Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Siemanko! Niedawno stałem się posiadaczem BMW F34 z roku bieżącego z podstawowym silnikiem benzynowym o mocy 184KM, w wersji Sport Line i napędem xDrive. Do tej pory jeździłem tylko Japońcami klasy średniej, ale po atrakcyjnej ofercie otrzymanej od handlowca BMW i ogólnym zauroczeniem się nadwoziem GT zdecydowałem się zmienić kierunek pasji motoryzacyjnej :8) W praktyce wyszło tak, że poszedłem popatrzeć, a wyszedłem z kwitkiem zamówienia :shock:


Auto odebrałem podjarany, więc zapomniałem o wszystko wypytać przy wydaniu auta.. Kilka wątków znalazłem tu na forum, ale nie udało mi się przekopać wszystkiego lub znaleźć precyzyjnej odpowiedzi. A instrukcja obsługi niestety jest strasznie chaotyczna, mało w niej konkretów...

Dlatego liczę na Waszą pomoc i jeśli ktoś kto będzie się orientował w temacie, znajdzie chwilę żeby mi odpisać to będę wdzięczny. Poniżej wątpliwe dla mnie zagadnienia...


SERWIS I GWARANCJA:

Wykupiłem pełny pakiet gwarancyjny i serwisowy na 5 lat - ale przy odbiorze auta nie dostałem żadnych szczegółowych warunków tej "promocji". Nawet nie dostałem książki serwisowej (nie wiem czy powinienem, czy tylko bazuje się na info w kompie pokładowym). We wszystkich autach jakie posiadałem zawsze miałem wyszczególnione przeglądy w książce i wg tego pilnowałem się terminów. Często przeglądy trwały co 20 tys km lub 1 rok (co nadeszło szybciej).


1. Czy w BMW jeździ się na wymiany oleju TYLKO kiedy poinformuje o tym system? Gdzie znaleźć info "instrukcyjne" o wskazaniach terminów serwisu i elementów podlegających wymianie/przeglądu po czasie lub przebiegu? Bo jeśli olej mam wymienić wg wskazań kompa to uważam, że ta polityka olejowa jest do d..y z punktu dbania o żywotności zespołu napędowego przez zastosowanie Long Life i wydłużanie tym samym serwisu olejowego na 30 000.. :shock:


2. Czy mogę według uznania zostawić auto na szybszą wymianę oleju w ramach pakietu serwisowego? Czy muszę to zrobić na własną rękę i nie utracę przy tym gwarancji? Nie wiem czy to się w ogóle mi opłacało jeśli system narzuci mi 2 przeglądy przez 5 lat, bo mało robię km...


WERSJA I WYPOSAŻENIE:

1. xDrive - jak fizycznie poznam, że moje auto posiada ten napęd? (Klapa bagażnika bez oznaczenia modelu). Po prostu ciekawy jestem w jaki sposób o tym mogę się dowiedzieć, czy jest jakaś specjalna cecha wizualna wewnątrz auta, czy tylko jest wbite w VIN i generalnie trzeba wierzyć, że istnieje :)


2. HiFi - jak rozpoznać, że mój system nagłośnienia jest lepszy od standardowego, który wybrałem za dopłatą opcji? Szczerze to jak na "lepsze głośniki" za 1800zł to jakość dźwięku specjalnie mnie nie zaskakuje... W Toyocie Auris mojej żonki standardowe radio gra na podobnym poziomie :cry: Nie to, że jest jakoś źle, bo gra nawet znośnie, ale po prostu miałem inne oczekiwania przy tej dopłacie - a może muszę jeszcze pobawić się w konfigurację... :roll:


3. Podświetlenie klamek zewnętrznych - w systemie mam zaznaczone "światła powitalne" i "odprowadzanie do domu" (czy jakoś tak), natomiast po odryglowaniu z kluczyka świecą się tylko lampy przednie i tylnie, a pod klamkami ciemno. Czy muszą zaistnieć specjalne warunki, żeby to się zaświeciło? Mam w opcji "pakiet dodatkowego oświetlenia", pod klamkami jest takie szkiełko przezroczyste, więc przypuszczam, że to światełka.. Jakiś pomysł, jak to uruchomić, kiedy do powinno zapracować?


KOŁA I OPONY: - temat podrzucę do postu o gumach do F3x ;)


Pozdrawiam, z góry dzięki !!!

Opublikowano
W ramach pakietu robisz serwis wg wskazan. Wyjdzie ci co 25-30 tys. W polowie tego olresu co ok 10-15 rob poza serwisem. Ogarniesz to za 300pln max. Na serwis jak pojedziesz poza wskazaniami to bedziesz musial zaplacic, a wtedy bedzie to chyba jakies 800-1000pln.
Opublikowano

Dziwnie ponumerowales pytania, ale postaram sie jakos to naprawic :)


Ad 1.1 W BMW masz tylko cyfrowa ksiazke serwisowa. Czas pozostajacy do wymiany podstawowych czesci znajdziesz w menu. W menu pojawia sie rowniez informacje o serwisach przeprowadzonych w ASO.


Ad 1.2 Kupiles nowe auto? Zmien olej po 2-3 tys km. Nastepnie jak auto pokaze Ci 12kkm do nastepnej wymiany, trzeci raz zgodnie z terminem wymiany. Na wymiane mozesz sie umowic jezeli dystans do wymiany jest mniejszy niz 2kkm, czyli realnie wg komputera olej wymienia sie co 22-26kkm. Ja wymieniam co 10-12kkm, czyli za jedna wymiane place ja, za druga ASO. Kupuje samodzielnie filtr (oryginal) i olej (musi spelniac norme LL-04) i jade do ASO na wymiane, wtedy mam ja wbita w ksiazke. Oczywiscie mozna wymiane robic w swoim zakresie, ale wtedy nie pojawi sie w ksiazce.


Ad 2.1 Tylko VIN, od spodu bedziesz zobaczysz skrzynie katowa oraz polosie idace do porzednich kol. Poczytaj forum i dowiedz sie jak dbac o xdrive. Generalnie xdrive jest czule na roznice w obwodach kol i relatywnie latwo je uszkodzic.


Ad 2.2 Podstawowe naglosnienie nie ma tweeterow w drzwiach. Jezeli masz tw, to masz system HIFI. Najprostsza i najszybsza modyfikacja to zmiana glosnikow (tw oraz mid) na te z kompletu Morel Hybrid 402. Bardzo polecam.


Ad 2.3 w sumie nie wiem dokladnie kiedy u mnie swieca klamki (nie lubie takich gazdetow), swiecenie klamek mozesz jednak wyzwolic w bardzo prosty sposob. Po zamknieciu auta, przycisnij przycisk zamykania ponownie na 2-3sek. Wlacza sie klamki.

Opublikowano

Ad 1.2 Kupiles nowe auto? Zmien olej po 2-3 tys km. Nastepnie jak auto pokaze Ci 12kkm do nastepnej wymiany, trzeci raz zgodnie z terminem wymiany. Na wymiane mozesz sie umowic jezeli dystans do wymiany jest mniejszy niz 2kkm, czyli realnie wg komputera olej wymienia sie co 22-26kkm. Ja wymieniam co 10-12kkm, czyli za jedna wymiane place ja, za druga ASO. Kupuje samodzielnie filtr (oryginal) i olej (musi spelniac norme LL-04) i jade do ASO na wymiane, wtedy mam ja wbita w ksiazke. Oczywiscie mozna wymiane robic w swoim zakresie, ale wtedy nie pojawi sie w ksiazce.

 

A jak ASO ci wbije ta wymianę po tych 10 tys. to licznik serwisowy w aucie nie liczy przebiegu od tej właśnie wymiany ?

Opublikowano

Dzięki, to bardzo wiele mi wyjaśnia co napisałeś :wink:


Mam jeszcze jeden mały problem. Chcę zamówić czujniki ciśnienia do drugiego kompletu kół na zimę i wpisuję w VIN w sklepie on-line. Serwis nie wyszukuje mojego VIN-u, a inne sklepy lub darmowe dekodery podają, że moje auto to E46 z 2001 r. :shock:


Czy może być tak, że mojego VIN po prostu jeszcze nie ma w systemie? Auto było wyprodukowane dokładnie 3 tygodnie temu i zarejestrowane w ubiegły piątek..

  • Członkowie klubu
Opublikowano
W sklepie czescidobmw.pl wpisujesz cały VIN (nie 7 ostatnich znaków), jak Ci radzili w innym wątku?

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano
W innym wątku ktoś napisał, że w nowych autach już trzeba podawać cały VIN, bo się dublują ostatnie cyfry. Ale jak zadzwoniłem do sklepu BMW to już mieli moje auto w systemie, podając im VIN znali wszystkie szczegóły tak jak auto jest skonfigurowane :) Samodzielnie mam problem ze znalezieniem części wpisując VIN gdziekolwiek...
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Pewnie "darmowe" ETK nie mają zrobionych aktualizacji. W sklepie z linku też nie działa? VINu tam nie rozkodujesz, ale przynajmniej wiedziałbyś jakie masz auto :D

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano
Pewnie "darmowe" ETK nie mają zrobionych aktualizacji. W sklepie z linku też nie działa? VINu tam nie rozkodujesz, ale przynajmniej wiedziałbyś jakie masz auto :D

 

Taa w sklepie wyskakuje info, że VIN nie istnieje :cry:


Co do wcześniejszych moich wątpliwości rozwiązała się sprawa podświetlenia klamek - jak włączyłem ręcznie oświetlenie wnętrza (bo było wyłączone) to i klamki zaczęły się podświetlać po odryglowaniu drzwi :D To samo z HiFi, jak wrzuciłem USB i lekko podkręciłem parametry to gra już pięknie. Ale też mi w salonie jakichś głupot nagadał, że mam SUBa pod fotelem - a on jest za ekranem iDrive pod szybą... Przy okazji orientuje się ktoś, czy audio powinno widzieć katalogi z USB? Albo można to ustawić? Bo ja mam 2 katalogi, ale pokazują mi się hurtowo wszystkie utwory.


Przy okazji zapytam, czy da się wyłączyć uruchamianie świateł mijania po odryglowaniu drzwi kiedy jest ciemno? Odprowadzenie do domu mam wyłączone, więc nie ma na to wpływu. Generalnie spoko jest, że podświetlają się diody do jazdy dziennej, ale, że zaskakuje na kilka sekund światło mijania to moim zdaniem to jest zbędna utrata energii przed uruchomieniem, do niczego nie potrzebne..

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Zaraz się okaże, że Ci HK sprzedali :mrgreen: ;)

Katalogi z USB powinny być widoczne.


To akurat powitalne światła, ale mniejsza o większość. Zobacz w wątku kodowanie bimmercode, ktoś walczy z podobnym przypadkiem, może się coś wyjaśni.

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano

..............To samo z HiFi, jak wrzuciłem USB i lekko podkręciłem parametry to gra już pięknie. Ale też mi w salonie jakichś głupot nagadał, że mam SUBa pod fotelem - a on jest za ekranem iDrive pod szybą...

.

 

Tu akurat dobrze Ci powiedzieli: głośniki niskotonowe masz w podłodze pod fotelami. To co widzisz na desce na środku, to głośnik centralny ;)

Opublikowano (edytowane)

..............To samo z HiFi, jak wrzuciłem USB i lekko podkręciłem parametry to gra już pięknie. Ale też mi w salonie jakichś głupot nagadał, że mam SUBa pod fotelem - a on jest za ekranem iDrive pod szybą...

.

 

Tu akurat dobrze Ci powiedzieli: głośniki niskotonowe masz w podłodze pod fotelami. To co widzisz na desce na środku, to głośnik centralny :)

 

A to nie podejrzewałbym, bo bas uderza ale nie tak ewidentnie z jednego miejsca, roznosi się po kabinie ale jak dotykałem deski to wydawało mi się, że tam jest właśnie źródło basu :) Pod podłogę zaglądałem i nic nie znalazłem, może są jakoś ukryte :D No i podłogi nie sprawdzałem w sumie przy głośnej muzyce...

Edytowane przez Luke_Banan
Opublikowano

Ale rozumiem, że wizualnie ich nie widać? Bo nie zauważam tam nic podobnego do głośnika, żadnej maskownicy czy coś w tym rodzaju :P Specjalnie podkręciłem ostatnio muzykę na postoju i przyłożyłem rękę, to zarówno pod jak i na fotelu odczuwać drgania basowe (co ciekawe też na tylnej kanapie), więc coś tam jednak musi być :) Nie mniej jednak nie jest to takie mocne, oczywiste uderzenie jakiego się spodziewałem. Ale chyba musi być takie wyważenie powiedzmy "subtelne" tych niskich tonów, bo inaczej całe ciało wpadło by mi w rezonans hehe - z uwagi na lokalizację głośnika. Ogólnie bardzo jestem zadowolony z tych dźwięków jako całokształt.


Ale wraz z upływem kilometrów (obecnie 500) pojawiają mi się kolejne detale, na które zwracam uwagę:


Po dłuższej jeździe, kiedy auto mocniej się rozgrzeje wracam do garażu i po wyłączeniu silnika przez chwilę czuć taki specyficzny, "ciepły" zapach, odczuwalny zwłaszcza z lewej przedniej strony pojazdu. Najpierw myślałem, że to może hamulce ale jednak to wydobywa się tak jakby spod maski. Woń porównałbym do jakiegoś smaru lub rozgrzanego oleju, bardzo przypomina mi zapach oleju przekładniowego. Nie wiem, może z uwagi na to, że auto jest nowe i świeżo po różnych obsługach, może to zapach związany z pracą świeżych materiałów konserwujących czy serwisowych, które pod wpływem temperatury są bardziej wyczuwalne? Albo po prostu tak już jest w tym aucie, kiedy pracuje automat, jest xDrive, turbina i różne podzespoły? :roll: Zawsze miałem wolnossące benzyny w manualu i nigdy żaden zapach nie zwracał mojej uwagi, a tu od razu to wychwyciłem - może też dlatego, że mam wyostrzone zmysły przez jazdę nowym autem :P

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.