Skocz do zawartości

BMW E61 530 d Brak Ciepłego powietzrza.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.


Problem wyglada następująco:

Przy ustawieniu klimy na max ciepłe powietrze z wszystkich nawiewów leci ledwo letnie powietrze. przy ustawieniu nawiewu na przednią szybę dmucha mocno tak jak by troszkę cieplejszym ale w zasadzie to dużej różnicy nie ma. Przy ustawieniu w i drive wszystkiego na max nie leci ciepłe a nawet zauważyłem ze w ogóle nie dmucha powietrzem. Np przy ustawieniu na nogi powietzrze wcale nie leci. słychać dmuchawę ale nie leci. Na klimie w lecie było to samo nie leci powietrze na nogi..


Ostatnio pękła mi chłodniczka oleju i wymieszało płyn z olejem. układ był plukany myślę że chłodnica jest drożna tym bardziej że coś z dystrybucją powietrza może być nie tak.


Macie może jakieś pomysły?


Pozdrawiam

Opublikowano
Nie wiem co u ciebie nie gra. Miałem takie cuda ale nie cały czas tylko po przejechaniu dużego odcinka(tak po 500km). Na drugi dzień ok. Sprawdziłem mnóstwo rzeczy, a problem zniknął sam po wymianie aku na nowy i zarejestrowaniu.
Opublikowano
Może to być wina elektrozaworu, który podaje płyn na nagrzewnice, ale wtedy na klimie nie powinno być problemu - chyba. Wejdź w menu ukryte na napięcie ładowania pkt 9 o ile pamiętam i zobacz ile pokazuje w czasie jazdy, a szczególnie przy hamowaniu silnikiem. U mnie na AGM pokazywało nawet 15,8V i to w trasie. Przy AGM nie powinno przekroczyć 15V jak jest za wysokie znaczy aku nie przyjmuje prądu ładowania choć IBS odczytuje, że jest słaby. Komputer w takim przypadku może wyłączać niektóre odbiorniki prądu np. nadmuchy, radio, navi, czy podświetlanie ekranu. Jeżeli masz AGM możesz zrobić taki eksperyment. Wyjmij z auta, tylko wyciąg kluczyk ze stacyjki i wszystko powyłączaj najpierw. Odkręć korki(dla chcącego nic trudnego) i podolewaj elektrolitu (zwykły elektrolit do Pb aku) ale nie przesadzaj ma tylko zakryć płyty. Jak wsiąknie więcej nie dolewaj. Potem rozładuj i naładuj że dwa razy. Jeżeli nie jest całkiem zdechły odzyskuje moc. Ja robiłem taki eksperyment, szkoda, że po wymianie na nowy. Nie zepsujesz na pewno, a może być, że jeszcze parę lat pociągnie.
Opublikowano

Witam


Nie mam AGM. Ktoś założył aku 65 Ah wiec czeka mnie wymiana. poza tym po ustawieniu nadmuchu na kierowce bądz na nogi w ogole z nadmuchu nie leci powietrze, mimo że nadmuch jest ustawiony na maxa i dmuchawa działa. Po ustawieniu na szybę dmucha aż miło... ale tylko letnim powietrzem

Opublikowano

Pompka i elektrozawór do weryfikacji.

Ponadto termostaty do weryfikacji czyli inpa się kłania i sprawdzenie temperatury silnika.

Akumulator koniecznie wymień.

Temp. możesz też sprawdzić w ukrytym menu.

Opublikowano

Sprawdzic dolot powietrza, pod filtrami są klapki, powietrze jest brane z pod błotników, często od liści itp zatykają się te gumowe klapki. Druga sprawa ściągnąć filtry kabinowe i sprawdzić klapy powietrza za filtrami, ewentualnie wysterować je inpą czy wszystko gra.

Walnięty elektrozawor otwiera obieg czynnika chlodniczego na stałe, więc dmuchałoby gorącym mimo redukcji w klimie na mnimalne chlodzenie. Pompa elektryczna obiegowa jest do wspomagania grzania na wylaczonym silniku przed liftach.

Główny obieg jest wymuszany pompą główną wody, w przypadku jej awarii miałbyś przegrzanie silnika i blad na desce.


Wina zapewne w sterowaniu klap powietrza lub zapchanym wymienniku

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sprawdziłeś cokolwiek, czy tylko pytasz i czekasz aż ktoś szczęśliwie trafi?


Jaką masz temperaturę silnika po rozgrzaniu? To podstawa, jak termostaty nie działają to nie będzie ciepłego powietrza, a silnik też niedogrzany się sypie, bo nie może wypalić DPF jeśli nie osiągnie temperatury roboczej.

Masz błędy jakieś? Np dodatkowej pompki wody? Pompa wody nie ma luzów? Panel klimatronika nie wyrzuca błędów?


Bez diagnostyki tak jak piszesz - możesz sobie pół samochodu wymienić i nie trafisz. INPA (czy inny dedykowany soft do BMW) w łapę i do roboty.

Opublikowano
błędów nie sypie dodatkowa pompka wody ma błąd 00E71D poza tym żadnych problemów nie ma. Ale czy pompka wody dodatkowa ma cos do tego że nie grzeje samochód w środku? i co to ma do dystrybucji powietrza w samochodzie?
Opublikowano

Dodatkowa pompka wody - brak ciepłego powietrza na WOLNYCH obrotach, np. w korku jak stoisz. Po ruszeniu jest ciepło

Na 95% elektrozawór Ci się zacina, wyrobione gruszki, gumki itd. Ewentualnie odpowietrzenie układu chłodzenia ale to miałbyś inne poważniejsze problemy jakby był zapowietrzony. Elektrozawór znajduje się koło kielicha po stronie kierowcy. Musisz tam zajrzeć.

Ewentualnie (nie wiem czy taki test coś da) sprawdź czy węże idące od zaworu do kabiny są ciepłe jak rozkręcisz na full temperaturę. Jak przed zaworem są gorące a za zaworem ledwo ciepłe to masz odpowiedź.

Opublikowano
ok dzieki za konkretną odpowiedz. jak sprawdzę to dam znać

 


Kolego w układzie masz dodatkowa elektryczna pompkę ona na 100% siadła w mojej byłej e61 2.5 b 2 razy wymieniałem


Po otwarciu maski szukaj przy podłużnicy od strony kierowcy ona powinna cały czas chodzić

Opublikowano
Przecież Ci napisałem co sprawdzić, sprawdziłeś? Nie ma siły żeby było zimno na wyższych obrotach jak padnie dodatkowa pompka. Przecież w silniku jest główną pompa wody, która jest w stanie doprowadzić ciepło do nagrzewnicy.
Opublikowano
Ale jak termostaty walnięte to ciepło też nie będzie, chyba, że się silnik pałuje na wysokich obrotach :)

 

Jest dokładnie tak jak mówisz :) Ja miałem tak w benzynie ale jak rozkręciłem temperaturę na max + czerwone kreski na iDrive to coś tam ciepło było. Termostat mi grzał do 65 stopni. Nie oszukujmy się, nawet 50 stopni w nagrzewnicy powinno coś dmuchać.


Do sprawdzenia:

- Temperatura - na YT sobie zobacz jak to sprawdzić w ukrytym menu, temat prosty do zweryfikowania.

- Węże nagrzewnicy, czyli sprawdzenie czy to nie tam problem.

Opublikowano

no wiec tak sprawdziłem elektrozawory i za nimi weże idące do środka są gorące i przed zaworami i za tak samo.


Jutro sprawdzę temperaturę w ukrytym menu ale jak odpalam auto to wskazówka od prędkościomierza podskakuje do 80 wiec nie powinno być problemu z temp cieczy

Opublikowano
To tylko orientacyjne jest. W benzynie po rozgrzaniu są 3 kreski, natomiast one już są od około 70 stopni. Natomiast termostat trzyma temperature 97. Więc jeżeli są 3 kreski to silnik nie jest jeszcze nagrzany odpowiednio.
Opublikowano

ok dzisiaj sprawdzę po poludniu i dam znać jaka jest temp. silnika po przejechaniu ok. 15-20 km


No więc tak: - elektrozawory sprawdzone i wydają się być sprawne; węże gorące i przed zaworami i za tak samo.

- Temp pracy sprawdzona i wacha się w granicach od 90 st do 93-95 max.


Jakieś wnioski, pomysły?

Opublikowano
żadnych błędów klimy nie ma. jedynie IHKA pokazuje błąd podgrzewanych dysz spryskiwaczy. i dalej mnie zastanawia dystrybucja powietrza we wnetrzu. po wciśnieciu przycisku na szybe, dmucha mocno. A w I-drive po ustawieniu nawiewu na nogi słychać ,że wentylator działa ale w ogóle nie dmucha...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dziwne, u mnie tak było przed wymianą sprężarki klimy ze sprzęgłem i jakichś króćcy, które mechanik wiedział, że trzeba wymienić z doświadczenia.

Ale działo się to na załączonej klimie, jak wyłączyłęm działało normalnie i wiało nawiewami jak należy.

Po włączeniu klimy chwilę chłodziło, a później co bym nie ustawił to wiatrak mielił powietrze, a nic nie wiało nigdzie, jakby jakieś klapy były pozamykane.


O tej porze roku chyba masz klimę jednak wyłączoną?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.