Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Koledzy od ponad 2 miesięcy miałem info iż bateria jest słaba. Nie działają swiatła powitania ani start stop. Sprawdziłem w carli jaki mam zakodowany akumulator okazało się że taki jaki mam czyli 95 Ah. Zakodowałem go jako 105 Ah i dziwne ale od miesiąca wszystko wróciło do normy. Pojemnośc akumulatora w Carli for BMW i Bimmer tool jest taka jak powinna. Ale zwiększyła się pojemnośc oraz stopień naładowania aku. Wszystko zaczęło działać start stop światła powitalne i muzyka po wejsciu do auta i wyciągnięciu kluczyka muzyka grała około 20 minut zamiast przed zakodowaniem 30 sekund... Co się stało? Powienien niby ładować prądem większym ale ładuje max 14,4 gdzie przy mniejszej pojemnosći ustawionej 14,2... Róznica 0,2 amperów i takie cuda?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Carly jakoś dziwnie koduje akumulatory. Pozwala na takie wartości, których auto nie piwinno przyjąć. Poczytaj tutaj

https://www.1addicts.com/forums/showthread.php?t=1338304

95 czy 105 kiedyś było nie do ustawienia w aucie. Jak miałeś 95Ah to kodowałeś 90 lub 100.

Jakoś dziwnie to napisałeś, że ciężko zrozumieć jaką masz pojemność w innych programach teraz?

Ogólnie to zauważyłem, że błędy na desce od akumulatora pokazują się, gdy jego pojemność spadnie, według IBS, poniżej 40%. Ty zakodowałeś większy akumulator, to na logikę powinno szybciej wywalać błąd.

W swojej jedynce wymieniłem akumulator ze dwa lata temu, bo brakowało mi tych światełkowych bajerów i ikonka wkurzała. Wsadziłem go do mojego diselka E46, bo miałem CENTRE 3 letnią, która nie dawała rady (najgorsze akumulatory świata).AGM z jedynki w E46 jeździ bez problemów do teraz, a ma już 12 lat. Akumulator na pewno jest uszkodzony, nie ma tej pojemności, bo przy przekładce ładowałem go ładowarką do AGM przez kilka dni i nigdy nie doszło do informacji, że jest naładowany.


Tu masz sporo tematów o baterii AGM i IBS, poczytaj

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e87-118d-sha_200904/search?q=Battery


Tak się zastanawiam, czemu mu się poprawiło, po zmianie na większy. A może chodzi tylko o to, że wymazałeś całą historię zmian, a IBS jakby zaczął ją od nowa tworzyć, używyając innych wartości. To wszystko co wyskakuje na liczniku i odcinanie funkcji robi komputer, mimo, że bateria jeszcze spokojnie może działać.

Opublikowano
Dzięki za linki. Poczytałem. A akumulator który posiadam to Bosch S5 95 Ah i nie pamietam czy taka pojemność była zakodowana czy 90 Ah bo carly nie ma tej pojemności by wybrać. Gdzieś wyczytałem by zakodowac większy no i tak zrobiłem.... Teraz to wygląda jak bym miał nowy kumulator. Procent naładowania poprzednio miałem 60 procent. Teraz około 90. Czy uwale aku?? Nie wiem ale jak narazie od jakiegoś czasu chodzi idealnie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ciekawe, czy jak byś nie zmienial pojemności, tylko zarejestrował wymianę, to też by nie poprawiło sytuacji.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Carly jakoś dziwnie koduje akumulatory. Pozwala na takie wartości, których auto nie piwinno przyjąć. Poczytaj tutaj

https://www.1addicts.com/forums/showthread.php?t=1338304

95 czy 105 kiedyś było nie do ustawienia w aucie. Jak miałeś 95Ah to kodowałeś 90 lub 100.

Jakoś dziwnie to napisałeś, że ciężko zrozumieć jaką masz pojemność w innych programach teraz?

Ogólnie to zauważyłem, że błędy na desce od akumulatora pokazują się, gdy jego pojemność spadnie, według IBS, poniżej 40%. Ty zakodowałeś większy akumulator, to na logikę powinno szybciej wywalać błąd.

W swojej jedynce wymieniłem akumulator ze dwa lata temu, bo brakowało mi tych światełkowych bajerów i ikonka wkurzała. Wsadziłem go do mojego diselka E46, bo miałem CENTRE 3 letnią, która nie dawała rady (najgorsze akumulatory świata).AGM z jedynki w E46 jeździ bez problemów do teraz, a ma już 12 lat. Akumulator na pewno jest uszkodzony, nie ma tej pojemności, bo przy przekładce ładowałem go ładowarką do AGM przez kilka dni i nigdy nie doszło do informacji, że jest naładowany.


Tu masz sporo tematów o baterii AGM i IBS, poczytaj

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e87-118d-sha_200904/search?q=Battery


Tak się zastanawiam, czemu mu się poprawiło, po zmianie na większy. A może chodzi tylko o to, że wymazałeś całą historię zmian, a IBS jakby zaczął ją od nowa tworzyć, używyając innych wartości. To wszystko co wyskakuje na liczniku i odcinanie funkcji robi komputer, mimo, że bateria jeszcze spokojnie może działać.

Może wcześniej kodowanie mówiło o AGM 90Ah. INPA pokazuje wtedy taki akumulator jako 91Ah.

W tej chwili może jest dokodowany jako zwykły kwasowy, a AGM mimo wszystko ma lepsze parametry


Dla całej serii 1. i 3. nie przewidziano kodowania na 95Ah ani 105.

Fabryka przewidziała tylko takie możliwości:

E B046 BATT_46AH //46 Ah-Batterie

E B055 BATT_55AH //55 Ah-Batterie

E B070 BATT_70AH //70 Ah-Batterie

E B080 BATT_80AH //80 Ah-Batterie

E B090 BATT_90AH //90 Ah-Batterie

E A070 BATT_AGM_70AH //70 Ah-AGM Batterie

E A080 BATT_AGM_80AH //80 Ah-AGM Batterie

E A090 BATT_AGM_90AH //90 Ah-AGM Batterie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale patrzyłeś w którym z programów? Bo mówią, że CARLY jakoś dziwnie to koduje.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.