Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam posiadam bmw e90 318i benzyna 129km 2006r. Dzisiaj próbuje odpalić samochód i nic przy próbie odpalenia tylko slychac tykanie komputer pokladowy zaczol mrugac az wkoncu zgasl i swiatlo w schowku tez glosno mrugało. Z tego co mi wiadomo to jest tam akumulator AMG . Jutro sprawdze. Moje pytanie takie czy mogę go spróbować odpalić awaryjnie na kable gdy w samochodzie z którego bede pożyczal prąd jest zwykły akumulator a w moim bedzie AMG czy to coś przeszkadza ?? Prosze bardzo o odpowiedź i jeszcze fajnie jakby mi ktos powiedzial jak sprawdzic go czy jeszcze nadaje sie do ladowania czy już trzeba na nowy wymienić . Pozdrawiam i czekam na podpowiedzi.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Możesz idpalić na kable. Z przodu pod maską masz wyprowadzone takie porty do podłączania klem. Naładuj go i zobacz czy będzie śmigał. Ile lat ma ten akumulator? Czy jest jeszcze oryginalny? Jeśli nie to czy ktoś zarejestrował wymianę w aucie? Może coś jest nie tak z ładowaniem lub poborem prądu po zamknięciu auta.
Opublikowano
Pierwszy raz taka sytuacja mi sie zdarzyla predzej działał bez zarzutu. Samochód mam od czterech lat więc podejrzewam ze ten akumulator był juz dużo wcześniej zanim go zakupiłem. Czyli nie ma znaczenia jakiego rodzaju akumulator posiadam żeby odpalić na kable choć drugie auto ma inny ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pierwszy raz taka sytuacja mi sie zdarzyla predzej działał bez zarzutu. Samochód mam od czterech lat więc podejrzewam ze ten akumulator był juz dużo wcześniej zanim go zakupiłem. Czyli nie ma znaczenia jakiego rodzaju akumulator posiadam żeby odpalić na kable choć drugie auto ma inny ?

Nie, nie ma to znaczenia.



W tych autach zdarzało się, że gniły kable masowe z karoserii na silnik. Jakby na kable był problem z rozruchem, to spróbuj dołożyć kolejny kabel między karoserią a silnikiem

Opublikowano
Panowie odpalilem wkońcu winne były kable co nawet mi do głowy nie przyszło. Kable mam zwykle marketowe do 400A . Kolega przyniósł takie profesjonalne co busy i ciągniki nawet odpala i odrazu poszło. Muszę takie kupić sobie bo po co mi kable w bagażniku które nie działają jak będe potrzebował ? I tu moje pytanie jakie najlepiej kupić bo widzialem różne w internecie chodzi mi o takie lepszy wlasnie z którymi bez problemu w razie potrzeby odpale. Widziałem takie do 1200 A i nawet do 5000A tylko czy te nie będą za mocne na mój samochód nie spali mi czegoś jakbym je podlaczyl ? Proszę o rady.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kup osobno przewody 16-25mm2 i krokodylki zamiast jakiś "sriformowych" :)

 

Popieram i potwierdzam..... :cool2:

Zrób swoje kable , będziesz miał do końca życia. Ja zrobiłem swoje , wożę w bagażniku i co najśmieszniejsze odpalam na nie inne auta , a pierwsza myśl była aby zabezpieczyć swoje auto przed takimi niespodziankami........ :mrgreen:


Jeśli zdecydujesz się na taki zabieg to w filmie poniżej będziesz miał pokazane jak to zrobić.

Czym się różni zwykły kabel od spawalniczego ......????...... elastycznością . Przewód spawalniczy jest bardziej giętki ( chodzi o izolację ) a jak wiadomo to w zimie auto będzie najczęściej odpalane z tych kabli.

Przy wykonywaniu takich przewodów , bardzo ważną sprawą jest dokładne wykonanie połączeń . Ich brak powoduje zmniejszenie przepływającego prądu oraz grzanie się przewodów.



Teraz kwestia samego odpalania auta na kable rozruchowe.....

Najlepiej by było po podłączeniu do siebie dwóch akumulatorów odczekać jakiś czas , aby ten rozładowany podładował się trochę. Oczywiście nie ma na to czasu więc większość z nas tego nie robi . O co chodzi....???? Gdy masz padnięty akumulator, po uruchomieniu auta alternator podaje bardzo duży prąd aby jak najszybciej go naładować. Taki proces powoduje , że w akumulatorze wydziela się wodór , a jak wiesz wodór jest bardzo wybuchowy. Dlatego w aucie z rozładowanym aku , należy włączyć dmuchawę , światła mijania , itp, aby zmniejszyć na samym początku wartość prądu , który dociera z alternatora do baterii.

Zjawisko wydzielania się wodoru zmusza nas do tego ,że w aucie którego nie można uruchomić , przewód masowy należy podłączyć jak najdalej o akumulatora , aby powstające iskry nie doprowadziły do wybuchu.

Opublikowano
a jakbym kupił takie calkiem mocne do 5000A czy bede mógł nimi podpinać ? nie bedą za mocne i mi cos spalą ? sory ale sie nie znam aż tak
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

3000A - przekrój przewodu wynosi ok 53mm2. 5000A nie widziałem na aukcji.

Ja bym kupił przewody rozruchowe o przekroju 35mm2.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Prawdziwe 16mm^2 będzie w wielu przypadkach wystarczające

35mm^2 to można w garażu powiesić, ale niepraktyczne będzie wozić takie kable

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Panowie co to za kontrolka serwisowa mi sie zaswiecila żółta ? tyl auta widac i dym z rury wydechowe ? Data pisze 11.2020 jakis czujnik czy co ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Musisz przestawić datę kontroli spalin w komputerze pokładowym (BC).
3A0jS9b.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W Polsce nie ma osobnej kontroli spalin, a nawet na przeglądzie okresowym często nie jest robiona.


ISTA umożliwa deaktywację tej funkcji, informując, że w Chinach musi być aktywna

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.