Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Akurat e9x nie jeździłem ale e46 i dupy nie urywa, chodz moim zdaniem to ostatnia prawdziwa pancerna Mka. Pozatym jest mnóstwo filmów na yt jak lekko dlubniete m57 objezdza kazde wolnossace M na 1/4 . Wiadomo nie ma co porównywać. Jak kolega wcześniej napisał diesla się dla dźwięku nie kupuje. Ale trzeba przyznać racje ze bmw robi doskonale r6 w dieslu i żadna inna marka nie ma porównywalnie dobrego motoru na rope.
Opublikowano
Zrobię rocznie może 15-20 tys. Km. Będę mieszkać pod Warszawą, kilka km, wiec raczej samochód do miasta, trasę robię tylko w wakacje, dalej taki diesel to gorszy wybór w takim przylądku? :D czy coś się pozmieniało i nie ma to już żadnego znaczenia? Diesel spali dużo mniej w mieście? W przypadku m340d i m340i.
Opublikowano
m340d jest bazowo tańszy od m340i o około 1k PLN. Dostajesz jednak 34KM mniej. Tutaj już nie chodzi raczej o kwestie, czy robisz 10 czy 50 tys rocznie, a o preferencje. Ja osobiście wolałbym diesla (a mało raczej jeżdże) ze względu na potężny moment, mniejsze spalanie przy ostrej jeździe i względną większą ciszę. Na pewno by mnie denerowował ten generowany dźwięk V8 z głośników. W tescie Joe Achilles powiedzial, że m340d jest lepsze jako allrounder, ale sercem wziąłby m340i.
  • Moderatorzy
Opublikowano
Diesel spali dużo mniej w mieście? W przypadku m340d i m340i.

Benzyna szybciej się nagrzeje.

Przy tak niewielkich przebiegach (15-20tys) bierz benzynę.

Zużycie paliwa nieistotne, ważniejsze ile auto bedzie warte po 3-5 latach. Może się okazać, że diesla sprzedasz sporo taniej.

W F30 4-5 letnie 335d są tańsze od 340i ok 5 tys euro.

Opublikowano
Diesel spali dużo mniej w mieście? W przypadku m340d i m340i.

Benzyna szybciej się nagrzeje.

Przy tak niewielkich przebiegach (15-20tys) bierz benzynę.

Zużycie paliwa nieistotne, ważniejsze ile auto bedzie warte po 3-5 latach. Może się okazać, że diesla sprzedasz sporo taniej.

W F30 4-5 letnie 335d są tańsze od 340i ok 5 tys euro.

 

Lubie takie pisanie. Może się okazać, że benzyna będzie sporo tańsza za 2-3 lata. Może...

Pozdrawiam


Maciek

  • Moderatorzy
Opublikowano
No nie będzie tańsza, rynek pokazuje to od ładnych kilku lat. Diesle tracą na wartości dużo szybciej, chociaż w przypadku użytkowania przez 3-4 lata różnice nie będą jakieś kosmiczne.
Opublikowano
No nie będzie tańsza, rynek pokazuje to od ładnych kilku lat. Diesle tracą na wartości dużo szybciej, chociaż w przypadku użytkowania przez 3-4 lata różnice nie będą jakieś kosmiczne.

 

Wg mnie to sa tak rzadkie modele, że mówienie o uśrednieniu ceny jest blednę wg mnie jak będzie zdrowa sztuka to będzie można sprzedać za chore pieniądze

Pozdrawiam


Maciek

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dlatego wziąłem teraz 340i i raczej po 4 latach jak bedzus bez przygód z przebiegiem 40k powinna się sprzedać bez problemu krajowych prawie na otomoto nie ma
male-bmw-2.png
  • 3 tygodnie później...
  • Moderatorzy
Opublikowano
M340d występuje chyba tylko w xdrive. Da się tak zrobić x-em tylko trzeba mieć jaja bo wymaga wyższej prędkości niż ośka żeby tak zamiatać :)
Opublikowano
Czy to w xdrive tak idzie bokiem ładnie czy tam jest RWD ?

 

To jest M340d i one są tylko w xdrive. Nawet w sport plus bez wyłączonej trakcji jak się go mocniej depnie to czuć, że chce zamiatać tyłem, zaje.iste uczucie :).

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
m340d jest bazowo tańszy od m340i o około 1k PLN. Dostajesz jednak 34KM mniej. Tutaj już nie chodzi raczej o kwestie, czy robisz 10 czy 50 tys rocznie, a o preferencje. Ja osobiście wolałbym diesla (a mało raczej jeżdże) ze względu na potężny moment, mniejsze spalanie przy ostrej jeździe i względną większą ciszę. Na pewno by mnie denerowował ten generowany dźwięk V8 z głośników. W tescie Joe Achilles powiedzial, że m340d jest lepsze jako allrounder, ale sercem wziąłby m340i.

Te preferencje powodują, że ludzie popełniają diesla do miasta i trują siebie i swoje dzieci. Ja nadal walczę z teściem, który kupuje diesla do jeżdżenia 10k po mieście rocznie, bo "woli diesla". A jak ja wolę kombajny, to mam kupić kombajn to jeżdżenia na trasy? Pie***e.


Moment obrotowy w dieslu to mit, turbodoładowane benzyny mają lepszy stosunek momentu do koni, a konie i tak zawsze zawsze zawsze ważniejsze, chyba, że szukasz auta do ciągania przyczepy, wtedy pojemność.


To co w dieslu poza smrodem z rury jest najgorsze, to hałas. Skąd w ogóle takie stwierdzenie, że diesel jest cichszy? Diesel zawsze był głośniejszy od benzyny, jedyne co sprawia, że benzyna może być głośniejsza to bardzo powszechne celowe jej nagłaśnianie sportowymi wydechami. Ja po przejściu z 3.0 diesla w BMW na benzynę byłem zachwycony ciszą/kulturą pracy silnika. Oczywiście nie w M2 :lol: ale w X6 35i np.

Opublikowano (edytowane)

Te preferencje powodują, że ludzie popełniają diesla do miasta i trują siebie i swoje dzieci. Ja nadal walczę z teściem, który kupuje diesla do jeżdżenia 10k po mieście rocznie, bo "woli diesla".

 

To jest mit. Mitem jest, że silniki diesla wydzielają więcej substancji trujących jak benzynowe. Czasem jest wręcz odwrotnie – przez to, że regulacje od lat narzucają bardzo wyśrubowane normy dla silników diesla (a na benzynowe już nie tak bardzo) to silniki diesla potrafią być bardziej ekologiczne jak benzyniaki.

Edytowane przez g.mateusz
Opublikowano
m340d jest bazowo tańszy od m340i o około 1k PLN. Dostajesz jednak 34KM mniej. Tutaj już nie chodzi raczej o kwestie, czy robisz 10 czy 50 tys rocznie, a o preferencje. Ja osobiście wolałbym diesla (a mało raczej jeżdże) ze względu na potężny moment, mniejsze spalanie przy ostrej jeździe i względną większą ciszę. Na pewno by mnie denerowował ten generowany dźwięk V8 z głośników. W tescie Joe Achilles powiedzial, że m340d jest lepsze jako allrounder, ale sercem wziąłby m340i.

Te preferencje powodują, że ludzie popełniają diesla do miasta i trują siebie i swoje dzieci. Ja nadal walczę z teściem, który kupuje diesla do jeżdżenia 10k po mieście rocznie, bo "woli diesla". A jak ja wolę kombajny, to mam kupić kombajn to jeżdżenia na trasy? Pie***e.

 

Wiesz co, rownież preferencje ludzi powodują, że połowa aut w mieście to SUVy, które:

1. Mają większe opory toczenia, zużywają więcej paliwa.

2. Zuważywają szybciej częsci eksploatacyjne (typu klocki i tarcze) powodując wzrost stężenia metalicznego pyłu.

3. Są bezpiecznie ale jedynie dla kierującego i pasażerów. Wszyscy inni nie mają szans w starciu z SUVem, zwłaszcza piesi (dlatego w Niemczech rozmawia się o zakazie wjeżdżania SUVów do miast).


Co do trucia diesli, no to już @g.mateusz ładnie odpisał ;)

Opublikowano
To jest mit. Mitem jest, że silniki diesla wydzielają więcej substancji trujących jak beznynowe.

I z tego mitu powstał dieselgate VW.

Diesle trują niezależnie od normy Euro. Problem stanowi emisja rakotwórczych związków

Mógłbym Ci tu wklejać takich artykułów dziesiątki, diesel emituje głównie mniej CO2, które nie ma wielkiego znaczenia, bo to nie auta emitują go najwięcej, sam w sobie nie jest też szkodliwy dla zdrowia. I tylko te durne CO2 spowodowało, że diesle się spopularyzowały.

 

Wiesz co, rownież preferencje ludzi powodują, że połowa aut w mieście to SUVy

Masz rację, jeśli chodzi o duże SUVy, ale one nie szkodzą, kiedy sobie siedzimy w domach jak diesle. A bezpieczeństwo SUVów jest ich zaletą, nie wadą. Nie wszystko jednak co ma łatkę SUVa jest złe - mój tata kupił Skodę Kamiq - bo wszyscy w kółko obniżali auta, aż stały się za niskie - jakbyś popatrzył na sedana z lat 50 to można go postawić koło dzisiejszego SUVa. I nie jest takie Kamiq za duże na miasto, po prostu jest wygodnie wyższe. Popularność SUVów zbiega się też z spadkiem popularności minivanów, a same VANy współczesne są przecież wyższe od SUVów.. Więc czemu ich nie zakazać? Szeeeeroki temat, nie należy do tego podchodzić politycznie-populistycznie.

 

Co do trucia diesli, no to już @g.mateusz ładnie odpisał ;)
Pytanie, czy opinia innego forumowicza jest ważniejsza od badań naukowych ? ;)
Opublikowano
Co do trucia diesli, no to już @g.mateusz ładnie odpisał ;)
Pytanie, czy opinia innego forumowicza jest ważniejsza od badań naukowych ? ;)

 

Tak samo jak link z wp.pl ;)

 

Wiesz co, rownież preferencje ludzi powodują, że połowa aut w mieście to SUVy

SUVy mają wiele zalet, stąd ich popularność. I bezpieczeństwo SUVów jest ich zaletą, nie wadą. Są wielkie na miasto, ale też nie oszukujmy się, mój tata dla przykładu kupił "SUVa" Skodę Kamiq - bo wszyscy w kółko obniżali auta, aż stały się za niskie - jakbyś popatrzył na sedana z lat 50 to można go postawić koło dzisiejszego SUVa. I nie jest takie Kamiq za duże na miasto, po prostu jest wygodnie wyższe. Popularność SUVów zbiega się też z spadkiem popularności minivanów, a same VANy współczesne są przecież wyższe od SUVów.. Więc czemu ich nie zakazać? Szeeeeroki temat, nie należy do tego podchodzić politycznie-populistycznie.

 

Napisałem, że SUV jest bezpieczny, ale tylko dla jego pasażerów. A nie jest bezpieczny dla innych użytkowników ruchu, zwłaszcza dla pieszych w mieście. Nie będę tutaj wchodził w kolejną dyskusje ;) są zalety, są wady. Każdy kupuje to co lubi. Dla mnie SUV ma więcej wad niż zalet ale każdy ma swoją opinię.

Opublikowano
SUVy są dobre dla ludzi którzy nie cierpią niskich samochodów np. mój ojciec. Od 20 lat nie miał innego samochodu niż SUV.
Opublikowano
Tylko na czym polega to bezpieczeństwo SUVa dla kierowcy i pasażerów? Więcej widzą z góry co się dzieje z przodu? Według mnie jest odwrotnie, auto jest bardziej podatne na dachowanie ze względu na wyższy środek ciężkości. Podam przykład z życia. Mazda CX-5 uderzona przy prędkości 130km/h tylny zderzak od prawej strony. Auto w ciągu sekundy wylądowało na dachu. Potem jak to zobaczyłem raczej szybko nie kupie SUVa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.