Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
4 godziny temu, ARROV napisał(a):

Hej
Mam f36 430i i szczerze zaskoczyłeś mnie, że te auto ma płytę od serii 5, myślałem że od f30, ktoś potwierdzi?

Tak 3erGT jest na podwoziu 5er. Analogicznie 5GT była na płycie 7. Miałem F30, potem pożyczonego F36, dwa różne auta. To drugie dłuższe bodajże 25cm...

Opublikowano (edytowane)

A jednak to samo, dobrze wiedzieć dzięki za info.

Tak się złożyło, że akurat mam te dwa auta czyli f30 328i rwd i f36 430i gc xd, wymiarowo praktycznie to samo. Dłuższy czas jezdzilem 4er i jest spoko ale to jakoś w 3er odczuwam więcej satysfakcji z prowdzenia.

Edytowane przez ARROV
Opublikowano
23 godziny temu, boohmacher napisał(a):

M340d 50tys km przejechane i 0 problemów. Mialem/mam f31 330d, później było A4 B9 3.0tdi 272KM - najgorsze auto jakie kiedykolwiek mialem. LAG totalnie zabijał frajdę z jazdy, mimo gruntownego remapu ecu i tcu. Wielu osobom to nie przeszkadza ale dla mnie to byl dramat. 330d/m340d to zupełnie inny świat - jadą od najniższych obrotów, trzymając przy tym odpowiedni bieg/obroty w trybie comfort, a nie to co w Audi 30km/h i wbija piąty bieg, a przy 70km/h ósmy. BMW wrzuca wyższy bieg nie wczesniej niz przy 1500obr, Audi potrafiło przy 1050obr. Jazda krajówkami przy większym ruchu to byla niezla udręka. Jadac 70-80km/h oczywiście byl 8 bieg i kazde dotknięcie gazu to albo redukcja albo bardzo powolne przyspieszenie i w momencie kiedy ktoś przedemna przyspieszył to albo lekko dotykałem gazu i pelzalem wydłużają korek albo trzeba było wymusić redukcje. 

Dzięki. Mam a4  50 TDI 350/800 i gdyby nie lag to byc może bym się nie zastanawiał nad zmianą . A tak myślę o m340d/i . A jak komfort / wyciszenie ? W a4 mam szyby akustyczne i świetna sprawa. 

Pozdrawiam 

Opublikowano
2 godziny temu, kamsku2930 napisał(a):

Nie sypie błędami?

Dlaczego ma sypać błędami? Silniczek chodzi normalnie a rozłączone jest tylko mechaniczne połączenie między silniczkiem a klapką.

  • Dziękuję 1
Opublikowano (edytowane)
4 godziny temu, proarnes napisał(a):

klapka z silniczkiem jest połączona taką zawleczką, którą łatwo się wyjmuje 😉

Wyjąłeś tę zawleczkę całkowicie (od strony klapy i od strony silniczka) czy tylko od strony silniczka? Nie trzeba przypadkiem tej klapy zablokować np. drutem w pozycji otwartej?

Edytowane przez kamsku2930
Opublikowano
15 godzin temu, intoxication napisał(a):

Dzięki. Mam a4  50 TDI 350/800 i gdyby nie lag to byc może bym się nie zastanawiał nad zmianą . A tak myślę o m340d/i . A jak komfort / wyciszenie ? W a4 mam szyby akustyczne i świetna sprawa. 

Pozdrawiam 

Gdyby nie LAG i oprogramowanie skrzyni to pewnie i ja bym dluzej zostawil Audi 🙂 Oba auta jak na swoja klasę są bardzo dobrze wyciszone. W obu mialem/mam szyby akustyczne. Jeżeli chodzi o komfort to niestety ale m340d z m-pakietowym zawieszeniem i kolami 19 jest bardzo twarde, porownywalnie z A4 ze sportowym zawieszeniem, ktore mialem. Kiedys mi to nie przeszkadzalo ale teraz po 3 latach jazdy zaczyna mnie juz mocno meczyc. Powiem szczerze, ze duzo bardziej wole jezdzic po Warszawie starym F31 ze zwyklym zawieszeniem i kolami 18. Kolejna kwestia to sila wspomagania kierownicy. Kierownica w m340d chodzi dosc ciezko, nawet w trybie comfort. O ile w trasie jest super, tak w miescie gdzie czesto trzeba menewrowac juz niekoniecznie. W Audi w trybie sport kierownica chodzi znacznie lzej, niz w m340d w comfort. Gdybym drugi raz kupowal Bmw 3 to wzialbym 330d rwd ze zwyklym zawieszeniem i zwyklym ukladem kierownicznym, czyli taka konfiguracje jaka mam w F31.

  • Dziękuję 1

Sprawdź wartość katalizatora w swoim BMW.


https://www.autokat-katalizatory.pl/cennik-skupu

Opublikowano
15 godzin temu, kamsku2930 napisał(a):

Wyjąłeś tę zawleczkę całkowicie (od strony klapy i od strony silniczka) czy tylko od strony silniczka? Nie trzeba przypadkiem tej klapy zablokować np. drutem w pozycji otwartej?

Zawleczka jest rozporowa, jeśli wyjmiesz ją z jednej strony to wyleci całkiem. Niczym klapki nie blokowałem i jest cały czas otwarta 

  • Lubię to 1
Opublikowano

Ja mam touringa m340d ze zwykłym zawieszeniem Lci2 i jest bardzo ok, dosyć sztywno ale to auto nie może być jak citroen, nie mam zastrzeżeń do komfortu, dobrze wybiera, a ja desek wprost nie znoszę, więc jak dla mnie jest w porządku to dla kazdego powinno być jeśli chodzi o komfort. Póki co na mieszanych 18tkach RF na zimę. Można tym autem jechać 1000km z prędkością 200km/h i wysiąść wypoczętym. Dźwiękoszczelne szyby i Harman dla mnie konieczność 

  • Dziękuję 1
Opublikowano
8 godzin temu, boohmacher napisał(a):

Gdyby nie LAG i oprogramowanie skrzyni to pewnie i ja bym dluzej zostawil Audi 🙂 Oba auta jak na swoja klasę są bardzo dobrze wyciszone. W obu mialem/mam szyby akustyczne. Jeżeli chodzi o komfort to niestety ale m340d z m-pakietowym zawieszeniem i kolami 19 jest bardzo twarde, porownywalnie z A4 ze sportowym zawieszeniem, ktore mialem. Kiedys mi to nie przeszkadzalo ale teraz po 3 latach jazdy zaczyna mnie juz mocno meczyc. Powiem szczerze, ze duzo bardziej wole jezdzic po Warszawie starym F31 ze zwyklym zawieszeniem i kolami 18. Kolejna kwestia to sila wspomagania kierownicy. Kierownica w m340d chodzi dosc ciezko, nawet w trybie comfort. O ile w trasie jest super, tak w miescie gdzie czesto trzeba menewrowac juz niekoniecznie. W Audi w trybie sport kierownica chodzi znacznie lzej, niz w m340d w comfort. Gdybym drugi raz kupowal Bmw 3 to wzialbym 330d rwd ze zwyklym zawieszeniem i zwyklym ukladem kierownicznym, czyli taka konfiguracje jaka mam w F31.

Tu się zgodzę, różnica BMW/Audi to kwestia komfortu/czucia drogi, czyli zawias, układ kierowniczy. Dodałbym również fotele, w BMW bardziej sportowe trzymanie boczne, w Audi mniej. Więc, mimo, że aktualnie nie brałbym Audi, to rozumiem, tych co się decydują. Sam mam kumpla, który stwierdził, że woli miększe Audi, niż twardą betę.

Opublikowano

Jeśli ktoś porównuje poprzednie audi a4 (najnowszego nie widziałem ani nie jeździłem) to wg mnie nie ma co porównywać, bo tym audi wg mnie jeździ się jak golfem 4. Takie miałem odczucia.

Opublikowano (edytowane)
W dniu 10.12.2024 o 19:16, maxox napisał(a):

Ja mam touringa m340d ze zwykłym zawieszeniem Lci2 i jest bardzo ok, dosyć sztywno ale to auto nie może być jak citroen, nie mam zastrzeżeń do komfortu, dobrze wybiera, a ja desek wprost nie znoszę, więc jak dla mnie jest w porządku to dla kazdego powinno być jeśli chodzi o komfort. Póki co na mieszanych 18tkach RF na zimę. Można tym autem jechać 1000km z prędkością 200km/h i wysiąść wypoczętym. Dźwiękoszczelne szyby i Harman dla mnie konieczność 

Jak zrobisz 1000km cała trasę na autobahnie utrzymując 200 km/h to naprawdę byłbym w szoku 😄 Chwilowo można tak pojechać, natomiast ja np. po chwili jazdy z tak dużą prędkością zawsze wolę zwolnić i chwilę wolniej się powlec. Jednak jest to cały czas ciśnięcie lewym pasem i trzeba być maksymalnie skoncentrowanym, moim zdaniem się tak nie da jechać. W Polsce nie mówię, bo po pierwsze jest to nielegalne i zaraz po zmianie przepisów prawo jazdy na autostradzie z tą prędkości będzie można stracić, a po drugie na wydmach A1 to tym samochodem byś przy tej prędkości mógł ,,latać" 😉 

Co do Audi uważam, że te samochody są bardzo dobre jak pisałem wcześniej jeśli chodzi o wykonanie, materiały, nic się tam nie dzieje. Natomiast jazda nie sprawia za dużej frajdy, na co dzień z punktu a do b jest super. Po kilku latach czujesz zwykle potrzebę zmiany na coś innego, pewnie by po kilku latach wrócić (choć nowe usportowione modele teraz mają torque splitter, więc znacznie się poprawiły wrażenia z jazdy, np. S3 zarzuca lepiej tyłem niż M135i https://www.audi-mediacenter.pl/artykul,40877,techfocus__torque_splitter ) 🙂 Ja lubię samochody, uważam że każda marka coś innego ma do zaoferowania. Zawsze przy zakupie oceniam dany model indywidulanie i staram porównywać do konkurencji bez zbytniego faworyzowania znaczka. Choć dla mnie BMW znaczek robi robotę, jak Cię ludzie widzą w lusterku na autostradzie jak jedziesz tą samą prędkością częściej puszczają 😄 

Edytowane przez GrzegorzKo
  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)

Dokładnie. Ostatni zdrowo leciałem A1 po godzinie 22:00 to ze 4 gamonie nagle z prawego na mój pas i trafiły się mocne hamowania, bo nie mogli poczekać...

Edytowane przez zalezi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.