Skocz do zawartości

M340d co sądzicie?


Bartxxx

Rekomendowane odpowiedzi

… diesel zaraz zostaje za benzyną - mniej więcej po przejechaniu z gazem w podłogę połowy długości pasa startowego 😅 

I to jest ważne, bo tak się przecież rozpędzamy kilka razy dziennie. 
 

dobra, macie remis. 340i szybsze na lotnisku - czyli nigdy. 340d szybsze na trasie i łatwiej w trybie comfort wyprzedzi dwa tiry, chyba, że 340i wrzuci tryb sport i wyrzuci teściową z fotela pasażera. Może być? 😂

Edytowane przez JacekLZ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomijając M3 to przy normalnej jeździe te różnice są pomijalne, jeśli dużo tras 340d , jeśli wokół komina 340i ... R6 w dieslu będzie się dłużej nagrzewał co wpłynie długofalowo na trwalość jeśli ktoś małe dystanse w mieście , choć ilość Nm będzię  przy normalnym jeźdżeniu przyjemniejszs

Edytowane przez Woytas
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, Woytas ma rację i dlatego bawią mnie te spory tutaj i udowadnianie co będzie o 0,2 s szybsze i w jakich warunkach, jakby to szybkość była jakimkolwiek wyznacznikiem 🙂 Oba samochody są niesamowicie dynamiczne i szkoda strzępić ryja, bo i tak nikt tu nikogo do niczego nie przekona. Coca-cola vs pepsi

Edytowane przez JacekLZ
  • Lubię to 1
  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko jak mówiłem mnie się po prostu źle jeździło 40i i czym byłem mocno zaskoczony, ale niby jak potem zacząłem szukać info to trafiałem na takie opinie że wrażenie jest takie w codziennej jeździe, że m340i nie bardzo jedzie przy m340d, jak to ktoś ujął konie mechaniczne sprzedają auta, zaś moment obrotowy je porusza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, maxox napisał(a):

A ja myślę, że Wy nie jechaliście 40d. To nie jest jedna opinia że przesiadając się z 40d do 40i jest wrażenie że 40i nie jedzie (poza pozycją pedał dno) Testowałem każdy styl jazdy bo chciałem 40i (bo bardzo chciałem strzały z wydechu 🙂 ) ale dla mnie już lepiej i przyjemniej jeździ się 150konnym dieslem. I naprawdę prosiłem żeby sprawdzili czy mają sprawne to 40i bo tydzień wcześniej jeździłem x2m35i i tam tego wrażenia ociężałości nie było 

Zastanów się czasem jakie przykłady dobierasz, bo potem ludzie czytają i wyciągają na podstawie tego błędne wnioski.  Szczególnie że teraz jest problem z demówkami i nie każdy przetestuję. Silnik B58 (40i) ma naprawdę bardzo fajny dół dzięki mild hybrid. Przejedź się jakimś nowym dieslem 150KM  np. z grupy VAGA, w BMW trzeba przyznać, że sytuacje mocno ratuje ZF. Wciskając gaz czekasz 2-3 sek jesli nie jesteś w sporcie/dynamic zanim samochód zacznie przyspieszać! W 320i/330i/340i samochód zdąży w tym czasie nawet ma komforcie zrobić redukcję i jedzie. W normalnym użytkowaniu są to znacznie lepsze samochody niż. 99% diesli na rynku moim zdaniem. Poza eco pro nie czuć, że samochód miał oprogramowanie pod WLTP - mulił. Ostatnio miałem okazję pojeździć 30i bo nadal 40i nie mam gdzie przetestować, a która zamówiłem. Samochód znacznie lepiej reaguje na gaz w komforcie niż Audi A5 2.0 tdi quattro również w komforcie, które użytkuje na codzień że względu na laga w skrzyni. A po teście nie stwierdziłem no nie ta A5 nie jedzie trzeba to sprzedać i wszystkim odradzać VAGA bo nie jedzie. Nadal jeżdżę i jest spoko. Wolę w większości przypadków sobie powoli przyspieszyć, bo nie lubię jakiegoś ciągłego szarpania.

Kolejny zarzut jaki mam to stwierdzenie że 40i przy 40d kompletnie nie jedzie tylko jak się depnie. To są brednie i nie wiem gdzie ty jeździsz. W obu przypadkach w kilka sekund bez specjalnego trudu można stracić prawo jazdy. Chyba trzeba non stop piłować samochód z wolnych obrotów, aby dojść do taki odczuć. Sam na codzień oczekiwałbym od samochodu, że będzie zachowywać się odpowiednio do danego trybu. Absurd aby chcieć aby mnie wciskał w komforcie przyspieszając z 30 do 50 w mieście. 

Wątek odkopałeś nie wiem czy prowokacyjnie, czy jaki byl tego cel. Bo to jest przekomarzanie się na zasadzie kombi czy sedan. Czyli każdy ma inny punkt siedzenia. Jescze te dyskusje są spoko jak są rzeczowe, a nie rzucanie odklejonymi tezami. 

 

Edytowane przez GrzegorzKo
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, maxox napisał(a):

Wątek po prostu czytałem, nie miałem zamiaru nic odkopywać, to raz, dwa - ja się chyba różnię od Ciebie tym, że ja 40i jeździłem, a Ty na jazdę czekasz ....

Nie jeździłem też 3 w wersji zawias m z felgami 20 + runflat. A po jedzie 330i na 18 z m zawiasem, wiem że byłby to absurd bez jazdy. Mając wyobraźnię wystaczy sobie coś przeskalować. Za to jeździłem bazowa 911 o podobnej mocy co 340i czy mocniejszym M2. Oba samochody mają gorszy dół, a na komforcie na niskich obrotach do normalnej jazdy w mieście było więcej niż potrzeba. Jak chciałam szybciej to zmiana trybu lub redukcja manetka. Jak wyprzedzam to myślę, rzadko robię to bez upewnienia się, że jest bezpiecznie. 340i nie mogę się przejechać, bo nie ma w okolicy.

Edytowane przez GrzegorzKo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Rufio Te ułamkowe różnice wynikają z większego ciężaru diesla o 75kg i 34 koni mniej, teoretycznie. Ciekawe jakie czasy byłyby w równych autach.

Ogólnie nie wiem po co się spinać i tworzyć jakieś podziały diesel vs benzyna, grunt że bmw, lepiej spożytkujecie tą energię lecąc na inne fora ponabijać się z piątych zer kałdiarzy i dziadkowozów mercedresowców (żart). 😉

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam coś od siebie - w sumie to jest tak - oba M340i i M340d to genialne auta z genialnymi silnikami, ale z dużymi różnicami. A pisanie, że M340i nie jedzie bez gazu w podłodze to nieprawda.

Maxox - nie wiem, dlaczego źle CI się jeździło M340i, ale jeśli przesiadłeś się bezpośrednio po jeździe 40d na 40i to możliwe, że odczułeś gorszy moment obrotowy, ale mówienie, że M340i jedzie tylko z gazem w podłodze, to przesada i nieprawda.

Ja jestem zwolennikiem diesla i bardzo lubię jego charakterystykę - szczególnie 6 cylindrowego B57. Mam 530d w G30 i ja jak i wszyscy domownicy jesteśmy tym silnikiem wręcz zauroczeni - jeździ się nim fenomenalnie, masa momentu obrotowego z dołu - na co dzień bajka. Brzmienie też jest świetne. Jeździłem też wieloma różnymi 40d. Dlatego wiem, że M340d jest bez wątpienia świetnym samochodem o niedźwiedziej sile z dołu.

Dlaczego kupiłem M340i a nie 340d? Ano dlatego, że silnik B58 to jedna z najlepszych konstrukcji BMW obecnych czasów i uchodzi za bezawaryjny, nie ma w nim problematycznej ekologii jak AdBlue itp, nie ma problemów z chłodniczkami EGR, nie ma problemu z wtryskami, co w B57 się zdarza, nie ma problemu z DPFami itp. A moje M340i jest w większości użytkowane na krótkich dystansach - dlatego biorąc powyższe pod uwagę dla mnie lepszym wyborem było M340i i moje wystarczająco dobrze jedzie z dołu, nic mu nie brakuje, bynajmniej mój egzemplarz zapie....a,  jak wściekły i nie jest prawdą, że jedzie tylko z gazem w podłodze - i wcale nie zamula w trybie comfort. Porównując go do diesla - niewiele mu momentem ustępuje, choć wiadomo, że benzyna zawsze musi się nieco więcej wkręcić i ten moment uzyskujemy w nieco inny sposób, bardziej liniowy, nie kopie tak z samego dołu jak diesel, ale na pewno nie zamula.

Ktoś napisał o porównaniu do M2 czy M3 - to może niektórych Was zaskoczę, jeździłem kiedyś dłużej M2 Competition, wczoraj akurat jechałem kolegi M4 Competition i wiem, że te samochody mają zdecydowanie gorszy dół od M340i. Zupełnie inna charakterystyka.

  • Lubię to 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Mandus napisał(a):

Dodam coś od siebie - w sumie to jest tak - oba M340i i M340d to genialne auta z genialnymi silnikami, ale z dużymi różnicami. A pisanie, że M340i nie jedzie bez gazu w podłodze to nieprawda.

Maxox - nie wiem, dlaczego źle CI się jeździło M340i, ale jeśli przesiadłeś się bezpośrednio po jeździe 40d na 40i to możliwe, że odczułeś gorszy moment obrotowy, ale mówienie, że M340i jedzie tylko z gazem w podłodze, to przesada i nieprawda.

Ja jestem zwolennikiem diesla i bardzo lubię jego charakterystykę - szczególnie 6 cylindrowego B57. Mam 530d w G30 i ja jak i wszyscy domownicy jesteśmy tym silnikiem wręcz zauroczeni - jeździ się nim fenomenalnie, masa momentu obrotowego z dołu - na co dzień bajka. Brzmienie też jest świetne. Jeździłem też wieloma różnymi 40d. Dlatego wiem, że M340d jest bez wątpienia świetnym samochodem o niedźwiedziej sile z dołu.

Dlaczego kupiłem M340i a nie 340d? Ano dlatego, że silnik B58 to jedna z najlepszych konstrukcji BMW obecnych czasów i uchodzi za bezawaryjny, nie ma w nim problematycznej ekologii jak AdBlue itp, nie ma problemów z chłodniczkami EGR, nie ma problemu z wtryskami, co w B57 się zdarza, nie ma problemu z DPFami itp. A moje M340i jest w większości użytkowane na krótkich dystansach - dlatego biorąc powyższe pod uwagę dla mnie lepszym wyborem było M340i i moje wystarczająco dobrze jedzie z dołu, nic mu nie brakuje, bynajmniej mój egzemplarz zapie....a,  jak wściekły i nie jest prawdą, że jedzie tylko z gazem w podłodze - i wcale nie zamula w trybie comfort. Porównując go do diesla - niewiele mu momentem ustępuje, choć wiadomo, że benzyna zawsze musi się nieco więcej wkręcić i ten moment uzyskujemy w nieco inny sposób, bardziej liniowy, nie kopie tak z samego dołu jak diesel, ale na pewno nie zamula.

Ktoś napisał o porównaniu do M2 czy M3 - to może niektórych Was zaskoczę, jeździłem kiedyś dłużej M2 Competition, wczoraj akurat jechałem kolegi M4 Competition i wiem, że te samochody mają zdecydowanie gorszy dół od M340i. Zupełnie inna charakterystyka.

Ja pisałem i dokładnie te same wnioski co do Mek czy 911 991. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też nie wiem czemu mi się źle jeździło, jeździłem przed nim X2m35i, nie 40d, i w tym X2 było normalnie, stosownie do mocy. Aczkolwiek był tu ktoś, na tym forum chyba, kto miał 40d oraz 40i w domu i też pisał, że 40i przy 40d wrażenie jest takie że 40i nie jedzie  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, czy traktor czy benzyina... jedzie jak trzeba. Siadać, jechać i się cieszyć. Ja mam banana na mordzie jak czasem "depnę"*.

*oczywiście zgodnie z obowiązującymi regułami ruchu drogowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Które święta lepsze: Wielkanocne czy Bożego Narodzenia... Tego typu to dylemat...

A za to jak fajnie się jeździło 318 bez x drive. Fajnie i zwinnie reagował na ruchy kiera, prawie tak fajnie jak Alfa Guila...🤪

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie na YouTube pojawił się test Caroserii (łysy z TVN-u) m340i używkę z 19roku testują i mówi, że w niej jest zajebiście, ale jak testowali kombi polifta z mild hybrid to muł straszny. Jedzie tylko w sport. Czyli dokładnie to co ja czułem i dlaczego zmieniłem zamówienie na m340d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówił też jakie problemy czyhają na właścieli B57 😉 może to dlatego że jeździłeś w komforcie gdzie faktycznie dużo aktywniejsze jest mild hybrid ja na codzien jeżdże w sport indywidual na komfortowych ustawieniach, wtedy mild hybrid nie jest tak aktywny o ile jest w ogóle aktywny i zupełnie nie uważam żeby auto w takich ustawieniach nie jechało.

IMG_6104.PNG.8fd0433272655eff0993e663d10ad490.PNG 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam podobne odczucia jak maxox. Testowo jeździłem M440i a kupiłem G21 M340D. Wcześniej miałem 118D F20 i jazda 440i po 150km dieselu mnie nie powaliła. Też odniosłem wrażenie pewnej mulowatości. Tak naprawdę B58 ma niewiele większy moment od B47. Pewnie stąd to wrażenie. Oczywiście jak się przyciśnie to auto ładnie nabiera prędkości i jest zdecydowanie szybsze od 118D;)

Natomiast M340D jeździ się świetnie. 700Nm czuć doskonale. Auto chętnie nabiera prędkości w każdych warunkach. Spalanie to bajka. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.