Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

czy to jest normalna sytuacja podczas uruchamiania auta? A jeśli nie to czy może oznaczać koniec Aku?

Wkładam kluczyk, wciskam sprzęgło i naciskam raz na przycisk start i auto zamiast przejść w tryb zapłonu to od razu się uruchamia,

kilka razy miałem też sytuację, że wkładam kluczyk(nie pamiętam czy start wciskałem) i pokazuje się pomarańczowa ikona auta na podnośniku i świeci się dość długo następnie pojawiała się ikona akumulatora,

Ikona z aku pojawia się też gdy wyłączę auto i posiedzę w środku z minutę,

Auto mam z system start/stop który nie działa i z system odzyskiwania energii podczas hamowania,

zamówiłem już interfejs Carlista czy jakoś tak ale dojdzie dopiero w poniedziałek :duh:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Samochód mówi, że akumulator pada. Aczkolwiek nie znaczy, że jest on szrotem. Któryś kolega opisywał, żs przekodował akumulator na większy i auto przrstało marudzić o nowy akumulator.
Opublikowano
Samochód mówi, że akumulator pada. Aczkolwiek nie znaczy, że jest on szrotem. Któryś kolega opisywał, żs przekodował akumulator na większy i auto przrstało marudzić o nowy akumulator.

Chyba nawet czytałem ten post,

Najgorzej że nie mam żadnego kodu błędu żeby mieć pewność że to aku a nie alternator a wiadomo jak pojadę na sprawdzenie do handlarza to 700 zostawię czy dobry czy zły aku i pewnie nawet wymiany nie zarejestruje

Mam nadzięję że do poniedziałku nic się nie stanie złego, mam tylko 1 klucz pilot bez grota jak siądzie aku na amen to go nawet nie otworzę :mad2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak pilot bez grota? Każdy kluczyk ma grot. Na kluczyku masz taki przycisk. Trzymasz go i od góry wyciągasz kluczyk.

Napięcie ładowania możesz sprawdzić w ukrytym menu licznika. Instrukcje gdzie i jak znajdziesz na necie. Miernikiem akumulator też możesz obadać tak na szybko. Nowy AGM ma 12.6V. im bardziej zurzyty tym mniej. 12 V to juz słabo.

Opublikowano
Jak pilot bez grota? Każdy kluczyk ma grot. Na kluczyku masz taki przycisk. Trzymasz go i od góry wyciągasz kluczyk.

Napięcie ładowania możesz sprawdzić w ukrytym menu licznika. Instrukcje gdzie i jak znajdziesz na necie. Miernikiem akumulator też możesz obadać tak na szybko. Nowy AGM ma 12.6V. im bardziej zurzyty tym mniej. 12 V to juz słabo.

Dzięki stary, zacząłem sprawdzać ten kluczyk naciskać wszystko i rzeczywiście w tylnej części jak się wciśnie górną część to pojawia się grot:) jedno zmartwienie mniej :cool2:

Opublikowano

Podjechałem i wymieniłem Aku na warte,

Miernik pokazywał 12,3 V i 318 pojemności,

Oczywiście bez rejestracji w ecu,

Więc system start stop nie działa dalej i auto się wlacza po pierwszym

Naciśnięciu przycisku start ale nie ma już błędu aku jak siedzę w aucie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zeby działał START/STOP to niestety trzeba zarejestrować i poza tym auto musi chyba dobę postać z nowym akumulatorem, według BMW, aby START/STOP wrócil do życia. Czasu nie jestem pewien, bo pamięć czasami zawodzi.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zeby działał START/STOP to niestety trzeba zarejestrować i poza tym auto musi chyba dobę postać z nowym akumulatorem, według BMW, aby START/STOP wrócil do życia. Czasu nie jestem pewien, bo pamięć czasami zawodzi.



Według stronki newtis po wymianie na nowy akumulator lub inteligentnej klemy auto należy pozostawić unieruchomione przez 3 godziny.



Kolego Carls a czy ty ładowałeś akumulator????

Ja u siebie ląduje go średnio co 4 miesiące.

Co mogę ci polecić....... Ładowarkę , którą powiadam to mała , 5A automatyczny prostownik. Niestety ale takie badziewie nie poprawia parametrów baterii. Ładując nią nawet dwa dni nie odmłodzisz akumulatora.


Prostownik jaki musisz zastosować to oczywiście najlepiej jak by był automatyczny ale jeśli będzie zwykły to jedyne co ci zostanie to sprawdzanie napięcia ładowania.

Prostownik musi być 30A a napięcie nie może przekroczyć 15V.


Jakie były/są różnice pomiędzy tymi dwoma urządzeniami...

- szybkość naładowania baterii

- zaobserwowałem ,że akumulator dłużej trzyma poziom naładowania akumulatora ( poziom naładowania akumulatora jest na poziomie ok 85% dla obydwu ładowarek )


Mała ładowarka - po ok miesiącu , poziom naładowania baterii wynosi ok 65%


Duża ładowarka - po ok miesiącu , poziom naładowania baterii wynosi ok 80%


Te różnice widać też w ukrytym memu , napięcie ładowania. Po podładowaniu akumulatora czy to małą czy to dużą ładowarką napięcie waha się w granicach 13,9V - 14,2V. Na następny dzień po ładowaniu tylko małą ładowarką napięcie ładowania zwiększa się do 14,6V. Po niecałym tygodniu wraca do 14,8V.

Po ładowaniu dużym prostownikiem napięcie ładowania , od dwóch tygodni wynosi 13,9 - 14,1V.


Auto mam garażowane , z systemem Start - Stop i odzyskiwaniem energii.

Aku siedzi od nowości czyli 7 lat , oczywiście to nie jest wyznacznik bo nie wiadomo jak auto było użytkowane/serwisowanie???

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.