Skocz do zawartości

Wymiana kolektora wydechowego w przedliftowym 535d


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Zabieram sie powoli za diagnoze smrodu spalin w kabinie na zimnym silniku z nawiewów, przy otwartej szybie pod górkę mam wrażenie że jest za duży gwizd, też niby objaw pękniętego kolektora. Czy w samochodzie z 2004r występowały felerne kolektory? Mam też kanał i pełny zestaw narzędzi, ale chciałbym zaczerpnąc wiedzy od osób ktore to robily, czy jest to temat do ogarnięcia bez większych nerwów w garażu samemu? Z tego co czytałem trzeba wybebeszyć podszybie kabinówki, rozpórkę i osłone filtra powietrza. Jak wygląda sprawa z dostępnością śrub do turbo. Czy najlepiej turbo zrzucić razem z katalizatorem? Mam nadzieje że to jakaś plecionka albo poprostu przedmuch na wydechu, ale to gwizdanie mi sie nie podoba i wszystko mi wskazuje na ten nieszczęsny kolektor. Pozdrawiam
Opublikowano
Ja miałem zapach spalin spod maski, dało się to zauważyć gołym okiem po otwarciu maski, waliło spalinami ma rurę dolotową aluminiową, była okopcona. Mi to robił mechanik, często jest tam problem ze śrubą łączącą kolektor z turbiną, u mnie się urwała i musieli turbo wyciągać. Jest z tym sporo zabawy.
Opublikowano
Sprawdź w pierwszej kolejności tą karbowaną rurkę która idzie od kolektora wydechowego do chłodniczki egr, u mnie dwa razy pękła od spodu gdzie nie było widać i również był gwizd i smród spalin.
Opublikowano
Dzięki panowie za podpowiedzi. Przy chwili wolnego czasu będe to sprawdzał, głównie te rurke od kolektora do chlodniczki EGR, ona moze byc winowajcą bo według mnie nie ma innego miejsca gdzie by to mogło "śmierdzieć"
Opublikowano
W 535d też czasem kolektory pękały. Piszesz, że czujesz spaliny na zimnym, więc wygląda na egr. Drugiego do pomocy niech robi przygazowki, a ty okulary, lusterka, dobry węch i co tylko możliwe aby zlokalizować nieszczelnosc. Zacznij od kolektora wydechowego, cały układ egr i kolektor ssący. Kolektor wydechowy gdy pęknięty będzie puszczał gdy gorący. Zwróć uwagę na wycieki oleju, jak mokro pod kolekt. ssącym znaczynieszczelny i może puszczać spaliny z egr. Olej na rozgrzane części od str wydechu też będzie śmierdział.
Opublikowano
Tak sobie teraz przypominam, ze pare tysiecy km temu miałem problem z uciekajacym plynem chlodniczym. Zalewałem do maximum a zawsze za chwile było już potem na minimum. Dolałem pare setek na kilka tysięcy km, nie wyskoczyła kontrolka niskiego poziomu tylko było w zbiorniczku na minimum. Pęknięta chłodniczka EGR miała by sens?
Opublikowano
Problem rozwiązany. Nieszczelność na połączeniu turbo-katalizator. W tym cybancie pękła śruba prawdopodobnie od temperatury i opaska nie trzymała, było lekko okopcone. Złożyłem na nowej śrubie i po problemie. Również zniknął świst w zakresie obrotów powyżej 1500

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.