Skocz do zawartości

Zmiana Reflektorów H7 na Xenon


Ukasz34

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Przymierzam się do zmiany starych reflektorów h7 na reflektory ksenonowe. Wiem już że muszę zmienić LCM na nowszy i go zaprogramować, tylko wyczytałem gdzieś że w niektórych LCMach jest potrzebny moduł LWR a w niektórych nie. Z tego powodu chciałbym się dowiedzieć jak to jest dokładnie i czy macie może schemat podłączenia tego modułu LWR i czujników poziomowania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
jesli chodzi o E39, to nic nie musialem programowac lub zmieniac. W mojej tez byly H7, ale w poprzedniej mialem xenony. Wypialem stare reflektory z H7 i wpialem tez z xenonami. Wszystko chodzi jak ta lala. Moje auto jest z 99 roku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Żeby zrobić to zgodnie ze sztuką to powinieneś zmienić moduł LCM oraz dołożyć moduł LWR wraz z czujnikami na wahaczach.

W praktyce, możesz pozostawić swój moduł LCM oraz ręczną regulację świateł, ale musisz zmienić kilka opcji ręcznie. M.in. wyłączyć sprawdzanie żarówek świateł mijania na wyłączonych oraz przestawić sposób sterowania odpowiedni dla xenonu. Wtedy będzie to działać bez problemu.


Najważniejsze to dołożenie przekaźnika i przekodowanie modułu GM, aby uruchomić spryskiwacze lamp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby zrobić to zgodnie ze sztuką to powinieneś zmienić moduł LCM oraz dołożyć moduł LWR wraz z czujnikami na wahaczach.

modulu LCM nie wymienialem, a czujniki na wachaczach mam w standardzie, wiec nie musialem dokladac.

...możesz pozostawić swój moduł LCM oraz ręczną regulację świateł, ale musisz zmienić kilka opcji ręcznie. M.in. wyłączyć sprawdzanie żarówek świateł mijania na wyłączonych oraz przestawić sposób sterowania odpowiedni dla xenonu. Wtedy będzie to działać bez problemu.

reczne sterowanie swiatlami zostawilem, ale nie uzywam, swiatla ustawia za mnie modul (przy kazdym uruchomienu auta)

Chetnie natomiast sie dowiem gdzie w INPie wylaczyc sprawdzanie zarowek swiatel mijania. (choc tego nie zauwazylem aby to robil, ale moze nie zwrocilem uwagi...

...Najważniejsze to dołożenie przekaźnika i przekodowanie modułu GM, aby uruchomić spryskiwacze lamp.

to mi dziala w standardzie. nic nie musialem robic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Żeby zrobić to zgodnie ze sztuką to powinieneś zmienić moduł LCM oraz dołożyć moduł LWR wraz z czujnikami na wahaczach.

modulu LCM nie wymienialem, a czujniki na wachaczach mam w standardzie, wiec nie musialem dokladac.

...możesz pozostawić swój moduł LCM oraz ręczną regulację świateł, ale musisz zmienić kilka opcji ręcznie. M.in. wyłączyć sprawdzanie żarówek świateł mijania na wyłączonych oraz przestawić sposób sterowania odpowiedni dla xenonu. Wtedy będzie to działać bez problemu.

reczne sterowanie swiatlami zostawilem, ale nie uzywam, swiatla ustawia za mnie modul (przy kazdym uruchomienu auta)

Chetnie natomiast sie dowiem gdzie w INPie wylaczyc sprawdzanie zarowek swiatel mijania. (choc tego nie zauwazylem aby to robil, ale moze nie zwrocilem uwagi...

...Najważniejsze to dołożenie przekaźnika i przekodowanie modułu GM, aby uruchomić spryskiwacze lamp.

to mi dziala w standardzie. nic nie musialem robic

Brzmi to jakbyś kupił auto ze zmienionymi lampami na H7 zamiast ori ksenonu.

Możesz podesłać nr VIN z auta?


Nie ma możliwości, żeby naraz były czujniki na wahaczach i regulacja wysokości lamp wewnątrz. Ktoś coś musiał kombinować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prosze bardzo

wbadr21050gt30318

Zeby bylo smieszniej, lampy z h7 maja soczewki jak xenon i ringi, a xenony ktore teraz zalozylem nie maja ringow.

Jakies dwa dni temu kupilem kolejne lampy z xenonami, ale z pomaranczowymi kierunkami (moje lamy- oba typy - maja biale kierunki). Te z kolei nie maja ringow, i przetwornice sa innego rodzaju. Przetwornice maja ksztalt wiezowca. Moje z 99 roku maja przetwornice jak po pudelku cygar.

Probuje ostatnio dojsc ile rodzajow lamp bmw zakladalo do tego auta, ale chyba dam spokoj... co auto, to inne lampy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
prosze bardzo

wbadr21050gt30318

Zeby bylo smieszniej, lampy z h7 maja soczewki jak xenon i ringi, a xenony ktore teraz zalozylem nie maja ringow.

Jakies dwa dni temu kupilem kolejne lampy z xenonami, ale z pomaranczowymi kierunkami (moje lamy- oba typy - maja biale kierunki). Te z kolei nie maja ringow, i przetwornice sa innego rodzaju. Przetwornice maja ksztalt wiezowca. Moje z 99 roku maja przetwornice jak po pudelku cygar.

Probuje ostatnio dojsc ile rodzajow lamp bmw zakladalo do tego auta, ale chyba dam spokoj... co auto, to inne lampy

Brak wzmianki o xenonie w fabrycznym wyposażeniu. Jest za to informacja o fabrycznych spryskiwaczach lamp.

Więc fabrycznie miałeś lampy z żarówkami halogenowymi oraz ręczną regulację wysokości świateł.



Co do lamp to w przedlifcie były 3 rodzaje:

1. Bez soczewek, na żarówki halogenowe(bodaj H7)

2. Soczewki, bez xenonu, bodajże na żarówki HB4

3. Soczewki z xenonem. Tutaj były dwa rodzaje przetwornic. Nowsza płaska i starsza taka żebrowana, z dużym zapłonnikiem, przykręcanym do odbłyśnika


Polift miał już zawsze soczewkę, niezależnie czy był xenon czy halogen

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brak wzmianki o xenonie w fabrycznym wyposażeniu. Jest za to informacja o fabrycznych spryskiwaczach lamp.

Więc fabrycznie miałeś lampy z żarówkami halogenowymi oraz ręczną regulację wysokości świateł.

tak, to sie zgadza. wedlug katalogu, do wersji 2l xenony byly opcja. Oryginalne lampy mam na zarowki H7 z soczewkami. W momencie wlaczenia auta (tak jak w aucie z xenonami) nastepuje ustawienie swiatel.

 

Co do lamp to w przedlifcie były 3 rodzaje:

1. Bez soczewek, na żarówki halogenowe(bodaj H7)

2. Soczewki, bez xenonu, bodajże na żarówki HB4

3. Soczewki z xenonem. Tutaj były dwa rodzaje przetwornic. Nowsza płaska i starsza taka żebrowana, z dużym zapłonnikiem, przykręcanym do odbłyśnika


Polift miał już zawsze soczewkę, niezależnie czy był xenon czy halogen

W moim oryginalnie byly lampy z soczewkami na zarowki H7 (na kazda lampe sa dwie zarowki H7)

Nr3 - te starsze ostatnio kupilem z tymi starszymi przetwornicami wlasnie i duzym zaplonnikiem. Wlasnie je regeneruje. Zamowilem juz nowe regulatory i uszczelki. Teraz polerka plastiku i gotowe. Kierunkowskaz maja te lampy pomaranczowy ( duzy element)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Brak wzmianki o xenonie w fabrycznym wyposażeniu. Jest za to informacja o fabrycznych spryskiwaczach lamp.

Więc fabrycznie miałeś lampy z żarówkami halogenowymi oraz ręczną regulację wysokości świateł.

tak, to sie zgadza. wedlug katalogu, do wersji 2l xenony byly opcja. Oryginalne lampy mam na zarowki H7 z soczewkami. W momencie wlaczenia auta (tak jak w aucie z xenonami) nastepuje ustawienie swiatel.

To nie tyle jest ustawienie świateł co wyrównanie silników. Tak jest w każdej E39, ale to nie oznacza, że masz czujniki na wahaczach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
ale to nie oznacza, że masz czujniki na wahaczach

akurat w tej ktora mam, oznacza ze mam sensory na wachaczach... sam robie przy tym aucie, wiec wiem co mam.

Modul LWR i samopoziowanie świateł występował tylko w przypadku xenonu.

Z racji pneumatyki z tyłu, posiadasz dwa czujniki przy tylnych wahaczach(po jednym na stronę).

Gdybyś miał samopoziowanie świateł, to miałbyś jeszcze trzeci na przednim wahaczu i nie byłoby potencjometru do manualnej regulacji świateł przy liczniku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

520i,

pewnie na twoim aucie eksperymentowali w fabryce i wrzucili wszystko co mieli pod ręką - czujniki od sampoziomowania xenonu, pokrętło do regulacji wysokości, lapmy H7 i moduł LWR do xenonu itd.


Cursor tłumaczy Ci, że nie masz fabrycznie systemu "wspomagającego" xenony, a Ty się upierasz i na siłę próbujesz udowodnić, że twoja prawda jest twojsza.

pzdr

yaz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cursor tłumaczy Ci, że nie masz fabrycznie systemu "wspomagającego" xenony,

nic nie probuje na sile nikomu wcisnac ze mam. Opisuje tylko co mam na pokladzie - to co zauwazylem podczas napraw. jutro sprawdze czy mam sensor na prawym przednim kole (z racji tego ze mialem dwa takie same _prawie- auta, moglo mi sie co nieco pokickac. W pierwszej - granatowej- byly xenony i faktycznie byl sensor na prawym przednim kole. w tej ktora teraz jezdze (ta ze zdjecia) nie zauwazylem czy jest czy go tam nie ma. Jak wymienialem klocki i tarcze, nie zwrocilem uwagi - jutro sprawdze.

I jeszcze jedno: gdzie jest schowany modul LWR- za schowkiem?

345f3cde9a0e.jpg

d90cc0a917b0.jpg

Chyba znalazlem - na slupku prawym a te powyzej znajduja sie za schowkiem

pewnie na twoim aucie eksperymentowali w fabryce i wrzucili wszystko co mieli pod ręką - czujniki od sampoziomowania xenonu, pokrętło do regulacji wysokości, lapmy H7 i moduł LWR do xenonu itd.

niewykluczone ze ekserymentowali. z drugiej strony biore pod uwage ze skoro auto bylo przeznaczone na rynek zachodni, moglo byc bardziej "doposazone" na wypadek gdyby ktos kto kupi z salonu mogl sobie zarzyczyc jakies dodatkowe "wodotryski" (tak na przyklad robili amerykanie z koncernu Chryslera)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko czy opłaca sie kombinować i przekładać xenony ???

Nie lepiej założyć dobrej jakości żarówki LED ???

Mniej roboty, więcej światła i lepszej jakości...

Sam tak robiłem w dwóch autach i byłem bardzo zadowolony z efektu. Trzeba tylko kupić dobrej jakości firmowe żarówki LED, wtedy podział światła linia odcięcia jest idealna, i trwałość długa.

Ja miałem, mam takie:

https://pl.aliexpress.com/item/1005001620921323.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.697a5e0bApegcn&algo_pvid=f8176347-8f25-4660-a6c4-c63ebc92a39d&algo_expid=f8176347-8f25-4660-a6c4-c63ebc92a39d-0&btsid=0b0a187916047350183733967eedeb&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_,searchweb201603_

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lampy z granatowej mam za darmo (miala wypadek). Przekladka lamp zajmuje mi okolo 10 minut. Nic dodatkowo nie kombinuje. W oryginalnych lampach mam zalozone zarowki wzmocnione i faktycznie swieca ladniej te reflektory. Tyle ze po krotkiej przygodzie z granatowym BMW w ktorym mialem xenony- bardzo sie do nich przyzwyczailem. Niestety, auto mialo wypadek i poszlo na zlom, a ze to norweg i wypadek mialem w pl, to co nieco sobie poprzekladalem. Polowa rzeczy ktore sa zamontowane w tej aktualnej, pochodzi wlasnie z granatowej. Oprocz tego, wymienilem cala tapicerke na skore jasna (bardzo nie lubie weluru, w dodatku czarnego). Xenony, to "bonus".

A wracajac do tematu: ma ktos wiedze jak zamontowac xenony tak na 100% zeby bylo ok? Co potrzeba zamontowac, co potrzeba "doinstalowac" - i jak_ INPA?

bardzo chetnie bym to w tym aucie zrobil...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.