
Opublikowano
Ja nauczyłem całą moją rodzinę, że jeździmy na swiatłach przez okragły rok. Taki nawyk z motocykla. Nikt się nie burzy, nie zapomina.
Opublikowano

dokladnie od 1 pazdziernika, moze z 2 kierowcow ktorych widze mialo dobrze ustawione swiatla !!! raszta tak wali po oczach ze czasem nie idzie!!! co do jazdy przez caly rok na swiatlach, to mam mieszane uczucia do tego pomyslu... w trasie ok, popieram! ale w miescie to juz tak nie za bardzo... (nawet jesli 90% kierowcow mialo by dobrze ustawione swiatla...)

 

EDIT:

W kontrolowanym peugeocie 406 jest komplet pasażerów i szczelnie wypełniony bagażnik. Tył auta przysiadł, a przód uniósł się do góry i reflektory świecą zdecydowanie za wysoko.

 

- Proszę przekręcić korektor ustawienia świateł - mówi diagnosta do kierowcy.

 

- Jaki korektor? - właściciel rozgląda się bezradnie.

 

Tylko 15 na 100 kierowców wiedziało o istnieniu korektora, a jedynie pięciu przyznało, że go używa.

 

nie... to nie moze byc prawda... to jest jakis okrutny zart... prawda??? brak slow, normalnie brak slow...

http://img119.imageshack.us/img119/5599/e125ty.jpg

"Człowiek więc najpierw czekał na Chrystusa, a jak już się doczekał, to wsiadł do samochodu. I stał się wolny."

Opublikowano

Cytat ze strony :

>> Egoistyczne myślenie typu: "jeśli ja oślepiam, to niech inni się martwią" - łatwo może obrócić się przeciwko nam, gdy z drugiej strony nadjedzie kierowca myślący tak samo. <<

 

Można wywnioskować że autor apeluje o prawidłowe wyregulowanie świateł tak aby nie oślepiać innych a słowa nie ma o tym że jazda na światłach w dzień jest niepotrzebna , link jest troche nie trafiony jako argument przeciwników jazdy na światłach :nienie: Ostatnio w mediach pokazała się akcja żeby gasić niepotrzebne żarówki i nie tworzyć efektu cieplarnianego ! Taka mała podpowiedz - Może by to za argument ?

np: Jazda na światłach jest zła - roztapia Antarktydę :mrgreen:

Nie ma tego złego co by mi dobrze nie wyszło!
Opublikowano

Ja tam jeżdżę wszystkim na światłach cały rok odkąd dostałem prawo jazdy. Służbówka, kolegi, prywatny - zawsze i wszędzie. Nauczyłem tego również parę osób.

Auto, które oślepia nie powinno przejść przeglądu (ja zostałem ostatnio upomniany za zbyt wysoko świecące lewe światło mijania - musiałem obniżyć). Jeżeli natomiast kogoś oślepiają auta z poprawnie ustawionymi światłami - takim doradzam oddanie prawa jazdy do wydziału komunikacji, bo nie nadają się do prowadzenia pojazdów samochodowych.

Kai
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.