Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
częstsza wymiana oleju niż zakłada producent super sprawa,

ja wymieniam olej na własną rękę między interwałami na własną rękę wypada co 12-15 tys km,

ale odwracając cala sytuacje, większość auto na forum nowych g20 to auta które w rękach właścicieli pojezdza 2-5 lat na okres różnego rodzaju finansowan,

później zmienia właścicieli. Z doświadczenia wiem że wszyscy kupujący docenia aspekt dbania o auto, ale nikt nie chce z tego względu  dolozyc wiecej  pieniedzy, zazwyczaj efekt jest odwrotny twarda negocjacja aby zbic cene, także nie dajmy sie zwariowac co do wpisywania historii wymian oleju w elektronicznej książce serwisowej czy może trzymania ewidencji faktur przez wymiar 5 lat, albo co gorsza przepłacania o 100% za wymianę oleju u dilera. 

Jak przyjdzie mi sprzedać auto wspomnę o częstych wymianach oleju, ale moze byc opcja ze zostawie auto leasingodawcy i cały ten wysiłek nikt nie doceni dlatego proponuje realnie podchodzić do tematu.

 

Wszystko zależy od tego jak długo chcesz auto użytkować. Jeżeli masz comfort lease i po trzech latach oddasz auto to możesz wymieniać olej wg wskazać producenta. Problemy będzie miał następny użytkownik. Jeżeli chcesz jeździć dłużej niż okres leasingu (nawet operacyjnego) to wymieniaj częściej. Ja akurat zamierzam jeździć dłużej nić 5 lat leasingu. Nie jest żądną tajemnicą, że wymiany oleju co 25.000 - 30.000 km nie wymyślili inżynierowie, tylko księgowi. Samochód, z którym musisz jeździć do ASO na serwis rzadziej jest bardziej atrakcyjny dla klienta. Posłuchałem wskazań producenta przy poprzednim samochodzie (wymieniałem w czasie gwarancji olej co 25.000 km, później już co 15.000 km) i skończyło się tym ,że przy 190.000 km musiałem go sprzedać (a wcześniej samochód zaliczył kilka napraw - oczywiście już po gwarancji). Zamierzałem jeździć nim dłużej.

W przypadku nowych aut warto o nie zadbać. Zobaczcie co się dzieje z silnikami w samym BMW. 760i wycofany, silniki 50D wycofane. W serii 5 po liftingu wszystkie silniki poza M550 i M5 to miękkie hybrydy (nowość w BMW, a jak to zwykle bywa nowości nie są zbyt niezawodne). M340i już jest dostępny w wersji miękkiej hybrydy. O tym, że jest to rozwiązanie wprowadzone na siłę niech świadczy to, że po niespełna roku produkcji zmienili silnik ze zwykłego turbo na miękką hybrydę. Dlaczego? Bo w 2021 wchodzą nowe normy emisji spalin i oszczędzenie każdego grama CO2 na km jest na wagę złota. Jaka będzie żywotność tych silników (zwłaszcza, że podobno system start i stop można wyłączyć tylko w trybie sport) przekonamy się, ale coś co jest bardziej skompilowane raczej nie będzie bardziej niezawodne.

  • Odpowiedzi 482
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Moje zdanie jest inne na ten temat. Miałem w życiu kilkanaście samochodów. Najwięcej zrobiłem pojedynczym autem około 200 tyś. Był też taki który miał 350 tyś gdy sprzedawałem ( 525 d E61 ). Nigdy nie wymieniłem z tego co pamiętam szybciej oleju. Nigdy także nie miałem problemów z silnikami z tego powodu. Kolega, który pracuje na hamowni w VW Wolfsburg powiedział mi ciekawą rzecz. Otóż oleje silnikowe są zupełnie inne niż kilkanaście lat temu, o wiele lepsze. Materiały do produkcji silników są żywcem zapożyczone z Nasa, która wykorzystywała czy wykorzystuje je nadal do budowy statków kosmicznych. Na argument, że ktoś jeździ ostro samochodem ( katuje go ) lub jeździ na przykład w terenie górskim na co dzień odpowiedział - wtedy komputer sam wskaże wcześniej termin wymiany.
Opublikowano
Ja bym nie powiedział, że oleje są coraz lepsze - wręcz przeciwnie, są coraz bardziej ekologiczne, a długie okresy między wymianami są również podyktowane ekologią. Z tego właśnie powodu zarówno same oleje, jak i interwały wymian są w UE inne niż w USA czy na innych rynkach.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
olej olejem , ale filtr powietrza co 60tyś w VW a w BMW co 90tyś km chyba !! to dopiero jaja :shock:
Opublikowano
Ja bym nie powiedział, że oleje są coraz lepsze - wręcz przeciwnie, są coraz bardziej ekologiczne, a długie okresy między wymianami są również podyktowane ekologią. Z tego właśnie powodu zarówno same oleje, jak i interwały wymian są w UE inne niż w USA czy na innych rynkach.

 

Z ciekawości, wiesz może, jakie proponuje BMW w USA? W mojej 330i wymieniłem olej mniej więcej po 2-3k, rok od tej wymiany będę miał pewnie na liczniku jakieś 15k km, do tej pory, w poprzednich samochodach wymieniałem olej zazwyczaj raz w roku, nie zastanawiając się jakoś bardzo nad tym.

Opublikowano
olej olejem , ale filtr powietrza co 60tyś w VW a w BMW co 90tyś km chyba !! to dopiero jaja :shock:

 

co ile???? :shock: :shock: :shock:


dzisiaj wymieniłem po 14700km i jak dla mnie nie nadawał się do dalszej eksploatacji (a latałem głównie trasy)..

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A tak wyglądał filtr powietrza po 15tyś km w Tiguanie , fotkę wysłałem wtedy do VW , z prośbą żeby inżynier o imię Hanz zastanawiał się nad tym czy faktycznie interwał co 60tys km dla filtra powietrza nie jest zbyt rzadki dla silnika z turbiną - przynajmniej dla aut jeżdżących w Mieście Królów Polskich-.. :wink: nie dostałem odpowiedzi

dav.jpg

Opublikowano
Z ciekawości, wiesz może, jakie proponuje BMW w USA? W mojej 330i wymieniłem olej mniej więcej po 2-3k, rok od tej wymiany będę miał pewnie na liczniku jakieś 15k km, do tej pory, w poprzednich samochodach wymieniałem olej zazwyczaj raz w roku, nie zastanawiając się jakoś bardzo nad tym.

 

https://www.bmwatlanticcity.com/how-often-should-you-change-your-oil-atlantic-city-nj/


10tys mil / 12 mies lub czesciej

Opublikowano
A ile w ogóle oleju wchodzi do g20 330i? Jest gdzieś jakaś instrukcja (umiejscowienie filtra, jakie klucze potrzebne itp.?)
  • Moderatorzy
Opublikowano

5,25 L i tyle należy wlać a nie tak jak wg starej szkoły - "wlej 5 i sprawdź". Przy elektronicznym bagnecie to tak nie działa.


Opublikowano
Zauważyłem że po wlaniu LL04 0W30 w miejsce fabrycznego 5W30 silnik jakby nieco głośniej pracuje/wibruje - to możliwe czy to raczej moja wyobraźnia? ;)

 

Szybki opis prosto z neta:


"Cyfry poprzedzające „W” (W: Winter = Zima), oznaczają płynność w niskiej temperaturze. Im mniejsza liczba, tym niższa może być temperatura otoczenia, w jakiej dany olej może być stosowany. Oleje oznaczone symbolami 0W, 5W 10W gwarantują łatwy rozruch silnika oraz szybki dopływ środka smarnego do wszystkich punktów silnika, nawet w bardzo niskich temperaturach.

Cyfry znajdujące się po „-„, oznaczają lepkość w wysokiej temperaturze. Im większa cyfra, tym wyższa może być temperatura otoczenia, przy której olej nie traci swych właściwości smarnych. Oleje o symbolach 40, 50 i 60 zapewniają właściwe smarowanie silnika w coraz wyższych temperaturach."


W mojej ocenie różnica między 0w a 5w jest niezauważalna a ewentualna głośniejsza praca nie jest wynikiem zmiany oleju. Poobserwuj co i jak, ale raczej to jest wyobraźnia :)

Opublikowano (edytowane)
5,25 L i tyle należy wlać a nie tak jak wg starej szkoły - "wlej 5 i sprawdź". Przy elektronicznym bagnecie to tak nie działa.


 

Dzięki!

PS.

On tam widzę resetuje przy wymianie, ale rozumiem, że tego nie robimy przy samodzielnej wymianie. Ten reset jest tylko jakąś kombinacją przycisków czy coś jeszcze?

Edytowane przez Crysis
  • Moderatorzy
Opublikowano
Reset chyba można zrobić jak w każdej BMW w zegarach ale Ty nic nie resetuj przy własnej wymianie.
Opublikowano
Ale mówimy o aktywowaniu AH, w sytuacji kiedy już jest włączony na konsoli ?

tak , w przypadku mojego trzeba lekko docisnąć pedał hamulca żeby aktywować , ale nie z taka siłą jak w C klasa , natomiast w Tiguanie było tak, że wystarczy że auto się zatrzymuje i już jest aktywny

z innej beczki pytanie :

jak wygląda u Was wskazanie komputera odnośnie pierwszej wymiany oleju ? , u mnie pokazuje że w 19000km , zastanawiam sie czy jazda w trybie SPORT IND. - nawet nie jeżdżąc sportowo- nie skraca z góry interwał wymiany oleju ?

 

zaraz się dowiesz, że już powinieneś być po 3 wymianach oleju co najmniej, poczekaj tylko na fachowców, inżynierów :mrgreen:

  • Moderatorzy
Opublikowano
Można też słuchać rad śmieszków i wymienić przy 100 kkm silnik zamiast oleju :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Moje otoczenie mechaników i inżynierów mechaników jest za wymianą oleju i filtra oleju w silnikach benzynowych co 10tys km , i to z powodu filtra oleju, bez względu jaka jest technologia samego oleju , że gdyby filtr oleju był jak w ciężarówkach - wielkości małego wiadra - to bez problemu można dużo rzadziej wymieniać. osobiście też tak bym zrobił gdyby auto było mojej i miałbym zamiar nim jeździć po okresie gwarancji , a ponieważ tak nie jest , to wolę wydać tą sumę na dobre sushi z żoną w centrum Krakowa :wink:
  • Moderatorzy
Opublikowano
Ja nie wiem jak będzie, za to wiem że w razie W będę mógł zostawić auto na dłużej lub sprzedać znajomemu z czystym sumieniem. Zmieniam poza ASO więc i na sushi zostanie :)
Opublikowano
Wymiana oleju w BMW Auto Fus na Ostrobramskiej w Warszawie 550 zł brutto. Jeśli chodzi o ASO to taniej chyba nie będzie.

 

cena razem z częściami, czy tylko koszt robocizny?

Opublikowano
Wymieniał ktoś ostatnio olej w Inchcape we Wro i obserwował wymianę ? Leja z beczki czy z buteleczek ?
***** ***
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W SZCZECINIE 1000zł+

Ja zawsze wymieniam gdzie indziej i koszt około 300zł

Zostawiam fv dla wglądu dla przyszłego właściciela jako potwierdzenie

male-bmw-2.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.