Skocz do zawartości

Pierwsza wymiana oleju


TomekGnomek

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 482
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Przeczytałem wszystko od deski do deski ... Mnie za 5.25L w Częstochowie skasowali 990zł 5W30 LL-04, przysłali SMSa z filmem i akceptacjami kosztów. Miałem wrażenie, że te 990zł co napisali do akceptacji to tak z grubej rury wysłali bo spodziewałem się rachunku o 1/2 mniejszego, ale się pomyliłem...


Od paru lat mam 2 auta z czego jedno to Mercedes i jedno BMW. Jak jeszcze 5 lat temu bym powiedział, że BMW to cud miód jeżeli chodzi o serwis i podejście do klienta tak teraz jest zupełnie w/g mnie odwrotnie. BMW we wszystkim wietrzy spisek i mam wrażenie, że tylko czeka aby się do czegoś dochrzanić i skasować Cię na 20tys PLN. Co do olejów to na pytanie moje o olej 5W40 (który jest w BMW Drivers Guide, czy mojej papierowej książce obsługi), nikt z BMW nie umie udzielić odpowiedzi kategorii : "TAK MOŻNA LAĆ", albo "NIE NIE MOŻNA BO ZABIERZEMY GWARANCJĘ". W Mercedesie jest strona, gdzie sa wszystkie oleje które Mercedes dopuszcza w/g danej normy wraz z nazwą, lepkością i bardzo często uaktualniana, a samo ASO Mercedesa jak jadę z 5W40 wyścigowym olejem to mi gratuluje wyboru i nawet do nich jeżdże co ok 7000km na wymianę bo kasują mnie 350zł za wymianę z filtrem, tylko mój olej oczywiście. Wpisują to do gwarancji i cyfrowej książki z adnotacją nazwy szczegółowej oleju i czy jest zgodny z tzw "bevo" czyli strony Mercedesa z olejami o której wcześniej wspomniałem. W BMW jak mi gość powiedział, że wszystkie "M"ki jeżdżą na 0W30 to mi wszystko opadło. Dobrze, że nie na 0W20 - bo np. Mazda lała 0W20, ale tyle im silników się zatarło w Polsce, że wycofali ten olej i przeszli na 5W30...


Pomijam już fakt zmiany filtra powietrza co 60tys km czy dożywotniego oleju wszędzie indziej. Jak w F10 chciałem wymienić olej w skrzynce rozdzielczej to mi powiedzili, że nie, ale jak się upierałem to dali mi 3500zł cenę. Na pytanie a skąd taka cena otrzymałem odpowiedź : "Napęd cały trzeba rozebrać bo korek oleju w tym aucie jest z boku a nie na dół i olej nie zleci grawitacyjnie". Na pytanie moje : "OK a nie łaska wielcy inżynierowie wziąć strzykawę i odciągnąć te 1/2 litra oleju" otrzymałem odpowiedź - "Tego technologia producenta nie przewiduje"... Więc mi ręcej opadły i nie tylko ręce.


Rozumiem tych co biorą leasing 5 lat, do tego 5 lat Repair Inclusive i mają wszystko w d..., ja tak nie umiem, sam jestem inżynierem związanym z motoryzacją i po prostu trochę się nauczyłem siedząc w tym. A jak porozmawiałem sobie z ASO i z doradcą jak inżynier z inżynierem to gość mi powiedział : "Zmieniaj ten olej co max 10tys km i silnik będziesz mieć wieczny" ... Dla mnie to jak dziecko, ale potem jak przychodzi do sprzedaży auta to mam kolejkę znajomych i się zabijają :D


Pamiętajcie, że możemy mieć ostatnie już silniki benzynowe. Wszyscy "wielcy" do 2025-26 chcą mieć tylko elektryki w ofercie + pewnie EURO7 im to wymusi, więc traktujcie swoje wozy już teraz jako inwestycję a nie koszt :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto to obejrzeć, żeby zdać sobie sprawę co ile zmieniać olej ...


...Uprzedzę, że przy 15tys km, olej nie nadawał sie do niczego, a przy 20tys km. olej nie był już olejem.

 

Na pewno ten film oglądałeś, a nie jakiś inny? Z tego co pamiętam (a nawet sprawdziłem przed chwilą) to pomiar kolejnej próby był przy 16kkm i olej (choć jego parametry się pogorszyły) nadal był całkiem "sprawny". Nie ma co tragizować. Oczywiście, jeżeli dbamy to zdecydowanie lepiej wymieniać ok. 10 kkm, ale te 15kkm też jakiejś wybitnej krzywdy nie robią.

 

Miałem wrażenie, że te 990zł co napisali do akceptacji to tak z grubej rury wysłali bo spodziewałem się rachunku o 1/2 mniejszego, ale się pomyliłem...

 

Koszt serwisu olejowego w ASO, to głównie koszt oleju. Wymieniam olej w innej marce (znacznie mniej premium niż BMW) i płacę coś ok. 70-80 PLN/l za olej, a że idzie tam ~6.5l to trochę to kosztuje. Więc te 990 zł w BMW aż takiego szoku nie powinno wywoływać. Oczywiście, butla premium oleju w sklepie to 250-300 PLN, więc człowieka może trochę "trzaskać", ale taka sytuacja jest nie od dziś i nie tylko w BMW.

 

Jak w F10 chciałem wymienić olej w skrzynce rozdzielczej to mi powiedzili, że nie, ale jak się upierałem to dali mi 3500zł cenę. Na pytanie a skąd taka cena otrzymałem odpowiedź : "Napęd cały trzeba rozebrać bo korek oleju w tym aucie jest z boku a nie na dół i olej nie zleci grawitacyjnie". Na pytanie moje : "OK a nie łaska wielcy inżynierowie wziąć strzykawę i odciągnąć te 1/2 litra oleju" otrzymałem odpowiedź - "Tego technologia producenta nie przewiduje"... Więc mi ręcej opadły i nie tylko ręce.

 

Nie chcę bronić ASO, ale jeżeli po wymianie cokolwiek by się zadziało i nagle by wyszło, że ktoś strzykawką olej zabierał, a nie wg procedury producenta to co byś zrobił? To zawsze jest jakiś dylemat, czy robić jak producent przykazał, czy inaczej - inaczej nie zawsze znaczy źle oczywiście, ale inaczej też bardzo często zahacza o "druciarstwo". Dlatego poważne zakłady robią jak mówi instrukcja i wtedy nikt pretensji mieć nie może (ale oczywiście często jest to droga opcja).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno ten film oglądałeś, a nie jakiś inny? Z tego co pamiętam (a nawet sprawdziłem przed chwilą) to pomiar kolejnej próby był przy 16kkm i olej (choć jego parametry się pogorszyły) nadal był całkiem "sprawny". Nie ma co tragizować. Oczywiście, jeżeli dbamy to zdecydowanie lepiej wymieniać ok. 10 kkm, ale te 15kkm też jakiejś wybitnej krzywdy nie robią.

 

Jak masz coś na żółto po próbie laboratoryjnej to nie jest sprawny albo jak sam napisałeś jest "sprawny" w cudzysłowie. Wiem, że 99% użytkowników patrzy tylko na lepkość kinematyczną w 40*C i 100*C, Ci więcej wiedzący jeszcze sprawdzą paliwo i TBN, ale jak tak to gwarantuje Ci, że i przyu 30tys km pewnie jeszcze to W30 byłoby zachowane, bo chyba od 45 w lepkości 40*C jest już W20. Nie widać tego, ale każdy test laboratoryjny ma ocenę w/g norm. 0,1 - OK, 2,3 - abnormal, 4-5 critical. W tym filmie mamy test jakiegoś diesla od przedstawiciela handlowego, więc można przyjąć, że raczej dużo tras, zółte pole jak się pojawi to już jest ocena 2-3 bo odbiega od norm. To troche tak jakbyś robił badania krwi, morfologia jest OK, ale enzymy wątrobowe kuleją. w sumie organizm jest "sprawny". Albo jest "sprawny" albo jest sprawny. To jest matematyka i zero jeden, albo spełnia normy, albo nie. Fakt to było przy 16tys km - i nie spełniał. Ja jestem ciekaw oleju po 10tys km gdzie 80% to miasto. Sam teraz dla siebie taki test zrobię, żeby zobaczyć czy 7000km gdzie 80% to miasto to OK czy nie.

 

Koszt serwisu olejowego w ASO, to głównie koszt oleju. Wymieniam olej w innej marce (znacznie mniej premium niż BMW) i płacę coś ok. 70-80 PLN/l za olej, a że idzie tam ~6.5l to trochę to kosztuje. Więc te 990 zł w BMW aż takiego szoku nie powinno wywoływać. Oczywiście, butla premium oleju w sklepie to 250-300 PLN, więc człowieka może trochę "trzaskać", ale taka sytuacja jest nie od dziś i nie tylko w BMW.

 

Ja kupuje jeden z najdroższych olejów 5W40 i leje go 8.5-9.0 litrów do Mercedesa płacę za niego 600zł + 350zł w ASO za wymianę i filtr. Mam od wielu lat porównanie BMW vs Mercedes - dlatego uważam, że to rozbój w biały dzień, płacić tyle samo za 5.25l i jakiegoś Shella i jeszcze BMW kręci nosem, że własnego oleju przywozić nie można - jakby nie kręcili to bym tego nawet nie skomentował. Jak miałem F10 to nawet na Service Inclusive jeździłem z własnym też 5W30, bo po wlewaniu ich oleju BMW 5W30 LL-04 :


1/ Auto paliło olej

2/ Auto było znacznie głośniejsze (silnik) + wyczuwalne były większe wibracje silnika - po prostu jakby nierówno pracował.


Wtedy nikt nosem nie kręcił, że jeżdze ze swoim olejem - teraz już TAK.

 

Nie chcę bronić ASO, ale jeżeli po wymianie cokolwiek by się zadziało i nagle by wyszło, że ktoś strzykawką olej zabierał, a nie wg procedury producenta to co byś zrobił? To zawsze jest jakiś dylemat, czy robić jak producent przykazał, czy inaczej - inaczej nie zawsze znaczy źle oczywiście, ale inaczej też bardzo często zahacza o "druciarstwo". Dlatego poważne zakłady robią jak mówi instrukcja i wtedy nikt pretensji mieć nie może (ale oczywiście często jest to droga opcja).

 

Absolutnie się zgadzam z Tobą - mają procedury i wszędzie napis, że oleje są wieczne i nigdy ich nie wolno wymieniać (o czym nie wiedziałem z tą skrzynią rozdzielczą, że to taki problem dopóki mi tego dobitnie nie wyjaśnili, choć jakby korek był w dół a nie w bok to by go wymienili bo to 5 min roboty było - no ale miałem pecha akurat wtedy, że miałem model z korkiem z boku) i w sumie dlatego potem jeździ się do takich serwisów jak w Legionowie MAutoCzesci czy HyperTech i niech tak już zostanie, choć ostatnio BMW też mnie zaskoczyło, bo to, że Mercedes nakazuje wymianę oleju w skrzynii biegów co 60tys km to też podstawa, nawet ostatnio w ASO Mercedesa jak byłem jak olej wymieniałem i im opowiadałem, że cud nastał bo ASO BMW zaczęło olej w skrzynii wymieniać ku mojemu OGROMNEMU zdziwieniu - a przecież się nie dało. Za chwilę pewnie i strzykawą będą wyciągali te 1/2 litra z VTG za co całe ASO Mercedesa drwi z BMW właśnie z powodów "wiecznych olejów na wszystko"...

 

To tak szczerze! Przez te 4-5 lat użytkowania jakie poważne awarie mieliście? Diesel vs Benzyna.

O wymianach całych silników już słyszałem.

Jak tu nie brać repair inclusive.

 

Na przykładzie mojego F10 535xd użytkowanego praktycznie równo 5 lat :


- 3x sonda lambda

- 1x panel klimatyzacji (guziki się same wciskały)

- 1x fotel kierowcy (pękła skóra)

- kampania na EGR

- złamanie się jakiegoś przewodu paliwowego i zalanie ECU i spalenie go - laweta

- wymiana kierownicy bo po 20tys km wyglądała jak po 300tys km


Pewnie z 2ch jeszczce takich rzeczy zapomniałem. Ja uważam, że mój silnik i to auto to był naprawdę sztos...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz coś na żółto po próbie laboratoryjnej to nie jest sprawny albo jak sam napisałeś jest "sprawny" w cudzysłowie. ...więc można przyjąć, że raczej dużo tras, zółte pole jak się pojawi to już jest ocena 2-3 bo odbiega od norm. ... To jest matematyka i zero jeden, albo spełnia normy, albo nie. Fakt to było przy 16tys km - i nie spełniał.

 

Gwoli ścisłości, na żółto pokazane były wartości bliskie granicznych, ale ich nie przekraczające. Minimalna lepkość w 100C dla oleju xxW30 to bodajże 9,3 mm2/s (12,5 dla xxW40) - w teście wynik 9,5 mm2/s. Oznaczałoby to, że liczby przy 16kkm nadal mieszczą się w normach, ergo olej jak najbardziej był zdatny do użytku (wg norm) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego żółte wartości mają tytuł "ABNORMAL" a nie "CRITICAL" (bo critical to juz nie tej olej co był wlany w najlepszym ujęciu) ciekawe co gość miał tam napisane z laboratorium, bo tego się nie dowiemy. No i 16tys km. w trasach to nie to samo co 16tys km. w dieslu gdzie 80% robisz po mieście. Widać, że problem jest z lepkością już W20 się zaczyna robic przy 16tys km + oksydacją, sadza i sulfatacja - a sumarycznie co to znaczy - to nie mam zielonego pojęcia - byłoby napisane właśnie w komentarzu od laboratorium. Co jest ciekawe tu nie ma w ogóle paliwa w oleju(?) co jak na diesla i niektóre próbki w okolicach 15-20k km, które mają pod 10% jest potwierdzeniem, że auto jest nowiutkie i gość jeździł na długich trasach. Mamy piękny test nowego auta jeżdżącego w trasy i tam 16tys km. jest już abnormal a 20tys km. to critical, dlatego warto sobie to przekalkulować gdy ktoś jeździ więcej po mieście.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wątek o pierwszej wymianie oleju, a tu odwołania, porównania i doświadczenia z 10 letnich fur. Dziwne, że VAGi dają radę z wymianą co 30kkm, a BMW już nie.

BMW też da rade... Jeżeli planujesz sprzedać takie auto po 200kkm to nie ma problemu, można zmieniać co 30kkm.

Dziwnym trafem komputer w TAKIM SAMYM aucie kupionym w USA woła o wymianę oleju po 15kkm. To eko-zjeby z UE narzucają takie nie realne do spełnienia normy ekologiczne a producenci kosztem klientów gimnastykują się żeby eko-zjebów zaspokoić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwnym trafem komputer w TAKIM SAMYM aucie kupionym w USA woła o wymianę oleju po 15kkm.

 

Jesteś pewien? Bo jest na jutubie taki łysy taryfiarz, co to mówił, że w USA to i w skrzyni biegów każą zmieniać olej, a u nas nie (na naszym kontynecie). Więc przejrzałem instrukcję dostępną na www.usa i tam też mają "lifetime" ... :think:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tak szczerze! Przez te 4-5 lat użytkowania jakie poważne awarie mieliście? Diesel vs Benzyna.

O wymianach całych silników już słyszałem.

Jak tu nie brać repair inclusive.

235 coupe - olej i klocki, tarcze -160 tys km - raz na parę miesięcy go widuje i z tego co wiem nadal cieszy nowego użytkownika

530 służbowa to samo olej, klocki, tarcza - normalne zużycie i kilka pierdoł ( w stylu jakaś gumka, przewodzik, uszczelka) 170 tys km.

335 nadal w mojej firmie jeździ spokojnie już dobija do 300 tys i po za normalnym serwisem nic mu nie jest

W ///M jest więcej roboty ale to inna bajka i inna kategoria. Można by tak w nieskończoność. Każdym autem można zrobić setki tysięcy km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

F1le » zmień serwis ASO. Bo większości to co opisujesz to nie ma żadnych problemów. Mi wlewaj do ///M co im dam. Za około 240 PLN i wszystko jest wpisane tak jak trzeba. I tak z wieloma sprawami które opisałeś.

A MAutoCzesci Legionowo bardzo dobry serwis - HyperTech nie znam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

F1le » zmień serwis ASO. Bo większości to co opisujesz to nie ma żadnych problemów. Mi wlewaj do ///M co im dam. Za około 240 PLN i wszystko jest wpisane tak jak trzeba. I tak z wieloma sprawami które opisałeś.

A MAutoCzesci Legionowo bardzo dobry serwis - HyperTech nie znam

 

Tak jak pisałem wcześniej jeszcze w 2019 jak jeździłem na service inclusive do BMW Inchcape to brałem swoje bańki byle normy spełniało z książeczki to było 5W30 i LL-04 - nikt słowa nie powiedział bo auto znacznie lepiej pracowało na nie BMW'owskim oleju, nikt do niczego się nie przyczepiał. 2020 miałem przerwę z BMW, teraz jadę to nie mogę poznać nawet tych ludzi, jakby nie ten serwis. Nie i nie, na wszystko NIE, a jak Pan wleje swój olej to odznaczymy to i wtedy jak się coś stanie to może być Pana wina ...


A do którego ASO jeździsz jak jesteś z W-wy/okolic?


Kurde mam napisane w książce, że mogę lać wszystko od 0W20 - 5W40 aby LL-04 było i ACEA C3 to chyba mam prawo zgodnie z instrukcją obsługi się z autem obchodzić? Bo aż zgłupiałem ...

 

wątek o pierwszej wymianie oleju, a tu odwołania, porównania i doświadczenia z 10 letnich fur. Dziwne, że VAGi dają radę z wymianą co 30kkm, a BMW już nie.

 

Pewnie, że da i nawet 50tys km na upartego... W dostawczakach jest chyba 60tys km. pierwszy serwis olejowy ... Zależy czy dbasz o auto czy traktujesz je jako leasing i wół roboczy, gdzie w umowie masz zakaz czegokolwiek i 5 lat masz auto gdzieś i do widzenia. Nie ma, że się nie da. Olej po prostu po 10-15tys km zaczyna działać coraz mocniej jak "tarka" a nie olej, ale działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

F1le » zmień serwis ASO. Bo większości to co opisujesz to nie ma żadnych problemów. Mi wlewaj do ///M co im dam. Za około 240 PLN i wszystko jest wpisane tak jak trzeba. I tak z wieloma sprawami które opisałeś.

A MAutoCzesci Legionowo bardzo dobry serwis - HyperTech nie znam

 

Tak jak pisałem wcześniej jeszcze w 2019 jak jeździłem na service inclusive do BMW Inchcape to brałem swoje bańki byle normy spełniało z książeczki to było 5W30 i LL-04 - nikt słowa nie powiedział bo auto znacznie lepiej pracowało na nie BMW'owskim oleju, nikt do niczego się nie przyczepiał. 2020 miałem przerwę z BMW, teraz jadę to nie mogę poznać nawet tych ludzi, jakby nie ten serwis. Nie i nie, na wszystko NIE, a jak Pan wleje swój olej to odznaczymy to i wtedy jak się coś stanie to może być Pana wina ...


A do którego ASO jeździsz jak jesteś z W-wy/okolic?


Kurde mam napisane w książce, że mogę lać wszystko od 0W20 - 5W40 aby LL-04 było i ACEA C3 to chyba mam prawo zgodnie z instrukcją obsługi się z autem obchodzić? Bo aż zgłupiałem ...

 

wątek o pierwszej wymianie oleju, a tu odwołania, porównania i doświadczenia z 10 letnich fur. Dziwne, że VAGi dają radę z wymianą co 30kkm, a BMW już nie.

 

Pewnie, że da i nawet 50tys km na upartego... W dostawczakach jest chyba 60tys km. pierwszy serwis olejowy ... Zależy czy dbasz o auto czy traktujesz je jako leasing i wół roboczy, gdzie w umowie masz zakaz czegokolwiek i 5 lat masz auto gdzieś i do widzenia. Nie ma, że się nie da. Olej po prostu po 10-15tys km zaczyna działać coraz mocniej jak "tarka" a nie olej, ale działa.

 

Fus Warszawa, Sikora Mikołów nie ma żadnych problemów nie tylko z olejem. Teraz zamawiałem klocki w DE. Bo w PL był problem z dostępnością i cena z kosmosu przysłali z DE dużo - dużo taniej (jeszcze ciasteczka dostałem ;-) ) - po urlopie zmieniam.

Inchcape omijam z daleka tam jakieś cyborgi pracują nigdy nie miałem nici porozumienia.

Dzień w którym by mi ktoś powiedział że "nie można" - zmienił bym serwis lub porozmawiał z właścicielem. Miesiąc temu wymieniałem u Sikory olej zapłaciłem za M340 - 220 PLN + moje oleje i filtry - przy M2C cena taka sama. U Fusa chyba coś ponad 300 PLN. Nawet mi zlewali z połówek opakowania bo miałem chyba z 5 rozpoczętych opakowań. Wszystko pięknie pozlewali dzięki czemu zostały mi całe 2 opakowania - jak prawdziwy cebulak z BMW jeszcze wszystko było zapakowane w torby z Biedronki.

Auto bardzo ładnie umyte. Więc można

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest problem w całej Europie z klockami więc trzeba szukać


Wysyłam zapytanie do kilku sklepów /dealerów niektórych mam większe lub mniejsze rabaty (nie ma zasady co do ceny) - ostatnią praktycznie wszystkie rzeczy kupuje w DE nie tylko do auta. Polska zrobiła się zbyt droga. Tam dostawałem często rabaty już przy drugich zakupach

Z tymi najlepiej mi się ostatnią handluje (nie są najtańsi ale najszybciej odpisują i wysyłają )

Autohaus Langer

BAUM Automobile

Z ostatniej faktury

Reparatursatz Bremsbeläge asbe 238,55

Bremsbelagfühler vorn 16,59

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak też myślę o Fusie ... trochę dalej ode mnie, ale raz na 2 lata mogę te 10km dalej pojechać... Problem mam jeszcze taki, że w książce mam zapis o olejach od 0W20 przez 0W30, 5W30, 0W40 i 5W40. Dobrze nazwałeś tych ludzi "cyborgi" ... ja im pokazuje dane z BMW z cyfrowej instrukcji obsługi i bańkę z 5W40 w tej specyfikacji co trzeba oni do mnie, że nie bo oni mają tylko 0W20, 0W30 i 5W30 i jak się coś stanie to będzie moja wina ...Trochę mnie poirytowali...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak też myślę o Fusie ... trochę dalej ode mnie, ale raz na 2 lata mogę te 10km dalej pojechać... Problem mam jeszcze taki, że w książce mam zapis o olejach od 0W20 przez 0W30, 5W30, 0W40 i 5W40. Dobrze nazwałeś tych ludzi "cyborgi" ... ja im pokazuje dane z BMW z cyfrowej instrukcji obsługi i bańkę z 5W40 w tej specyfikacji co trzeba oni do mnie, że nie bo oni mają tylko 0W20, 0W30 i 5W30 i jak się coś stanie to będzie moja wina ...Trochę mnie poirytowali...

Ja robię tak średnio co 3-6 miesiące przegląd zależności od auta. Raz na dwa lata to można nawet do Monachium jechać 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie do osób, które zaslyszaly jak to jest lub miały jakaś awarie na gwarancji, a wlewali swój olej lub olej poza ASO, tzn w serwisach BMW, które nie mają dealerstwa, ale twierdzą, że mają prawo na kluczyk wbijać robione przeglądy i że prawo europejskie jest takie, że BMW nie może zmusić mnie do robienia przeglądów w ASO, aby utrzymać gwarancję.


Jak to jest w praktyce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że jak wszędzie jest tu wiele mitów i obie strony sporów przesadzają uzasadniając swoje racje. Te testy co przytoczyliście niewiele mówią o warunkach pracy silnika - jeden jeździ na krótkich trasach miejskich, głównie na zimnym silniku (np. moje poprzednie 330i osiągało tem. roboczą po 15 km w mieście zimą), drugi leci ekspresówki 500km ze stałą prędkością. W obu sytuacjach olej pracuje inaczej.

Pewnie rozsądne jest wymienianie częstsze, ale bez przesady. Skrócenie interwały o połowę, do 15 tys to już i tak rozsądny kompromis.

Co do cen to BMW przegina z olejem - cena regularna 0w30 LL04 to 120 zł netto za litr! Cała wymiana do mojego M340d to - w promocji - 1209 zł! Jedyne pozytywne, ze w Inchcape Poznań nie mają najmniejszego problemu z przywiezieniem własnego oleju, tak więc kupując samemu oryginalny olej BMW za 50 zł/litr można spokojnie urwać kilka stówek.

Inna sprawa czy to naprawdę się zwróci na dystansie - powiedzmy - 200k km. Podejrzewam, że w nowoczesnym aucie wcześniej padnie cokolwiek innego niż sama "główna mechanika" silnika (superhiper katalizatory, DPFy, turbiny, wtryski..). Zreszta w bardzo przyjemnej i rzeczowej rozmowie pan doradca w Inchcape opowiadał co zdarza im się naprawiać w silnikach B57... Zalecił też zdecydowanie wymianę oleju w XDrive i skrzyni co 60-70k km (producent nie przewiduje standardowo wymiany)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maaroon właśnie zbliżam się do 2k km i mam zamiar wymienić olej . Nawiązując do powyższego polecasz serwis Inchape Poznań tak ogólnie? Też o nich myślałem

nie wiem jak dwaj pozostali poznańscy dealerzy.

Możesz mi powiedzieć ile kosztuje wymiana jak przyjadę z

własnym olejem? Te 1200 zl w promocji dość często przejawia się w tym wątku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maaroon właśnie zbliżam się do 2k km i mam zamiar wymienić olej . Nawiązując do powyższego polecasz serwis Inchape Poznań tak ogólnie? Też o nich myślałem

nie wiem jak dwaj pozostali poznańscy dealerzy.

Możesz mi powiedzieć ile kosztuje wymiana jak przyjadę z

własnym olejem? Te 1200 zl w promocji dość często przejawia się w tym wątku.

Pewnie daleko im do ideału, ale ogólnie przez te ostatnie kilka lat byłem zadowolony. W Poznaniu to chyba najlepszy adres, gdzie indziej jest po prostu jeszcze gorzej - różni znajomi serwisowali u pozostałych dealerów i po wielu kompromitacjach wszyscy przenieśli się do Inchcape.

Co do ceny, to na kwotę 1200 zł składa się 282 zł za robociznę, a reszta to olej i filtr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Litr oryginalnego oleju w zależności od specyfikacji to od 45 do 50 zł. W przypadku 330d to 7 litrów i wkład to razem ok 450 zł. Potem w zależności od preferencji wizyta w ASO to ok 250, u zaprzyjaźnionego mechanika pewnie max 100 lub u siebie na kanale w garażu kto go ma i lubi coś zrobić sam :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.