Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Prosze o porade bo podejrzewam że mechanik nie ma pojecia o robocie, cos gdzieś slyszal ale jego wiedza skonczyla sie na etapie budowy silnika malucha :8) i chce mnie naciagnac na wyciaganie silnika i kapitalny remont :cry:

Od dluzszego czasu stopniowo co raz bardziej dymi mi na niebiesko, a za autem ewidentnie śmierdzi olejem. Problem zaczal sie w ubieglym roku po remoncie skrzyni (wymiana oleju i nowy konwerter w automacie). Najpierw bylo to sporadycznie a teraz wstyd przez miasto przejechac, dymi jak ruska lokomotywa :roll: oleju ubywa dosc w znaczacym tempie, przez rok od wymiany dolałem około 2l. Jak auto stoi kilka dni widać nakapane na ziemi :|

Auto ma siłę, nie czuć spadku mocy, brak niepokojących odgłosów, płynu chłodniczego nie ubywa (mechanik sugerował uszczelkę pod głowicą)

Co może być przyczyną? Twierdzi że odma ok, turbo ok, Intelkuler czysty bez oleju.

O co go spytać żeby mieć pewnosc że coś robil a nie tylko jak kaszpirowski położył ręce i wie co dolega :lol:

Na chwile obecna odma ok, turbo ok, podejrzewa uszczelke lub pierscienie :roll: jutro ma jeszcze robic analize spalin... (po cholere, wystarczy ze stanie przy wydechu i bedzie czuc spalony olej) :evil:

Rozmawiałem z kumplem mechanikiem samolukiem i poradzil sprawdzić ciśnienie na cylindrach wtedy by było podejrzenie ze mogą to byc pierścienie lub uszczelka....., tylko mnie ten wyciek zastanawia....

Proszę o podpowiedz i z góry dziekuje

Opublikowano

Tak jak radzi kolega samouk ,najpierw sprawdź kompresje na cylindrach a dopiero potem można obstawiać pierścienie.

Dymi cały czas podczas jazdy? - czy podczas przyspieszania? czy podczas schodzenia z obrotów?


W jaki sposób stwierdził że turbo jest ok? Zajrzał przez magiczną kulę do ich wnętrza? Żeby zobaczyć stan turbo trzeba zdjąć katalizatory. Odmy w tym silniku nie ma ,jest "zintegrowana" z pokrywa zaworów.

Obstawiałbym uszczelnienia turbin.

Opublikowano

Ogolnie to dymi caly czas, w czasie jazdy to jest raczej slabo widoczne ale jak jade po miescie przy mniejszej predkosci i wyjatkowo jak ruszam np ze skrzyzowania, ze swiatel, czy ruszam w korku. Podobnie jak dojezdzam do skrzyzowania, puszcza taka chmure ze czasem zaciaga przez nadmuchy do srodka no i smierdzi spalonym olejem. Kiedys na bramkach w krakowie na balicach gdy puscilem gaz i auto sie toczylo "na luzie" zeby dojechac do okienka to doslownie jakby ktos swiece dymna odpalil hehe, wstyd na calego :ooNa ile ja sie znam na mechanice samochodwej to na moj gust to musi byc cos z turbo bo skądś ten olej musi kapac tym bardziej jak Maxejd mpwi ze odma jest zamknieta w silniku (nie znam sie na nowoczesnych silnikach, w maluszku to sobie sam robilem kapitalke z pomoca ojca :P )

Z tego co mi powiedzial to rozebrali intecoler i byl czysty, nie pytalem czy wyciagali cale turbo, tym bardziej ze to jest niby twin turbo wiec teoretycznie sa dwie turbiny i z którejś moze cieknac skoro jest silnik mokry i jest nakapane pod autem

Jakie powinno byc cisnienie na cylindrach w takim silniku?

Opublikowano

Nie pamiętam dokładnie ,na e90post znalazłem informacje że 150-200 psi. Niestety zamknęli stronę newTis.info i nie można podejrzeć jakie powinno być. Generalnie między cylindrami nie powinno być dużej różnicy. Przy okazji zobacz w jakim stanie są świece - te silniki lubią "pożerać" układ zapłonowy, być może jest na nich olej.

Turbo na pewno nie było ściągane ,to jest od groma roboty i czasu ,zwłaszcza w wersji x.


Jeśli czujesz zapach oleju to na pewno masz wyciek z uszczelki pokrywy zaworów, olej z pokrywy leci na kolektor który jest połączony z rozgrzaną turbiną.


Najpierw radziłbym zdjąć przedni katalizator lub rurkę i zajrzeć do środka turbin ,jeśli są zarzygane olejem to mamy odpowiedź. Ich stanu nie da się ocenić na wzrok czy słuch.

Trzeba na miejscu zobaczyć co w trawie piszczy ,bo to tutaj można sobie zgadywać. Jedź do kogoś kto zajmuje BMW.

Opublikowano

Dzieki Maxejd :wink:

Ja tez obstawiam na 90% że to turbina klękła, raz drugi trzeci zgasi sie ją rozgrzaną, nie ma smarowania i się rozleci. Z tym wyciekiem co może być z pod pokrywy zaworów to zapytam gościa czy zlokalizowali ten wyciek, i juz będzie okazja go sprawdzić czy cokolwiek zagladali glebiej pod maske... :?

Jedna rzecz mnie zastanawia.... intercooler jest za turbina na ile ja sie znam, wiec jeśli idzie olej na turbinę chłodnica tez powinna byc zarzygana olejem a twierdzil że jest czysty, teraz pytanie czy tam wogole zaglądał :| :?:

Na mój chłopski rozum pierścienie to były by ostatnia przyczyna jakiej bym sie osobiscie dopatrywał, wydaje mi sie ze ogolnie BMW nie pozwoliło by sobie na takie partactwo jak wadliwe pierścienie, silnik ma dopiero niecałe 200tys, gdyby to bylo 500-600 tys to prędzej bym mógł się dopatrywać ich zużycia :roll:

Moze byc że popatrzyli z gory na silnik cos pogrzebali stwierdzili "pierscienie do wymiany", a wtedy chcąc lub nie do turbiny i tak by sie dostali jeśli by rozdzierali caly silnik.

Teraz musze poszukac prawdziwego mechanika w okolicach Rzeszowa co ma pojecie o silnikach z turbina :roll: :cry:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tutaj jakiś domorosły mechanik omawia różne dymy.



Tu też spoko filmik o problemach tego silnika:



Biały to problem z wtryskami najprawdopodobniej. Ale w Twoim przypadku jeśli na pewno niebieski to:

1. Odma

2. Uszczelka pokrywy zaworów, lub też sama pokrywa, która jest skłonna do pękania i leje

3. Turbiny


Najlepiej byłoby zdiagnozować poprawnie od razu, ale jeśli dodatkowo leje Ci się z silnika to pokrywę albo przynajmnniej uszczelkę pod nią musisz wymienić.

Opublikowano

Jak auto stoi dłuższy czas (na codzien jeżdżę TIR-em po Europie), to pod autem jest plama, moze nie jakas ogromna ale jest nakapane.... :( i to bedzie gdzies z tylu lub boku bardziej po prawej stronie po moich takich wzrokowych ogledzinach.

Pytanie za 1mln punktow, czy żeby sie dostać do turbin jest to wykonalne samemu w domu z podstawowa wiedza o mechanice samochodowej czy do tego potrzeba jakis komputer i specjalistyczne klucze itp? Troche się zna, mam garaż, jakies klucze sie znajda..... :8)

Jesli to byla by wina ktorejs z turbin, to przy jej wymontowaniu mozna to wzrokowo stwierdzic ze jest zalana i do tego nie potrzeba mi mechanika :evil: , a dalej to bym ja oddal do regeneracji lub wymienil na inna.

Wkur.... mnie :evil: :mad2: , ze daje auto do mechanika a taki "kolwal" jeden czy drugi nie ma pojecia o robocie, i naciaga tylko na koszty.

Czy taka wymiane turbiny moge wykonac sam? Domyslam sie zs roboty jest na caly dzien ale czy jest to wykonalne samemu w garazu. Nie mowie o regeneracji jedynie jej wymianie :|

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano



Wszystko można, pytanie czy Ci się chce i czy dasz radę złożyć :mrgreen:

Filmik z serii 3, w 5 jest trochę więcej miejsca, ale roboty pewnie tyle samo, jak nie więcej przez X.

No i jak trafisz na zapieczone śruby a nie masz palnika, to też spory problem.

Opublikowano

Nie wiem jak wersja xdrive ,ale rwd jest wykonalne. Lecz bez podnośnika to niezbyt przyjemnie się pracuje.


Polecam ,facet pomógł mi wiele razy.


Nowe turbiny Mitsubishi kosztują ok. 2500 za sztuke. Ale po za nimi trzeba wymienić jeszcze oringi ,uszczelki i węże dopływowe i odpływowe oleju od turbin. Zawsze możesz dać do regeneracji do Peruna ,oni już na pewno znają ich budowę i zawsze będzie taniej. A nuż zawsze można je przerobić żeby dmuchały więcej. Ale mówię ,najpierw zdejmij katy i zobacz co jest w środku.


Jeśli masz N54 to polecam do tego silnika MHD ,to jest podstawa do i modzenia i diagnozowania silnika.


Wyciek musi być konkretny jeśli nawet przez dolną pokrywę leci olej.


Zanim zaczniesz rozbierać zobacz tutaj https://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=38856

Jak to wszystko mniejwiecej wygląda

Opublikowano

Ogólnie to mi sie niechce, od tego sa fachowcy, tylko wez dzis znajdzc dobrego mechanika , 90% to partacze od naciągania na kase, wiedza sie kończy na umiejetnosci wymiany oleju i to nie do konca :evil:

Zeby turbo bylo gdzies na wierzchu z lepszym dostepem to juz dawno bym sam to sobie ogarnął, a tak to jest pewnie z polowa przodu do rozbierania i przeraza mnie ta cala elektronika.... :roll:

Chyba ze ktos poleci mi naprawde dobrego fachowca z okolic Rzeszowa lub Mielca co nie bedzie sciemnial ze to uszczelka tylko zrobi to jak ksiazka pisze :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja znalazłem dobrego mechanika w Profi Auto.


Ale to jest tylko sieć z jakimś standardem, a dużo i tak zalezy od samego warsztatu, więc niestety nie można generalizować. Co dobre, to mają procedury których muszą się trzymać, jest protokół odbioru i FV lub paragon daja na wszystko bez kręcenia nosem czy doliczaniu VATu :lol:

No i przynajmniej możesz liczyć na diagnozę komputerową i działającą opcję reklamacji.


https://profiauto.pl/sklepy-i-serwisy-samochodowe?checkService=1&checkShop=1&service=&town=Rzesz%C3%B3w#serwisy


Możesz spróbować, jak nie znajdziesz dedykowanego, u mnie wszystko zawsze robią jak trzeba, bo główny mechanior sam się lubuje w BMW.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.