Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wydaje mi sie czasem Slawomir, ze moj entuzjazm do elektrykow jest wprost proporcjonalny do Twojej niecheci do silnikow wysokopreznych :norty:

.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Odebrałem kilka dni temu g20 340d, sedan. Chętnie udzielę odpowiedzi na wasze pytania.


Z ciekawych funkcji jakie znalazłem, nie wiem czy jest to we wszystkich g20, powróciła stara funkcja REST :-D (ostatni raz w 3 w e90 było o ile się nie mylę, w f30 na pewno już nie było).

Auto jest w stanie dogrzewać wnętrze ciepłem resztkowym silnika, przez dość długi czas. Funkcja uruchamia się automatycznie po włączeniu wentylacji postojowej, przy ikonce temperatury na panelu klimatyzacji pokazuje się ikona ciepła.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Odebrałem kilka dni temu g20 340d, sedan. Chętnie udzielę odpowiedzi na wasze pytania.


Z ciekawych funkcji jakie znalazłem, nie wiem czy jest to we wszystkich g20, powróciła stara funkcja REST :-D (ostatni raz w 3 w e90 było o ile się nie mylę, w f30 na pewno już nie było).

Auto jest w stanie dogrzewać wnętrze ciepłem resztkowym silnika, przez dość długi czas. Funkcja uruchamia się automatycznie po włączeniu wentylacji postojowej, przy ikonce temperatury na panelu klimatyzacji pokazuje się ikona ciepła.

W F też było, tylko nie było to nazwane 'REST'.

Wystarczyło właczyć nawiew, była dodatkowa pompka obiegu płynu *chyba dwie nawet*. Pomijając Webasto - no ale to coś innego.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Zrobiłem już 50tys km M340d i niezmiennie jestem tym autem zachwycony - głównie silnikiem. Zastanawiam się tylko nad trwałością - planowo kończę leasing na 150k nalotu (3 lata), myślicie, że warto sobie zostawiać na dłużej? Robię ponad 50k rocznie i zastanawiam się czy powyżej 200-250k przebiegu nie zjedzą mnie koszty obsługi/napraw. Ma ktoś jakieś doświadczenie z żywotnością tych nowszych B57? Postanowiłem robić serwis o połowę częściej niż pakietowy BMW (komputer pokazuje olej co 30-35 tys, ja wymieniam dodatkowo w połowie - gdy wskazuje ok 15 tys), ponadto wymieniam filtry powietrza i paliwa (zawsze)
  • Lubię to 1
Opublikowano
Chyba nikt Ci sensownie nie odpowie na to pytanie. Dzisiaj samochody nie są projektowane do długiego życia (niestety), ale zdarzają się szczęśliwe przypadki. Niedawno znajomy pozbył się Skody Superb, którą przez kilka lat natłukł 300k km i nie miał żadnej poważnej awarii, nawet skrzyni DSG, które najczęściej padają ok. 150k. Także wszystko zależy :) Jakby co to nowy silnik do Twojego auta kosztuje ok. 30k. Taka wymiana zawsze wyjdzie dużo taniej niż zakup nowego auta, a dasz mu dodatkowe kilka lat (prawdopodobnie) bezawaryjnego życia ;)
Opublikowano
Serio 30k? Spodziewałem się raczej bardziej 80k... Wiem, że nikt mi nie da gwarancji czy coś, ale łudziłem się, że może ktoś już chociaż przerabiał typowe usterki B57, szczególnie ze nawet te nowsze warianty już dobre kilka lat jeżdżą po drogach (i raczej większość ludzi kupuje je żeby tłucze długie dystanse po autobanach)
Opublikowano
natłukł 300k km i nie miał żadnej poważnej awarii, nawet skrzyni DSG, które najczęściej padają ok. 150k.

 

Bo pewnie ten koleś był tym myślącym i wymieniał olej w skrzyni biegów. Niestety w ASO często mówią że "tego się nie robi". Pewnie, niech tam zgnije stary olej i skrzynia będzie do wymiany. ASO = wymieniacze. BTW. Ktoś w swojej BMW wymieniał już olej w skrzyni biegów? Jeśli tak, to gdzie i przy jakim przebiegu?

Stop Electric GO V8. 2 litry to może mieć czajnik ;D
Opublikowano
Jeżeli dobrze pamiętam to interwał wymiany oleju w ZF to 80k km. Gdzie? Jak to zwykle bywa -> w zakładzie zajmującym się naprawą takich skrzyń w okolicy z dobrymi opiniami.
Opublikowano
Jeżeli dobrze pamiętam to interwał wymiany oleju w ZF to 80k km. Gdzie? Jak to zwykle bywa -> w zakładzie zajmującym się naprawą takich skrzyń w okolicy z dobrymi opiniami.

 

i podobno nie wolno robić metodą dynamiczną - tylko statyczną. ( gdzieś czytałem że to wytyczne ZF )

Opublikowano
i podobno nie wolno robić metodą dynamiczną - tylko statyczną. ( gdzieś czytałem że to wytyczne ZF )

 

mhm. a w DSG odwrotnie.

Stop Electric GO V8. 2 litry to może mieć czajnik ;D
  • 4 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Zrobilem juz ok 45k km w tym czasie 2 razy musialem dolewac plyn chlodniczy, bo pojawil sie komunikat o jego niskim stanie. Prawdopodobnie czeka mnie kontrola szczelnosci ukladu. Chcialem sie jednak zapytac czy kogos to spotkalo?
Opublikowano
Miałem to samo (dolewka płynu chłodniczego), nieszczelność była gdzieś na przyłączu elastycznym, albo wężu. Po naprawie żadnych problemów.
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Ja mam m340i i jestem mega ciekaw jak 40d sie zbiera. Niestety nigdzie nie ma w krakowie w salonach jako demo. W 40i brakuje mi troche niuta niestety
Opublikowano
dobrze się zbiera. Miałem nim jazdę testową. Fajny silniczek, ale co z tego jak trzeba mu mocz do baku zalewać...
Stop Electric GO V8. 2 litry to może mieć czajnik ;D
Opublikowano
Ja mam m340i i jestem mega ciekaw jak 40d sie zbiera. Niestety nigdzie nie ma w krakowie w salonach jako demo. W 40i brakuje mi troche niuta niestety

 

Własnie z tego powodu nie wzialem m340i. Nie powiem jednak ze nie zaluje troche ze nawet sie nim nie przejechalem przed zakupem m340d. Jezdzilem natomiast M2 i pewnie zabrzmi to smiesznie ale do normalnej jazdy tzn. do 2,5-3tys obr lepiej mi sie jezdzilo starym f31 330d. Jak bedziesz kiedys w Warszawie to sie odzywaj i zrobimy porownanie.

Sprawdź wartość katalizatora w swoim BMW.


https://www.autokat-katalizatory.pl/cennik-skupu

Opublikowano
Jezdzilem natomiast M2 i pewnie zabrzmi to smiesznie ale do normalnej jazdy tzn. do 2,5-3tys obr lepiej mi sie jezdzilo starym f31 330d.

To jednoznacznie znaczy, że szybkie sportowe auta to nie jest coś, co potrafisz wykorzystać. To nic złego, po prostu nie warto się pakować w zbyt sportowe modele, jeśli się jeździ spokojnie/normlanie ;)

  • 2 lata później...
Opublikowano

Fajna dyskusja, ja pojechałem na jazdę próbną z przeświadczeniem g21 m340i, zrobiłem jazdę po której zapytałem czy na pewno to auto jest sprawne, czy nie jechałem na ręcznym albo coś , bo jest bardzo szybkie tylko w sytuacji pedał dno, uzyskałem info że na pewno jest sprawne i ....zamówiłem m340d 🙂

  • Lubię to 2
Opublikowano
30 minut temu, boohmacher napisał(a):

Tak samo mialem jak przejechałem się M2 uzytkujac na co dzień F31 330d. Na tyle się rozczarowałem benzyna, ze w ciemno kupilem m340d, bez jazdy próbnej m340i. 

Na co dzień jeżdżąc bez deptania jedziesz momentem i tutaj traktorek rządzi 😀 3l diesel niejednemu w głowie zawrócił. 340d to już w ogóle kosmos musi być. Ja po prostu nie lubię charakterystyki diesla (krótki i płaski moment), nie czuje się tego liniowego przyrostu mocy który po prostu lubię tak jak reakcję na gaz w aucie bez turbo czy elektryku. Jeden matkę, drugi córę... ważne żeby było świadomie i się podobało 😀

  • Lubię to 2
Opublikowano
9 godzin temu, boohmacher napisał(a):

Tak samo mialem jak przejechałem się M2 uzytkujac na co dzień F31 330d. Na tyle się rozczarowałem benzyna, ze w ciemno kupilem m340d, bez jazdy próbnej m340i. 

To słabe porównanie bo S58 ma zupełnie inna charakterystykę niż B58.

  • Lubię to 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.