Skocz do zawartości

Check Engine, uboga/bogata mieszanka, wypadanie zapłonu


thewojciech

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry,


Od samego początku po zakupie auta M54B22 + LPG borykam się z problemami wymienionymi w temacie, a mianowicie :


- Zapala check engine - błędy to zbyt uboga lub zbyt bogata mieszanka, wypadanie zapłonu na cylindrach - nie ma klucza na jakim, po prostu wypadają czy to na wolnych obrotach czy podczas jazdy.


Jestem po uszczelnieniu całego silnika + dolotu, wymianie odmy, wymianie disy, cewek, świec, katalizatorów, czyszczeniu przepustnicy i krokowca, wymianie sond lambda 4 szt (chińczyk NTY, żeby sprawdzić czy to sondy po wymianie katów) i jak wypadało tak wypada. Przepływomierz firmy magneti marelli pokazuje prawidłowe wskazania ~14-16kg/h powietrza.


Z tego co zauważyłem, to sondy po odpaleniu i zostawieniu na wolnych obrotach, wskazują wartości 0,4V i w miarę rozgrzewania silnika woltaż spada do wartości około 0,01-0,02V. Przy dodawaniu gazu wskakują do 0,8V, przy jednostajnej prędkości ponownie spadek do 0,01-0,02. Sondy za katalizatorem cały czas wiszą na 0,02. Katalizatory to zamienniki.


Czy ktoś spotkał się z podobnym przypadkiem ?

Czy może mieć to związek z uszkodzonym vanosem ? Czy w układzie w miarę rozgrzewania zwiększa się ciśnienie i gdzieś może dalej ciągnie lewe powietrze i dlatego to napięcie spada ? Czy może to mieć związek z kompresją silnika, której jeszcze nie sprawdzałem ? I czy woltaż sond powinien cały czas oscylować w okolicach 0,4V, czy nie ma reguły ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Przepływomierz to od razu możesz wywalić w krzaki, niestety szkoda pieniędzy na te firme. Sondy przed

katalizatorami mają oscylować cały czas, od około 0,1V do około 0,9V, te za katalizatorami praktycznie stoją na 0,7-0,8V. Na wolnych i podczas jazdy z tego co piszesz masz ubogą mieszankę. Przepływka do podmiany na oryginał. Skasuj adaptacje i pojeździj na samej benzynie, pewnie będzie lepiej.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak :


Przepływomierz na wolnych obrotach pokazuje od 3,6 do 4.0g/s poboru tlenu.

Sondy lambda przed katem budzą się dopiero po wciśnięciu gazu. Na wolnych obrotach cały czas 0,0V.

Korekty paliwowe na wolnych obrotach +28 cały czas.


Czy ktoś wie jak pracują sprawne sondy przy odpiętym przepływomierzu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dałem na sprawdzenie ciśnienia i ponoć jest 3,5 bara na listwie.


Mam jeszcze jedno pytanie. Czy jak odma jest nieszczelna, to może być tak, że zaciąga mocno lewe powietrze ? Dmuchałem wczoraj w dolot samym powietrzem i słychać było jakby właśnie przez odmę sobie ono uciekało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Odma ma za zadanie odseparować olej od oparów z układu korbowego. Jest to układ zamknięty.


W środku jest membrana któa przy zwiększonym ciśnieniu się uchyla puszczając gazy do dolotu. Gdy jest podciśnienie - membrana jest zamknięta, żeby nie zasysało powietrza, czy oleju z układu odmy. Wszystko co płynne powinno spłynąć rurką wchodzącą koło bagnetu, któa teżmoże się przytkać jeśli olej jest syfiasty, lub w przypadku ujemnych temperatur - są nawet wersje tej rury na zimne kraje - w dodatkowej izolacji.


Miałeś wymienianą samą odmę, czy odmę z orurowaniem? Rury są obowiązkowe przy wymianie odmy - parcieją strasznie. Po zdjęciu osłony silnika będziesz widział wejście systemu odmy, możesz psiknąć plakiem na jałowych posłuchać czy się obroty zmieniają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.