Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witajcie kochani moje pytanie brzmi. W sumie może zacznę od opisania problemu. Mam cieknący stabilizator aktywny tył. Doczytałem się że tam uszkodzone są uszczelniacze, koszt uszczelniaczy to błahostka. Wyjąłem więc stabilizator lecz niestety nie doczytałem wcześniej że on nie jest rozbieralny. Została mi jedynie regeneracja lecz to koszt bagatela 2500 złotych dodatkowo auto uziemione. Ja niestety użytkuje auto na co dzień. Potrzebuje go więc zastanawiałem się nad tym by założyć zwykły stabilizator. Lecz moje pytanie brzmi jak oszukać komputer by nie wyświetlał błędów aktywnego zawieszenia. Czy zwykły wężyk dosztukowany i połączony by był przepływ oleju coś da.? Jakie rady są na to. Wiem że istnieje możliwość założenia zwykłych stabilizatorów, lecz nie wiem jak oszukać komputer, bo nie ukrywam że nie chciałbym mieć miliona kontolek na desce rozdzielczej. Macie na to jakiś pomysł?
Opublikowano
Nie da rady, albo wywalasz całość albo naprawiasz ten jeden stabilizator. Możesz kupić taniej używkę-ile pojeździ to loteria albo regenerowany który pewnie przeżyje to auto.
Opublikowano
Jak wywalić całość możesz powiedzieć coś więcej ? Co wtedy z komputerem i dokładnie co trzeba wywalić tylko dwa stabilizatory przód tył czy raczej całe zawieszenie ? Jeszcze jedno pytanie czy aktywny stabilizator może być z innym numerem seryjnym czy musi być taki sam jaki mam, bo ciężko go dostać?
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Możesz też zajrzeć tutaj, ten sam problem:

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=73&t=215008

a potem spróbować np. poszukać jakiejś firmy od siłowników hydraulicznych, która umiałaby rozłożyć i złożyć taki stabilizator w mniejszych pieniądzach.


Mam jeszcze taki wywód myślowy, ale czysto teoretyczny bo nie znam się na obróbce metali, spawaniu itp.

Piszę na gorąco, bez zgłębienia teorii.

Czy dałoby radę od puszki tylnego stabilizatora od E65/E66/E67, których jest więcej sprawnych, używanych, odciąć drążek i wspawać fragment odcięty z własnego auta.

Oczywiście wymagana jest duża precyzja, zakładam, że odpowiedni fachowiec zrozumie powagę sytuacji.

Miejsce odcięcia też należałoby dobrze wytypować, ale zapewne byłoby to gdzieś na tym prostym odcinku drążka od puszki do wsporników.


Errata.

Ciśnienia w stabilzatorach w E60 i E65 są takie same, 180 barów przód, 170 tył.

Edytowane przez mpalusz
Opublikowano

Możesz spróbować, ewentualnie kupić przedni od E60 tych chyba jest więcej używanych na rynku wtórnym - puszka/gruszka zdaje się być identyczna

z tą z tyłu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tu masz odpowiedz na wszystkie swoje rozterki. W dodatku z DIY





:norty:

🙃🙃

Opublikowano
Tyle, że Majster kupił zregenerowany stabilizator i go wymienia, a my kombinujemy (jak koń pod górę) żeby koszty spadły no i trochę dla zabawy.
Opublikowano
Przedni stabilizator ma dodatkowe zawory upustowe, tylny nie ma.

 

Trzeba by wykonać małą analizę, która z bardziej dostępnych w używce "gruszek" jest najbardziej zbliżona

i potem ciąć i spawać :lol:

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Gdzie można dostać te uszczelniacze? Są one dostępne w serwisie BMW? Na stronie czesci.bmwsklep.pl stabilizator jest jako całość.

Powiedzcie gdzie można kupić te uszczelniacze to ja powiem jak je wymienić :)

A jeśli chodzi o spawanie to materiał z którego wykonany jest stabilizator nie nadaje się do spawania, więc wymiana samej puszki jest niemożliwa.

Opublikowano

Prawdopodobnie nie da się kupić uszczelniaczy, ja się poddałem i kupiłem regenerowany. Zrobiłem sobie zdjęcia przed montażem i jestem w trakcie wymiany.

Niestety przy odkręcaniu ukręcił się przewód ciśnieniowy 37106769838 i kolejne 700 PLN ekstra do wydania, czekam aż przyjdzie od sprzedawcy.

Opublikowano
Skoro ktoś to regeneruje to znaczy że musi gdzieś te uszczelniacze kupować. W zasadzie jak dobrze pamiętam to tam jest tylko jeden uszczelniacz. Z pierwszego posta wynika że gdzieś ten uszczelniacz/uszczelniacze można kupić. Nie uśmiecha mi się wydawać 2500zł na regenerację, tym bardziej teraz jak wiem jak prosta jest wymiana, a sam uszczelniacz na pewno kosztuje grosze w dodatku trzeba czekać 20dni roboczych.
Opublikowano
Udało się uszczelnić stabilizator, ale niestety cały system DD przestał działać. Komputer pokazuję niskie ciśnienie ok 2 bar tył i ok 4 bar przód. Co może być przyczyną? Układ był odpowetrzany na tylnym stabilizatorze. Przed demontażem DD poza wyciekiem był w pełni sprawny.
Opublikowano
W INPA jest taki test ( inicjalizacja ) dokładnie nie pamiętam gdzie, ja to znalazłem przypadkiem , jak go włączyłem to autem buja na boki ,auto musi być odpalone . Zrób test może się wszystko ustawi i ciśnienia się wrównają . Napisz jak uszczelnić ten drążek bo u mnie też się poci :)
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
A jeśli chodzi o spawanie to materiał z którego wykonany jest stabilizator nie nadaje się do spawania, więc wymiana samej puszki jest niemożliwa.

 

Jeżeli materiał faktycznie jest niespawalny ( lub trudnospawalny ) rozwiązaniem może być połączenie mechaniczne za pomocą rurki/tulei z nawierconymi poprzecznie

do osi otworami ( przynajmniej ze 4 sztuki - po 2 na stronę ) + analogiczne nawiercenie od strony wyciętej puszki i prętów a następnie nasunięcie rurki i połączenie tego za pomocą

śrub lub kołków sprężystych. Ten sposób otwiera możliwość zastosowania używanych ale sprawnych puszek ze stabilizatorów od innych modeli.

Opublikowano
Tak się skupiłem na uszczelnieniu stabilizatora że przy składaniu prawdopodobnie źle włożyłem płytki które znajdują się w środku i dlatego taki problem..... Stabilizator nie działa, ale co ważne nie cieknie :) a problemem nie tylko jest uszczelniacz. Uszczelnienie stabilizatora kosztowało mnie 21zł, ale i tak skończyło się na tym że przerobiłem stabilizator od e65 i wszystko działa :)
Opublikowano

Opisz coś więcej, jak rozłożyłeś puszkę i z powrotem poskładałeś, jaką techniką. Dlaczego przerabiałeś stabilizator od E65 a nie swój, zgaduję, że chciałeś mieć auto na chodzie i bawić się na spokojnie inną puszką.

Masz jakieś zdjęcia?

Moi mechanicy wymienili mi stabilizator, odpowietrzyli i nie mogą sobie poradzić z pojawiającym się błędem.

Opublikowano

Przerobienie stabilizatora od e65 było dużo szybsze i prostsze. Żeby uszczelnić stabilizator od e60 trzeba rozcinać puszkę, znaleźć odpowiednie uszczelnienie, którego w serwisie się nie kupi. Zresztą jak już pisałem wcześniej, wymiana samego uszczelnienia nie wiele pomoże bo problem jest gdzie indziej. Da się uszczelnić stabilizator ale jest z tym trochę zabawy i nie da się tego zrobić w garażu.

"Moi mechanicy wymienili mi stabilizator, odpowietrzyli i nie mogą sobie poradzić z pojawiającym się błędem."

A jaki błąd się pojawia? Stabilizator w ogóle nie działa?

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Witam nie chcę zakładać nowego tematy mam tylko pytanie czy można aktywny stabilizator dołożyć do auta które go nie miało na przód i gdzie podłączyć. Widzę że niczym się nie rożni od zwykłego prócz puszką po środku. Proszę o jakąś odpowiedz.
Opublikowano

Witam, czy każde e60 ma aktywny stabilizator?

ewentualnie jak sprawdzić czy dany model posiada? Dziękuje i pozdrawiam

Opublikowano

Nie.

Można sprawdzić po VIN, albo wejść pod auto :)


Pozdrawiam

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Udało się uszczelnić stabilizator, ale niestety cały system DD przestał działać. Komputer pokazuję niskie ciśnienie ok 2 bar tył i ok 4 bar przód. Co może być przyczyną? Układ był odpowetrzany na tylnym stabilizatorze. Przed demontażem DD poza wyciekiem był w pełni sprawny.

 

Ja wymianiałem stabilizator na regenerowany i moi mechanicy polegli na etapie adaptacji, stwierdzili źle zregenerowany drążek.

Wymieniłem na drugi i to samo, czyli dwa sprawne, zregenerowane stabilizatory i żaden nie chciał się zaadaptować, a stary (cieknący) włożony z powrotem bez problemu.

Poddałem się i przez jakiś czas jeździłem i dolewałem płynu, w międzyczasie wymieniłem klemę inteligentną (minusowa). Auto się rozładowywało, były trudności z odpaleniem, a alternator i regulator napięcia były dobre, akumulator w miarę nowy. Diagnoza zapadła, że to klema.

Miałem dwa błędy: 4487 Intelligenter Battery Sensor (DIBS2) oraz 4545 Powermanagement Bordnet. Obydwa występowały w czasie gdy wymieniany był stabilizator, ale nikt tego nie skojarzył. Po wymianie klemy jakiś miesiąc później podjąłem kolejną próbę wymiany drążka na ten sam, który wcześniej nie przechodził adaptacji.

Adaptacja poszła bez problemu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.