Skocz do zawartości

G32 - jakie zawieszenie?


pietiagoras

Rekomendowane odpowiedzi

I jedna "in spe" :D


Trzymajcie kciuki, Panowie. Być może znalazłem nabywcę na moje obecne auto. A wtedy czym prędzej do dilera, podpisywać zamówienie. I czekamy... tak ze 4 miesiące

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To będzie pierwszy zlot BMW 6GT w Polsce ;)

 

Całe dwie sztuki ;)

 

Jeszcze pikopiko się zgłosił, to może będzie 3 sztuki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Decyzja zapadła - G32. Niestety, dłuższe jazdy G31 wywołały we mnie smutną konstatację, że to auto pozostawia mnie kompletnie obojętnym. Nie wywołuje nawet ćwierci tej radochy, którą miałem w F10 535... :roll: Myślę, że w dużej mierze to kwestia zawieszenia (tam miałem pasywne, bez EDC i pneumatyki z tyłu) i ... chyba... układu kierowniczego. Nie wiem, co wszyscy youtubowi reviewerzy widzą w tym aucie takiego zachwycającego i skąd te peany. Dla mnie to takie porządne auto do jeżdżenia z rodziną, a nie generator banana na ryju... (tak przy okazji polecam obejrzeć: https://www.youtube.com/watch?v=vK1fzTbaKLw; w pełni zgadzam się z opinią, że G30/31 jest kompletnie pozbawione charakteru)


I skoro taki zapadł w mojej głowie wyrok, nie ma sensu brać G31, bo w zasadzie G32 jest lepszym autem do jeżdżenia z rodziną. I skoro też nie generuje banana non-stop, to przynajmniej oferuje więcej miejsca w środku i ma zajefajny zadzior. Podoba mi się linia, jest rzadkim widokiem na ulicy, nie kłuje w oczy, jak 5er. Na tej płaszczyźnie mam już spokój

 

Po testach G31 a pakietem M i felgami 20" nie zgodzę się że to auto nie ma charakteru. Ma umiarkowany komfort, ale jak na kombi ma - jak dla mnie - mnóstwo charakteru. Jest - jak na duże kombi - wręcz ostre. Pomimo silnika 2.0d, albo za sprawą jego niewielkiej masy. F11 z Adaptive Drive to przy nim kanapa.

Za to G32 odebrałem jako auto bez sportowej żyłki, ale baaardzo komfortowe. W wersji ze sprężynami stalowymi czułem wyższą pozycję i większą kanapowość niż mojej F11. W wersji pneumatycznej? Padał śnieg, więc niewiele odczułem z prowadzenia, poza jeszcze lepszym komfortem, ale wysokości nie da się ukryć. Wersji z Executive Drive nie testowałem, nie znalazłem dostępnej, obstawiam raczej komfort, niż sportowe emocje. Banan? U mnie był to: "wow, co za komfort!" Pewnie odbiór auta zmieni też skrętna tylna oś - to wszystko nie ułatwia wyboru :mad2:


Może Wasz wrocławski spot coś wyjaśni w tej kwestii :-)


To co powyżej to moja subiektywna ocena. Podobnie jak niektórych youtuberów (ale innych nie - jak Ci przytoczeni przez maciek_w).


BTW, wczoraj pokazany render jest tym czego szukam: https://spidersweb.pl/autoblog/podniesione-bmw-serii-5-bmw-piatka-podniesiona/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed G32 miałem G31 w dwulitrowym dieslu. Dla mnie zmiana jest kolosalna - nie tylko komfort i "prestiż" ale i prowadzenie. Silnika nie będę komentował bo z benzyniakiem to już przepaść. Kombi to zawsze kombi - taki samochód tatusia. G32 to zupełnie inna bajka a miejsca podobna ilość (w bagażniku bo na tyle kanapie jest zdecydowanie więcej i nikt mi wreszcie nie kopie w oparcie fotela jak jadę z dzieciakami). Ale namawiać absolutnie nie będę - im mniej G32 tym lepiej :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed G32 miałem G31 w dwulitrowym dieslu. Dla mnie zmiana jest kolosalna - nie tylko komfort i "prestiż" ale i prowadzenie. Silnika nie będę komentował bo z benzyniakiem to już przepaść. Kombi to zawsze kombi - taki samochód tatusia. G32 to zupełnie inna bajka a miejsca podobna ilość (w bagażniku bo na tyle kanapie jest zdecydowanie więcej i nikt mi wreszcie nie kopie w oparcie fotela jak jadę z dzieciakami). Ale namawiać absolutnie nie będę - im mniej G32 tym lepiej :-)

 


O matko, jak ja nie cierpię kopniaków w plecy... zwłaszcza jak towarzyszy im okrzyk złości, bo odmówiło się postoju na żarcie w McD, albo włączenia kolejnej bajki na tablecie... ;)

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed G32 miałem G31 w dwulitrowym dieslu. Dla mnie zmiana jest kolosalna - nie tylko komfort i "prestiż" ale i prowadzenie. Silnika nie będę komentował bo z benzyniakiem to już przepaść. Kombi to zawsze kombi - taki samochód tatusia. G32 to zupełnie inna bajka a miejsca podobna ilość (w bagażniku bo na tyle kanapie jest zdecydowanie więcej i nikt mi wreszcie nie kopie w oparcie fotela jak jadę z dzieciakami). Ale namawiać absolutnie nie będę - im mniej G32 tym lepiej :-)

W X5 masz jeszcze więcej tego „prowadzenia” :mrgreen: Ale to oczywiście kwestia gustu i oczekiwań. Dla mnie 6gt ma idealną wysokosc do wsiadania/wysiadania. Ale juz w prowadzeniu tę wysokość czuję - jako większe przechyły na zakrętach, jak i minimalne bujanie sie nadwozia dla trybu Comfort w pneumatyce. Minimalne, ale je wyczułem.


Co do miejsca - bez dwóch zdań - 6gt. I z tylu, i bagaznik jest większy. Wiec to 6gt jest autem tatusia :P Kombi lepiej poradzi sobie z lodówką, o ile ktoś wozi takowe w aucie za 300+k. I na krętej drodze.


Nie chce tu wyjsć na krytykanta 6gt, zwyczajnie sie droczę :D . Rozważam oba auta, choc odsuwam decyzję. Bo wymieniając „grube” F11 mam dysonans, że za prawie 500k to wiele więcej niż mam dzis nie dostaję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcecie więcej wiedzieć o zawieszeniu (i nie tylko), to tu jest materiał szkoleniowy G32 (uwaga: wersja dla US)->https://f92.bimmerpost.com/forums/attachment.php?attachmentid=1956813&d=1545163806. Rozwinięcie znajdziecie w G11->https://www.7post.com/forums/attachment.php?attachmentid=1291491&d=1443656233
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie,


przeczytałem o zawieszeniu wszystko, co wykopałem w tych dokumentach. A na dokładkę, zrobiłem jazdę próbną w 7er wyposażonym w tamtejsze "standardowe" zawieszenie, czyli pneumatyka z przodu i z tyłu. Jak mnie zapewniał pan sprzedawca, to da "bardzo dobry" ogląd na to, jak jeździ 6er na podobnym zestawie


I jak dla mnie - jeździł bardzo dobrze. Nie czułem się jak w jakimś statku na falach, jak na mój gust nie było "za miękko", nie bujało na boki. Mógłbym z tym żyć ;) ;). Tak na marginesie, to rewelacyjnie jeździło mi się tą siódemką... mmmm.... gdyby nie kształt kanapy z tyłu (na środku nie będzie dziecku wygodnie), to ... eh, może kolejne auto :)


Pytanie do tych z Was, którzy mają pneumatyczne zawieszenie: jak to się sprawdza po większym przebiegu? Nie mięknie? (Pytam m.in. dlatego, że w moim Volvo przez pierwsze 10 tys km zawieszenie było twarde jak w gokarcie, a potem wyraźnie się rozluźniło - stało się bardziej komfortowe i w mniejszym stopniu niweluje przechyły)

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Matko, jaka tu cisza... no to napiszę tylko, że w sobotę biegnę składać zamówienie



Trzymajcie, Panowie, kciuki za pomyślną opatrzność i jakiś ludzki termin dostawy :)



Sent from my iPhone using Tapatalk

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj, dotknąłeś bolesnego tematu... wczoraj rozmawiałem z handlowcem i słowo "restrykcje" pojawiło się wiele razy... nawet HK jest teraz na liście, nie mówiąc o laserach czy masażu w fotelach


W sobotę na spokojnie prześwietlimy mój konfig pod kątem opcji wydłużających termin oczekiwania na produkcję. Póki co "opiekun" zalecił rozstanie się z laserami -- ponoć jakiś jego niedawny klient uparł się na te światła i dostał termin dostawy na listopad :shock:

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pełna pneumatyka bez Exec Drive - czyli w połowie drogi. Wykorzystam budżet na nową (zubożoną) wersję pakietu First Class. Usunęli z niego masaż i jakieś inne opcje, które w nowym cenniku trafiły na listę restrykcji (tym samym ich zamówienie wpływa na wydłużenie okresu oczekiwania na auto)

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to tym bardziej czekam na wieści. Jak na ironie, zaczynalem sie zastanawiac czy nie lepiej bylo zamowic moja G30 z pakietem First Class, tj. jeszcze wtedy komfortowe fotele z masazem i wentylacja. Bo „zdawalo mi sie”, ze to inne podzespoly i w takim przypadku nie ma restrykcji. Rzeczywistosc jednak pokazuje swoje...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,


jak Wam się widzi usytuowanie kół w nadkolach w G32? Jak się ostatnio przyjrzałem, to wydały mi się bardzo głęboko schowane i już, już mnie korci zamawiać dystanse... Czy to nie przystoi?

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.