Skocz do zawartości

bmw e90 odpalenie na kable


kev999

Rekomendowane odpowiedzi

Witam posiadam bmw e90 318i benzyna 129km 2006r. Dzisiaj próbuje odpalić samochód i nic przy próbie odpalenia tylko slychac tykanie komputer pokladowy zaczol mrugac az wkoncu zgasl i swiatlo w schowku tez glosno mrugało. Z tego co mi wiadomo to jest tam akumulator AMG . Jutro sprawdze. Moje pytanie takie czy mogę go spróbować odpalić awaryjnie na kable gdy w samochodzie z którego bede pożyczal prąd jest zwykły akumulator a w moim bedzie AMG czy to coś przeszkadza ?? Prosze bardzo o odpowiedź i jeszcze fajnie jakby mi ktos powiedzial jak sprawdzic go czy jeszcze nadaje sie do ladowania czy już trzeba na nowy wymienić . Pozdrawiam i czekam na podpowiedzi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Możesz idpalić na kable. Z przodu pod maską masz wyprowadzone takie porty do podłączania klem. Naładuj go i zobacz czy będzie śmigał. Ile lat ma ten akumulator? Czy jest jeszcze oryginalny? Jeśli nie to czy ktoś zarejestrował wymianę w aucie? Może coś jest nie tak z ładowaniem lub poborem prądu po zamknięciu auta.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy raz taka sytuacja mi sie zdarzyla predzej działał bez zarzutu. Samochód mam od czterech lat więc podejrzewam ze ten akumulator był juz dużo wcześniej zanim go zakupiłem. Czyli nie ma znaczenia jakiego rodzaju akumulator posiadam żeby odpalić na kable choć drugie auto ma inny ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Pierwszy raz taka sytuacja mi sie zdarzyla predzej działał bez zarzutu. Samochód mam od czterech lat więc podejrzewam ze ten akumulator był juz dużo wcześniej zanim go zakupiłem. Czyli nie ma znaczenia jakiego rodzaju akumulator posiadam żeby odpalić na kable choć drugie auto ma inny ?

Nie, nie ma to znaczenia.



W tych autach zdarzało się, że gniły kable masowe z karoserii na silnik. Jakby na kable był problem z rozruchem, to spróbuj dołożyć kolejny kabel między karoserią a silnikiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie odpalilem wkońcu winne były kable co nawet mi do głowy nie przyszło. Kable mam zwykle marketowe do 400A . Kolega przyniósł takie profesjonalne co busy i ciągniki nawet odpala i odrazu poszło. Muszę takie kupić sobie bo po co mi kable w bagażniku które nie działają jak będe potrzebował ? I tu moje pytanie jakie najlepiej kupić bo widzialem różne w internecie chodzi mi o takie lepszy wlasnie z którymi bez problemu w razie potrzeby odpale. Widziałem takie do 1200 A i nawet do 5000A tylko czy te nie będą za mocne na mój samochód nie spali mi czegoś jakbym je podlaczyl ? Proszę o rady.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kup osobno przewody 16-25mm2 i krokodylki zamiast jakiś "sriformowych" :)

 

Popieram i potwierdzam..... :cool2:

Zrób swoje kable , będziesz miał do końca życia. Ja zrobiłem swoje , wożę w bagażniku i co najśmieszniejsze odpalam na nie inne auta , a pierwsza myśl była aby zabezpieczyć swoje auto przed takimi niespodziankami........ :mrgreen:


Jeśli zdecydujesz się na taki zabieg to w filmie poniżej będziesz miał pokazane jak to zrobić.

Czym się różni zwykły kabel od spawalniczego ......????...... elastycznością . Przewód spawalniczy jest bardziej giętki ( chodzi o izolację ) a jak wiadomo to w zimie auto będzie najczęściej odpalane z tych kabli.

Przy wykonywaniu takich przewodów , bardzo ważną sprawą jest dokładne wykonanie połączeń . Ich brak powoduje zmniejszenie przepływającego prądu oraz grzanie się przewodów.



Teraz kwestia samego odpalania auta na kable rozruchowe.....

Najlepiej by było po podłączeniu do siebie dwóch akumulatorów odczekać jakiś czas , aby ten rozładowany podładował się trochę. Oczywiście nie ma na to czasu więc większość z nas tego nie robi . O co chodzi....???? Gdy masz padnięty akumulator, po uruchomieniu auta alternator podaje bardzo duży prąd aby jak najszybciej go naładować. Taki proces powoduje , że w akumulatorze wydziela się wodór , a jak wiesz wodór jest bardzo wybuchowy. Dlatego w aucie z rozładowanym aku , należy włączyć dmuchawę , światła mijania , itp, aby zmniejszyć na samym początku wartość prądu , który dociera z alternatora do baterii.

Zjawisko wydzielania się wodoru zmusza nas do tego ,że w aucie którego nie można uruchomić , przewód masowy należy podłączyć jak najdalej o akumulatora , aby powstające iskry nie doprowadziły do wybuchu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.