Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Niestety u nas w serwisie we Wrocławiu naliczyli mi 1500 zł za wymianę - pozostawiam to bez komentarza :(

Stary, ja rozumiem, ze nowe auto, dmuchasz i chuchasz ale placenie 1500 PLN za wymiane oleju to jak by Ci ktos naplul na twarz :evil:

Te 7l oleju kosztuje w sklepie 200 PLN, wymiana trwa 20 min z przerwa na papierosa.

Nie szkoda Ci pieniedzy?


Oni naprawde nie leja oleju ze zlotych butelek na czerwonym dywanie, mechanik nie jest doktorem z NASA a pewnie pracuje za 20 PLN za godzine (jezeli nie robil tego jakis uczen/stazysta)


Takie ceny i podejscie do klienta odrzucaja mnie od marki, poziom bezczelnosci ASO przechodzi wszelkie pojecie :roll:


Juz nie moge sie doczekac jak za kilka lat upowszechnia sie EV i skonczy sie dojenie serwisow 1,5k PLN za olej czy 4-5k PLN za wymiane tarcz i klockow.

.

Opublikowano
Niestety u nas w serwisie we Wrocławiu naliczyli mi 1500 zł za wymianę - pozostawiam to bez komentarza :(

Stary, ja rozumiem, ze nowe auto, dmuchasz i chuchasz ale placenie 1500 PLN za wymiane oleju to jak by Ci ktos naplul na twarz :evil:

Te 7l oleju kosztuje w sklepie 200 PLN, wymiana trwa 20 min z przerwa na papierosa.

Nie szkoda Ci pieniedzy?

 

Proszę wskazać gdzie sprzedają olej za 200zł 7l?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja wiem, ze zblazowanie uzytkownikow siega zenitu jezeli chodzi o olej ale wsrod inzynierow (ludzi, ktorzy projektuja auta a nie do nich wzdychaja) - sa na to normy techniczne.

Norma techniczna dla BMW jest LL-04.

Jezeli olej spelnia ta norme - jest zaje&^%^ dobry :norty:


Polecam np. GM Dexos, 6 litrow kosztuje 106 PLN (wysylka darmowa :norty:).

Jezeli do silnika wchodzi 7 litrow - dolewka 1l kosztuje 24 PLN

Reasumujac, 7 litrow oleju spelniajacego surowa norme BMW LL-04 kosztuje wraz z wysylka 130 PLN


200 PLN pisalem z litosci, zeby juz zaokraglic.


https://filtrytotu.pl/pl/oleje-silnikowe/40917-gm-dexos2-5w30-6l.html

https://filtrytotu.pl/pl/oleje-silnikowe/17111-gm-5w30-1l.html


Wszelkie skowyty, ze do BMW leje sie olej "BMW" przemilcze bo takie rzeczy moga pisac tylko ludzie po ASP :lol:

.

Opublikowano
Olej to olej ma spełniać daną specyfikacje - a reszta to już tylko wierzenia i mity ludowe. Do tego systematycznie wymiana od cały temat olejowy
  • Lubię to 1
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Witam wszystkich, mam nadzieję, że za bardzo nie odgrzeje kotleta. Mam M340D od marca, przejechane 14k km i mogę napisać kilka spostrzeżeń:


Na plus:

- moc, moment obrotowy - żadnych zastrzeżeń, zbiera się chętnie od samego dołu, skrzynia działa błyskawicznie, nie ociąga się

- zawieszenie sztywne, zwarte, ale nie do przesady, można podróżować komfortowo nawet poza "eskami" i autostradami, oczywiście do sensowych prędkości

- hamulce świetne, po 14k km mam wrażenie że lekko spadła ich wydajność, ale w dalszym ciągu auto staje dęba

- zasięg ponad 600 km przy jeździe mieszanej i niewielkim zbiorniku uważam za bardzo dobry wynik. Ogółem spalanie bardzo przyzwoite, od nowości pokazuje poniżej 9 l/100. Z drugiej strony powyżej 180-200 km/h apetyt mocno rośnie. W marcu pokonałem trasę 450 km w czasie około 3 godzin. Zatankowałem na samym początku, będąc 40 km od celu musiałem nieco zwolnić bo zapaliła się rezerwa...


Na minus:

- irytujące problemy z elektroniką. Np. problem z połączeniem telefonu (nie przez android auto), losowo opuszczające się lusterko pasażera przy cofaniu (raz działa, raz nie)

- zamykanie keyless działa irytująco. W G01 zawsze bezproblemowo, przy G20 czasami stoję jak kołek i próbuje kilka razy

- słupek B wydaje się bardzo szeroki i utrudnia widoczność w trakcie cofania

- dźwięk jak to w dieslu, cudów nie będzie

- aktywny tempomat działa zbyt wolno. Przy nastawie na najmniejszą odległość do pojazdu poprzedzającego, dojeżdża z duża prędkością i dosyć mocno hamuje.

- spodziewałem się więcej po nagłośnieniu H/K, w poprzednim aucie na pokładzie miałem Bang & Olufsen i grało zdecydowanie lepiej. Może to kwestia ustawień, jeszcze popróbuję.


Generalnie minusy to detale, ale irytujące. Z drugiej strony auto naprawdę jeździ świetnie, przyśpiesza jak złe, trzyma się jak szalone, pomimo xdrive czuć lekko tylnonapędową charakterystykę. Przy wyłączonej DSC można bez problemu się pokręcić.


Edit: Odnośnie oleju, to wymieniłem wraz z filtrem po 2k km. Olej 0W30 LL-04, oryginał z BMW, za chwilę kolejna wymiana.

Opublikowano
- hamulce świetne, po 14k km mam wrażenie że lekko spadła ich wydajność, ale w dalszym ciągu auto staje dęba

Hehehe. BMW w żadnym samochodzie nie montuje dobrych hamulców, nie wiem czy coś poza ceramiką w BMW hamuje w ogóle. Zrób kilka dohamowań z 200-250 do 90 i pokrzywisz tarcze :D Przy okazji, dobre hamulce to takie od których kręci się w głowie podczas hamowania, mówię z praktyki :)

 

- zasięg ponad 600 km przy jeździe mieszanej i niewielkim zbiorniku uważam za bardzo dobry wynik.

To spokojnie porównywalny do benzynowej V8 :)

 

Ogółem spalanie bardzo przyzwoite, od nowości pokazuje poniżej 9 l/100. Z drugiej strony powyżej 180-200 km/h apetyt mocno rośnie. W marcu pokonałem trasę 450 km w czasie około 3 godzin. Zatankowałem na samym początku, będąc 40 km od celu musiałem nieco zwolnić bo zapaliła się rezerwa...

Moment moment, nie opowiadaj tu bajek, wszyscy na forum wiedzą, że diesel nie pali więcej przy szybszej jeździe, dlatego jest lepszy od benzyny :lol:

 

- irytujące problemy z elektroniką. Np. problem z połączeniem telefonu (nie przez android auto), losowo opuszczające się lusterko pasażera przy cofaniu (raz działa, raz nie)

A tu jesteś pewny, że nie przełączasz lusterka sam? Jeśli masz przycisk lusterka ustawiony na lewo, to się opuszcza, na prawo to się nie opuszcza. Czy jakoś tak.

 

- aktywny tempomat działa zbyt wolno. Przy nastawie na najmniejszą odległość do pojazdu poprzedzającego, dojeżdża z duża prędkością i dosyć mocno hamuje.
Tutaj niestety nie ma innej rady niż przewidywać taką sytuację i samemu go po prostu wyłączać. Upierdliwe, jest w każdym BMW.

 

- spodziewałem się więcej po nagłośnieniu H/K, w poprzednim aucie na pokładzie miałem Bang & Olufsen i grało zdecydowanie lepiej. Może to kwestia ustawień, jeszcze popróbuję.
Tj premium wg BMW, się nie znasz :D Chcesz dobre audio, tylko i wyłącznie najlepsze z konfiguratora, a czasem i to jest za mało. Tak czy siak, zawsze można wymienić, to akurat mało inwazyjna zmiana.
Opublikowano

Wyczuwam sporą dawkę sarkazmu.


Co do lusterka to nie dotykam przełącznika, ale sprawdzę.


Aktywny tempomat irytuje mnie tym, że nie może działać jako sam tempomat.


Nie jestem psychofanem nagłośnienia, nie potrzebuje Bowersa albo czegoś high-endowego, po prostu stwierdzam że B&O grał lepiej :>

Opublikowano
Wyczuwam sporą dawkę sarkazmu.

 

Nie przejmuj się, mamy na forum parę osób, które nie uznają aktualnego BMW i wolą, żebyś nie nacieszył się za bardzo swoim nowym nabytkiem ;)

Enjoy i dzięki za podsumowanie! Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, to wrzuć do galerii :)

Opublikowano
Aktywny tempomat irytuje mnie tym, że nie może działać jako sam tempomat.

Może, ustawiasz to na komputerze gdzieś, tylko jest to tak zakopane w opcjach, że trudno do tego dojść.


 

Wyczuwam sporą dawkę sarkazmu.

 

Nie przejmuj się, mamy na forum parę osób, które nie uznają aktualnego BMW i wolą, żebyś nie nacieszył się za bardzo swoim nowym nabytkiem ;)

Enjoy i dzięki za podsumowanie! Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, to wrzuć do galerii :)

Ja tu tylko wkleję aktualne logo BMW jako podsumowanie tego powyżej :D


yvnbGiz.jpg

  • Moderatorzy
Opublikowano

Przecież oni co roku zmieniają logo na tęczowe w pride month.

To nowe logo jest po prostu prześwitujące, a to, że tam jest flaga to raz w miesiącu to zmieniają np. na profilu fb, bo pride month jest i tyle. Zabieg marketingowy.

BMW-logo-evolution.png

75292b30854ee7d7849032123d8b.jpeg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie przejmuj się, mamy na forum parę osób, które nie uznają aktualnego BMW i wolą, żebyś nie nacieszył się za bardzo swoim nowym nabytkiem ;)

 

M340d to prawie klasyka gatunku patrzac w ktora to strone wszystko zmierza.

- nie ma R3

- nie ma FWD

- nie ma kuriozalnego grilla

- nie ma szesciokatnej kierownicy

- nie ma vege "skory"

- nie jest SUVo-crossoverem

- ma fizyczna galke "vol"

- ma konfigurowalne przyciski 1-8

- klima na fizycznych przyciskach


Za 10 lat bedziemy takie auta wspominac z rozrzewnieniem :norty:

.

Opublikowano
Nie przejmuj się, mamy na forum parę osób, które nie uznają aktualnego BMW i wolą, żebyś nie nacieszył się za bardzo swoim nowym nabytkiem ;)

 

M340d to prawie klasyka gatunku patrzac w ktora to strone wszystko zmierza.

- nie ma R3

- nie ma FWD

- nie ma kuriozalnego grilla

- nie ma szesciokatnej kierownicy

- nie ma vege "skory"

- nie jest SUVo-crossoverem

- ma fizyczna galke "vol"

- ma konfigurowalne przyciski 1-8

- klima na fizycznych przyciskach


Za 10 lat bedziemy takie auta wspominac z rozrzewnieniem :norty:

 

Uderz w stół... ;)

Opublikowano

Z irytujących rzeczy to jeszcze:

- obsługa gestami, nie wiem kto normalny z tego korzysta. Wiem, można wyłączyć,

- samoczynne hamowanie przy parkowaniu. Parkowanie prostopadłe tyłem, krawężnik wcale niewysoki, PDC drze mordę jak szalony, toczę się z prędkością ślimaka i nagle wszystkie heble bang! Wiem, można wyłączyć.

- listwy w black piano rysują się jak szalone.


Plusy o których zapomniałem:

- światła laserowe, naprawdę świetnie "wycinają",

- asystent pasa ruchu działa bardzo płynnie.


Generalnie gdybym miał konfigurować auto od nowa, a nie brać gotowca, to zrezygnowałbym z dodatkowych bajerów typu aktywny tempomat, wspomniana obsługa gestami, kamera 360 itp.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Piano black to rak wspolczesnej motoryzacji, rysuje sie od samego patrzenia.

W salonie wyglada slicznie, w praktyce - dramat.


Aktywny tempomat sprawdza sie swietnie w 2 przypadkach:

- autostrady poza Polska gdzie ludzie potrafia jezdzic w bardziej cywilizowany sposob i nie wjezdzaja przy 130-140km/h przed sama maske

- korki w wielkim miescie gdzie toczysz sie kilka km/h przez dlugi czas


Gesty to rzeczywiscie bzdura, trzymajac rece na kierownicy ergonomiczniej jest robic to przyciskami.

Moze sie przydadza za x lat jak auta beda autonomiczne i nie bedziemy trzymac juz rak na kierownicy :think:

.

Opublikowano
Z irytujących rzeczy to jeszcze:

- obsługa gestami, nie wiem kto normalny z tego korzysta. Wiem, można wyłączyć,

Gesty to rzeczywiscie bzdura, trzymajac rece na kierownicy ergonomiczniej jest robic to przyciskami.

A ja, mimo mocno sceptycznego nastawienia, przekonałem sie do dwóch: wyciszanie (dwa palce w V) oraz nawigacja do domu (pięść).

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Fajne :cool2:

Dopracowane na tyle, ze nie powoduje blednych akcji jak sie rozmawia, gestykuluje z przodu?

.

Opublikowano
Dopracowane na tyle, ze nie powoduje blednych akcji jak sie rozmawia, gestykuluje z przodu?

 

Mi zdecydowanie zbyt często się zdarza że wycisza media, wiec wylaczylem

Opublikowano
Fajne :cool2:

Dopracowane na tyle, ze nie powoduje blednych akcji jak sie rozmawia, gestykuluje z przodu?

W ciągu (prawie) dwóch lat tylko raz albo dwa mi się zdarzyło, że niechcąco "wykonałem" jakiś gest.

Mi zdecydowanie zbyt często się zdarza że wycisza media, wiec wylaczylem

Może za mało macham rękoma jak jeżdżę ;)

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Czy probowal ktos swoim m340d lub 330d 286km osiagnac v-max? Wg 2 filmow na yt jakie niedawno sie pojawily maja ogranicznik przy 254km/h licznikowych (243km/h wg GPS) i zastanawiam sie czy kazda tak ma. Dziwne troche ze producent zrobil ogranicznik 7km/h nizej niz deklarowany v-max.

Sprawdź wartość katalizatora w swoim BMW.


https://www.autokat-katalizatory.pl/cennik-skupu

Opublikowano
Czy probowal ktos swoim m340d lub 330d 286km osiagnac v-max? Wg 2 filmow na yt jakie niedawno sie pojawily maja ogranicznik przy 254km/h licznikowych (243km/h wg GPS) i zastanawiam sie czy kazda tak ma. Dziwne troche ze producent zrobil ogranicznik 7km/h nizej niz deklarowany v-max.

To dla Twojego bezpieczeństwa. Diesel to silnik dobry do ciągania przyczepy a nie ścigania się.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.