Skocz do zawartości

Pierwsza wymiana oleju


TomekGnomek

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 482
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Pytanie do osób, które zaslyszaly jak to jest lub miały jakaś awarie na gwarancji, a wlewali swój olej lub olej poza ASO, tzn w serwisach BMW, które nie mają dealerstwa, ale twierdzą, że mają prawo na kluczyk wbijać robione przeglądy i że prawo europejskie jest takie, że BMW nie może zmusić mnie do robienia przeglądów w ASO, aby utrzymać gwarancję.


Jak to jest w praktyce?

 

Też bym chciał się dowiedzieć - natomiast zasada jest tu prosta. Jak zmieniasz olej między interwałem nie w ASO to pamiętaj o oryginalnym filtrze oleju. Ja słyszałem od dealera opinie, że jak komuś w Austrii walnął silnik i serwis ASO w Austrii doszedł, że olej był zmieniony "inny" (co nie znaczy ze nie spełniał norm) to odmówili wykonania naprawy, po czym gość co mi to opowiadał (doradca serwisowy u jednego z dealerów BMW) powiedział, że Austriacy to w ogóle jak widzą Polaka w BMW to odmawiają wszystkiego...


To taka może "anegdota" ale też z chęcią bym się dowiedział coś wiecej na temat awarii na gwarancji ze swoim olejem (spełniającym normy ale nie jest to olej BMW) itp...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wniesie to wiele w kestii odpowiedzi na pytania z postów wyżej, ale wymieniłem ostatnio olej po 2 tys kilometrów. Wymiana w ASO, ale olej i filtr moje. Pierwszy serwis powiedział, że wymagana jest jedynie odpowiednia norma oleju. (Sami leją ll04, ale "rekomendowana" według nich to ll17fe+ ;) ). Nie było żadnego problemu i komentarzy. Drugi serwis, który poprosiłem o wycene odpowiedział, że wszystkie inne oleje niż to co leją oni (ll04) to zło i oni nie gwarantują, że będą działać i to na mnie będzie ciążyć obowiązek udowodnienia centrali BMW, że olej miał odpowiednie parametry. Tak więc myślę, że czasem trzeba brać poprawkę na to co mówią w serwisach :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi tez mowili ze FE17+ rekomendowana ale to jest 0W20 ale nikt tego nie ma i leja albo 0W30 w specyfikacji FE12 czy 5W30 LL-04.


Ale wszystkie inne oleje tez w specyfikacji LL04 to zlo? Czy wszystko poza LL04 to zlo? Jak opcja numer 1 to smiech na sali bo skoro olej ma norme LL04 to znaczy ze spelnia dokladnie to samo co olej BMW z norma LL04

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pan specjalista powiedział, że najlepszy to ten oryginalny bmw, który oni leją, bo tylko ten daje pewność, że nie będzie żadnych problemów z gwarancją i nawet jak chcę przyjechać ze swoim to on zaleca oryginalny ll04. Jak zapytałem jak ma się to do rekomendowanego ll17fe+ to powiedział, że nigdy tego nie używali i ll04 też spełnia normy :D

Ja zalałem Motul 0W20 ll17fe+. Z interesujących rzeczy powiedziano mi, że przy serwisach gwarancyjnych też mogę im dać swój olej jak chcę, ale, że serwisy mam w pakiecie wykupione to nie mogą mi w żaden sposób tego zrekompensować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja pierwszą wymianę w 318i zrobiłem po ok. pół roku przy przebiegu 8k km. Wykonałem ją w ASO o niższym stopniu autoryzacji, zapłaciłem za robociznę i materiały 550 zł brutto. Oczywiście wpisane w komputer po VIN, interwałów nie zmieniałem. Przy wymianie zaproszono mnie do osobistych oględzin jak olej spływa itp. także ogólnie z jakości obsługi jestem zadowolony. Dodatkowo poinformowano mnie, że tego rodzaju autoryzowany serwis nie jest uprawniony do tzw. przeglądów gwarancyjnych, także jak mi komputer wskaże wizytę w serwisie to trzeba będzie pojechać na przegląd do innego ASO o wyższym stopniu autoryzacji.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie do osób, które zaslyszaly jak to jest lub miały jakaś awarie na gwarancji, a wlewali swój olej lub olej poza ASO, tzn w serwisach BMW, które nie mają dealerstwa, ale twierdzą, że mają prawo na kluczyk wbijać robione przeglądy i że prawo europejskie jest takie, że BMW nie może zmusić mnie do robienia przeglądów w ASO, aby utrzymać gwarancję.


Jak to jest w praktyce?

 

Też bym chciał się dowiedzieć - natomiast zasada jest tu prosta. Jak zmieniasz olej między interwałem nie w ASO to pamiętaj o oryginalnym filtrze oleju. Ja słyszałem od dealera opinie, że jak komuś w Austrii walnął silnik i serwis ASO w Austrii doszedł, że olej był zmieniony "inny" (co nie znaczy ze nie spełniał norm) to odmówili wykonania naprawy, po czym gość co mi to opowiadał (doradca serwisowy u jednego z dealerów BMW) powiedział, że Austriacy to w ogóle jak widzą Polaka w BMW to odmawiają wszystkiego...


To taka może "anegdota" ale też z chęcią bym się dowiedział coś wiecej na temat awarii na gwarancji ze swoim olejem (spełniającym normy ale nie jest to olej BMW) itp...

 

ta twoja anegdota to bzdura trudno to nawet komentować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja pierwszą wymianę w 318i zrobiłem po ok. pół roku przy przebiegu 8k km. Wykonałem ją w ASO o niższym stopniu autoryzacji, zapłaciłem za robociznę i materiały 550 zł brutto. Oczywiście wpisane w komputer po VIN, interwałów nie zmieniałem. Przy wymianie zaproszono mnie do osobistych oględzin jak olej spływa itp. także ogólnie z jakości obsługi jestem zadowolony. Dodatkowo poinformowano mnie, że tego rodzaju autoryzowany serwis nie jest uprawniony do tzw. przeglądów gwarancyjnych, także jak mi komputer wskaże wizytę w serwisie to trzeba będzie pojechać na przegląd do innego ASO o wyższym stopniu autoryzacji.

 

A możesz napisać jak rozpoznać ''niższy stopień autoryzacji ASO'' ? Skoro pozwolili ci zobaczyć olej sprawdzałeś czy nie ma opiłków?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A możesz napisać jak rozpoznać ''niższy stopień autoryzacji ASO'' ?

 

Dziś wiele serwisów ma wykupiony dostęp do centrali BMW (nie wiem jak to się fachowo nazywa) i mogą dokonywać oficjalnych wpisów do bazy. Nie dopiszą się natomiast do historii serwisu w pojeździe albo dopiszą ale z kodem serwisu "00000". Myślę, że to o to chodzi.

 

Skoro pozwolili ci zobaczyć olej sprawdzałeś czy nie ma opiłków?

 

A jak by były, to co wtedy? Co właściwie ma zrobić użytkownik, który zobaczy brokat w swoim oleju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)

 

A możesz napisać jak rozpoznać ''niższy stopień autoryzacji ASO'' ? Skoro pozwolili ci zobaczyć olej sprawdzałeś czy nie ma opiłków?

 

Umawiając się na wizytę zostałem o tym poinformowany, po prostu zapytałem się czy są autoryzowanym serwisem czy nie i tak mi odpowiedział Pan z serwisu. Po prostu miałem najbliżej więc tam pojechałem. Różnica w cenie względem "prawdziwego" ASO była ok 80-100 zł, już nie pamiętam, ale nie mieli terminu wtedy kiedy mi pasowało i było 20 min drogi dalej, więc wybrałem ten mniej autoryzowany.

Nie sprawdzałem czy nie ma opiłków. Zapytałem, czy według nich (serwisanta i kierownika serwisu, staliśmy przy aucie razem) olej wygląda ok i powiedzieli, że tak. Nie muszę się na wszystkim znać :)

Znajomy zmieniał olej w prawie nowym X5d w serwisie brokera, u którego kupił samochód (a podobno sprzedaje ich dużo tej marki) i rzeczywiście był jakiś temat z opiłkami w oleju. Ale jemu błysnął już CHECK czy jakiś inny komunikat wcześniej przy przebiegu kilku tys. km więc może coś jest na rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pan specjalista powiedział, że najlepszy to ten oryginalny bmw, który oni leją, bo tylko ten daje pewność, że nie będzie żadnych problemów z gwarancją i nawet jak chcę przyjechać ze swoim to on zaleca oryginalny ll04. Jak zapytałem jak ma się to do rekomendowanego ll17fe+ to powiedział, że nigdy tego nie używali i ll04 też spełnia normy :D

Ja zalałem Motul 0W20 ll17fe+. Z interesujących rzeczy powiedziano mi, że przy serwisach gwarancyjnych też mogę im dać swój olej jak chcę, ale, że serwisy mam w pakiecie wykupione to nie mogą mi w żaden sposób tego zrekompensować.

 

A co Cię podkusiło do 0W20 LL17FE+ ??? To ja tu się dwoje i troje, żeby 5W40 wlewać do auta i cieszę się, że mi leją 5W30 LL04 a Ty z 0W20 wyskakujesz :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co Cię podkusiło do 0W20 LL17FE+ ??? To ja tu się dwoje i troje, żeby 5W40 wlewać do auta i cieszę się, że mi leją 5W30 LL04 a Ty z 0W20 wyskakujesz :8)

 

Odpowiedź jest bardzo prosta - zalałem to co jest rekomendowane przez producenta, a jednocześnie spełnia najnowsze normy. Znam opinie każdej strony (tak jak kolegi wyżej odnośnie chęci zatarcia silnika :wink: ), ale tak długo jak olej spełnia odpowiednie wymogi to ten silnik może się zatrzeć, chętnie dostanę nowy motor po 100tys km :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To pamietaj aby w gorace dni przejechac sie po autostradzie i czesto wyzej krecic silnik to przetestujeez bo moze i 30tys km nie zrobisz :twisted: i czesto kontroluj poziom oleju, bo powinien go palic dosc sporo.


0W20 to fajny olej na chlodne strefy gdzie jezdzi sie 50km/h i 130km/h poza i nikt predkosci nie przekracza a predkosc obrotowa rzadko idzie w benzynie ponad 3000obr/min.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak z czystej ciekawości, macie jakieś przykłady albo linka do testów gdzie takie rzeczy miały miejsce? Ta najnowsza norma llfe17+ występuje tylko jako 0w20, a to chyba nie byłoby w interesie producenta, żeby rekomendować olej, który sprawi, że motor padnie po 30tys km.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak z czystej ciekawości, macie jakieś przykłady albo linka do testów gdzie takie rzeczy miały miejsce? Ta najnowsza norma llfe17+ występuje tylko jako 0w20, a to chyba nie byłoby w interesie producenta, żeby rekomendować olej, który sprawi, że motor padnie po 30tys km.

 

Nikt się nie przyzna, że zatarł motor z powodu oleju 0W20. Dla mnie to olej do kosiarki i homologacji aby uzyskać podkręcone parametry CO2 i spalania. BMW nie dlatego nie ma tego oleju w ofercie w naszych klimatach, że nie chce, tylko dlatego, że on nie pasuje zupełnie do naszego klimatu a co za tym idzie jego lanie w szerszym spektrum grozi katastrofą jak w przykładzie z Mazdy. Zresztą w Mercedesie masz ten sam problem, tam też nie ma 0W20 w serwisach pomimo tego, że jest "zalecany". Pominę agresję doradcy serwisowego i pukanie w głowę w Mercedesie jak napomknąłem o 0W20 w autach... Niestety zbyt dużo ludzi nie rozumie, że 0W20 < 5W30 < 5W40, ale klepią z automatu że jest lepszy. Ciekawe jest też to, że norma ACEA jest w wersji "C" w 5 wersjach C1, C2, C3, C4 i C5 ... I teraz uwaga : C5 jest najgorsza względem ochrony silnika, potem C1 i C2, a najlepsza jest C3 i C4 ... (C5 jest oczywiście w 0W20 tylko), a więc nie jest to po kolei.


Lubię ten wpis z forum Mazdy, sądzę, że takie kwiatki są nie tylko w Mazdzie i dlatego tego oleju 0W20 nikt lać nie chce, bo producenci wiedzą czym to śmierdzi... Jak wspomniałem to wybryk "homologacyjny" i nie mogą zatem teraz mówić, że nie wolno go lać, ale "zalecają" coś zupełnie innego :D Ja mam objekcje co do 0W30 i 5W30 w naszym klimacie (preferując 0W40 czy 5W40) a co dopiero 0W20...


3ddc638a2c.png


Ciężko mi się wypowiadać co do japońskich aut (bo nawet nigdy takowego nie miałem)... O ile w Niemcach mamy od 0W20 przez 0W30, 5W30 i 0W40 do 5W40 - w 99% przypadków w benzynie (diesel to głównie 0W30, 5W30 - tu wyraźnie zaznaczone jest, że 0W20 lać nie wolno), o tyle Japońce aby uczknąć te 0.1L/100km w tych hybrydzinach zrobią pewnie kanały wielkości szpilki i bez 0W20 może faktycznie się nie obejdzie, ale to nie nasz problem na forum BMW. Gdzieś czytałem, że gość w Hondzie Type-R tej najnowszej pojechał na tor i przy 0W20 (zalecany) nie dojechał 2giego kółka bo olej się gotował pod 140*C - mniejsza z tym, który to tor, potem pojechał na 0W40 i 7 kółek zrobił i olej max 135*C, także różnica jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam w swoim garażu akurat mazdę 6 przebieg ponad 70 kkm, od nowości jest 0w20 i zmieniam olej co 10 tys km (olej amsoil).Zero problemów. Większość użytkowników forum mazda6forum tez leje olej 0w20 i nic się nie dzieje. Zreszta te silniki same w sobie to b.dobra konstrukcja. Dodam tez, ze jeżdżą tym autkiem ostro (fakt mocy brakuje :D ) natomiast dlaczego ASO mazdy leje 5w30 otóż dlatego, ze takie parametry są dopuszczalne, a olej 5w30 bardziej popularny i tańszy. To jest info od szefa jednego z ASO Mazdy.

Nie zmienia to jednak faktu, ze mocno się zastanawiam co będę lał do 330i :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To już w ogóle parodia zaczyna się robić...


Raz, że olej 0W20 jest droższy znacznie, dwa, zwiększone ryzyko zacierania silnika - gdzie tu benefit? Jakbym miał jakąś Toyote w hybrydzie to pewnie też bym lał 0W20 gdybym musiał i mi by to nie przeszkadzało, ale do 2.0T 306KM M235i czy 3.0T 435KM CLS 53AMG pomimo tego, że 0W20 jest "zalecane" to jakoś ... tak bym się bał :twisted:


Na forum Mercedesa w USA ludzie uskarżają się, że te auta 3.0T biorą "kosmiczne" ilości oleju 1L/5000km gdzie gość lata po Florydzie w 40*C na pytanie na jakim oleju jeździ - oburzony odpowiada na jedynym odpowiednim czyli 0W20 ... :mrgreen: Mnie na 5W40 nie bierze w każdym razie grama i wszyscy nagle milkną po takim poście...

 

Nie zmienia to jednak faktu, ze mocno się zastanawiam co będę lał do 330i :?:

 

330i w G20 to ten sam motor co u mnie w M235i czyli B48 ... Na razie 0W30 LL-04 BMW (to bdb oleje są wbrew pozorom te BMW, ważne żeby było LL04 a nie te "FE" normy oleju), ale mam już Ravenol REP 5W30 w gotowości a potem przejdę na Ravenol RUP 5W40 który do AMG leje.. Oba ACEA C3 i LL-04.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To już w ogóle parodia zaczyna się robić...


Raz, że olej 0W20 jest droższy znacznie, dwa, zwiększone ryzyko zacierania silnika - gdzie tu benefit? Jakbym miał jakąś Toyote w hybrydzie to pewnie też bym lał 0W20 gdybym musiał i mi by to nie przeszkadzało, ale do 2.0T 306KM M235i czy 3.0T 435KM CLS 53AMG pomimo tego, że 0W20 jest "zalecane" to jakoś ... tak bym się bał :twisted:


Na forum Mercedesa w USA ludzie uskarżają się, że te auta 3.0T biorą "kosmiczne" ilości oleju 1L/5000km gdzie gość lata po Florydzie w 40*C na pytanie na jakim oleju jeździ - oburzony odpowiada na jedynym odpowiednim czyli 0W20 ... :mrgreen: Mnie na 5W40 nie bierze w każdym razie grama i wszyscy nagle milkną po takim poście...

 

Nie zmienia to jednak faktu, ze mocno się zastanawiam co będę lał do 330i :?:

 

330i w G20 to ten sam motor co u mnie w M235i czyli B48 ... Na razie 0W30 LL-04 BMW (to bdb oleje są wbrew pozorom te BMW, ważne żeby było LL04 a nie te "FE" normy oleju), ale mam już Ravenol REP 5W30 w gotowości a potem przejdę na Ravenol RUP 5W40 który do AMG leje.. Oba ACEA C3 i LL-04.

 

Jak można dyskutować o zupełnie rożnych silnikach do tego rożnych marek. Na temat konkretnego oleju. Proponuje jeszcze dorzucić kilka przykładów z ciągników rolniczych dyskusja będzie bardziej treściwa.

Nie ma złych olejów. Kwestia do jakich silników i w jakich warunkach. O ile dobrze pamiętam to np 0W30 jest wymagany do wielu Alpina B5 - gdyż mają specyficzną budowę kanalików - gęstszy nie przejdzie/zatyka. Alpina to nie jest też zwykłe - BMW. W innych silnikach już może być na odwrót.

Ja używam od X czasu 5W-30 Long -04 ACEA C3, API SN akurat oryginalny BMW jakiś czas temu kupiłem większą ilość (ale też taki mi wlewają też w ASO) Jeżeli olej spełnia daną normę i jest w miarę normalnego producenta. To musi działać. Dla danego przykładu ważniejszy jest użytkownik niż sam rodzaj oleju. Dlatego przykłady z du.... to żadne przykłady.

Przecież instrukcji obsługi są wymienione wszystkie oleje które można stosować jak ktoś ma wątpliwości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozna bo wszystko to laczy „zalecany” olej 0W20 inaczej byśmy nie dyskutowali. Nie wazne czy Toyota Hybryda 90KM czy BMW czy Mercedes 450KM tu mamy punkt wspolny. Alpina prawda 0W30, dasz gestszy to przygotuj sie na spore wydatki i remonty ale Alpina to nawet nakleja na masce o ile dobrze pamietam od wewnetrznej strony ze 0W30 i nic wiecej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po przeczytaniu kilkudziesięciu ostatnich wpisów nasuwa się jeden wniosek - jeździć do serwisu jak wskaże komputer i nie bawić się w inwestowanie $$$, które i tak się nie zwrócą, a czego bym nie wlał i jakiego przebiegu między przeglądami i wymianami oleju nie zastosował i tak będzie źle z czyjegoś punktu widzenia. A tu po 5 miesiącach już 12kkm na liczniku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

To jeszcze ten wątek sobie przeczytaj :lol:


https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=163&t=349498&view=unread#unread

 

Swoją drogą byłem dzisiaj w serwisie, nieszczelnosc na jednym zaworze, i to na wylocie a oni pół silnika chcą wymieniać. Auto zostaje dzisiaj zabrane i leci do znajomego mechanika, rozbierze i zadecyduje czy głowica do regeneracji czy tylko ten jeden zawór do oczyszczenia. A i jeszcze postaram się zrobić zdjęcie jak wygląda głowica po przebiegu 46k i dwóch wymianach oleju, syf niemilosierny a i jakość i luzy niemiłosierne stwierdzil mechanik...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozna bo wszystko to laczy „zalecany” olej 0W20 inaczej byśmy nie dyskutowali. Nie wazne czy Toyota Hybryda 90KM czy BMW czy Mercedes 450KM tu mamy punkt wspolny. Alpina prawda 0W30, dasz gestszy to przygotuj sie na spore wydatki i remonty ale Alpina to nawet nakleja na masce o ile dobrze pamietam od wewnetrznej strony ze 0W30 i nic wiecej.

 

Najlepiej wrzucić wszystko do jednego worka i dyskutować o wszystkim. To zaczyna być pie.... o wszystkim i niczym. Tyle miałem aut od służbowych poprzez mocne silniki czy YT. Nawet przy bardzo dużych przebiegach nie miałem żadnych problemów z silnikami (i autem też). Zmieniam - robię systematycznie przebiegi w zależności od auta od 8 tys do 15 tys. Wymieniam na olej przewidziany przez producenta i wszystko działa bez zastrzeżeń.


Karlos91 a niby jakiego oczekujesz zwrotu nakładów. Większości przypadków masz racje to się nie opłaca - bo to nie ma się opłacać. Trochę jak z butami jeden dba czyści, drugi wyrzuca i kupuje nowe.


Randall co niby ma świadczyć ta historia - ktoś kupił od kogoś auto - zrobił jakieś modyfikacje w oprogramowaniu i ma problem (piszę swoje smutki na forum). Przyczyn może być tysiące i chyba najmniej winny w tym jest silnik. Bo nie wiadomo właściwie nic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.