Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć, może ktoś będzie wiedział.

Odbiór mam mieć w Grudniu, więc być może jeszcze coś da się zrobić.

W podsumowaniu zamówienia (g20 330i model M-sport, RWD) mam opcję


1RE 18" aluminiowe obręcze M Double-spoke 790 Bicolor.


Nie mogę nigdzie się doczytać czy są to koła mieszane (pod opony 225 przód oraz 255 tył) czy nie. Dodatkowo nie wiem czy będą to runflaty czy nie. Docelowo przed obiorem auta chciałbym kupić na te koła zimówki, a bez tej wiedzy nie mam takiej możliwości :D .

Dodatkowo ciekawi mnie temat fabrycznych opon letnich - z tego co widzę po Allegro/Olx, fabrycznie zdjęte koła z aut mają czasami Pilot sporty, ale widziałem też jakieś kiepskie modele Pirelli, GoodYeary. Raz mieszane, raz nie.

Czy mam jakiś wpływ na to aby to były wpsomniane wyżej Pilot Sporty? Oraz aby to było ogumienie mieszane?


Na etapie konfiguracji były to jedyne 18 calowe felgi dostępne do tego auta, nie było do wyboru żadnej innej opcji. O oponach ani o tym czy rozmiary są mieszanie czy też nie nie ma tu ani słowa...

  • Odpowiedzi 58
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Z tego co wiem, opcja "Zestaw naprawczy do opon" jest tylko dla normalnych opon. W obecnym konfiguratorze jest zaznaczona dla wszystkich kół 18". Wnioskuję z tego, ze nie będziesz miał RF (potwierdź jeszcze brak "Zestaw naprawczy do opon" w konfiguracji).


Rok temu mi mówili, że mieszane ogumienie jest w wersji M Sport.

Opublikowano

Będziesz miał zwykle opony bez run flat i ogumienie mieszane a marka i model opon loteria bez możliwości wpływu. Ja dostałem pirelli p7 cinturato w tych samych kołach, niezłe



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Dzięki.

W wyposażeniu mam również opcję

2VC Zestaw naprawczy do opon, a więc zapewne tak jak mówicie.

Czekam zatem na informację na temat ogumienia mieszanego, zadałem pytanie i czekam na opdowiedź. Jak otrzymam odp. od sprzedawcy, dam znać, aczkolwiek z tym bywa różnie :wink:

Opublikowano
Dzięki.

W wyposażeniu mam również opcję

2VC Zestaw naprawczy do opon, a więc zapewne tak jak mówicie.

Czekam zatem na informację na temat ogumienia mieszanego, zadałem pytanie i czekam na opdowiedź. Jak otrzymam odp. od sprzedawcy, dam znać, aczkolwiek z tym bywa różnie :wink:

 

Opony masz kod 1RE. To są zwykłe opony, sorry niezwykłe. Z gwiazdką:) tj. nie run flat. Sprawdzałem bo w końcu myślałem, że będę miał run flaty, ale od lipca się zmieniło, bo ekologia więc wyjeżdzają na normalnych gumach.


PS. tylko zimówki to są tylko w run flat. Więc jak będziesz tak ściągał run flaty co sezon to podobno one tego nie lubią. Ale tu doświadczenia nie mam.

Opublikowano

Dlatego ja zamierzam kupić zwykle zimówki do tych felg z ogumieniem mieszanym. Pewnie michelin alpin 5. Run flaty wymagają oddzielnych kół na letnie i zimowe.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Wersje M-Sport RWD mają mieszane ogumienie, czyli przód 225/45 R18 i tył 255/40 R18.

W przypadku tych opcji będą to zwykłe opony nie ROF ale zimówek z homologacją bez ROF nie znajdziesz.

Ja ostatecznie kupiłem zimówki bez ROF i żałuję, bo auto jest dużo mniej stabilne - na tą zimę kupię jednak runflaty.

Opublikowano

Nie mam porównania. Mam fabryczne opony 18 mieszane bez run flat, a bardziej twardo nie chcę. Poza tym wiązałoby się to z dodatk kompletem całych kół, a ich cenę znacie. Homologacja się nie przejmuję.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano
Nie mam porównania. Mam fabryczne opony 18 mieszane bez run flat, a bardziej twardo nie chcę. Poza tym wiązałoby się to z dodatk kompletem całych kół, a ich cenę znacie. Homologacja się nie przejmuję.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Zaczniesz się przejmować, jak ubezpieczyciel przy byle bzdurze będzie chciał uniknąć wypłaty odszkodowania. Albo jak masz xdrive i nawali.

Opublikowano

A co ma do tego ubezpieczyciel lub xdrive. Nie ma obowiązku jazdy na RF. Producent daje je od 19 cali obecnie, a homologacja jest jedynie zaleceniem, a nie obowiązkiem. Pozostałe marki aut w tym z napędem 4x4 jeżdżą bez rf i bez własnej homologacji.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Dostałem potwierdzenie od sprzedawcy - kola mieszane, 225 przód 255 tył :) . Na opony letnie na których wyjdzie auto nie ma wpływu.

Mam plan aby kupić zimówki na te felgi, a na lato docelowo 19 + P Zero lub Pilot Sporty.

Nawiasem jeśli chodzi o zimówki, w poprzednim aucie na 18 i szerokościach 225/255 strasznie pozytywnie zaskoczyły mnie Nokiany WR A4 - mega dobra opona na duże prędkości, bardzo przyczepna na mokrym. Ale nie był to runflat, tylko wzmacniane boki (XL), taka opona tez zupełnie inaczej pracuje, inaczej trzyma.

I tego się boje w RF że będzie jak na klockach z drewna.

Opublikowano
A co ma do tego ubezpieczyciel lub xdrive. Nie ma obowiązku jazdy na RF. Producent daje je od 19 cali obecnie, a homologacja jest jedynie zaleceniem, a nie obowiązkiem. Pozostałe marki aut w tym z napędem 4x4 jeżdżą bez rf i bez własnej homologacji.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Już tu ktoś opisywał, że przy szkodzie od słupka na zderzaku ubezpieczyciel sprawdzał mu koła :shock: Ubezpieczyciele szukają zawsze dziury w całym i później to już tylko przepychanka prawników i udowadnianie. To samo z gwarancją. Ja nie mam na to czasu. Tyle.

Gwarant ustala warunki więc jak rękojmię masz przy działalności wyłączoną to szczególnie przy xdrive, który ponoć jest wrażliwy na niewłaściwe ciśnienie mogą szukać dziury w całym. Ale oczywiście jak z fabryki wyjdzie na nie run flatach to dyskutowąć nie mogę. Chodzi mi tylko o to, że zamiast się przepychać w razie co wolę już założyć opony z homologacją, nie koniecznie z run flatem. A szczerze, wspomniane tu Michelin Alipne nie są tańsze, ani jakoś super lepsze od np. Continentala TS 860 czy pewnie Pirelli Sotto zero 3.

  • Moderatorzy
Opublikowano
A co ma do tego ubezpieczyciel lub xdrive. Nie ma obowiązku jazdy na RF. Producent daje je od 19 cali obecnie, a homologacja jest jedynie zaleceniem, a nie obowiązkiem. Pozostałe marki aut w tym z napędem 4x4 jeżdżą bez rf i bez własnej homologacji.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Mercedes ma swoją homologację M0, Audi R01, R1 itp.

Opublikowano

Moze ktoś podpowie przy okazji tego tematu gdzie szukacie opon bo poza intercarsem nie znalazłem na żadnej stronie możliwości szukania po homologacji.


I nie tak łatwo znaleźć 255/40/r18 żeby sie zgrało z przodem 225/45/r18 w tym samym modelu zimówek z homologacja bmw bez run flat (odbieram auto na nie run flatach). :roll: chyba zostanie mi kupno calych koł u dealera...

Opublikowano

Czy ma ktoś jakiś konkret, zapis w regulaminie (gwarancji, ubezpieczenia) który mówi o tym, że opony MUSZĄ mieć homologację bmw? Przecież to niedorzeczne, bo są to często „proste” i oszczędne modele opon z oporami toczenia B i zerowa przyczepnością...

Samo powiedzenie że ubezpieczyciel sprawdzał koła nie mówi niczego - mógł sprawdzać czy opony są w nominalnym rozmiarze, zgodnie z naklejka na drzwiach (dla danej średnicy felgi i szerokości - dany profil) bo w przeciwnym razie zmienia się średnica zewn. koła, przez co mogą złe działać systemy bezpieczeństwa, przekłamana jest prędkość itd.


A może zamawiał ktoś 19” felgi z ogumieniem performance (te z dopłata 8k)?

Bo zwykle 19 (te z dopłata 3-4k) wychodzą na Pilot sportach RF.

Nie mogę natomiast znaleźć letnich opon 19 bez RF które miałyby homologację, a jakoś nie wyobrażam sobie aby producent mógł nazwać tak opony, które będą RF i może jezcze opory na B lub C :lol:

To mogłoby rozwiać nasze wątpliwości.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Jest taki temat xDrive na forum ma kilkadziesiąt stron. Kilka osób miało problemy z gwarancją gdy coś się stało, a opony nie miały homologacji BMW.
Opublikowano

Nigdzie nie ma ani w instrukcji ani w owu ubezpieczenia umowie leasingu itd w instrukcji mowa jest tylko ze zaleca się nie ma żadnego obowiązku a tym bardziej utraty gwarancji itp

Problem w tym ze homologowanych jest ledwie kilka modeli a zimowych bez RF chyba w ogóle nie ma. Oczywiście wszystko w celu zakupu org pełnych kół za 11 tys



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano
Inny problem jest taki ze po zakupie kompletu kół w salonie z ogumieniem miesznym nie run flatów jest taki ze w przypadku przebicia lub zużycia opon nie da sie kupic nie run flatow homologowanych przez bmw :mad2: a przejrzalem juz sporo stron z oponami wszystkie homologowane opony które da sie kupić bez felg sa run flatami no i sytuacja wyglada tak ze kupujesz sobie auto bez run flatów bo np. masz taka ochote i kupujesz do tego komplet kół też bez run flatów a potem jestes w sumie zmuszony przez homologacje w przypadku zużycia lub przebicia zakupic rof. No chyba ze bmw oczekuje ze zawsze kupisz nowy komplet kół z felgami :mrgreen: nawet jak masz dwa komplety i poprostu pora zmienic opony
Opublikowano
Inny problem jest taki ze po zakupie kompletu kół w salonie z ogumieniem miesznym nie run flatów jest taki ze w przypadku przebicia lub zużycia opon nie da sie kupic nie run flatow homologowanych przez bmw :mad2: a przejrzalem juz sporo stron z oponami wszystkie homologowane opony które da sie kupić bez felg sa run flatami no i sytuacja wyglada tak ze kupujesz sobie auto bez run flatów bo np. masz taka ochote i kupujesz do tego komplet kół też bez run flatów a potem jestes w sumie zmuszony przez homologacje w przypadku zużycia lub przebicia zakupic rof. No chyba ze bmw oczekuje ze zawsze kupisz nowy komplet kół z felgami :mrgreen: nawet jak masz dwa komplety i poprostu pora zmienic opony

 

Nie ma wyboru, chyba będzie trzeba olać opony homologowane przez bmw :norty:

Opublikowano
Inny problem jest taki ze po zakupie kompletu kół w salonie z ogumieniem miesznym nie run flatów jest taki ze w przypadku przebicia lub zużycia opon nie da sie kupic nie run flatow homologowanych przez bmw :mad2: a przejrzalem juz sporo stron z oponami wszystkie homologowane opony które da sie kupić bez felg sa run flatami no i sytuacja wyglada tak ze kupujesz sobie auto bez run flatów bo np. masz taka ochote i kupujesz do tego komplet kół też bez run flatów a potem jestes w sumie zmuszony przez homologacje w przypadku zużycia lub przebicia zakupic rof. No chyba ze bmw oczekuje ze zawsze kupisz nowy komplet kół z felgami :mrgreen: nawet jak masz dwa komplety i poprostu pora zmienic opony

 

Przez 3 lata jest jeszcze ubezpieczenie. W przypadku RWD to oni mają mniejsze szanse polemizować przy ewentualnej gwarancji. Ale generalnie to chore i przepisy nie powinny pozwalać na takie pierdoły. Co by to było jaki kiedyś próbowano. Masz magnetowid Sony musisz używać tylko kaset VHS sony.


https://www.oponeo.pl/wybierz-opony/s=1/letnie/t=1/osobowe/p=9/bridgestone,continental,dunlop,goodyear,michelin,nokian,pirelli,vredestein,yokohama/r=1/225-45-r18 Pirelli Cinturato P7 są bez run flat i z gwiazdką:/

Opublikowano
Inny problem jest taki ze po zakupie kompletu kół w salonie z ogumieniem miesznym nie run flatów jest taki ze w przypadku przebicia lub zużycia opon nie da sie kupic nie run flatow homologowanych przez bmw :mad2: a przejrzalem juz sporo stron z oponami wszystkie homologowane opony które da sie kupić bez felg sa run flatami no i sytuacja wyglada tak ze kupujesz sobie auto bez run flatów bo np. masz taka ochote i kupujesz do tego komplet kół też bez run flatów a potem jestes w sumie zmuszony przez homologacje w przypadku zużycia lub przebicia zakupic rof. No chyba ze bmw oczekuje ze zawsze kupisz nowy komplet kół z felgami :mrgreen: nawet jak masz dwa komplety i poprostu pora zmienic opony

 

Przez 3 lata jest jeszcze ubezpieczenie. W przypadku RWD to oni mają mniejsze szanse polemizować przy ewentualnej gwarancji. Ale generalnie to chore i przepisy nie powinny pozwalać na takie pierdoły. Co by to było jaki kiedyś próbowano. Masz magnetowid Sony musisz używać tylko kaset VHS sony.

 

Dziadostwo. Myślałem że taka marka jak BMW traktuje swoich klientów co najmniej poprawnie a nie na zasadzie "ja cię w dupę ty mi loda"

Opublikowano
Ktoś tu jakieś fake newsy propaguje że run flaty wymagają oddzielnych kół. Skąd ta urban legend? Bez problemu można mieć letnie zwykłe i zimowe run flaty na tej samej feldze i przekładać.
  • Moderatorzy
Opublikowano

Oczywiście, jeśli felga została zaprojektowana pod run flat, czyli większość felg.

Jednak zwykła felga bez konkretnego oznaczenia nie przyjmie run on flat ze względu na budowę tego kołnierza.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.