Skocz do zawartości

BMW F10 528ixdrive 2014r automat metaliczne stuki


deryl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!


Mam problem ze swoim BMW f10 528ixdrive 2014r automat , mianowicie podczas przyśpieszania słychać tak jakby metaliczne stuki w prawym kole, tylko podczas dodawania gazu jesli zdejmę noge z gazu cisza, jest to taki gruchot jakby jakieś łóżysko sie rozleciało. W serwisie stwierdzili ze to napęd xdrive skrzynka zregenerowana problem dalej istnieje, najgorsze jest w tym to ze nie ma żadnych luzów na półosiach samochód rozpędzany na podnośniku niby wszystko wporządku, a tym samochodem teraz nie da sie jechać , tym bardziej przyśpieszać. pojawiają sie też wibracje przy prędkości tak od 20 km/h. Tłumik drgań wymieniony, konwerter sprawdzony przez serwis oraz mechanika wszystko z nim ok skrzynia pracuje idealnie. Czy ma ktos z was jakiś pomysł, posiadam filmik przy rannym startowaniu i przyśpieszaniu jaki to jest odgłos wydobywający sie z prawego koło, moge przesłac.


Pozdrawiam i dzieki za odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy u Ciebie jest to samo, ale napisze co u mnie powodowało podobny dźwięk.

Jakiś czas temu - 2-3 lata wstecz, miałem sytuację, gdy podczas jazdy słychac było stukanie gdzieś z okolic tunelu-deski rozdzielczej, jeździłem tak kilka dni, nasłuchiwałem, oklepałem cały środek, deskę rozdzielczą, sprawdzałęm czy pod samochodem uchwyty tłumika są na miejscu. Wszystko było ok, aż pewnego razu, czyszczą środek zauwazłem że osłona przeciwsłoneczna od strony pasażera nie została poprawnie wciśnieta i latała podczas jazdy generując te obrzydliwe stuki. Wcisnąłem osłone na miejsce, jazda próbna i cisza - czułem wtedy zadowoleni i wk..... że taka drobnostka potrafiła generować taki chałas.


Pewnie u ciebie jest coś innego, ale w moim przypadku byłem pewien że stuki pochodzą z okolic tunelu środkowego, a okazało się że były generowane zupełnie w innym miejscu - to taka rada ode mnie, nie koniecznie źródło tych stuków jest w prawym kole.


Proponuje też spojrzeć pod samochód i sprawdzić czy wszystkie osłony są przykręcone, moiże być tak że gdzieś osłona oddstaje i w czasie jazdy pęd powietrza powoduje jej drgania i stuki o karoserję.


Powodzenia w poszukiwaniach, daj znać gdy znajdziesz przyczynę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mechanik wymienił prawa poduszkę pod silnikiem i wibracje ustały zostały natomiast delikatne stuki w prawym kole prawdopodobnie luz na przegubie wewnętrznym będzie rozbierał cała pół oś i sprawdzał, prawdopodobnie cała pół oś będzie wymieniona
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mechanik wymienił prawa poduszkę pod silnikiem i wibracje ustały zostały natomiast delikatne stuki w prawym kole prawdopodobnie luz na przegubie wewnętrznym będzie rozbierał cała pół oś i sprawdzał, prawdopodobnie cała pół oś będzie wymieniona

Da się kodowaniem w Esys wyłączyć Xdrive (są wtedy błędy, więcej lub mniej zależności od metody). Jak wyłączysz Xdrive to nie powinno być stuków na półosiach przy przyspieszaniu.

Jak mi spadła zewnętrzna osłona na półosi to miałem podobne (trochę cichsze) stukania przy przyspieszaniu, a że musiałem poczekać kilka dni na termin to jeździłem bez Xdrive.

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli radzisz żeby zaproponować mechanikowi żeby odłączył xdrive to wtedy będzie ciągnął tylko tył i wyjdzie czy poł oś przednia jest padnieta tak ??

Bo xdrive był regenerowany pod katowicami

Tak, jeżeli nie macie innych pomysłów to warto to spróbować.

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Czyli radzisz żeby zaproponować mechanikowi żeby odłączył xdrive to wtedy będzie ciągnął tylko tył i wyjdzie czy poł oś przednia jest padnieta tak ??

Bo xdrive był regenerowany pod katowicami

Co to za fachowcy od xdrive co rekomendowali naprawe reduktora. Przeciez to od poczatku nawet blisko nie jest objawow reduktora. Pasuje na dyfer przod, poloski przod. Xdrive wylacz wyciagaja wtyczke z reduktora. Nie baw sie w esys bo uwalisz auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.