Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
SUVy może są bezpieczniejsze dla pasażerów w przypadku stłuczki, ale odpowiednik(np X3 - seria 3, X5 - seria 5)) w sedanie lub kombi ominie lub zatrzyma się i uniknie wypadku bo lepiej hamuje i lepiej prowadzi się w zakrętach. Jedyna zaleta SUVa to łatwość wsiadania i wysiadania, czyli aspekt istotny dla starszych ludzi.
Opublikowano
Co do trucia diesli, no to już @g.mateusz ładnie odpisał ;)
Pytanie, czy opinia innego forumowicza jest ważniejsza od badań naukowych ? ;)

 

Tak samo jak link z wp.pl ;)

W artykule masz dokładnie podane, z których badań naukowych wynika, że diesle są szkodliwe ZAWSZE. I to nie jedno badanie. Oczywiście, jeśli lubisz diesle, będziesz to bagatelizować, co nie zmienia jednak stanu faktycznego. Druga sprawa, serio wystarczy rowerem po drogach pojeździć, żeby poczuć w płucach, które auta emitują duszące spaliny, a które nie. A nawet z siedzenia kierowcy widać, jak dieselek przed Tobą dodaje gazu. A to co widać i czuć to nie wszystkie, ale jednak szkodliwe substancje.

 

SUVy może są bezpieczniejsze dla pasażerów w przypadku stłuczki, ale odpowiednik(np X3 - seria 3, X5 - seria 5)) w sedanie lub kombi ominie lub zatrzyma się i uniknie wypadku bo lepiej hamuje i lepiej prowadzi się w zakrętach. Jedyna zaleta SUVa to łatwość wsiadania i wysiadania, czyli aspekt istotny dla starszych ludzi.

SUVy nie są bezpieczniejsze, bo są SUVami, tylko są bezpieczniejsze bo są cięższe, a efekt zderzenia z innym uczestnikiem ruchu rozkłada się odwrotnie proporcjonalnie do masy. Wysokość SUVa nie jest za to większa niż innych samochodów na drodze typu bus/van/pickup, więc nie wiem na co ta nagonka. Co do lepszego prowadzenia, jakbyś był w Bielsku-Białej, daj znać, w max 10min cofniesz każde słowo tutaj napisane ;)

  • Moderatorzy
Opublikowano

SUVy w badaniach są bezpieczniejsze, jeśli wziąć pod uwagę zwiększenie szans na wyjście z wypadku kolizji z jak najmniejszym uszczerbkiem, to SUVy są bezpieczniejsze.

Masz tu za wikipedią:

Generally, drivers in SUVs are safer than those in small and mid-size cars. In a 2011 IIHS survey of death rates per million registered vehicles per year in USA, by vehicle style, smaller cars fared worse than bigger ones. Four-door minivans have a death rate (per 100,000 registration years rather than mileage) of 82, compared with 46 for very large four-doors.[2] This survey reflects the effects of both vehicle design and driving behaviour. Drivers of SUVs, minivans, and large cars may drive differently from the drivers of small or mid-size cars, and this may affect the survey result.

Źródło to badania przeprowadzone przez IIHS w 2011 r.

Ale zawsze są jakieś „ale":

Drivers of SUVs, minivans, and large cars may drive differently from the drivers of small or mid-size cars, and this may affect the survey result.

Czyli zależy jaka grupa społeczna jeździ jakim autem, stereotypowy młodzienieć 2 dni po prawku z coupe ma niby większe szanse na kolizję niż 70 dziadek w wygodnym X3, bo mu się łatwiej wsiada.

Tu bardzo fajny artykuł:

https://www.autoblog.com/2019/10/11/iihs-suv-car-crash-report/?guccounter=1&guce_referrer=aHR0cHM6Ly93d3cuZ29vZ2xlLmNvbS8&guce_referrer_sig=AQAAAAD6AA_orFafq5mGQjth3ZcxU_l_emRhg_Ng68dtHAXWWLSP_7pnLYb6ixvr5uo0WRiSxBqr1VCWCi4jJNCzgXFyihCMkdO011ivR3-PobAMhfCA7I-46fBOJ-HDeke4xvKPEUfy0QH0ZSY2tu61hs1WjfLJwkFEgJU-tX0oOHBK

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Obecnie benzyny z bezpośrednim wtryskiem emitują niestety więcej cząstek stałych niż diesle dlatego założono im gpfy. Dużo mniej szkodliwe były benzyny z pośrednim wtryskiem ale...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Hej. Pytanie do właścicieli m340d, czy tylko mój ma przyśpieszenie na poziomie 5s do setki, 20s do 200, i pali 8l przy przepisowej jeździe poza miastem. W mieście ciężko zejść poniżej 11, a podróż z prędkością ok 200 km/h to już okolice 13 litrów? Parametry gorsze od 540d...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Hej. Pytanie do właścicieli m340d, czy tylko mój ma przyśpieszenie na poziomie 5s do setki, 20s do 200, i pali 8l przy przepisowej jeździe poza miastem. W mieście ciężko zejść poniżej 11, a podróż z prędkością ok 200 km/h to już okolice 13 litrów? Parametry gorsze od 540d...

 

Mierzyles dragy? Racelogic?

Może auto załadowane, full bak, pasażer itd do tego wiatr i górka?



https://fastestlaps.com/models/bmw-m340d-xdrive


4,6 i 19,3 to są dane z tej strony, więc znacznie nie odbiegają od normy

male-bmw-2.png
Opublikowano
Ale to jest smutnie powolne w stosunku do M340i. Przecież to jest ~5sek wolniej 100-200.. :shock:
Opublikowano
Przyspieszenia może jeszcze są osiągalne w dobrych warunkach... szału tu nie ma mój ex 335i po chipie miał 17s do 200. Spalanie mnie trapi. W mieście bez szaleństw zasięg ok. 470 km, w trasie max udało mi się mniej niż 800 przy prawie przepisowej jeździe.
Opublikowano
Ale to jest smutnie powolne w stosunku do M340i. Przecież to jest ~5sek wolniej 100-200.. :shock:

 

Taaa 15s od 100 do 200 to jest poziom seryjnego civica type r ep3 200 KM N/A ...

Opublikowano
Taaa 15s od 100 do 200 to jest poziom seryjnego civica type r ep3 200 KM N/A ...

Jest to też szybciej od Volvo FH16 oraz traktora mojego dziadka. Ale daily mojej żony do wożenia ziemniaków jest szybsze xD


Anyway raczej chciałem nadmienić, jak słaby jest 3.0 w dieslu do 3.0 w benzynie, bo ludzie zawsze patrzają tylko na 0-100 co jest głupotą.

Opublikowano
U mnie z prawie 10tkm pokazuje 7.7

Raz na baku zrobiłem ponad 1000km.

A raz z pod Wro do Wwy wyszło 4.9...

Kosmos jak na osiągi!

 

Brawo, mi 320d RWD nie pokazuje takich wyników :duh: :mad2:

Pozdrawiam


Maciek

Opublikowano
U mnie z prawie 10tkm pokazuje 7.7

Raz na baku zrobiłem ponad 1000km.

A raz z pod Wro do Wwy wyszło 4.9...

Kosmos jak na osiągi!

 

Brawo, mi 320d RWD nie pokazuje takich wyników :duh: :mad2:

 

No ja najniżej zszedłem do 6,5l xD

Opublikowano
To trzeba było kupić 3.0d

 

Trzeba było... niestety dla mnie za duża różnica w cenie. Wolałem dobrze wyposażone 320d niż golasa 330d.

Pozdrawiam


Maciek

Opublikowano
Hej. Pytanie do właścicieli m340d, czy tylko mój ma przyśpieszenie na poziomie 5s do setki, 20s do 200, i pali 8l przy przepisowej jeździe poza miastem. W mieście ciężko zejść poniżej 11, a podróż z prędkością ok 200 km/h to już okolice 13 litrów? Parametry gorsze od 540d...

 

Mierzyles dragy? Racelogic?

Może auto załadowane, full bak, pasażer itd do tego wiatr i górka?



https://fastestlaps.com/models/bmw-m340d-xdrive


4,6 i 19,3 to są dane z tej strony, więc znacznie nie odbiegają od normy

 

Auto na dotarciu? Opony zimowe? Na Kumho miałem w 430i 6,7 do setki zamiast 5.9s więc weź to pod uwagę :D

Opublikowano
Taaa 15s od 100 do 200 to jest poziom seryjnego civica type r ep3 200 KM N/A ...

Jest to też szybciej od Volvo FH16 oraz traktora mojego dziadka. Ale daily mojej żony do wożenia ziemniaków jest szybsze xD


Anyway raczej chciałem nadmienić, jak słaby jest 3.0 w dieslu do 3.0 w benzynie, bo ludzie zawsze patrzają tylko na 0-100 co jest głupotą.

 

Jak byłby słaby to by w kiepskich warunkach nie miał powtarzalne 4,3 taki słaby ze M4 F82 musi mieć super warunki do tego żeby nie dostawać sromotnym batów. Faktycznie z rolki też jest taki słaby ze M340i robi kółko wokół niego. Ja rozumiem że kopciuch i diesel jest dla tych co wola nie przepalać pieniędzy i nigdy to nie będzie czyste paliwo ale powiedzmy sobie szczerze liczy się to co na drodze a momentem zabija te Twoje wozidła na ziemniaki.


Co to pytania czy nasze robi 5s 0-100 to nie i nie pali 13 przy jeździe po 200. Spalanie przy dojeniu maksymalnym 11l.

Opublikowano
Jak byłby słaby to by w kiepskich warunkach nie miał powtarzalne 4,3 taki słaby ze M4 F82 musi mieć super warunki do tego żeby nie dostawać sromotnym batów. Faktycznie z rolki też jest taki słaby ze M340i robi kółko wokół niego. Ja rozumiem że kopciuch i diesel jest dla tych co wola nie przepalać pieniędzy i nigdy to nie będzie czyste paliwo ale powiedzmy sobie szczerze liczy się to co na drodze a momentem zabija te Twoje wozidła na ziemniaki.


Co to pytania czy nasze robi 5s 0-100 to nie i nie pali 13 przy jeździe po 200. Spalanie przy dojeniu maksymalnym 11l.

Co ma powtarzalne 4.3, chyba nie M340d, bo chyba od tego właśnie się ta dyskusja zaczęła? A przepalanie pieniędzy to chyba kupowanie auta za 300tys kiedy można z A do B dojechać autem za 150tys? :D


Tak czy siak, różnica w spalaniu jest średnio ze 20% dla diesla, to raczej nie przepaść z powodu której się rezygnuje z auta. Co do momentu obrotowego, nie bardzo rozumiem - że ten moment zabija silnik, czy zwierzęta na drodze czy co? Bo benzyna 100-200 z mniejszym momentem zabija osiągami diesla to wiemy.


Zresztą dyskusja o momencie to jest taki temat, co zawsze jest poruszany jak już argumentów nie ma. Moja benzyna ma 800Nm i co z tego, byle TIR ma x4 tyle a szybszy nie jest.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.