Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

E 39... tyle mam... w sumie  nigdy go z zewnątrz nie fotografowałem...

IMG_5259.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
9 minut temu, rbk napisał(a):

Sprawdzam co mam.... E 60 oxfordgreen 2 super kolor rzadki... a z modyfikacji w stosunku do fabryki... Lampy tył Hella Black Line

IMG_2054.jpg

Przebijam, moja była ładniejsza w tym kolorze 😄

kmT64yn.png

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 5.08.2024 o 23:48, madseason napisał(a):

Znalazłem dla Ciebie tylko Hellrot i do tego nie e39, ale lepiej będzie pasowało do reszty ekipy 😄

https://www.autoscout24.ch/de/d/bmw-540i-v8-10928643?slide=1

Nie kuś, nie kuś 😁

Fajna sztuka. Oby trafiła w dobre ręce.

W dniu 5.08.2024 o 23:41, rbk napisał(a):

Sprawdzam co mam.... E 60 oxfordgreen 2 super kolor rzadki... a z modyfikacji w stosunku do fabryki... Lampy tył Hella Black Line

 

Oxfordgreen to obok bostongreen moja ulubiona zieleń.

Moja ex e32 była właśnie oxfordgreen.

e32.jpg

No ale wspominki wspominkami, a gt stygnie 😉

Po nałożeniu wosku zrobiłem test wody i nie ma biedy. Po jeździe w deszczu auto również wygląda całkiem przyzwoicie.

Z pewnością lepiej niż przed aplikacją.

 

pzdr

yaz

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

3.0 V8

Swego czasu popełniłem nawet krótki film na potrzeby sprzedaży.

 

  • Lubię to 1

pzdr

yaz

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Położyłeś ceramikę czy wosk? Tak czy inaczej efekt prawidłowy 😄

Ja musze się w końcu za wnętrze zabrać, poza przednią szybą, zmianą oczojebnych ledów i odkurzaniem nic jeszcze nie zrobiłem 😅

Edytowane przez madseason
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To jest wosk, ceramikker.

Ja do pielęgnacji wnętrza używam zestawu od adbl - Leather kit. Daje radę.

pzdr

yaz

  • 2 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

I zgodnie z tradycją, kolejna wymiana oleju za mną, przy przebiegu 226210km

Tym razem zdecydowałem się na Mannol'a, uprzednio wlewając tec'a.

1729361735229.jpg

Ale to w zasadzie była wisienka na torcie.

Wymianę oleju i filtra poprzedziłem zrzuceniem i czyszczeniem kolektora dolotowego.

Miałem to w planach w tym roku w wakacje, ale przez brak czasu zaniedbałem temat, a teraz niejako sam o sobie przypomniał.

Powodem był zanik mocy przy przyspieszaniu. Pedał gazu w podłogę, a auto przyspiesza tempem spacerowym.

Sprawdzenie na szybko carly pokazało takie coś. ISTA potwierdziła ten sam kod błędu.

obraz-2024-10-19-210915240.png

Ale po wykasowaniu błędów, moc wróciła, więc uznałem, że ramię klap nie może być pęknięte i przyczyną zapewne jest nagromadzona ekologia.

Auto jak widać ma nalatane pondad 225kkm, teraz już 226 i nikt wcześniej nie zdejmował kolektora.

Także zabrałem się za uwalnianie go. Nie będę się rozpisywał co i jak, bo pełno DIY w necie.

Tak wyglądało to u mnie. Wg mnie jak na taki przebieg to nie było tragedii, ale bądź co bądź należało się jak psu buda.

Przepustnica

1729361735811.jpg

1729361735835.jpg

Rura miksująca - strona kolektora

1729361735794.jpg

Strona przepustnicy

1729361735738.jpg

Rura EGR'a

1729361735489.jpg

1729361735501.jpg

1729361735489.jpg

1729361735713.jpg

Kolektor

1729361735699.jpg

1729361735661.jpg

1729361735649.jpg

1729361735638.jpg

1729361735627.jpg

Ewidentnie widać, że na pierwszym i drugim cylindrze było najgorzej. Uszczelki kolektora przepuszczały i zapaskudziło głowicę i okolice.

Olej/sadza sączył się po bloku aż za podstawę filtra w stronę grodzi.

1729361735589.jpg

1729361735576.jpg

1729361735530.jpg

I po czyszczeniu.

Przepustnica

1729361735363.jpg

1729361735352.jpg

Rura miksująca

1729361735453.jpg

1729361735439.jpg

 

Rura EGR'a

1729361735402.jpg

1729361735419.jpg

1729361735386.jpg

Kolektor

1729361735341.jpg

Finalnie. Poskładany na nowych uszczelkach.

1729361735329.jpg

Poczyściłem też delikatnie głowicę, ale bez szaleństw.

Miałem w planie dłuższe znęcanie się nad gniazdami dolotowymi, ale nie mogłem uwolnić wentylatora, aby móc dostać się do koła wału i zamykać zawory, więc zrobiłem ile mogłem w bezpieczny sposób.

1729361735292.jpg

1729361735280.jpg

1729361735268.jpg

Przy okazji wymieniłem również rurkę odpowietrzającą, którą wypatrzyłem kilka dni wcześniej.

1729362100735.jpg

1729362100749.jpg

Przy demontażu nie oczekiwałem niczego innego. Rozpadła się niemalże w oczach.

1729361735303.jpg

Auto poskładane i po jeździe testowej.

Póki co, jest dobrze. Może to placebo, ale wydaje mi się, że zrobiło się bardziej "nerwowe" w pozytywnym znaczeniu.

  • Lubię to 1

pzdr

yaz

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja sobie to zostawie na przyszłe wakacje. Rurę odpowietrzająca wydawało mi się, że zamówiłem ostatnio, ale nie dałem do koszyka najwidoczniej i tylko oring do dekla zaworów przyszedł, który oczywiście podmieniłem.

U mnie teraz telepie przy przyspieszaniu, podpora wału prawdopodobnie padła. Robiłeś już coś z tym, czy mam wyjątkowe szczęscie? 😄

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ta rurka ma dwie wersje. Sprawdź którą masz u siebie.

Ja nic nie robiłem z podporą, nie odczuwam wibracji przy przyspieszaniu, póki co😉

pzdr

yaz

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.