Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wiatr trochę hula po tym dziale i w sumie się nie dziwię.

F07 to bezawaryjne auta wszakże :mrgreen:


Na forum i z marką jestem już kilka lat.

Po drodze przewinęło się kilka modeli, a ostatnim był i ciągle jest e39 touring.


Myśląc o następcy brałem pod uwagę różne opcje i finalnie zdecydowałem się na serię 5 w nadwoziu gt.

Z uwagi na biedny rynek tych aut bardziej lubi się co się ma niż odwrotnie, stąd pewne kompromisy, na które musiałem się zgodzić.

Efektem jest 535xd lci.

http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic252/v2020091013012091061403.jpg


http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic758/v2020091013015121321802.jpg


http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic716/v2020091013015279362679.jpg


Wymieniłem profilaktycznie olej w silniku, chociaż, podobno był wymieniany w czerwcu.

Po zlaniu starego nie byłem do tego faktu szczególnie przekonany.

http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic991/v2020091013112224836455.jpg


I ciekawy patent na uszczelnienie korka. Chyba ktoś za bardzo wziął sobie do serca powiedzenie od przybytku głowa nie boli.

http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic959/v2020091013015256442778.jpg


W planach zmiana oleju w skrzyni i może kiedyś, jak znajdę na rynku wtórnym :norty: , fotele komfort.

Podobno pasują z f01 lub f10/11, ale nie jestem pewny w 100%.

pzdr

yaz

  • 2 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Fotele od F01 sa inne jak od F10 bodajże - kwestia listwy w oparciu np.

Lift i przedlift rownież ma inne fotele.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dzięki.

Tak, wiem, że między 5, a 7 są różnice między fotelami, jak również przed i polift.

Nie jest to temat ciśnieniowy.

Jeżdzę kilka miesięcy i specjalnie brak komfortów mi nie doskwiera.

Podejrzewam również, że znaleźć coś dodatkowo w tym kolorze może być ciężko, więc tym bardziej nie mam stresu.

pzdr

yaz

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dzięki,

póki co, wszystko gra jak należy. Sprawuje się całkiem przyjemnie.

W planach jak pisałem, zmiana oleju w skrzyni i podstawowe sprawdzenia/wymiany w silniku.


EDIT 10.02.2021

Wymieniłem ponownie olej w silniku. Przebieg 152kkm.

Tym razem wymianę poprzedziłem dodaniem płukanki. Przy zlewaniu, olej był czarny jak smoła, ale to mniej lub bardziej standard w dieslach.

http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic388/v2021021009583388234919.jpg

W starym filtrze nie było żadnych opiłków, więc wnioskuję, że panewki są jescze w miarę dobrym stanie.

Widok z wlewu oleju po płukance.

http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic813/v2021021009583322310237.jpg

Zalany olej to Valvoline Synpower III C3 5w30.

http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic969/v2021021009583376049451.jpg

Na czas operacji musiałem pozbyć się z garażu e24...niestety.

http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic922/v2021021009583374911550.jpg

Chyba był to jej drugi raz w życiu kiedy doświadczyła zjawiska śniegu.


EDIT 13.02.2021

Dzisiaj na tapecie wymiana oleju w skrzyni i w xdrive.

Nie jest to specjalnie skomplikowana praca, ale trochę rozkręcania jest.

Olej w skrzyni był w miarę ok, ale miał ciemną barwę, na magnesach w misce nie było dużo szlamu.

http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic664/v2021021408183186254553.jpg


http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic266/v2021021408183197575092.jpg


http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic646/v2021021408183154071518.jpg


http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic160/v2021021408183111009949.jpg


http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic899/v2021021408183239954091.jpg


Zlałem jakieś 4L oleju, a wlałem minimum 5L. Podejrzewam, że było za mało. Olej i miska ZF.

Dolewałem zgodnie z procedurą i przy temperaturze oleju 41C, po odkręceniu korka wlewu, olej delikatnie się sączył.

Skasowałem również adaptację skrzyni.

Ze skrzynki xdrive odciągnąłem jakieś 450ml oleju. Więcej nie dałem rady.

Zalałem świeży olej Ravenol DTF-1.

Subiektywnie, po wymianie auto na wolnych po wrzuceniu biegu rusza bez przeszkód.

Przed wymianą, przeszkoda na drodze powodowała, że auto stało.


W tzw międzyczasie zakodowałem również przycisk start/stop.

Ustawiłem go na zapamiętanie ostatniego, aktywnego stanu.

Jeżdżę permanentnie z wyłączonym start stopem, ale w każdej chwili mogę go aktywować i auto zapamięta mój wybór.


EDIT 05.03.2021

Kilka dni temu wymieniłem czujnik AUC.

Na ISTA brak błędów, ale po podłączeniu Carly wywalało błąd wewnętrzny czujnika. Chociaż to Carly wg mnie czyta błędy jak chce.


http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic527/v2021030521244238974556.jpg


Dzisiaj wymieniłem też filtr powietrza. Stary był wymieniany jakieś 1-1,5 roku temu, jeszcze przez poprzednika i jak widać, miał dość.


http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic654/v2021030521244287369408.jpg


Kupiłem również Mahle.

http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic337/v2021030521244296767529.jpg


W kolejce czeka jeszcze filtr paliwa i kabinowe. Ale to w luźniejszej chwili.

Przy okazji zakupu filtrów zamówiłem również dywaniki gumowe przód i tył. Miałem gumowe nie ori i niby wszystko ok, korytka, te sprawy ale nie mocowałem ich do rzepów.

Nawet nie wiem czy mają taką możliwość. I jeździły po wnękach.

Ori ładnie przyklejone do podłogi i chociaż czas bardziej skłania do przesiadki na welur to jeszcze chwilę pocieszą oko i stopy.

http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic476/v2021030521244818821817.jpg


http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic377/v2021030521244223658688.jpg


I bonus przy okazji wymiany czujnika AUC.

Nasi tu byli można by rzec.

Tak rozprawiają się z niemiecką myślą techniczną również tubylcy.

Drut level expert - opaska zaciskowa, mazidło sylykonopodobne i na koniec izolacja. Na bogato.

Do poprawy w cieplejszy dzień.

http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic254/v2021030521244284833098.jpg


EDIT 22.11.2021

Kolejna wymiana oleju, niezmiennie Valvoline SYNPOWER XL-III C3 5w30, przy przebiegu 165445km.

Tym razem pokusiłem się o użycie pompki elektrycznej wysysającej olej z miski.

Jak na moje oko spisała się całkiem nieźle. Wyssała jakieś 6,3L.

Wymiana przebiegła szybko i niemalże w białych rękawiczkach.


EDIT 29.08.2022

Wymiana oleju, tym razem znowu Valvoline SYNPOWER XL-III C3 5w30. Przebieg 179550.

Zlane prawie 6,5L przez korek. Filtr bez opiłków. Trasa ponad 1200km bez zająknięcia.

pzdr

yaz

  • 2 lata później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolejna wymiana oleju za mną, przy przebiegu 193917km.

Wymianę oleju poprzedziłem zalaniem płukanki w zielonej puszce.

Olej tradycyjnie Valvoline 5W30.


Przy okazji wymiany oleju i inspekcji zawieszenia, moim oczom ukazał się taki widok.

1681500705043.jpg

 

Czyli podobno standard w X drive'ach.

Rozerwane gumy zewnętrznych przegubów po obydwu stronach.

Na wymianę w warunkach garażowych trzeba poświęcić trochę czasu, zwłaszcza kiedy zawieszenie stawia czynny opór przy rozpinaniu.

Ale warto również zwrócić uwagę na kupowane części.

Ja po numerze ori kupiłem zamiennik SKF i nie polecam. Zupełnie inna budowa od ori.

Finalnie kupiłem SPIDAN czyli GKN i po założeniu zero problemów, podczas kiedy guma od SKF'a zsuwała się przy pierwszym pełnym skręcie w lewo.

Dla porównania SKF vs SPIDAN.

1681500705003.jpg

pzdr

yaz

Opublikowano
Ja się spóźniłem z tymi osłonami... i trzeba było wymienić obydwie półosie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja się spóźniłem z tymi osłonami... i trzeba było wymienić obydwie półosie.

Padły Ci przeguby zewnętrzne czy coś się sypnęło z całymi ośkami?

Nie wiem kiedy wymieniałeś, ale obecnie dostępne są przeguby zewnętrzne jako osobna część.

pzdr

yaz

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolejny temat, który objawił się podczas wymiany kół na letnie, tym razem na tylniej osi.

Odboje i osłony amorków. Na szczęście tutaj projektem zajmowali się chyba nie marketingowcy, a inżynierowie, bo prace szły bardzo sprawnie.

Wymiana na stronę trwała ca. 30min, łącznie z czyszczeniem łożysk i pozbyciem się nalotu z końcówek amorków.


Stan przed.

1683061237611.jpg

1683061237591.jpg

I nowe.

1683061237600.jpg


Łożysko przed czyszczeniem.

1683061237580.jpg

I po.

1683061237558.jpg

pzdr

yaz

  • 3 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Ostatnio zostałem poproszony na akcję serwisową wymiany chłodnicy egr.

gt-egr.jpg

Poszło sprawnie i bezproblemowo. Auto sprawuje się bez zarzutu.

Dzisiaj stuknęło jej 200kkm.

1692697236822.jpg

 

Ostatnia wymiana oleju przy 194kkm.

W planach ponowna wymiana oleju w skrzyni biegów i skrzynce Xdrive'a.

Edytowane przez yaz

pzdr

yaz

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sami się odezwali.

Z tym, że auto zarejestrowane jest za Odrą i tutaj do zabawy włącza się również odpowiedni urząd państwowy, który czuwa nad bezpieczeństwem na drogach.

Do tego stopnia jest to sprawdzane, że moją ex e39 po 18 czy 19 latach od narodzin wezwali na akcję serwisową poduszki kierowcy.

Musiałem się zgłosić, inaczej było to zagrożone odebraniem dowodu rejestracyjnego ze względu na stwarzanie zagrożenia na drodze.

pzdr

yaz

  • 5 tygodni później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Przy przebiegu 203214km wykonałem serwis olejowy.

Na pierwszy strzał wpadła wymiana miski i oleju skrzyni.

Poprzednią wymianę wykonałem przy przebiegu jakieś 151kkm.

Nawet uchowała się miska w poprzedniej wymiany. 

1696020108885.jpg

 

Nowa miska ma inny design i nie wiem czy jego częścią są również trzy magnesy zamiast czterech, czy może jeden gdzieś się producentowi zapodział.

1696020108873.jpg

Ale uzupełniłem brak korzystając z magnesu ze zdjętej miski.

1696020108860.jpg

W misce brak opiłków, jedynie oczekiwany "szlam" na magnesach.

Sama skrzynia bez niespodzianek.

1696020108851.jpg

Poskręcałem, zalałem nowy olej wg procedury sprawdzania poziomu w ISTA. Skasowałem adaptacje.

Wartości przed

adaptacje.jpg

 

Drugim w kolejce był xdrive - również druga wymiana oleju.

Wyssałem jakieś 400ml i tyle samo weszło do przelewu. Operacja w miarę bezbolesna i warto ją wykonać, jeżeli ktoś ma 4x4 i akurat dłubie pod spodem.

Na finał olej + filtr silnika - Standardowo Valovoline.

Kolejny temat już daje o sobie znać. Auto siada na doopę i chyba poduchy będą do wymiany.

Edytowane przez yaz

pzdr

yaz

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Podejrzenia się potwierdziły, chociaż pierwotnie obstawiałem zawór upustowy na kompresorze.

Ale po napompowaniu poduszek, "przysłuchałem" się im i okazało się, że strona pasażera wyraźnie upuszczała powietrze.

Pierwotnie miałem zamiar otworzyć kompresor i zajrzeć do osuszacza i wymienić zawór (nowy czeka w blokach startowych), ale na pierwszy strzał wymieniłem tylko poduszki.

Co ciekawe, strona pasażera nie miała tego plastikowego "talerzyka" na górze poduszki, podczas kiedy strona kierowcy już tak.

Zostawiłem tak samo z nowymi poduszkami, ale nie wiem co jest powodem takiego stanu.

Poduchy wymienione i jak narazie jest dobrze. Auto nie opada. Po nocnym postoju i otworzeniu auta kompresor nawet na chwilę się nie uruchamia, żeby dopompować powietrza.

Teraz pozostaje jeździć obserwować.

1696940824453.jpg

1696940824443.jpg

1696940824433.jpg

pzdr

yaz

  • 6 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

I kolejny serwis przed sezonem za mną.

Przebieg 215933km

Wymiana

- olej + filtr

W filtrze żadnych opiłków

image.thumb.jpeg.35d62268c4cbb823af871f5d36251f53.jpeg

- filtr powietrza i kabinowe

image.thumb.jpeg.6801634c5f358c48c1d53bac608f62a8.jpeg

- wymiana płynu hamulcowego

Przy okazji przeglądu w styczniu zdiagnozowano zużyte tuleje wahaczy przód.

Miały już dosyć, ponadto przy wyższych prędkościach czuć było wibracje na kierownicy.

image.thumb.jpeg.79e60c260e2aa3226c7706ed2aeb4fc9.jpeg

Przy pomocy małego patentu byłem w stanie wyciągnąć stare tuleje. Z wprasowaniem nowych nie było już żadnego problemu.

image.thumb.jpeg.0a18aa5411ffbb3b5a34aaa6a2154c19.jpeg

image.thumb.jpeg.39ee8038d7592c290d66b133a8189a3a.jpeg

image.thumb.jpeg.20f82c7fcdb07bed299b275f77369ed6.jpeg

I dosłownie dwa dni temu przytrafiła mi się niespodziewana przygoda z zanikiem wspomagania kierownicy.

Przyjechałem wieczorem do domu, wszystko działało bez zarzutu.

Rano, po kilku godzinach przy ruszaniu stwierdziłem, że kierownica jakoś ciężko pracuje i za chwilę pojawił się komunikat o konieczności użycia większej siły przy manewrowaniu.

Po podpięciu ISTY wyskoczyło mi kilka błędów, m.in.

482D0C

482D09

image.thumb.jpeg.2aca7c30c7d35ad21e68ff422c93b9fc.jpeg

Mam zwykłe, hydrauliczne wspomaganie bez DD, tylko z servotronickiem.

Okazało się, że chyba jakiś gryzoń mnie odwiedził, bo przewody zasilające zawór servotronic'a były przerwane.

Na szczęście w miejscu gdzie po pozbyciu się osłon pod autem, miałem całkiem dobry dostęp do ich regeneracji.

Znalazłem nawet kawałek przewodu, więc sądzę, że jakaś myszka musiała posmakować elektryki.

Po zalutowaniu i poskładaniu do kupy wspomaganie wróciło do normy.

pzdr

yaz

  • 2 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Przygód z elektryką ciąg dalszy.

Jakiś czas temu lampka w małej klapie bagażnika zaczęła świrować i żyć własnym życiem.

Naturalnie włączała się i wyłączała przy manewrowaniu klapą, więc oczywistym tropem okazała się wiązka po jej prawej stornie.

Rozebrałem wszystko, ale nie stwierdziłem uszkodzeń przewodów na zagięciu, więc pogodziłem się z faktem i temat odłożyłem na później.

Ostatnio temat przypomniał się sam, wywalając błąd światła przeciwmgłowego z tyłu. Organoleptycznie stwierdziłem, że prawa strona oświetlenia w małej klapie umarła. Brak postojówek, przeciwmgłowych i wstecznego.

Słabo widać na zdjęciu ale wiadomo o co chodzi.

1722798291024.jpg

Pomyślałem, pewnie masa się przetarła i znowu zabrałem się za rozbiórkę małej klapy.

1722798290994.jpg

I podobnie jak poprzednio, przewody od wtyczek przy lampie aż do zagięć całe. Zero jakichkolwiek oznak uszkodzeń.

Poszedłem więc po wiązce ale w przeciwną stronę i okazało się, że cztery przewody są całkowicie przerwane.

Kłopot polegał na tym, że w miejscu, do którego właściwie nie ma dostępu. Wewnątrz profilu zamkniętego, wzdłuż boku dużej klapy.

Nie mam pojęcia co tam się wydarzyło, że na prostym odcinku nastąpiło przerwanie przewodów.

Ale kolejne czekały już w kolejce. Izolacja na pozostałych przewodach już była rozerwana.

1722798290976.jpg

Otworzyłem dużą klapę i wyciągnąłem peszel wiązki z mocowania. W ten sposób byłem w stanie naciągnąć wiązkę kilka centymetrów, tak aby dostać się do urwanych końcówek przewodów.

Polutowane, zabezpieczone izolacją i mam nadzieję, że nie będę musiał tam już zaglądać.

1722798290853.jpg

I zainspirowany ostatnimi poczynaniami nowego kolegi w dziale 😉 postanowiłem zużyć trochę alko w podobnie niekonwencjonalny sposób.

Z tym, że u mnie tylko 40%. Niestety dla 8er zabrakło i imprezę trzeba będzie powtórzyć...

1722798290732.jpg

1722798290714.jpg

1722798290769.jpg

1722798290677.jpg

1722798290828.jpg

1722798290788.jpg

1722798290693.jpg

 

Edytowane przez yaz
  • Lubię to 1

pzdr

yaz

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dobra robota kierowniku, cieszę się, że inspiracja zadziałała i też, że nie trzeba klepać po linkach, żeby obejrzeć co się dzieje 🙂

Ja się zastanawiam, jak Ty żyjesz mając 2 takie wozidła, ile czasu rano dumasz decydując, który kluczyk wybrać  😅

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
6 godzin temu, madseason napisał(a):

Dobra robota kierowniku, cieszę się, że inspiracja zadziałała i też, że nie trzeba klepać po linkach, żeby obejrzeć co się dzieje 🙂

Ja się zastanawiam, jak Ty żyjesz mając 2 takie wozidła, ile czasu rano dumasz decydując, który kluczyk wybrać  😅

Dzięki. W garażu znalazłem jakiś siuwax - wosk ceramiczny, który kupiłem swego czasu do wypróbowania. A, że i jakąś zakurzoną połówkę znalazłem to pozostało tylko wygospodarować chwilę wolnego.

Fakt, klepanie w linki mnie też mierzi. Dlatego przerzuciłem się na inny hosting.

A co do rozmyślania który kluczyk wybrać to sprawę deko ułatwia mi aura - jak pada to ósemka zostaje w garażu i problem rozwiązany 😉 

Po części również sam się ograniczyłem, ponieważ mogę nią jeździć tylko od kwietnia do końca października.

A czasem chciałoby się przegonić i w jesienny suchy dzień.

No cóż...ale z pomocą przyjdzie niedługo, mam nadzieję, trochę starsza siostra, która ograniczeń czasowych nie posiada i można nią ganiać cały rok. Przy sprzyjającej aurze naturalnie. 😉 

1696617191575.jpg

 

 

  • Dziękuję 1

pzdr

yaz

Opublikowano (edytowane)

Z tymi wiązkami w BMW to nieustający problem. Jeszcze jak miałem E46, to kilka razy miałem problemy z wiązką w bagażniku... ostatecznie problem rozwiązała nowa wiązka. A co do E39 to cały czas mam takie cudo w garażu, niedawno mu stuknęło 200 000 km... po 22 latach... To jest jednak niedościgniony wzór BMW... materiały, wyciszenie... 

A maszyny Yaza... szacunek, coś wspaniałego. 

Edytowane przez rbk
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Stare ale jare.

W mojej ex e39 też walczyłem z wiązką klapy, ale w turasie to norma.

BMW, jak się nie mylę, od generacji e60/e90 itd wiązki robi ChRL, więc nie dziwota, że to wygląda jak wygląda.

6 godzin temu, madseason napisał(a):

Wow, Garaż marzeń, z sentymentu jeszcze e39 bym dorzucił w sedanie 🤩

Czasem ten garaż zamienia się w warsztat marzeń 😄 Nie wiadomo od której zacząć.

Z miłą chęcią dorzuciłbym e39 w imola rot do kompletu, ale weź coś sensownego znajdź teraz.

22 minuty temu, rbk napisał(a):

Trochę E46...staruszki...

To do kompletu wrzuć jeszcze jakąś fotkę e39 😉 

pzdr

yaz

Opublikowano (edytowane)

Sprawdzam co mam.... E 60 oxfordgreen 2 super kolor rzadki... a z modyfikacji w stosunku do fabryki... Lampy tył Hella Black Line

IMG_2054.jpg

Edytowane przez rbk
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
58 minut temu, yaz napisał(a):

W mojej ex e39 też walczyłem z wiązką klapy, ale w turasie to norma.

BMW, jak się nie mylę, od generacji e60/e90 itd wiązki robi ChRL, więc nie dziwota, że to wygląda jak wygląda.

Może coś w tym być, u mnie w 2 e39 turingach żadnego problemu z wiązką w klapie nie miałem, ale w e61 pod koniec już padło otwieranie szyby, wycieraczka i sprysk 😄

 

 

Znalazłem dla Ciebie tylko Hellrot i do tego nie e39, ale lepiej będzie pasowało do reszty ekipy 😄

https://www.autoscout24.ch/de/d/bmw-540i-v8-10928643?slide=1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.