Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Siemanko jeśli chodzi o kodowanie jestem laikiem natomiast ogólnie rzecz biorąc zajmuje się informatyką więc stwierdziłem że uda mi się dokodować do E91 320d 10/2007 kilka rzeczy typu cyfrowy licznik itp


Zagłębiłem się w lekturę odnośnie kabli programów itp w końcu trafiłem na ścianę przed którą stoję chyba już drugą noc bez snu.

FRM.


Ktoś jest mi w stanie pomóc/podpowiedzieć czy bez wyjmowania/zerkania w auto jaki model tego ustrojstwa posiadam? Chociaż z tego co czytałem to w moim modelu powinien być FRMII, ale mam Xenony (nie skrętne

) i (chyba) ringi led (wiem, debil nie wie co ma w kloszach...). Więc skoro LED to w teorii z tego co czytałem powinno być FRM3.


1. Czy i jeśli tak to w jaki sposób można sprawdzić FRMII lub FRM3, a właściwie jego stan/przebieg? Chodzi o to żeby dowiedzieć się w jakiej jest kondycji.


2. Czy jeśli obecnie FRMII/3 nie ujawnia oznak zbliżania się do śmierci, jest możliwość zrobienie backupa jego "stanu" tj. obecnie zakodowanych tematów tak aby w razie jego śmierci mieć pewność że wgrany na nowe urządzenie będzie obecny stan kodowania modułu?


3. Czy kodowanie modułów nie związanych z FRMII/3 typu elektroniczny prędkościomierz podczas wpinania się w OBD2, kodowania może położyć FRM?


4. Środki ostrożności, czego unikać żeby FRMII/3 nie położyć? Każdy odczyt błędów może skończyć się położeniem, czy chodzi tylko o ISTE? NCS również zagraża położeniem FRM? Czy tylko w przypadku kodowania NCSem czegoś w module FRMII/3?


Wszelkie informacje są potrzebne mi do celów prywatnych tylko i wyłącznie - nie mam zamiaru za miesiąc ogłaszać się że doprogramuje za $ funkcje do BMW.

Po prostu jest kilka tematów które chciałbym wdrożyć samemu do swojego własnego auta.


Ps. Jeśli ktoś z forum zajmuje się (odpłatnie/nieodpłatnie) podmianą, wymiana FRM prosiłbym o kontakt na priv bo możliwe że będę chciał/musiał skorzystać z usług takiej osoby.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

1. Odczytaj dane kodowania przy pomocy NCSExpert.

Poniżej będziesz mieć informację o plikach użytych do tego celu(dopiero po odczycie, a na początku wyswietla tylko domyślne).

Pierwszy plik podpowie co to. Jeśli będzie to FRMFA to masz FRM I, FRM II i III rozpoznasz ;)


2. Nie ma to sensu, ale da się. Konieczny jest demontaż modułu, przylutowanie programatora i odczyt pamięci EEPROM, w której są dane kodowania, VIN itp.


3. To nie jest aż tak delikatny moduł, że każde podpięcie czegokolwiek do obd od razu musi go zabić. Wielokrotnie kodowalem poliftowe E90 i E70 i nic się nie wykolejało.


4. Najczęstszy powód problemów to spadki napięć. Więc jak już chcesz kodować, to najlepiej na podłączonym prostowniku lub zapalonym silniku


Jeśli akumulator jest w słabej kondycji to jest duże szansa, że może odbić się to negatywnie na FRM



Były też takie moduły jak FRM II E9x LED ;)



W jakim celu chcesz zmieniać FRM?

Instrukcji jak to zrobić jest masa w internecie. Sytuacja podobna jak zmiana LM I na LM II w E60 lub E65.

Wielokrotnie to robiłem.

W polifcie da się też uruchomić FRM II, mimo że taki tam nie występował ;)

Opublikowano

10 2007 to jeszcze PRELCI, czemu chciałbym zmienić? Obawiam się że po prostu mi się pójdzie bujać, a podobno trzeba znaleźć moduł z tymi samymi numerami więc pewnie i to nie będzie proste, do tego znając życie jak strzeli to w momencie wymiany trzeba robić coś typu xprog i lutowanie czy wpinam i koduje po obd? Jeśli by padł to wszelkie dokodowane informacje idą się gwizdać czy tylko te związane z FRM? Rozbraja mnie to że nie ma jakiegoś zamiennika czy też bezpiecznika który by zapobiegał takim sytuacją. Czekam na kabel dam znaka jak wrzucę na kompa i uda się ogarnąć wszystko co chciałem, jak się nie uda to też dam znać że szukam kogoś do naprawy FRM


Ps. Jakie są +- koszty nowego, a jakie postawienia na nogi tego który siadł w przypadku I, II i III?


FRM_7 - idzie po tym zidentyfikować rodzaj modułu?

Przy okazji rozmowy o aku to w ASO mi powiedzieli że normalny błąd z tym głębokim rozładowaniem, może przy okazji raportu będziesz wiedział o co chodzi z tym wadliwym połączeniem i gdzie tego szukać.

9mlwqva35ygc_t.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Moduł nowy kosztuje ok. 1900zł. Naprawa znacznie mniej(myślę, że najwyższe stawki to rząd typu 350zł).

Do naprawy bardzo dobrze sprawdza się xprog. Nawet ten stary chińczyk


Modele I i II praktycznie nie psują się. To są jednostkowe przypadki. Najgorzej wygląda sytuacja z FRM III, gdzie zawartość mikrokontrolera wykoleja się, ale da się ją naprawić bez szukania zawartości z innych zdrowych.



Po roczniku i miesiącu obstawiam, że masz FRM II.

Masz światła powitalne?(działają tylko na auto lub włączonych światłach)



Klema 30B to jeden ze stałych plusów zasilania do modułu FRM. Skoro błąd jest stały, to warto zajrzeć do schematów i sprawdzić czy to zasilanie dociera do modułu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zdumiewa mnie jak to niektórzy boją się cokolwiek robić z frm3 , mówię że ja naprawiam FRM3 i dla mnie to nie problem naprawić

i to nawet lepiej jak u mnie padnie, niż gdzieś daleko poza domem, ,mimo to niechętnie zgadzają się na kodowanie lub nawet na kodowanie modułu :D

a bywało że FRM3 z X1, kodowałem jednego dnia kilkanaście razy i żaden nie padł :D podobnie e9x lci e7x

spokojnie nie musisz żadnych danych zabezpieczać, bez problemu można odbudować z tego co jest w padniętym FRM3.

Jak się boisz frm3 to kup sobie o tych samych numerach, daj komuś zakodować i włóż do bagażnika, jak ci padnie na ulicy to sobie wymienisz,

chociaż jak padnie to światłą mijania cały czas świecą, tylne hamulce też świecą cały czas , nie ma kierunków niestety.

Opublikowano

Może nie do końca tak, ogólnie to może nawet nie tyle strach co myślenie o dodatkowych luzach w portfelu przez własne widzimisię. :D

Na TISie chyba widziałem że w module jest 50-70 "zwarc"/"błędów" i się kraczy, przed osiągnięciem "limitu" można ten licznik podobno softwarowo zresetować, tylko nie pamiętam w którym module, jak to odnajdę gdzieś w zakładkach to wrzucę.



Jaka cena u Ciebie wskrzeszenia tego dziadostwa? FRM II też robisz?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.