Skocz do zawartości

318iS - za wysokie obroty przy 140kmh?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Wydaje mi sie ze w moim iesie (e36 318is) jest cos nagmyrane w przekladniach biegow bo mam cos za wysokie obroty przy tych samych predkosciach w porownaniu do mojej poprzedniej beemki (e30 318). Przy 140km mam 4200 obr/min. Czy ktos moze sprawdzic czy ma podobnie albo niech poda jakie ma obroty przy innych predkosciach to sobie porownam? Pozatym powininno chyba odcinac przy pewnych obrotach a ja ją moge ciagnąc ile sie da (na 5-tym biegu dochodzi do 6600 przy 220 kmh dalej stroche strach zeby silnika nie przekrecic)

Zbir
Opublikowano

2 literki, most 4.10, przy 140km/h mam rowniutkie 4 tys obrotow i wskazowke spalania na 2 kreseczce - czyli jakies 4 litry/100 :).

 

Moze masz opony nie dobrane (za male)....

 

Sprawdz przelozenie mostu (mala blaszka przykrecona na moscie) i bedziesz wiedzial na 100% czy masz dobre przelozenia. :)

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano
hmm opony mam 225/16/45 wiec wieksze niz standardowo zatem jak juz to obroty powinny byc nizsze przy tej samej predkosci - kolega dwa posty wyzej cos wspominal o moscie - mozna cos blizej?
Zbir
Opublikowano
Przy moście, a dokładnie przy jednej ze śrub przykręcona jet taka prostokątna blaszka. Zdrap z niej rdze potem przetrzyj i zobacz jaie masz przełożenie.
Opublikowano

Tez bym obstawial most. Pewnie poprzedniemu wlascicielowi padl, nie mogl dostac takiego samego, wiec wlozyl inny, z innym przelozeniem.

Jak nie uda Ci sie dojrzec numerku z oznaczeniem przelozenia to moze znajdziesz numer seryjny. Podaj go na forum, to wklepiemy w ETK i zobaczymy co to za most. :)

 

Pozdrawiam!

Układy wydechowe do BMW: www.pamaku.pl


Ten, kto pyta jest głupcem przez pięć minut, kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie.

Opublikowano

Eeee, chyba szukacie problemu, którego nie ma. :roll:

 

Wklepałem dane w arkusz Excela (specjalnie projektowany do obliczania prędkości na poszczególnych biegów, włącznie z uwzględnieniem profilu opon) i wszystko pasuje.

 

Zakładając przełożenia skrzyni 1 bieg - 3,72; 2 bieg - 2,02; 3 bieg - 1,32; 4 bieg - 1,00 i 5 bieg - 0,81, do tego przekładnię 4,10 i opony 225/45 R 16 wychodzi 4200 obr/min przy 141 km/h na 5. biegu (a więc w granicach błędu obliczeniowego).

 

Przy 3000 obr/min wychodzą prędkości (około) 1 bieg - 22 km/h, 2 bieg - 40 km/h, 3 bieg - 62 km/h, 4 bieg - 82 km/h, 5 bieg - 101 km/h.

 

TomekZ, wygląda, że to raczej twoja dawna 318i miała założoną przekładnię z mniejszym przełożeniem niż nominał.

 

Poza tym prędkościomierze nie są dokładne, zwykle parę procent zawyżają. Mój przy 110 km/h zawyża o 2 %.

 

Aha, jeszcze jedno: opony 225/45-16 są idealnym odpowiednikiem 195/65-14 standardowych dla 318is.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano

Mozesz mi podeslac ten arkusz na majla? Fajny bajerek, moze sie kiedys przyda.

 

Z gory THX.

W BMW Blisko Masz Wszędzie
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Przy 140km mam 4200 obr/min. Czy ktos moze sprawdzic czy ma podobnie albo niech poda jakie ma obroty przy innych predkosciach to sobie porownam?

A ja mam przy 140 km\h obroty około 6700-6800 :twisted: czyli odcięcie.

Napisz o jaki bieg Ci chodzi, to jak będę dziś jechał to sprawdzę...

 

Niestety nie pamiętam jakie obroty były na 5 biegu przy 200 - więcej nie jechałem.

 

A... i przy 16" felgach opony powinieneś mieć 225x60 - mniejsze przekłamanie licznika.

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano

chodzi mi o 5-ty biegu. Dzis sprawdzalem to co pisal kolega 130rapid i rzeczywiscie zgadza sie wszystko idealnie przy 3000 obr na 5tym mam 101kmh. Wprawdzie co do teorii o zmienionej przekladni w moim poprzednim e30 sie nie zgodze, bo auto bylo 100% oryginalne ale najbardziej prawdopodobne wydaje mi sie to ze predkosciomierz w e30 '86 poprostu bardziej przeklamywal. Wielokrotnie to doswiadczalem na videoradarach - wskazywaly zawsze mniej niz jechalem i myslalem wowczas ze to wina lezy po ich stronie jednak ostatnio kumpel w e30 (rowniez '86) tez stwierdzil ze licznik mu zaniza a dzisiaj mnie w tym przekonaniu utwierdziliscie. I to nie o male 2% ale o conajmniej 10%.

 

W kazdym razie to juz nie moj problem;-) e30 sprzedane...:-] Dzisiaj jade nowym autkiem na wymiane oleju i swiec to przy okazji przyjrze sie jeszcze mostowi czy na pewno nie bylo nic grzebane.

 

Pzdr

Zbir
Opublikowano
poprawka: miało byc, ze kumplowi oczywiscie licznik zawyża a nie zaniża.
Zbir
Opublikowano

8) a ja pamiętam ile obr mam przy 200km/h :twisted: dokładnie 4000 obr/min :wink:

 

ciekawe jak u mnie bardzo przekłamuje :P

 

pzdr

titto

rekin jest mój... po 10 latach ponownie :)
Opublikowano
rozmiar opon nie ma ZADNEGO wływu na wskazania licznika, bo czy na malutkich oponkach bedziemy jechac czy na wielkich to zawsze przy tej samej predkości wskazywanej przez licznik będą te same obroty, natomiast róznica bedzie w predkości powiedzmy rzeczywistej.

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

  • 2 lata później...
Opublikowano

Hello! Patrzac na Wasze wypowiedzi, stwierdzam ze to u mnie jest cos nie tak! Mi odcina paliwo przy 4800 obr/min - myslalem ze moze mam wstawione jakies ograniczenie, ale widzac Wasze wypowiedzi co do predokosci i obrotow, to juz sam nie wiem co mam myslec! A mianowicie np. na 3 biegu przy 4800 obr/min czyli po odcieciu mam na liczniku 150 km/h, a przy 3000 obr/min na 5 biegu mam 160 km/h - wiec z tego wynika ze chyba mam cos nie tak z obrotomierzem! Tylko jak to zrobic, zeby wskazywal dobrze i dochodzil do tych 6800 obr/min, a nie zanizal te 2000... Heh-ale dzieki temu wygralem flaszke, bo zalozyl sie ze mna kumpel twierdzac, ze nie zlapie 120 km/h na 5tce ponizej 2800 obr/min :D

Jak ktos wie co mam zrobic zeby wskazywal poprawnie, prosze o napisanie! THX

Opublikowano

Barto:

Dokładnie, w wielu postach o tym pisałem a ludzie nadal myślą, że jak się zmieni opony na inny rozmiar i profil niż zalecane, to zmienią się wskazania licznika a to nieprawda- zmieni się tylko predkość rzeczywista auta.

Jeśli to sobie trudno wyobrazić, to można podnieść tył auta i wykrecić na prędkościomierzu np. 100 km/h. I nie ma znaczenia, czy będą założone koła 15 czy 18", może nie być kół wcale, a prędkościomierz pokaże to samo.

Druga sprawa to nie ma co porównywać prędkości i obrotów is E36 i E30 bo mają różne przełożenia.

 

YeDrY:

Rozwiązaniem twojego problemu jest założenie takich zegarów jakie mają być, czyli od silnika 4 cylindrowego, bo obecnie masz założone od auta z silnikiem 6 cylindrowym. Opcja nr. 2 to przeprogramowanie tych zegarów co masz.

Opublikowano
hmm opony mam 225/16/45 wiec wieksze niz standardowo zatem jak juz to obroty powinny byc nizsze przy tej samej predkosci - kolega dwa posty wyzej cos wspominal o moscie - mozna cos blizej?

 

witam

seryjnie masz opony 205/60r15

odpowiednikiem sa 225/50r16

wiec masz mniejsze koła od seryjnych czyli ci licznik zawyza

POSPOLITUS MANIAKUS BEEMWUUS

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.