Skocz do zawartości

BMW F11 520d. Ściąga w czasie jazdy na prawo i lewo


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam


Zakupiłem ostatnio BMW F11 520d LCI. Auto sprawdza się dobrze i prowadzi się świetnie.

Jedzie idealnie prosto i nie ściąga na żadną stronę.

Ale na płaskiej drodze.

Czasem kiedy pojawiają się kolejny (nawet bardzo mało widoczne) i nierówności - auto zaczyna ciągnąć czasem na prawo a czasem na lewo.

Mam wrażenie jakby to wspomaganie kierownicy ciąglo w którąś stronę (ale to tylko moje odczucie).

Nie mam pojęcia czym to jest spowodowane.

Samochód ma względnie mały przebieg - 74.000km

Zawieszenie według kodów wyposażenia to "0704 M Sports suspension".

Koła 245/45 R18 Run Flat

Diagnostyka nie wykazuje żadnych błędów.

Geometria ok (chociaż jeszcze chcę sprawdzić w innym warsztacie)


Nie mam pojęcia czego szukać. Macie jakieś pomysły?

Opublikowano

A ja wam powiem że to opony Run Flat to powodują.Mam tak u siebie w X3 F25.Letnie Run Flat 245/50/18 Bridgestone.Na równej drodze spoko,ale w koleinach nosi.Zimą jak zmieniam na zimowe koła,ale już bez Run Flat wszystko idealnie.Czy to równa droga,czy koleiny nic nie nosi nic nie ściąga.Taki urok Run Flat.Ale coś za coś



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

No raczej nie,bo zimowe też 245.W Run Flat bardziej wpływa to,że boczne ścianki są usztywnione,przez co mało pracują



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

A ja powiem tak - koleiny to jest USZKODZONA droga więc nie dziwne, że auto nosi. To nie wina zawieszenia, że nosi tylko uszkodzonej nawierzchni. Jeśli na prostej drodze jest ok to nie ma co szukać na siłę w zawieszeniu. Jeździłem różnymi autami, z oponami ROF, zwykłymi zwykłymi i ZAWSZE, w mniejszym lub większym stopniu w koleinach ciąga auto.

Pzdr.

Opublikowano
A ja powiem tak - koleiny to jest USZKODZONA droga więc nie dziwne, że auto nosi. To nie wina zawieszenia, że nosi tylko uszkodzonej nawierzchni. Jeśli na prostej drodze jest ok to nie ma co szukać na siłę w zawieszeniu. Jeździłem różnymi autami, z oponami ROF, zwykłymi zwykłymi i ZAWSZE, w mniejszym lub większym stopniu w koleinach ciąga auto.

Pzdr.

W takim razie wniosek jest prosty. Skoro auto jest sprawne to BMW F11 jest mizernym autem które nie nadaje się do jazdy na drodze o koleinach większych niż 5mm.

Inne auta którymi jeżdżę (A6 C8, BMW E91 czy nawet Mini R56 i Toyota Yaris) nie mają problemu z uszkodzoną drogą.


A tak bardziej serio to muszę kupić jakiś komplet kół na zimę i zobaczyć jak się będzie zachowywać.

Opublikowano

528i F10 2016 r. R18/45/245 Runflat, 245PS, przebieg 35kkm.

Przy średnich koleinach czuć na kierownicy, że auto samo chce skręcić, a układ kierowniczy usztywnia się w tym położeniu, które wyznaczyły mu koleiny - może to wrażenie, ale mocno czuć to w zakrętach przy prędkosci 70-90km/h.

W innych, słabszych i mniejszych samochodach czuć też koleiny, ale np. w Alfie układ kierowniczy chodzi ciężko (co mi się podoba) i koleiny nie ciągną tak kierownicy jak w BMW.

Opublikowano

Wymieniłem tuleje wahaczy z przodu i zrobiłem zbieżność.

Jest diametralna poprawa ale nie idealnie. Za kilka dni założę koła zimowe 17" i zobaczymy jaki będzie efekt.

Opublikowano

Mając porównanie względem mojego poprzedniego e39 525d (opony przód letnie 235/45/17, tył 255/40/17 - nie run flaty) to f11 bardziej targa na koleinach (tu opony letnie 245/45/18 Run Flat. Być może swoje robię też właśnie te Run Flaty. Bardziej sztywne boki opony mniej się poddają na nierówności koleiny.

Pzdr.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.