Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej!


Jako, że to mój pierwszy post, witam wszystkich fanów marki i ślę pozdrowienia z Krakowa. Zanim zakupiłem wymarzony pojazd, często odwiedzałem forum i znalazłem tu wiele wartościowych informacji. Teraz nadszedł czas na podzielenie się pytaniem.


Jestem świeżo upieczonym posiadaczem BMW E39 525i ze skrzynią manualną. Dziś spotkało mnie następujące zjawisko:

Podczas szybkiego ruszania przeciągnąłem nieco obroty i wrzuciłem dwójkę za późno (przy 6,5 tys obrotów). Następne biegi już poprawnie, wchodziły ok. Chwilę później powtórka z rozrywki, znów przeciągnąłem jedynkę, następne biegi wrzucałem po bożemu, jednak po wrzuceniu trójki ilość obrotów nie zmieniła się (tak, jakby mechanizm został na dwójce), wrzuciłem czwórkę, było ok. Nie towarzyszył temu żaden niepokojący dźwięk, zgrzyt i temu podobne. Jedynie odgłos silnika na wysokich obrotach. Po chwili zatrzymałem samochód i pojawił się dym i charakterystyczny swąd - przegrzałem sprzęgło. Przy normalnym ruszaniu i zmianie biegów nie było żadnego problemu.


W normalnej jeździe biegi chodzą normalnie, pedał sprzęgła chodzi bardzo ładnie, nie wydobywają się żadne niepokojące dźwięki, ruszanie pod górkę nie stanowi problemu, wsteczny wchodzi. Wszystko działa normalnie, oprócz tej jednej akcji.


Pytanie właściwe - czy wyżej opisany incydent świadczy o zużyciu sprzęgła i należy je wymienić, czy też może dla mechanizmu jest to kwestia wychłodzenia i powrotu do normalności? Gwoli ścisłości przebieg samochodu 235 tys. km.


Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam.

Opublikowano
Pytanie właściwe - czy wyżej opisany incydent świadczy o zużyciu sprzęgła i należy je wymienić, czy też może dla mechanizmu jest to kwestia wychłodzenia i powrotu do normalności? Gwoli ścisłości przebieg samochodu 235 tys. km.

Ja jestem prostym człowiekiem - skoro działa, to po co zmieniać? Jak będą problemy, to zmienisz. Najwyżej skróciłeś jego żywotność i przez takie akcje będziesz musiał je wymienić wcześniej.

Opublikowano

Ja miałem lekko ślizgające się sprzęgło. Objaw jak u Ciebie - obroty chwilkę zostawały wysoko po zmianie. Działo się tak przy wysokich obrotach.

W ramach rozrywki pojechałem kilka razy ruszyć dynamicznie na lotnisku. Ledwo dojechałem do domu po tym, tak więc koniec Twojego sprzęgła jest bliski. Zbieraj już do skarbonki :D

Opublikowano
Dziękuję za odpowiedzi.


Na chłopski rozum rozumiem, że działa, ale wolę dmuchać na zimne :)


Pozdrawiam!

Działa i musisz dmuchać na zimne bo to końcówka tego sprzęgła. Ja, bym daleko od domu nie jeździł a w góry to bez wymiany bym się zimą nie wybierał bo wrócisz la lawecie albo lince

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie wiem czy dobrze pamiętam bo dawno manuala już nie miałem, ale objawem o kończącym się sprzegła było poza ślizganiem przy starcie pod górkę, również ślizganie podczas jazdy na autostradzie - np powyżej 120km/h tylko obroty już leciały do góry, prędkość bez zmian.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.