Skocz do zawartości

M340d co sądzicie?


Bartxxx

Rekomendowane odpowiedzi

Ja szukając auta byłem na jeździe testowej M340i. Samochód naprawdę fajnie jeździ, nie brakuje mocy, jednym słowem wyścigówka. Spalanie po testowym weekendzie wyszło w okolicach 18/20l 😀. Ze względu że potrzebuje samochód na trasy i jednak patrzę też żeby był ekonomiczny zdecydowałem się zamówić M340d - bez jazdy testowej, bo nie było takiej na stanie. Do momentu odbioru auta zastanawiałem się czy samochód choć trochę będzie przypominał 40i i dawał taką radość z jazdy. Jakie było moje zdziwienie jak wyjechałem ze salonu! M340d w niczym nie odbiega od 40i, dla mnie jest nawet lepszy. Nie trzeba mieć buta w podłodze żeby się rozpędzać, moment robi swoje. Do setki robi takie same wartości, 100-200 według stopera minimalnie wolniej, ale to jest w ogóle nie zauważalne podczas normalnej jazdy. Chcesz mieć wyścigówke to włączasz na sport+ i bawisz się jak dziecko. Potrzebujesz jechać spokojnie i spalić mniej, wtedy EcoPro i auto pali 6l (ja ostatnio na trasie 700km spaliłem 5.7l, prędkości limit+20km/h, na autostradzie do 160km/h, parę razy ponad 200, pasy rozruchowe but w podłodze). Według mnie M340d to rewelacja, nie żałuje że sie na takie zdeczdowałem.
Aaaaa, może się ktoś zastanawia czy diesel jest dużo głośniejszy od benzyny. Według mnie jest bardzo porównywalny, czasami nawet cichszy. Spokojna jazda wygrywa benzyna, szybsza jazda wygrywa diesel bo kręci niżej.

Podsumowując - oba silniki są fenomenalne! Robisz krótkie trasy, miasto itd - 40i będzie dobrym wyborem. Jezdzisz więcej tras - warto wybrać 40d, odwdzięczy się spalaniem i momentem. Nie jestem w stanie powiedzieć który jest lepszy, oba samochody to wyścigówki i tak samo dają radość z jazdy 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, komoornik napisał(a):

To słabe porównanie bo S58 ma zupełnie inna charakterystykę niż B58.

To było 4 lata temu i jechałem poprzednia generacja M2. Nie bnrne w dyskusje czy slabe bo nie jechałem m340i ale wątpię żeby była duza różnica na korzyść cięższego m340i.

Sprawdź wartość katalizatora w swoim BMW.


https://www.autokat-katalizatory.pl/cennik-skupu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, RadekTHX napisał(a):

Ja szukając auta byłem na jeździe testowej M340i. Samochód naprawdę fajnie jeździ, nie brakuje mocy, jednym słowem wyścigówka. Spalanie po testowym weekendzie wyszło w okolicach 18/20l 😀. Ze względu że potrzebuje samochód na trasy i jednak patrzę też żeby był ekonomiczny zdecydowałem się zamówić M340d - bez jazdy testowej, bo nie było takiej na stanie. Do momentu odbioru auta zastanawiałem się czy samochód choć trochę będzie przypominał 40i i dawał taką radość z jazdy. Jakie było moje zdziwienie jak wyjechałem ze salonu! M340d w niczym nie odbiega od 40i, dla mnie jest nawet lepszy. Nie trzeba mieć buta w podłodze żeby się rozpędzać, moment robi swoje. Do setki robi takie same wartości, 100-200 według stopera minimalnie wolniej, ale to jest w ogóle nie zauważalne podczas normalnej jazdy. Chcesz mieć wyścigówke to włączasz na sport+ i bawisz się jak dziecko. Potrzebujesz jechać spokojnie i spalić mniej, wtedy EcoPro i auto pali 6l (ja ostatnio na trasie 700km spaliłem 5.7l, prędkości limit+20km/h, na autostradzie do 160km/h, parę razy ponad 200, pasy rozruchowe but w podłodze). Według mnie M340d to rewelacja, nie żałuje że sie na takie zdeczdowałem.
Aaaaa, może się ktoś zastanawia czy diesel jest dużo głośniejszy od benzyny. Według mnie jest bardzo porównywalny, czasami nawet cichszy. Spokojna jazda wygrywa benzyna, szybsza jazda wygrywa diesel bo kręci niżej.

Podsumowując - oba silniki są fenomenalne! Robisz krótkie trasy, miasto itd - 40i będzie dobrym wyborem. Jezdzisz więcej tras - warto wybrać 40d, odwdzięczy się spalaniem i momentem. Nie jestem w stanie powiedzieć który jest lepszy, oba samochody to wyścigówki i tak samo dają radość z jazdy 🙂

Trzeba jeszcze wspomnieć o różnicy w prowadzeniu. Widziałem sporo testów/opinii z których wynikało że m340d prowadzi się gorzej przez większą masę na przedniej osi. Nie tak dawno był nawet test m340d u Zachara i zobacz sobie jak tam wypadł test łosia...

Ja miedzy innymi dlatego zdecydowałem się na m340i mimo, że jeżdżę też sporo tras. Drugim, dużym argumentem było to, że silnik benzynowy jest bezproblemowy i moim zdaniem pasuje znacznie lepiej do sportowego charakteru tego auta. Choć przyznaję, że m340d nie jeździłem i bezpośredniego porównania nie mam.

Ale tak jak napisałeś, nie sposób tutaj dokonać jednoznacznego wyboru bo różnią się niuansami i indywidualnymi preferencjami 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w każdym razie po tylu pochwalnych recenzjach pojechałem g21 m340i na jazdę próbną uznając że to będzie tylko formalność, w ogóle miałem nie jechać, ba, miałem już złożone zamówienie na g21m340i, po jezdzie uznałem, że to auto nadaje się tylko do jazdy w postaci pełny but - inaczej nie jedzie, jeżdżę szybko, ale nie jeżdżę cały czas z butem w podłodze, przejechałem się więc dieslem g21 330d (bo 40d nie było) i zmieniłem zamówienie na g21 m340d. Można by uznać, że jestem fanem diesla i jego charakterystyki, ale jeździłem x2m35i nowym i tamto jeździło normalnie i mi odpowiadało mimo, że to przecież 2.0 306km. Ja poważnie dzwoniłem do salonu czy są pewni, że to G21 m340i mają sprawne 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Teraz, maxox napisał(a):

Ja w każdym razie po tylu pochwalnych recenzjach pojechałem g21 m340i na jazdę próbną uznając że to będzie tylko formalność, w ogóle miałem nie jechać, ba, miałem już złożone zamówienie na g21m340i, po jezdzie uznałem, że to auto nadaje się tylko do jazdy w postaci pełny but - inaczej nie jedzie, jeżdżę szybko, ale nie jeżdżę cały czas z butem w podłodze, przejechałem się więc dieslem g21 330d (bo 40d nie było) i zmieniłem zamówienie na g21 m340d. Można by uznać, że jestem fanem diesla i jego charakterystyki, ale jeździłem x2m35i nowym i tamto jeździło normalnie i mi odpowiadało mimo, że to przecież 2.0 306km. Ja poważnie dzwoniłem do salonu czy są pewni, że to G21 m340i mają sprawne 🙂

A nie jechales przypadkiem w trybie eco/comfort w ktorym to auto jest mega zamulone dopoki nie ma kickdownu?

Bo zeby ta 3 litrowa benzyna jechala jak na auto ~400 KM benzynowe przystoi (miala odpowiednie obroty i minimalny turbo lag) to trzeba KONIECZNIE jezdzic w trybie sport, inaczej jezdzisz tak jak mowisz na zaciagnietym hamulcu (~polowa mocy)

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, adamjttk napisał(a):

A nie jechales przypadkiem w trybie eco/comfort w ktorym to auto jest mega zamulone dopoki nie ma kickdownu?

Bo zeby ta 3 litrowa benzyna jechala jak na auto ~400 KM benzynowe przystoi (miala odpowiednie obroty i minimalny turbo lag) to trzeba KONIECZNIE jezdzic w trybie sport, inaczej jezdzisz tak jak mowisz na zaciagnietym hamulcu (~polowa mocy)

Jeździłem na wszystkich trybach i myślę że przez 3 dni dobrze auto przetestowałem.
Dokładnie o to mi chodzi co napisałeś - M340i trzeba KONIECZNIE jeździć w trybie sport i zrobić kickdown, a w M340d nie koniecznie 😉. Podczas codziennej jazdy diesel da nam więcej radości przez to że daje większy moment nawet jak nie butujesz. Chyba że ktoś kupuje auto żeby się bawić i z każdych świateł startować z LC - wtedy nie ma żadnej dyskusji benzyna lepsza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40i dopiero pokazuje pazurek w sport i skrzynia S. W comfort grzeczny jak baranek...

Diesel od razu dynamiczny, 40d nie jechałem. Jest ktoś z 40d z Wrocka lub Kotliny Kłodzkiej? Chętnie wymienię doświadczenia i może po przejechaniu 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, maxox napisał(a):

Noi spalanie mi wyszło z mojej jazdy 330d 9l a m340i 17.8l ale to już szkoda się rozwodzić o ile więcej pali bo są setki postów o tym. 

Musisz mieć naprawdę ciekawy styl jazdy jak spaliłeś 40i 17,8l i ten silnik nie jedzie dla Ciebie bez gazu w podłogę....:)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest porównanie na torze m340d vs m340i i lepszy wynik o 0.1s wyszedł w ....m340d. To tak w kwestii prowadzenia i ogólnie osiągów. Oczywiście ten sam kierowca mógł pojechać akurat trochę gorzej m340i, ale jakiś obraz to daje, przy czym nie chce powiedzieć przez to że m340d jest szybsze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie dziwne, bo ja jeżdżę w 40i i kompletnie nie narzekam, bo tam jest bardzo duży moment od samego dołu. Można jeździć w comforcie i nie deptać, a przyśpiesza bardzo sprawnie. Do tego spalanie przy normalnej jeździe poniżej 10l. A jak chce się pobawić to też daje dużo frajdy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
13 godzin temu, proarnes napisał(a):

Musisz mieć naprawdę ciekawy styl jazdy jak spaliłeś 40i 17,8l i ten silnik nie jedzie dla Ciebie bez gazu w podłogę....:)

 

 

 

Myślę że było tak.

M340i szyby w dół,  fajnie wydech brzmi, to dam ognia S+, ale fajna reakcja, no to jeszcze raz pedal to the metal, pobawimy się mznetkami

M340d o k.. co za rechot na zewn, dobra szyby zamykamy, wciskam gaz no ok fajnie gniecie, ale reakcja malo sportowa. W zasadzie to emocje jak na rybach. Tempomat i jedziemy.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, darkdancerr napisał(a):

Ogólnie dziwne, bo ja jeżdżę w 40i i kompletnie nie narzekam, bo tam jest bardzo duży moment od samego dołu. Można jeździć w comforcie i nie deptać, a przyśpiesza bardzo sprawnie. Do tego spalanie przy normalnej jeździe poniżej 10l. A jak chce się pobawić to też daje dużo frajdy. 

No właśnie, ja mam dokładnie takie same odczucia ale jak ktoś pisze że ten silnik jedzie tylko z gazem w podłogę to nawet szkoda dyskutować. Bardzo fajne jest to, że wszystkie tryby jazdy są w tym samochodzie użyteczne, zależy jak chce się jechać. A dodatkowo często nawet nie włączam mojej ulubionej muzy żeby posłuchać dźwięku tego silnika 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja myślę, że Wy nie jechaliście 40d. To nie jest jedna opinia że przesiadając się z 40d do 40i jest wrażenie że 40i nie jedzie (poza pozycją pedał dno) Testowałem każdy styl jazdy bo chciałem 40i (bo bardzo chciałem strzały z wydechu 🙂 ) ale dla mnie już lepiej i przyjemniej jeździ się 150konnym dieslem. I naprawdę prosiłem żeby sprawdzili czy mają sprawne to 40i bo tydzień wcześniej jeździłem x2m35i i tam tego wrażenia ociężałości nie było 

Edytowane przez maxox
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie patrzę na kreski żadne, naogladałem się ich przed jazdą g21 m340i i naczytałem jaki to auto ma dobry dół i jaki to fajny silnik, dodatkowo jeżdżę dieslami cały czas więc ja serio bardzo chciałem benzynę R6...ale o ile kupiłbym x2m35i bo tamtą benzyną jeździło mi się dobrze, o tyle m340i jeździło mi się fatalnie, do tego stopnia, że byłem gotów stracić wpłaconą już zaliczkę przy zamówieniu, w końcu wymyśliłem że zaliczka i konfiguracja zostaje, tylko zmieniam silnik na 40d 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Rufio napisał(a):

Myślę że było tak.

M340i szyby w dół,  fajnie wydech brzmi, to dam ognia S+, ale fajna reakcja, no to jeszcze raz pedal to the metal, pobawimy się mznetkami

M340d o k.. co za rechot na zewn, dobra szyby zamykamy, wciskam gaz no ok fajnie gniecie, ale reakcja malo sportowa. W zasadzie to emocje jak na rybach. Tempomat i jedziemy.

Jechales kiedys m340d czy swoje doświadczenia opierasz na "podobnym" 330d? 

Sprawdź wartość katalizatora w swoim BMW.


https://www.autokat-katalizatory.pl/cennik-skupu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brzemienie samego silnika moze i niewiele tylko jest pewna "drobna" różnica. M340d ma sportowy układ wydechowy z regulowanymi przepustnicami. Watpie zeby X7 40d tez miało sportowy wydech. Watpie tez zeby miało sportowy mechanizm różnicowy i watpie w to zeby zeby SUV tej wielkości zapewniał podobne wrażenia z jazdy co znacznie lżejsza 3. Polecam kiedys się przejechać m340d. Mysle ze zmienisz zdanie co do tego czy auto jest nudne, czy daje frajdę z jazdy.

Edytowane przez boohmacher

Sprawdź wartość katalizatora w swoim BMW.


https://www.autokat-katalizatory.pl/cennik-skupu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Po tym jak moje daily było MB AMG C63 wolnossace 6.2 litra. Każde kolejne auto nie dawało takiej frajdy obcowania z bestią. Było tylko poprawne.

Teraz mam na weekendy BMW M4 z S55 pod maską. Wydech brzmi średnio.

Reakcja na gaz i skrzynia naprawdę świetne.  

BMW powinno się uczyć od AMG, robić wydechy.

Pozatym mam też 540i z B58 i silnik super. Spalanie po 52 tys km od nowości 9.6 litra.

Odejście z niskich obrotów naprawdę e ekstra i ta liniowość oddawania momentu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, proarnes napisał(a):

Musisz mieć naprawdę ciekawy styl jazdy jak spaliłeś 40i 17,8l i ten silnik nie jedzie dla Ciebie bez gazu w podłogę....:)

 

 

 

Nie wyobrażam sobie takiego spalania w tym aucie z dystansu 100km+. To musiała by być jazda binarna 😀 toż to w Mustangu 5l v8 i Camaro jest dość problematyczne (nie mówię o krótkiej jeździe testowej). Coś tu nie pasuje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, Rufio napisał(a):

Po tym jak moje daily było MB AMG C63 wolnossace 6.2 litra. Każde kolejne auto nie dawało takiej frajdy obcowania z bestią. Było tylko poprawne.

Teraz mam na weekendy BMW M4 z S55 pod maską. Wydech brzmi średnio.

Reakcja na gaz i skrzynia naprawdę świetne.  

BMW powinno się uczyć od AMG, robić wydechy.

Pozatym mam też 540i z B58 i silnik super. Spalanie po 52 tys km od nowości 9.6 litra.

Odejście z niskich obrotów naprawdę e ekstra i ta liniowość oddawania momentu

No AMG to messerszmit 😀 jeździłem już niestety tylko 4l V8 rwd z '16 ale gadał jak wk...ny Thor. Szybko po tym M340i i mimo braku emocji raczej szybciej się odpycha wolniejsze o 100KM auto... odczucia vs realne osiągi...

Co do liniowości oddawania to raczej o moc Ci chodziło,moment płaski jak góry stołowe pomiędzy 1k9 a 5k rpm 😀 dobry chip wypłaszcza go pięknie do 6krpm... może kiedyś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy lubi co innego. Ja po ostatnim dieslu wyleczyłem się z tego typu silników właśnie dzięki ekologii i kosztów napraw...

Ja miałem jazdę testową nową m3 przesiadając się z cupry 300... I bmw nie powaliło na kolana przyśpieszeniami. Trochę dziwnie się handlowiec patrzył na takie odczucia, ale to może właśnie kwestia przyzwyczajeń. W dieslu miałem to że gniótł w fotel, ale zaraz zostawał za bęzną, która mniej spektakularnie, ale jechała do przodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.