Skocz do zawartości

M340d co sądzicie?


Bartxxx

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, maxox napisał(a):

Czyli się wydaje, że rotacja kół nie jest jakoś mega potrzebna. Na angielskim forum pisali że tył do wymiany po 20 tys km maks

Jak jazda agresywna to tył schodzić szybciej. Jak ktoś jeździ normalnie/ bez upalania będzie podobnie. Powiem coś więcej za 2 lata 🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, maxox napisał(a):

Czyli się wydaje, że rotacja kół nie jest jakoś mega potrzebna. Na angielskim forum pisali że tył do wymiany po 20 tys km maks

Jak jeździsz tak masz, u mnie 123000km na blacie i latem wymieniałem letnie, teraz dobiję zimę i wymienię.

Faktycznie zimą można się więcej tyłem pobawić stąd może być większe zużycie niż latem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę w złym wątku o tym piszemy, ale BMW początkowo na zimę miało chyba tylko jednolite koła/opony. Gdzieś też pisało że wtedy nacisk na 1cm jest ten sam na obydwu osiach i trakcja lepsza zimą. Uparłem się na mieszane, bo to 225 wygląda patrząc z tyłu, jakby ktoś dwie dojazdówki założył, ale co do trakcji zimowej na mieszanym i jednolitym zimą to już w sumie nie wiem co lepsze

Edytowane przez maxox
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, maxox napisał(a):

Trochę w złym wątku o tym piszemy, ale BMW początkowo na zimę miało chyba tylko jednolite koła/opony. Gdzieś też pisało że wtedy nacisk na 1cm jest ten sam na obydwu osiach i trakcja lepsza zimą. Uparłem się na mieszane, bo to 225 wygląda patrząc z tyłu, jakby ktoś dwie dojazdówki założył, ale co do trakcji zimowej na mieszanym i jednolitym zimą to już w sumie nie wiem co lepsze

Pojeździmy, zobaczymy. Dla mnie to też pierwszy raz mieszane. Będzie dobrze jak na letnich i mokrym czyli trzeba będzie uważać w sport 😀 Fajnie by było przetestować na jakimś bezpiecznym torze jedne i drugie ale myślę, że dla takiego amatora jak ja różnica nie byłaby bardzo odczuwała (o ile w ogóle). Przy włączonej kontroli trakcji na pewno - też się adaptują do takiego setupu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi nikt jednych czy drugich nie polecał, dostałem ofertę na takie i takie i wybrałem taki sam układ jak letnie na których auto z fabryki wyjechało (niemieszane).

A rozpatrywanie względem wyglądu bo szersza lepiej hehe to raczej syndrom "nie mogę się już nowego auta doczekać, więc zagłębiam każdy nieistotny szczegół z nim związany". Wiem, też to przerabiałem 😆

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Haha, coś w tym jest, ale jechałem za tym autem na 225 gumce z tyłu i wygląda kuriozalnie, przy słabszych silnikach i jak komuś nie zależy ok, ale w m340i/d wygląda jakby auto jechało na dojazdówkach. A ja akurat kupilem felgi po rabacie , jak większość chyba i głównie dlatego, że tylko 796m czarne z 18tek mi się podobało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem komplet zimowych kół w rozmiarze takim samym jak wyjechał z fabryki 245/45/18 i pozbyłem się w ten sposób problemów "ezystencjalnych"😀 typu za wąskie, za małe etc.

Tak jak koledzy wcześniej napisali zmieniam koła sam w dogodnym momencie i przy okazji popatrzę na stan hamulców. A jak już emocje opadną bo spadł pierwszy śnieg, to wtedy na spokojnie mogę podjechać na ewentualne przeważenie. Zrobią to wtedy dokładniej bo nie mają, aż takiej presji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie ty masz jednolity rozmiar kół 245 przód i 245 tył na 18tce?  Do g20? Nigdy nie widziałem takich kół ani nie słyszałem o takich. Można by na 8 czy 8.5 calową felgę takie opony niby włożyć ale nigdy nie widziałem 

Edytowane przez maxox
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra mój błąd bo ja mam G26 i nie sądziłem że między 3 i 4 są jakieś różnice. Teraz widzę, że w 3 jest nieco skromniej. A felgi mam 8.5Jx18 ET36, zarówno letnie jak i zimowe. W 4 nawet mieszany zestaw to 245 i 255. Zdjęcie na jakich oponach wyjechał.

20241020_101520.jpg

Edytowane przez Hesky
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem nową F36 prawie 2 tygodnie parę lat temu. To zupełnie inne auto budowane na podwoziu 5er ... pewnie teraz podobnie. Dłuższe, większy rozstaw, większe koła,  miejsce w środku i nadwaga (CarMassIndex na pewno blisko 30...) Do tego to było 18d. Sama słodycz i legendarna radość z jazdy 🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, GDX4 napisał(a):

Bo 4GC to już grubasek, co bardziej podjada w nocy z lodówki niż 3. Chociaż oba mają nadwagę....😀

Ale i tak dają się lubić.

Niby tak ale w porównaniu do Turaska róznica to tylko 30kg.

 

 

Edytowane przez adiki

IMG_6104.PNG.8fd0433272655eff0993e663d10ad490.PNG 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.