Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,


Miesiąc temu doszło do rozpadu ślizgu rozrządu. Wymieniony został kompletny rozrząd + valwetronik + wyciąganie szczątków ślizgu i czyszczenie motoru BEZ ZDJĘCIA miski oleju, .


Później dowiedziałem się, że brak ściągnięcia miski jest karygodnym błędem więc została zdjęta, wymieniony został smok (był cały zapchany szczątkami ślizgu) + chłodnica filtru oleju (też była zapchana) i czyszczenie wszystkie co możliwe łącznie z obudową filtra.

Oczywiście wlana nowa oliwa i filtr oleju.


Auto jeździ doskonale, ale co któreś odpalenie na 2 sekundy pojawia się czerwona kontrolka oleju i od razu gaśnie.


Jaka jest tego przyczyna? Walnięty czujnik oleju? Czy coś jeszcze wymaga przeczyszczenia? Komputer nie wskazuje żadnych błędów.


Z góry bardzo dziękuje za pomoc.


Pozdraiwam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W takim wypadku (zapchany smok) konieczne jest też rozebranie pompy oleju i jej dokładne sprawdzenie, prawdopodobnie jest przytarta. Możliwe też że któryś kanał olejowy jest przypchany.
3A0jS9b.png
Opublikowano

Mały update, wymieniony został czujnik ciśnienia na oryginalny - niestety dzieje się tak samo. Co któreś odpalenie na sekundę pojawia się kontrolka. Mam też wrażenie jakby wówczas z silnika dobiegał odgłos rzęrzenia (trwa to dosłownie sekundę).


Co polecacie sprawdzić mniej inwazyjnego jak pompa? Tak żeby nie trzeba było rozbierać całego silnika znowu...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czy ty siebie czytasz? :duh: Brak cisnienia, dziwne odglosy ale dalej jezdzisz autem? Ogarnij sie chlopie i oddaj auto do naprawy bo skonczy sie to wymiana calej jednostki napedowej.
Opublikowano

Kolego sympatyczny,


Nie do końca masz rację karcąc mnie za to co pisze. Po pierwsze auto było u dwóch różnych mechaników specjalizujących się w BMW. Zrobione zostało wszystko to co opisałem powyżej. Aktualnie brak im pomysłu na dalszą diagnostykę i stąd moja prośba o pomoc do Was. Padła bardzo słuszna sugestia pompy olejowej. Tylko dosłownie tydzień temu odebrałem auto gdzie ściągana była miska i teraz znowu rozbierać to wszystko gdzie może się okazać, że to jednak nie pompa i bardzo duże koszty pójdą w piach. Oni dosłownie sugerują jeździć a jak padnie to taniej będzie nowy silnik...


Jeśli jest w tym co piszę wielki bullshit to śmiało prośba o poprawienie i sugestie co robić dalej, ale z informacją mniej więcej jaki jest koszt takiej zabawy.


I druga sprawa, domniemany odgłos z sillnika przy zapalającej się kontrolce nie został przez mechaników potwierdzony - występuje on również przy braku kontrolki i jest podobno normalnym odgłosem - przepraszam za wprowadzenie w błąd.


Wybaczcie też moje pytania, ale ja naprawdę słabo znam się na mechanice, to nie moja profesja. Ale zakochałem się w tej Buni i bardzo chciałbym, aby posłużyła mi jeszcze trochę...


PS. Sekundowy problem z ciśnieniem oleju raz na kilkanaście odpaleń jest faktycznie tak groźny dla motoru?


Pozdrawiam serdecznie i raz jeszcze dzięki za wszelkie sugestie!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sekundowy problem z cisnieniem, jesli wystapi choc raz, uszkadza silnik. Nalezy oddac auto do kogos kto sie zna na n46. Te silniki nigdy nie swieca kontrolka oleju, te nowsze, n43, lubia swirowac.
Opublikowano

Dzięki za pomoc. Poszukam jeszcze innego mechanika.


Jeszcze przy okazji, czy możliwe że rozwiązaniem problemu będzie zawór regulacji ciśnienia oleju?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W tym silniku nie ma zadnego zaworu regulacji cisnienia. Jest zwykla pompa olejowa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wszystko można zostawić i jeździć. Może pojeździ miesiąc, a może rok. Przy kontrolce ciśnienie oleju jest już naprawdę niskie i jest szkodliwe dla silnika. Trzeba się liczyć z tym że się zatrze i może być nie do uratowania.


Naprawdę dziwni ci mechanicy że nie ogarnęli pompy i płukania skoro ślizgi zapchały smok. Powiedziałbym że tak dziwni aż bym ich poprosił na piśmie że jeżeli w ciągu roku od naprawy silnik się rozsypie to oni go naprawiają na swój koszt.

3A0jS9b.png
Opublikowano

Panowie,


Jak sprawdzić czy silnik dostał już w dupę przez to ciśnienie? Sprawdzenie kompresji?


Chciałbym dowiedzieć się czy warto ratować jeszcze tę jednostkę czy faktycznie jeździć do rozpadu...


Dodam, że auto jeździ naprawdę dobrze, zrobiłem nim 800km i nie zeszło gram oleju (przed wymianą uszczelniaczy już byłby dolany co najmniej litr), przyśpieszenie od 0 - 100 ma książkowe, codziennie (oczywiście po rozgrzaniu) jeżdzę na wysokich obrotach, a co drugi dzień pozwalam sobie na autostradzie na prędkości rzędu 180 - 200 km/h i nigdy nie zapaliła się żadna kontrolka, nawet na sekundę. Tylko i wyłączanie podczas odpalania - losowo, raz na rozgrzanym, raz na zimnym, ale nigdy w trakcie jazdy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie da się tego stwierdzić bez rozbierania silnika. Niskie ciśnienie działa negatywnie głównie na panewki główne i korbowodowe oraz skomplikowane ustrojstwa w głowicy jeżeli takie są. Jeżeli chcesz tak jeździć to zalecam zmniejszyć interwały wymiany oleju do maks co 10 tys. oraz przy każdej wymianie sprawdzać zawartość filtra i oleju na obecność opiłków.
3A0jS9b.png
Opublikowano
A propos oleju, obecnie zalany jest AMSOIL 5W-40 bez upzedniej płukanki. Nie lepszy byłby w takim przypadku 5W-30? Mechanik broni się tez przed płukaniem, jako, że może narobić więcej szkód niż pożytku. Słusznie?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ciśnienie oleju można pewnie sprawdzić podłączając istę lub ewentualnie manometr olejowy. Od tego bym zaczął.
Opublikowano

Ciśnienie gdy kontrolka się nie świeci jest prawidłowe.


Decyzja po konsultacji z fachowcami: pompa olejowa - weryfikacja, a ostatecznie wymiana na w dobrym stanie oryginał używkę + wymiana panewek profilaktycznie.


I jeszcze ciekawostka, po przegazowaniu auta z wyciągniętym filtrze oleju kontrolka nie zapaliła się ani razu przez kilkadziesiąt odpaleń. Dzisiaj jednak pokazauje się już ponownie co 3 czy 4 odpalenie.

Opublikowano
Ciśnienie gdy kontrolka się nie świeci jest prawidłowe.


Decyzja po konsultacji z fachowcami: pompa olejowa - weryfikacja, a ostatecznie wymiana na w dobrym stanie oryginał używkę + wymiana panewek profilaktycznie.


I jeszcze ciekawostka, po przegazowaniu auta z wyciągniętym filtrze oleju kontrolka nie zapaliła się ani razu przez kilkadziesiąt odpaleń. Dzisiaj jednak pokazauje się już ponownie co 3 czy 4 odpalenie.

 

mozesz napisac o ktore panewki chodzi? glowne czy te na korbach? i jak to cenowo wygloda,

dzieki

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.