Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam forumowiczów! To mój pierwszy temat ponieważ dopiero przymierzam się do zakupu swojej pierwszej beemki.


Wybór padł na x5 i mam dość sporą zagwozdkę czy wybrać 45e czy 40i. Czy jest na forum ktoś, kto pomoże albo powie jak to wygląda w jego przypadku? Nie widziałem zbyt wielu wątków na temat hybryd BMW. Wygląda na to, że dopiero 45e dysponuje dość rozsądnymi osiągami i zasięgami żeby je w ogóle rozważać.


Będę montował w domu fotowoltaikę, więc koszty prądu można pominąć. Planuję też ładować baterię co dzień/dwa ponieważ mam do pracy około 7 km w jedną stronę i będzie to 80% moich tras tym samochodem. Brzmi jak idealny scenariusz pod posiadanie hybrydy, acz na toyote czy lexusa jestem za młody :?


Mając to na uwadze, póki co z tego co udało mi się ustalić wygląda na to, że hybryda ma swoje plusy:

- ma podobne osiągi, mimo większej masy dodatkowa moc wyrównuje różnice jeśli jest moc w baterii

- ma niemal taką samą cenę wg konfiguratora (?)

- jest dość ekonomiczna i komfortowa na krótkich trasach jakie planuję robić, wydaje się idealna na stanie w korkach

- jest to trochę gadżeciarskie mieć taki samochód :)

- możliwe ekstra benefity za posiadanie takiego auta, choć w Polsce jeszcze z tym słabo



Co do minusów:

- po rozładowaniu baterii samochód ciągnie paliwożerny i mniej wydajny silnik z dodatkiem 300kg. Osobiście uważam że 284KM wystarczy na 160km/h po autostradzie a koszty ekonomiczne są nie aż tak duże w porównaniu do 40i. Przynajmniej w moim przypadku że długie trasy to zrobię 10-20 razy w roku.

- mam osobiste przeczucie że ta technologia może być bardziej zawodna niż po prostu spalinowy silnik, a mówimy o marce premium więc można spodziewać się dużych kosztów napraw

- wysoce prawodopodobne, że samochód straci więcej na wartości niż spalinówka - czy jednak na pewno? Kto wie może za 5-8 lat wprowadzą dodatkowe regulacje i opłaty do samochodów czysto spalinowych/mających dużą emisję



W związku z powyższym mam takie pytania:

1. Co myślicie o powyższym zestawieniu? Macie jakieś sugestie czy coś pominąłem?

2. Jak to jest z tym trybem jazdy w trasie? Z tego co widziałem włączamy tryb hybrydowy i używamy spalinówki do jednostajnej jazdy + silnika elektrycznego na przyspieszenia. Czy w takim układzie bateria się mniej/ w ogóle nie rozładowuje?

3. Czy ktoś wie gdzie/jak sprawdzić ile bateria 24kwh będzie kosztować za 5 lat? Ewentualnie naprawa/renowacja takiej baterii?

4. Czy bateria musi całkiem paść żeby serwis wymienił ją w pakiecie serwisowym? Czy musi zmniejszyć swoją wydajność np o 50%?

5. Jak ze zniżkami? Czy hybrydy dostają mniejsze zniżki?

6. Nie znam się specjalnie na leasingach, ale biorąc auto powiedzmy przez bank, mam możliwość skorzystania z gwarantowanej ceny samochodu i wziąć kolejny zamiast martwić się o spadek wartości samochodu?

7. Czy warto czekać z zakupem do Q1/Q2 następnego roku pod kątem ceny czy nowości w katalogu?


Z góry dzięki za pomoc !

Opublikowano

To ja się tu rozpisałem z moim referatem i zero komentarzy?!


A tak na poważnie, czy milczenie w tym temacie oznacza, że niewiele na forum amatorów PHEV/Hybryd? :roll:

Opublikowano

W innym wątku tutaj na forum poruszany był temat 45e - główne minusy na które kilka osób zwracało uwagę to mniejszy bagażnik i większa masa samochodu mogąca negatywnie wpływać na prowadzenie.


Nie wiem jakie są Twoje priorytety - ekologia i chęć posiadania hybrydy czy może optymalizacja kosztów z racji instalacji fotowoltaiki?


Ja na przykład bardzo często jeżdżę z rodziną i wielkość bagażnika ma dla mnie duże znaczenie - ten drugi bagażnik pod podłogą jest naprawdę spory (ostatnio wrzuciłem tam walizkę kabinową, 3 pary płetw/masek, torbę z butami i inne pierdoły). Jeśli jednak byłoby to drugie auto w rodzinie i tylko do dojazdów do firmy - to czemu nie.


Odnośnie samego silnika 45e przeglądnij forum Bimmersa - jest tam sporo tematów odnośnie 45e i problemów je trapiących.

Opublikowano

Miałem ten sam dylemat, ostatecznie wybrałem 4.0i.


a) dużo większy bagażnik w 4.0i - X5 to rodzinne auto, utrata przestrzeni pod podłogą to duża strata - tam można napakować sporo rzeczy. Zresztą sam bagażnik też jest mniejszy w 4.5e.

b) dodatkowe kilkaset kilogramów w hybrydzie które zapewne ma wpływ na zachowanie się auta na drodze i jego drogę hamowania

c) po wyładowaniu baterii , jazda cięższym autem ze słabszym silnikiem będzie mniej komfortowa plus raczej większe spalanie

d) duża niewiadoma przy odsprzedaży auta za kilka lat - raczej tracić będzie więcej na wartości niż 4.0i

f) niedostępna opcja szybkiego ładowania (czyli nie podładujesz w trasie, chyba że masz dużo czasu :))

g) zasłyszane (ale nie wiem czy prawdziwe) pogłoski o samozapłonach w hybrydzie

h) cenowo hybryda była droższa od 4.0i (nie wiem jak jest teraz)


Mam 4.0i i jest idealny (wcześniej miałem F15 2.5d) - pięknie działa i jeździ ten samochód.


pozdrawiam

R.

Opublikowano
Ja 45e nie jechałem, ale czytałem na motor-talk.de wątek o tym modelu i sporo osób jest zadowolonych niego - zwłaszcza takich, które w mieście robią małe odległości i jeżdżą tylko na silniku elektrycznym. Robili tam różne wyliczenia i średnie spalanie wychodziło w takich cyklach mieszanych całkiem przyzwoite.
Opublikowano
To ja się tu rozpisałem z moim referatem i zero komentarzy?!


A tak na poważnie, czy milczenie w tym temacie oznacza, że niewiele na forum amatorów PHEV/Hybryd? :roll:

 

Myślę, że nie znajdziesz żadnych :)


Co do samego 45e to cóż. Jak tylko do miasta to ma sens, jak nie przeszkadza Ci sama dziwolongowatosc samochodu bo raczej miłośnicy BMW hybryd nie szukają, co nie znaczy, że za jakiś czas nie zaczną z racji zmieniającej się rzeczywistości :roll:

Opublikowano

Mi przez chwile tez przemknęła hybryda, jednak decyzji dotyczącej

zakupu 40i absolutnie nie żałuje. Gorąco polecam

Ps

Czy wiecie ze 40i jest najlżejsze w całej stawce X5-ek

Jest o 10 kg lżejsza od 25d

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeździłem F15 "w hybrydzie" i to była porażka. Za słaby silnik benzynowy na tak duży samochód. Na trasie "chlał jak głupi" :D Ale to było 2.0 4 cylindry!


G05 45e wygląda "na papierze" dobrze. 286KM z benzyny wystarczy na długie trasy a silnik elektryczny zdziała cuda w mieście.


Dla kogoś jeżdżącego "wokół komina" i stawiającego na ekologię piękna sprawa! Boli mniejszy bagażnik :(

Opublikowano

Dzięki Panowie za sugestie i odpowiedzi. Rzeczywiście widać znacznie więcej dyskusji na temat hybryd na zachodnich portalach. W innych krajach jest dużo ulg na takie samochody oraz mają większe portfele stąd popularność. Wrzucę pewnie tam nowy temat w najbliższym czasie i zareportuję tutaj odpowiedzi na moje pytania.

 

Jeździłem F15 "w hybrydzie" i to była porażka. Za słaby silnik benzynowy na tak duży samochód. Na trasie "chlał jak głupi" :D Ale to było 2.0 4 cylindry!


G05 45e wygląda "na papierze" dobrze. 286KM z benzyny wystarczy na długie trasy a silnik elektryczny zdziała cuda w mieście.


Dla kogoś jeżdżącego "wokół komina" i stawiającego na ekologię piękna sprawa! Boli mniejszy bagażnik :(

 

Dokładnie, poprzednich modeli nie było sensu nawet rozważać ale 286KM z benzyny i rozsądny zasięg elektryka już wygląda porządnie. Jedynie ta masa :mad2:


Mam jedynie pytanie o timing zakupu - kiedy jest najlepszy moment na składanie zamówienia na modele z fabryki w BMW? Koniec roku, początek roku czy bardziej Q2/Q3?

Opublikowano
Myślę, że by móc wybrać auto, trzeba je przetestować, jak się zachowuje na drodze. Inaczej się prowadzi hybryda, która jest dostępna tylko z pneumatycznym zawieszeniem, a inaczej np. 40i z twardym zawieszeniem lub MProfessional. Ja przejechałem się autem z pneumatyką i od razu wiedziałem, że to nie jest dla mnie, za to MProfessional skradł moje serce zaraz po pierwszych zakrętach. Dlatego, mimo że też myślałem o 45e, u mnie został skreślony w związku z brakiem możliwości innego zawieszenia niż pneumatyczne. Podejrzewam, że w związku z masą pojazdu, prowadzić się może jeszcze gorzej niż 30d, na którym testowałem pneumatykę, ale to trzeba samemu sprawdzić. Koniec końców będziesz spędzać trochę czasu w tym aucie i zapewne chciałbyś się cieszyć jazdą, więc bez wcześniejszego przetestowania nie mozesz ocenić, co jest dla Ciebie dobre.
  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.