Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ty nigdy się nie poddajesz? :) Czy przepisowa jazda po lokalnych drogach to ekstremalne wyzwanie i jazda o kropelce? Po prostu często są takie warunki że nie ma gdzie cisnąć ani po co, jedziesz sobie ok 90 km/h i wtedy diesel pali 5-6 litrów, nawet m340d, musisz się z tym pogodzić i już.

 

Dobrze, zeby zakonczyc:

- utrzymujac ~80-90km/h na ECO-PRO,

- na podmiejskiej drodze bez zadnych swiatel, krzyzowek etc

- przy ladnej letniej pogodzie,

- nie wyprzedzajac NIKOGO,

- jadac jak najmniej dynamicznie i uzywajac ponizej 100KM z 340KM ogolnie dostepnych


spalanie 5-6l/100km jest jak najbardziej mozliwe bo M340d to zaj&^%$ oszczedne auto :norty: :norty:

.

Opublikowano
Dziękuję za rzeczowe odpowiedzi. Coś jest nie tak, okolice 5l są u mnie nie do osiągnięcia nawet w trybie ecopro za tirem. Rzeczywiście na początku komputer nie zawyżał, ale zaniżał spalanie. Chyba się długo kalibrował.
Opublikowano

Dobra mordeczki, powiedzcie mi jak Wy robicie 5-6 l w 340d?

Ja mam 320d i najniżej miałem 6,5l. A dzisiaj z 200km miałem 9,5 xd

Jak zatem zejść poniżej? :D

Opublikowano

@Byrka20 jak się uprzesz to przy małym wsparciu da się :D

giphy.gif

A tak serio to raz wyjechałam za wcześnie na spotkanie, ok. 75km drogą krajową a że ruch wbrew oczekiwaniom był znikomy to toczyłem się przepisowo żeby potem nie czekać na miejscu. Auto było jeszcze na dotarciu, jazda bez gwałtownych przyśpieszeń, kilka na spokojnie wyprzedzonych ciężarówek, pogoda ładna i bezwietrzna. No i wyszło 6,3 l - co prawda w 330d a nie w 340d. Natomiast średnia z dotychczasowego przebiegu ok. 4800km to 9,1 l (powiedzmy że 50% autostrada, 40% poza miastem i 10% miasto, no i korzystam często z potencjału auta :wink: ).

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

witam wszystkich serdecznie!


Mam pytanie, szykuję się do zakupu m340d G20, czy silnik 330d i 340d to te same konstrukcje? czy różnią się osprzętem? czy modyfikując te silniki można osiągnąć takie same wyniki?

Pytam bo różnica w cenie zakupu dość duża, z góry dzięki za odpowiedzi

Opublikowano
witam wszystkich serdecznie!


Mam pytanie, szykuję się do zakupu m340d G20, czy silnik 330d i 340d to te same konstrukcje? czy różnią się osprzętem? czy modyfikując te silniki można osiągnąć takie same wyniki?

Pytam bo różnica w cenie zakupu dość duża, z góry dzięki za odpowiedzi

 

Hej, co do różnicy w cenie to warto pamiętać, że w M340d jest sporo fajnych rzeczy w standardzie, np: lepsze hamulce, sportowy zawias, szpera, elektrycznie regulowane fotele i chyba coś jeszcze, ale nie pamiętam.

Opublikowano
to dokładnie tak jak piszesz odnośnie ceny, właśnie mi uświadomiłeś:) ale czy turbo, IC, inne podzespoły są takie same? a moc i moment w 340d bierze sie tylko z softu?
Opublikowano
witam wszystkich serdecznie!


Mam pytanie, szykuję się do zakupu m340d G20, czy silnik 330d i 340d to te same konstrukcje? czy różnią się osprzętem? czy modyfikując te silniki można osiągnąć takie same wyniki?

Pytam bo różnica w cenie zakupu dość duża, z góry dzięki za odpowiedzi

 

Hej, co do różnicy w cenie to warto pamiętać, że w M340d jest sporo fajnych rzeczy w standardzie, np: lepsze hamulce, sportowy zawias, szpera, elektrycznie regulowane fotele i chyba coś jeszcze, ale nie pamiętam.

W przypadku benzyny

różnica między 330i M340i - to nie tylko moc. Z pewnością zupełnie inaczej się prowadzi. Mam też odczucie że lepiej jest wykonany - jest ciszej ...

Opublikowano
tak, ale tu sam silnik to całkiem co innego w dieslu r6 tu i tu, a różnice w km i niucie osiągalne spokojnie samym softem stad moje pytanie
Opublikowano
to dokładnie tak jak piszesz odnośnie ceny, właśnie mi uświadomiłeś:) ale czy turbo, IC, inne podzespoły są takie same? a moc i moment w 340d bierze sie tylko z softu?

Z info na Wiki wynika, że jest to ten sam silnik B57D30O0 (Single Turbo).

Opublikowano
tak jest, tylko czy IC, dolot, dp te same? i kolejne pytanie orientujecie się jaki potencjał drzemie w m340d? ile km i nm mozna bezpiecznie osiągnąć? gdzie są wąskie gardła tej konstrukcji? ile wytrzyma skrzynia? sorki ze tak zasypuje pytaniami ale mam sporo wątpliwości
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
tak jest, tylko czy IC, dolot, dp te same? i kolejne pytanie orientujecie się jaki potencjał drzemie w m340d? ile km i nm mozna bezpiecznie osiągnąć? gdzie są wąskie gardła tej konstrukcji? ile wytrzyma skrzynia? sorki ze tak zasypuje pytaniami ale mam sporo wątpliwości

 

Póki co nic nie zrobisz w aucie od 06.2020

Oby juz niedługo

male-bmw-2.png
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

W końcu mogę się nacieszyć moim nowym M340d :) Silnik jest po prostu genialny - idzie jak szalony, rozwiajając moc bardzo równo, liniowo, od samego dołu. Takie pierwsze "uderzenie" po wciśnięciu pedału jest aż zaskakujące. Wrażenie trochę jak w elektryku. Dokładna odwrotność odczuć niż w M340i. Jeśli się dużo jeździ na trasach to wersja dieselowska jest przez to zdecydowanie przyjemniejsza. Nie mówiąc już o spalaniu - jeżdżąc normalną miedzymiastową z mocno nieprzepisowymi prędkościami (120-150 km/h), wyprzedzając w zasadzie każdego po drodze, nie dobijam do 7 l na setkę. Dla porownania moje poprzednie 330i przy podobnej (nawet wolniejszej) jeździe paliło jakieś 9-9,5 l. Stabilność prowadzenia, przyczepność - duzo lepsza niż F30. W końcu precyzyjniejszy układ kierowniczy. Jeśli chodzi o ogólną "sztywność" to zaskakująco komfortowy. Przeszkadza mi tylko coś, co już było w F30 - ciągłe drobne wibracje na kierownicy i w zasadzie całej budzie (czuję na nodze opartej o tunel czy drzwi) przy drobnych nierównościach na drodze (czyli w zasadzie na każdej drodze). Odziwo czasem jest trochę lepiej, czasem gorzej, nie umiem znaleźć zasady. Jako winowajce obstawiam twarde run-flaty lub to adaptacyjne zawieszenie, bo przecież niemożliwe jest ciągle tracić wyważenie kół.

Ale całościowo - genialne auto:)

Opublikowano

Dobry wieczór wszystkim. Mam wielką prośbę do znających się na rzeczy:) Kupiłem miesiąc temu M340d i mam już przejechane 2500 km. Chciałbym wymienić teraz olej - traktując to jako wymianę oleju po tzw. dotarciu. Mój mechanik polecił mi olej Motul 8100 X-max 0W-40. Czy to aby na pewno dobry wybór do mojego auta ? Bo patrząc na specyfikację to jakby była trochę inna od BMW LL-04 ? Czy może nie potrzebnie się martwię i mój mechanik ma rację ? Będę bardzo wdzięczny za podpowiedź kogoś mądrzejszego ode mnie :mrgreen:

Pozdrawiam - Arek

Opublikowano

W listopadzie w Inchcape oferowali wymianę za ok. 980 brutto z czego 670 to koszt oleju (0W30 LL-04). Ostatecznie wymiana była u nich, ale olej własny.

Chyba do 40d leją ten sam olej co do 30d, no i też 6,5l.

Opublikowano
W listopadzie w Inchcape oferowali wymianę za ok. 980 brutto z czego 670 to koszt oleju (0W30 LL-04). Ostatecznie wymiana była u nich, ale olej własny.

Chyba do 40d leją ten sam olej co do 30d, no i też 6,5l.

Skąd zamawiałeś olej?

Opublikowano
W listopadzie w Inchcape oferowali wymianę za ok. 980 brutto z czego 670 to koszt oleju (0W30 LL-04). Ostatecznie wymiana była u nich, ale olej własny.

Chyba do 40d leją ten sam olej co do 30d, no i też 6,5l.

Skoro Inchcape liczy sobie 100 zł za litr oleju to jasne że 670 zł to koszt samego oleju. Tyle że ten sam olej w sklepie: czescidobmw.pl kosztuje tylko 308 zł za 7 litrów. Tam właśnie dzisiaj zamówiłem sobie olej i oczywiście filtr. Czy ktoś z kolegów forumowiczów zamawiał już w tym sklepie ? Jeżeli tak to czy mogę prosić o opinie o tym sklepie i jego produktach ?

Pozdrawiam

Arek

Opublikowano
W listopadzie w Inchcape oferowali wymianę za ok. 980 brutto z czego 670 to koszt oleju (0W30 LL-04). Ostatecznie wymiana była u nich, ale olej własny.

Chyba do 40d leją ten sam olej co do 30d, no i też 6,5l.

Skoro Inchcape liczy sobie 100 zł za litr oleju to jasne że 670 zł to koszt samego oleju. Tyle że ten sam olej w sklepie: czescidobmw.pl kosztuje tylko 308 zł za 7 litrów. Tam właśnie dzisiaj zamówiłem sobie olej i oczywiście filtr. Czy ktoś z kolegów forumowiczów zamawiał już w tym sklepie ? Jeżeli tak to czy mogę prosić o opinie o tym sklepie i jego produktach ?

Pozdrawiam

Arek

 

Zamawialem i zdecydowanie polecam. Obsługa na najwyższym poziomie. Kupowałem kiedyś tarcze i klocki. Dostałem pełną ofertę dostępnych produktów wraz z informacją które polecają i dlaczego. W życiu nie spotkałem się z tak profesjonalnym podejściem w tego typu firmie.

Sprawdź wartość katalizatora w swoim BMW.


https://www.autokat-katalizatory.pl/cennik-skupu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.