Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Czy spotkaliście się z dziwnymi zapachami, coś w rodzaju woni smaru/oleju wydobywające się spod maski zaraz po zaparkowaniu i wyłączeniu silnika, kiedy auto jest mocniej rozgrzane? Ostatnio zaczęło to zwracać moją uwagę. Na dworze tego nie wyczuwam, ale jak po dłuższej jeździe wracam do garażu, to po wyjściu z auta czuję charakterystyczny, taki "mechaniczny" zapach z okolic lewej strony maski, bardziej od górnej części. Woń przypomina mi tak jakby zapach oleju przekładniowego. Przebieg to dopiero 500 km...


Nie wiem, czy tak powinno być... Czy może jest to związane ze świeżymi materiałami, płynami eksploatacyjnymi, konserwującymi, które pod wpływem temperatury są bardziej wyczuwalne? Czy może coś się ulało mechanikowi? Świeciłem latarką w każdy zakamarek to wszędzie sucho... Różne miałem auta wcześniej i nigdy żaden zapach nie zwracał tak mojej uwagi, a tu od razu to wychwyciłem, więc nie wiem... A może dlatego to czuję, że mam bardziej wyostrzone zmysły przez nowe auto :P


Przy okazji zapytam, jak pracują nowe automaty w G20/21? Zdarza się, że Wam przeciągnie 1-3 bieg czy raczej niewyczuwalnie zmienia biegi?


Ps. Temat dotyczy nowego F34 (320i xDrive) odebranego niedawno, ale z racji tego, że stosunkowo ich mało wyjeżdża z salonu (tym bardziej teraz gdy produkcja jest zakończona), to stwierdziłem, że podpytam w miejscu, gdzie obecnie najwięcej znajduje się użytkowników nowych BMW 3 :wink:


Pozdrawiam!

Opublikowano
Pytanie czy miałeś już nowe sprzęty w garażu kiedykolwiek, bo ja za każdym razem jak biorę salon to pachnie pięknie i jest to jak najbardziej normalne. Najbardziej zapadł mi w pamięci motocykl kawasaki Z1000Sx, jak wróciłem z salonu to siedziałem z nim w garażu i napawałem się tym zapachem:D
Opublikowano
Jeśli chodzi o takiego prosto z "fabryki" mam 1szy raz, bo zawsze było jakieś demo. Ale nie chodzi mi o zapach nowych elementów, podzespołów, tylko tak jak wspomniałem bardziej chyba o jakieś materiały eksploatacyjne - na zimno nic nie czuć, tylko kiedy auto jest rozgrzane po dłuższej jeździe. Ewidentnie jakiś smar, olej, coś w tym rodzaju... :?
Opublikowano
Może to być zapach środka przeciwkorozyjnego. Sam tego nie czułem w żadnym nowym samochodzie, ale słyszałem że z fabryki wyjeżdżają pokryte tymczasową warstwą tego środka na podwoziu i w komorze silnika. Po jeździe, gdy silnik i wydech jest gorący może mieć specyficzny zapach. Powinno samo przejść z czasem.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
niestety , 3 tyś km w 320GT , 3,5tyś km w 520D a obecnie 11 tyś w 318i z nich pierwsze 5 tyś km stał w nocy w garażu , i niestety muszę potwierdzić że mechaniczny zapach rozgrzanej gumy , plastiku i metalu był mocno zauważalny w tych autach w porównaniu np. do Tiguana
Opublikowano

Na początku zawsze jest taki zapach wygrzewających się osłon, elementów z tworzyw, smaru także.

Najgorzej było w Reni Twingo, smród z okolic silnika, taki kwaśny, masakra.

Nie mówili w salonie, że tak może być?

Jak dotrzesz silnik i dasz mu pierwszy raz w palnik to też tak będzie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.