Skocz do zawartości

Wyciek oleju BMW E92 3.0 N52B30 2011 + LPG


czaja1295

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć Wam!


Jak w temacie, mam wyciek oleju i zastanawiam się gdzie szukać przyczyny.

Zalany olej to SHELL HELIX ULTRA 5W40 A3/B4 SN/CF.

Auto miałem wrażenie, że zaczyna brać olej na potęgę do czasu, gdy nie wjechałem do garażu, a później zobaczyłem plamę oleju. Plama jest po lewej stronie.

Wcześniej olej wyciekał z okolicy podstawy filtra oleju, zatem zmieniłem uszczelkę, dolałem oleju i zacząłem jeździć, przejechałem pewnie ok. 500km i okazało się, że cieknie dalej.

Zabrudzenia są z przodu silnika oraz z lewej nieco mneij z lewej strony (nie wiem czy to nie ścieka na tę stronę przypadkiem). Czy ktoś zderzył się z takim problemem ?

Macie pomysły ? Gdzie szukać przyczyny wycieku ?


Na co dzień mieszkam w Warszawie, ale pochodzę z północy Mazowsza(Żuromin), gdyby ktoś z Was znał dobrego mechanika, który nie zasugeruje połowy wymiany silnika, a za części nie skroi jak za złoto i będzie znał się na rzeczy, to prosiłbym uprzejmie o polecenie :)!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładam, że w tej wersji nie ma wymiennika ciepła przy podstawie filtra? Jeżeli jest, to jest tam druga uszczelka do wymiany.

Założyłeś oryginał czy zamiennik? Z tego co pamiętam tu nie ma sensownych zamienników i tylko oryginał trzyma. Ja zmieniłem na zamienniki i właśnie po około 500 km musiałem zmieniać na oryginał.

Jeżeli nic z powyższych, to pewnie zostaje sprawdzenie śrub od pokrywy i sama pokrywa zaworów.

Sama radość :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Umyj silnik i zobaczysz gdzie leci. Moze z dekla podcieka. Skoro mowisz ze podstawe filtra zrobiles i tam nie cieknie.

🙃🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładam, że w tej wersji nie ma wymiennika ciepła przy podstawie filtra? Jeżeli jest, to jest tam druga uszczelka do wymiany.

Założyłeś oryginał czy zamiennik? Z tego co pamiętam tu nie ma sensownych zamienników i tylko oryginał trzyma. Ja zmieniłem na zamienniki i właśnie po około 500 km musiałem zmieniać na oryginał.

Jeżeli nic z powyższych, to pewnie zostaje sprawdzenie śrub od pokrywy i sama pokrywa zaworów.

 


Uszczelkę kupiłem firmy Elring, wcześniej leciało dosłownie na łączeniu pdostawy filtra oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Umyj silnik i zobaczysz gdzie leci. Moze z dekla podcieka. Skoro mowisz ze podstawe filtra zrobiles i tam nie cieknie.

Poniżej wrzucam link do zdjęcia, w którym widać gdzie był wyciek(przed wymianą uszczelki). Myślisz, że wskazywało to na zużycie się tej uszczelki ? Dla mnie to było wręcz oczywiste, fakt olej rozbryzgiwał się po niemal całej komorze silnika, ponieważ spadał na pasek klinowy, a ten rozprowadzał go po całym silniku praktycznie i miejsce wszystko było upieprzone.



Który dekiel masz na myśli ?


https://photos.app.goo.gl/UKqKDRiBaECX56s76

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jak napisalem. Skoro teraz z podstawy nie leci a gdzies indziej to umyj i szukaj. I wymien pasek na nowy. Jak lecial na niego olej to jest do wywalenia. A jak sie zerwie to narobi sporo szkód. Bo moze zostac wciagniety przez kolo pasowe. Dekiel - chodzi o pokrywe zaworow.

Wymieniles tylko jedna uszczelke czy obie?

https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=VB31-EUR-05-2006-E90-BMW-330i&diagId=11_3753

Bo wymieniles 4 z rysunku a 5 moze teraz ci cieknie i dalego masz uwalony przod znowu.

Edytowane przez feel_x

🙃🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak napisalem. Skoro teraz z podstawy nie leci a gdzies indziej to umyj i szukaj. I wymien pasek na nowy. Jak lecial na niego olej to jest do wywalenia. A jak sie zerwie to narobi sporo szkód. Bo moze zostac wciagniety przez kolo pasowe. Dekiel - chodzi o pokrywe zaworow.

 

Jestem laikiem, czy jest jakiś manual do demontażu tej pokrywy zaworów ? Wolę sam na spokojnie rozebrać niż oddać jakiemuś paprakowi, który połamie mi wszystkie plastiki wokół.


Ps. Pasek oczywiście wymieniony natychmiast.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poobserwowałem przez weekend pracę silnika, olej wg mnie leci na łączeniu podstawy filtra oleju pod spodem (wcześniej skraplało się u góry łaczenia i ewidentnie widziałem, że czysty olej wycieka górą podstawy filtra oleju, silnik jest cały zabrudzony z tej strony, alternator, rolki, te części są brudne od oleju, niestety. Czy w tych okolicach jest możliwość, aby leciało skądkolwiek indziej?


Czy taki wyciek może zaburzać pracę silnika ?


+ auto prawdopodonie gdzieś łapie lewe powietrze stąd moje powyższe pytanie, zastanawiam się czy silnik pracuje delikatnie nierówno przez wyciek, czy przez lewe powietrze, które może łapać.


Skąd pomysł o lewym powietrzu? - znajomy podłączył ISTE, żeby ustawić na 0 przepływkę, ponieważ. Przepływka jest okej, a silnik nadal potrafi zafalować zaraz po odpaleniu, momentami też złapie jakąś falę, co więcej ISTA pokazuje błąd valvetronica, niestety nie jest w stanie zrestować valvetronica(nie wie czemu), ale nie podejrzwałby tego elementu o uszkodzenia, raczej stawia na dostęp lewego powietrza.


+ czy jest jakiś sposób aby łatwo sprawdzić szczelność dolotu w tym silniku, aby ewentualnie go uszczelnić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.