Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam problem ,a mianowicie zamierzam sprawić sobie na wiosne śliczne BMW e36 320i lub 325i (raczej to pierwsze). Ale pewien niby to fachowiec od BMW powiedzial mi ze nie powinienem kupowac tego auta jesli "życie mi miłe' :/ Mam prawo jazdy od zaledwie dwóch lat i stosunkowo male obycie z takimi mocnymi samochodami, ale od zawsze marzyłem o takim samochodziku. Dodam przy tym że jestem młodym ale rozsądnym kierowcą z wyobraznią!!! Dysponuje kwota w granicach 14-15tyś czy za ta kase moge znaleść cos ciekawego i w dobrym stanie (rocznik co najmniej 1994) dodam ze autko musi być na gaz lub musi zostać mi na jego instalke jakieś 3,5 tyś (troche już tego forum poczytałem :wink: )ponieważ jednak mało to autko nie pali a moje fundusze są ograniczone! Proszę o rade !!!
Bóg jeżdzi BMW,a Ty?
Opublikowano
Ale pewien niby to fachowiec od BMW powiedzial mi ze nie powinienem kupowac tego auta jesli "życie mi miłe' :/

 

no to poprawił mi się humor :lol:

 

tak bardziej serio to wystarczy że będziesz delikatnie operował gazem kiedy jest ślisko, a też zbliża się zima, więc znajdziesz jakiś pusty plac i powprowadzasz auto w poślizgi, nauczysz się robić kontre i tyle

 

BMW to wbrew powszechnej opinii super bezpieczne auta - świetna trakcja, hamulce, ergonomia itp

 

uważam że żeby rozbić się w pełni sprawnym technicznie BMW to chyba trzeba mieć juz naprawdę nierówno pod sufitem

Opublikowano
Mam problem ,a mianowicie zamierzam sprawić sobie na wiosne śliczne BMW e36 320i lub 325i (raczej to pierwsze).

 

Nie rób takiego błędu bo do mocy szybko się przyzwyczaisz i później będziesz żałował (no chyba że masz na oku zadbane 320i), bierz 325i bez zastanowienia, zużycie paliwa bardzo podobne, deczko większe niż 320i a frajda z jazdy naprawdę dużo większa. Miałem kolegę który kupił 320i, jak się przejechał moim i porównaliśmy zużycie paliwa to sobie pluł w brodę że nie kupił 325i.

 

Ale pewien niby to fachowiec od BMW powiedzial mi ze nie powinienem kupowac tego auta jesli "życie mi miłe' :/

 

To pewnie ten mechanik wychował się na CC :D, albo nigdy nie jechał czymś co ma więcej niż 150 kucy pod machą i tylny napęd. Wystarczy że będziesz gaz wciskał z rozsądkiem po deszczu lub w zimie i nie ma niebezpieczeństwa.

Pozdrawiam!

Paweł


Kiedyś było: e36 325i, e39 540i, e38 740i, e53 3.0d, e65 745i, e39 M5

Opublikowano

Miałem kolegę który kupił 320i, jak się przejechał moim i porównaliśmy zużycie paliwa to sobie pluł w brodę że nie kupił 325i.

to sa swiete slowa!! kogo spotykam z 2,0 to tak mowi :) mysle ze na wiosne o ile sie przepisy co do sprowadzania nie zminia znajdziesz za 15 tys bardzo fajne autko!!

Tłumaczenia: niemiecki, hiszpański, włoski.

Pozdrawiam

Grzesiek

http://img53.imageshack.us/img53/3782/pict6529panoramaresize8pl.jpg

Opublikowano

Być może w 3-ach jest większa różnica niż w serie 5 , bo ja np. nie zauważyłem kolosalnej różnicy w mocy między 520i a 525i - owszem trochę czuć ale jest to niewielka różnica i jeden i drugi sunie konkretnie (piszę o 5-tkach i jest to moje subiektywne odczucie,ktoś może mieć inne).Co innego to 520i a 528i ale wtedy już spalanie jest inne chociaż niektórzy piszą że takie same ( jak dla mnie sporo większe).

pozdr.

BMW = Będziesz Musiał Wyprzedzać :-)
Opublikowano
jakas roznica musi zawsze byc :) 520 przyspiesza minimalnie ponizej 10 s do 100km/h a dajmy na to 525 minimalnie powyzej 8 :) ja nic nie sugeruje, gdyz nie mialem okazji porownac :)
Opublikowano

Tylny napęd to jest to co tygryski lubią najbardziej!!!

Nie daj sie przegadać jakimś niedzielnym kierowcom, zo to niby niebezpieczne czy cos... Trochę treningu i bedziesz jezdzil jak stary kierowca, a i frajdy Ci to przyniesie goromne ilosci. Tak na marginesie to moim zdaniem dla wmiarę doświadczonego kierowcy, im większa moc tym bezpieczniej. Szczegolnie na śliskim... Tak, tak to nie jest pomylka, mialem Poloneza i wiecie jak ciężko przejść pięknym boookiem po zakręcie asfaltowym, zawsze braknie mocy i trzeba sie ratowac (oczywiście mowie tu o mokrym asfalcie, bo do suchego to sie nawet nie zabierałem...)

Opublikowano
zauwazylem ze zazwyczaj jesli ktos pyta 2,0 lub 2,5 to wszyscy churem odpowiadaja "2,5 wiecej frajdy a spalanie prawie to samo" a czy to prawie to nie jest czasem to prawie z reklamy żywca :lol: ile dokladnie pali 2,0 i 2,5 na gazie sekwencyjny(bo zaznaczam ze tylko autko na gaz mnie intertesuje) i czy sa jakies dodatkowe koszty zwiazane z montazem gazu procz kosztow samej instalacji?? i ile wogole taka instalka kosztuje?? czytalem ze od 3,5 do 4,5 to juz jest wypas, ale wiem ze cny w róznych regionach kraju sa rozne weic ile w moim regionie (śląk)??
Bóg jeżdzi BMW,a Ty?
Opublikowano
Mam problem ,a mianowicie zamierzam sprawić sobie na wiosne śliczne BMW e36 320i lub 325i (raczej to pierwsze). Ale pewien niby to fachowiec od BMW powiedzial mi ze nie powinienem kupowac tego auta jesli "życie mi miłe' :/ Mam prawo jazdy od zaledwie dwóch lat i stosunkowo male obycie z takimi mocnymi samochodami...

Moja rada: krytyczne podejście do własnych umiejetności, "lekka" noga w zimie, książka Sobiesława Zasady pt.: "Szybkość bezpieczna" + pusty, zaśnieżony plac + regularny trening jazdy po śniegu. Będzie dobrze. Ja po długiej przerwie w prowadzeniu pojazdów tylnonapędowych (z wyjątkiem motocykli :wink: ) , wsiadłem do biemdablju 525 i pierwszy zakręt pokonałem zostawiając ślad na asfalcie... :mrgreen:. Potem, jak popadało, nie mogłem się oprzeć pokusie... Nie mogę sie doczekać zimy :norty:

Opublikowano
wsiadłem do biemdablju 525 i pierwszy zakręt pokonałem zostawiając ślad na asfalcie... .

 

heh... też jestem na zakupie beemki w moim przypadku e39 528 i troche się boje togo co mówicie :shock: przecież e39 ma jakąś kontrole trakcji chyba, w każdym razie tak mi się zdawało, bo jak nie ma to tylko zostaje nauka jazdy mocnym autem z tylnym napędem :norty: w każdym razie jest ta TC czy nie ?? a jak jest to jak działa?

Opublikowano
Ja mam w pracy placyk wyłożony kostką 100x200m z dystrybutorem gazu na środku. Nie będę wam oposywał co się tam działo jak spadł śnieg :D :mrgreen: :dance: Ja i moja była E30.
Opublikowano
wsiadłem do biemdablju 525 i pierwszy zakręt pokonałem zostawiając ślad na asfalcie... .

 

heh... też jestem na zakupie beemki w moim przypadku e39 528 i troche się boje togo co mówicie

Ślad został, bo chciałem żeby tak było; poza tym moje E34 daje się fantastycznie kontrolować, nawet wtedy gdy tył "odjeżdża". Oczywiście nie mówię o wygłupianiu się przy ekstremalnych prędkościach. To zostawiam fachowcom. Jeżeli poćwiczysz, będziesz wiedział czego spodziewać się po aucie+"lekka" noga i nie powinnieneś mieć problemów. Nie chciałem nikogo straszyć tylko pokazać że to naprawdę frajda.

Pozdrawiam i życzę dobrych wyborów. :D

Opublikowano

Kolego nie martw sie...jeśli będziesz miał okazję to bierz 325:D

Osobiście mam 520 ale podobno zużycie paliwa pomiędzy 2.0 a 2.5 wcale się nie różni za bardzo a 2.5 ma lepszego kopa:D.Chociaż w sumie 2.0 też mi wystarcza......:D

Opublikowano
w zasadzie jestem juz przekonany do 325i ale czy napewno na wiosny(lato) uda mi sie znalesc jakis wozek w dobrym stanie za 15 tys z gazem? lub bez gazu ale tak zeby zostalo mi na jego inst. (ok4000)?
Bóg jeżdzi BMW,a Ty?
Opublikowano
Ale pewien niby to fachowiec od BMW powiedzial mi ze nie powinienem kupowac tego auta jesli "życie mi miłe' :/

a to dobry numer jest :D uśmiałem się

 

na twoim miejscu jako pierwsze bmw kupilbym 318is, niezle osiagi i ekonomia. nie jest to r6, ale na piersze auto moze byc. jezeli boisz sie ze nie ogarniesz tył napedu, poszukaj wersji z asc + t, bo zima przyjdzie i bedziesz musial nauczyc sie jezdzic bokiem. ale to jest PRZYJEMNOSC Z JAZDY

pozdro

Opublikowano
Ja jestem juz raczej na 100% przekonany do r6 wiec 1,8 nie wchodzi w gre. Chcialbym jeszcze wiedziec czy jest duza roznica w spalaniu 325 na benzynie i na gazie sekwencyjnym(konkretne cyferki) i czy zauwazalny jest duzy spadem mocy na owym gazie sekwencyjnym??
Bóg jeżdzi BMW,a Ty?
Opublikowano

Bierz 2.5 i nie słuchaj głupot :) Pojeździsz, przyzwyczaisz się że autko ma trochę mocy. Jak kupisz słabsze będziesz żałował później, tak jak ja. Też mi sie wydawało że 1.8 styknie, a teraz jak pojeździłem 2.8 wiem że właśnie takei coś to jest dopiero 'optymalne'.

Nikt nie każe tym szaleć czy nie wiadomo co robić, bo zabić się można i maluchem 650ccm. Jak nie jeździłeś mocniejszymi autami wystarczy że podejdziesz do tematu w miare 'rozsądnie' a będzie dobrze. Mocny silnik w dobrych rękach sprzyja bezpiecznej jeździe a nie przeciwnie.

Opublikowano
Ja uwazam sie za mlodego ale rozsadnego kierowce,wiem co moze sie stac jesli jezdzi sie bez glowy (mam niestety przyklad w rodzinie) wiem ze jesli ma sie pod noga 190 pare kucy to trzeba nauczyc sie z tym obchodzic ale mysle ze jesli bede jezdzil spokojnie to w miare czasu na ttyle 'oklepie' sie z tym autem ze bedzie dobrze! a co z tym spalaniem na LPG??
Bóg jeżdzi BMW,a Ty?
Opublikowano

tez chcialem 325 ale te co ogladalem to zajezdzone padaki, niestety taka prawda, kupilem 320, tylko ze kwestia taka ze ja mialem 9 tysi wiec za tyle "szału nima" na dobre 325

 

miesiac po zdaniu prawka (18 latek ;]) kupilem 520i e34, gosc ktory mi ja sprzedawal pukal sie w czolo ze takie auto jako pierwsze i to jeszcze w zime, ale ta piewsza zima nauczyla mnie respektu przed tylnym napedem, i o to chodzi, jezeli jestes rozwazny to niemasz sie czego bac

 

teraz mam 19 lat i 320i e36 tez jezdze rozwaznie, jakis czas jezdzilem 528i e39 i tez jezdzilem rozwaznie, wiec niema co sie bac tylnonapedowej niemal 200 konnej bestii :)

 

pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.